{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Er blevet missemor - ellers aflivning! {{forumTopicSubject}}

Blev ringet op af min mor omkring kl 13 i dag om jeg kunne tage en killing eller flere, da hun stod med 5 små killinger der ville blive aflivet kl 14 hvis ingen ville have dem - det kunne jeg ikke have og bad min mor om at tage dem alle! Det gjorde hun og jeg har hermed 3 søde små killinger (hun har selv de sidste 2) på omkring 8 uger i følge dyrlægen, en lille bitte gråstribet en på 650 gram, en sort med hvid på 700 gram og en hvid med sort på 970 gram... De har været en tur ved dyrlægen og ligger nu og sover mens jeg laver mad til dem, og så håber jeg at jeg kan komme af med dem inden længe... Skal lige have styr på køn og sådan...

De er taget fra en dranker der ikke kunne passe dem og de boede i en stor svinesti af beskidt tøj og pis og lort.. Håber de får et bedre liv nu og fremover :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er blevet missemor - ellers aflivning!
  • #1   5. aug 2010 Desuden har de fået navne der passer dem

Grå - Gnavpot - hvæser af alt
    Hvid - Søvnig - sover hele tiden
    Sort - Dumpe - bare så det passer ind smiley

• #2   5. aug 2010 Hvor er moderen til de små?

Uhh tillykke med familieforøgelsen

• #3   5. aug 2010 Det vides desværre ikke hvor hun er :o( Men tror ikke det bliver noget problem, da min mor har en anden voksen kat der har haft en killing før, og jeg har en voksen kat her :o) Min mor beholder de to hun har og jeg vil finde hjem til dem jeg har taget med hjem :o)

Kunne ikke bære at så små kræ skulle aflives bare fordi de har fået en dårlig start og en dårlig ejer...

• #4   5. aug 2010 Stakkels mormis og stakkels killinger.

Godt i fik fat i dem og nu kan give dem en chance for et langt og lykkeligt hjem.

• #5   5. aug 2010 Husk de ska være 12 uger inden de må komme væk (til andre familier)

• #6   5. aug 2010 Ja det er ikke så fedt, når de nu ikke er ældre, men snakkede med dyrlægen om modermælkserstatning og det mente de ikke var nødvendigt... Fik dog købt lidt killinge mad så de har :o)

• #7   5. aug 2010 godt gjort af jer smiley øv ja stakkels missemor smiley og killinger som ikke har deres mor længere så tidligt - det kan give varige mén, så som urenlighed(også som voksen), sutten på alt(også som voksen) alene hjemme problemer - noget trygheds noget ..

MEN virkelig flot at i tager jer af dem smiley jeg krydser fingre for det går . husk at give mælk i skål som erstatning (nej ikke arla :))

• #8   5. aug 2010 Barløse Amatørfotograf© - Det har jo ikke det store at sige når de alligevel ikke har deres mor... Har skam snakket med dyrlægen og de sagde at det ikke gjorde det store, men at de helst ikke skulle ud som enekatte når de ikke er ældre...

• #9   5. aug 2010 Maiken - nu med Diesel (; . - Snakkede med dyrlægen som ikke mente de behøvede modermælkserstatning, for det ville jeg have købt, så hvilket mælk tænker du på?

• #10   5. aug 2010 svand og kaffefløde - min dyrlæges råd .. smiley det fik mine langhårs blandninger da moderen ikke gav mælk, men kun var der for dem smiley så de mindste var vigtigst at give og den store drak lidt hvis han gad:)

huk
    at lun det i mikroen smiley bare ikke for varmt .

• #11   5. aug 2010 ja min søn kom lige og trykkede med *Gg* - der sq stå vand ... og husk ikke huk smiley s'et hoppede da vist lige lidt op smiley

og det med de små var vigtigst - altså af "følge dem til skålen" så de med garanti fik noget - den store drak altid med ,men gad ikke så længe som de små

• #12   5. aug 2010 Så må jeg over efter kaffefløde smiley Er det abre halv halv?

Og har skam forsøgt at håndfodre med det opblødte mad jeg har lavet, har også prøvet med bakken, men ingen af dem gider noget lige nu :o)

• #13   5. aug 2010 Altså var de blevet forladt af deres mor eller var hun der bare ikke da i hentede dem?? For hvordan kan du vide at de ikke har deres mor? Da det jo ikke er SÅ smart at fjerne dem fra hende så tidligt.

