675 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Husk at være taknemmelig :) Husk at være taknemmelig :)

Jeg har de sidste par uger været nede over at jeg ikke fik det job jeg har søgt. Rigtig frustreret, ked af det og skuffet. Og lidt gal smiley
Min kæreste er kommet til skade med ryggen for 2. gang nu pga. hans nye sport, og det begynder også at gå mig lidt på, fordi det er mig der skal lave næsten alt herhjemme og ude, for han kan og må ingenting.

Sikke da en dårlig kæreste jeg er! Han er der altid for mig, og bærer mig på hænder og fødder - og holder i det hele taget ud af bo sammen med mig smiley - så self. gør jeg også alt det jeg gør med glæde, og pakker min irritation væk igen.
Jeg har et godt helbred (i det store hele), fantastiske svigerforældre, og ja mine egne forældre er også gode nok (i det store hele), et rigtig dejligt hus, en fed bil, fin økonomi (i det store hele hehe), Milo som betyder alt for mig, de bedste venner og en masse andre luksusting som jeg tager for givet!
Og jeg har et job nu, i hvert fald de næste 2 år, så hvad paniker jeg for??

Jeg har sku da intet at klage over, men det glemmer jeg hver dag!
Jeg skal lære at sætte større pris og glæde ved det jeg har, i stedet for det jeg ikke har.

- Jeg skal bare lige finde ud af hvordan jeg gør smiley

Husk der derude alle sammen. Vær taknemlig for det i har. Jeg er sikker på at man bliver mere glad og tilfreds af det smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Husk at være taknemmelig :)
  • #1   7. aug 2010 hehe. når jeg er nede nogen gange så tænker jeg også holdt kæft hvor er du dum man Jeg har en dejlig kæreste der vil gøre alt for mig og omvendt, jeg har min familie som altid støtter mig i alt, jeg er igang med drømmeuddannelsen, jeg har en god læreplads, jeg har mine elskede venner og mine elskede dyr self. og så har jeg opnået flere af de mål jeg vil opnå i mit liv allerde. Så hvad fanden har jeg at brokke mig over? Ingenting. hehe.

• #2   7. aug 2010 Og så har vi sku rent vand og ordentlig mad!
    Har en veninde der lige har været i afrika noget af det hun savnede mest var rent vand. Hun følte sig beskidt i 4 måneder fordi vandet de badede sig i var helt brunt

• #3   7. aug 2010 Uhh kendeer det alt for godt det med irritetationen ( staves )

Nogle gange er det ikke til at se skoven for bare træer..... Synes også tit at det hele ser lidt sort ud for mig / os......

Men så er det jo lige man bliver mindet om at man skal være taknemmelig for det man har. Det er jeg ihertfald nu, tingene har ikke altid været lige nemme.
    Ikke at jeg siger at de er det nu, men der er lys for enden af tunnel og jeg er bare rigtig glad og taknemmelig for det jeg har nu og det jeg får.

• #4   7. aug 2010 Jeg syntes bare at jeg stadig går og venter på at det bliver bedre. Eller bliver påvirket af små dumme ting - som at gå og vride hjernen over det job. Det ødelægger mit humør, og lunten bliver så kort.

Hvordan lærer man at blive mere glad og tage lettere på tingene?

• #5   7. aug 2010 Tjaaa Marianne det ved jeg heller ikke...... Så det var et godt spørgsmål....

• #6   7. aug 2010 Hvis jeg bliver irriteret på noget eller nogen, plejer jeg bare at tænke: hvem går det ud over at jeg surmuler eller ligende, mig selv, og det er det ikke værd. Der skal meget mere til at irritere mig nu end for bare 3 måneder siden.
    Hvorfor spilde den smule energi man har på at irritere sig over småting, man kunne jo netop bruge tiden på at glæde sig over det man trods alt har smiley

• #7   7. aug 2010 Det skal nok heller ikke være nemt smiley

• #8   7. aug 2010 Min mand har det på samme måde som dig. Jeg er nok mere: "Nå, men det skal nok gå.....".

Ind imellem må jeg huske ham på alt det gode vi har. Vi har været så heldige at få lov at møde hinanden i en forholdsvis sen alder. Vi bor i det skønneste hus. Vi har vores pragtfulde hunde. Økonomien er ok...... Vi har en dejlig seng at sove i hver nat. Vi går ikke sultne i seng.......

Somme tider hjælper det og somme tider ikke-(

Jeg kan godt ryge ned i et sort hul, men efter 1 dag eller 2 får jeg hevet mig selv op igen og får lavet noget som glæder mig. Den evne har han desværre ikke:-(

• #9   7. aug 2010 På min mors side af familien har de også lidt meget af det.
    Jeg er der ikke så lang tid, og kommer ovenpå igen (undtagen da jeg havde stress - nuj det var hårdt at bokse med!).
    Men det er da spild af tid at have det sådan, og små ting. Og det vil jeg da gerne ud over.
    Nogen gange hjælper det også at tænke sådan, for mig og andre gange ikke.
    Jeg ville gerne have kæmpe lykkefølelse hver dag, men det er nok umuligt.

• #10   8. aug 2010 Marianne
    En af måderne at komme udover det er, som du lige har gjort; at sætte sig ned og skrive nogle af alle de ting, man rent faktisk er GLAD for. På den måde bliver man automatisk mere opmærksom på dem. Det kan være et fast ritual før sengetid, at man skrive f.eks. 5 ting, som man er blevet glad over i løbet af dagen.

Når det så er sagt, synes jeg også, man skal passe på med at ryge helt i positiv-tænkning-grøften. Der ER jo faktisk ting, som man bliver ked af/skuffet, sur eller vred over og det er min bedste overbevisning, at det skal man have lov til. Men vær opmærksom på ikke at gå og små-brokke hele tiden. Især hvis du har en familie, som du hurtigt kan få med på vognen og som "støtter" dig i, at det er også bare noget lort alt sammen.

Du kan måske også sortere i skuffelserne? Når du oplever en skuffelse, så sæt den op mod nogle af de andre og gør op med dig selv, om den egentlig er så slem. HVIS den er, jamen så sæt evt. et tidsrum, hvor det er ok at bande over den. Løb en tur, slå på en sandsæk, eller hvad der nu hjælper dig, men lad være med at lade den blive hængende i laaang tid.

• #11   8. aug 2010 Der er ingen der er lykkelige eller på toppen hver dag.
    Da jeg havde det sådan tog jeg min dejlige hund gik tur og snakkede med hende.
    Hendes glæde over min opmærksomhed, fik mig op igen.

Kommentér på:
Husk at være taknemmelig :)

Annonce