• #14   5. aug 2010 Susanne * har en rigtig DKK hund * - Som sagt er de 8 uger hvad dyrlægen skød dem til, og det var ud fra øjenfarven og størrelsen, de vejer jo ikke helt det de burde fordi de ikke har haft det godt... Og ved ikke lige hvor jeg skulle få gedemælk fra smiley

• #15   5. aug 2010 Margit N - Har det nogen betydning ?
    Altså hvis de var blevet der havde de været aflivet.

• #16   5. aug 2010 Men hvem havde ansvaret for killingerne inden de endte hos dig og din mor?

• #17   5. aug 2010 Jeg ved ikke mere end at min lillesøster på 8 år var ude og lege og ender ved deres lokale kiosk hvor der står 3 unge piger med 5 små killinger uden mor, og at de kommer fra en dranker der ikke er i stand til at passe dem, om mormis er død, væk eller stadig hos ham eller hende aner jeg ikke... Ved ikke hvem personen er eller hvor den bor, bare at disse små killinger skulle aflives..

Derfor tog jeg straks alle 5 til dyrlæge - de får nu killingefoder blandet op i vand efter aftale med dyrlægen, som desuden ikke mente de skulle have modermælkserstatning...

• #18   5. aug 2010 Altså at dømme på de børn tror jeg ikke på de har taget dem nej...

Glemte desuden at de børn/unge havde fået at vide de skulle være 11-12 uger, og det kunne jeg jo godt se de ikke var... Har selv haft killinger 4 gange da jeg stadig boede hjemme..

• #19   5. aug 2010 Jeg tænker også om de måske lige tilfældigt har fået fingre i dem, og så ikke vidste hvordan de kom af med dem igen?

• #20   5. aug 2010 Igen - så hverken lød eller så de piger ud til at lyve eller stjæle... Kan jo ikke være sikker, og ved ikke om jeg har nået at få hele historien fra min mor...

• #21   5. aug 2010 Snakkede lige med min mor om det, og da hun kom op for at se killingerne ved kiosken og de 3 piger, var der også to voksne... De havde alle rendt kvarteret rundt for at komme af med dem... Så der var voksne inde over sagen... Jeg så bare kun de 3 piger, da de var taget med hjem til min mor for at aflevere killingerne...

• #22   5. aug 2010 ja over efter kaffefløde og akicie? staves? honning (eller bare honning) i med det , jeg har ikke lige mål på hvad jeg gav men lidt mere fløde end vand:) ca 60fløde-40vand

• #23   5. aug 2010 Ellers burde den i en alder af 6 uger være gammel nok til at spise fast føde... start den evt. op på lidt torskerogn rørt op med kaffefløde; det plejer at glide ned hos de fleste killinger. Og til opfedning kan jeg anbefale "tigermælk", som laves af følgende:

3 dl. tykmælk
    1 dl. piskefløde
    1 spsk. vand
    1 tsk. honning
    1 æggeblomme

Det bliver jo en lidt stor portion, men det kan holde sig 3 dage i køleskabet. smiley

Der ud over vil jeg anbefale et godt, dyrlægegodkendt killingefoder; evt. Royal Canin eller Hills, som begge er gode fodermærker, der indeholder alle de næringsstoffer, killinger i vækst har brug for. De skal have killingefoder, til de er 1 år gamle. smiley

**og hvis du så vælger kaffefløden så husk at bland det op , måske ½ om ½ til at starte med

• #24   5. aug 2010 Tak for det :o) De har nu fået kaffefløde med vand og en lille update

De accepterer mig alle 3 nu :o) men de har i hvert fald ikke været vandt til legetøj, for det var de bange for og hvæsede af - alle 3... Den sorte er så småt begyndt at spise og drikke lidt og den grå vil gerne lege lidt med en lille mus med fjer hale :o) Den hvide er lidt mere livlig nu og spinder når man nusser den :o)

Har dem lukket i min gang så hundene ikke er hos dem, og går ud til dem ofte for at se om alt er okay... Håber dog snart at de får lavet lidt på bakken :o)

• #25   5. aug 2010 Glemte lige at de selvfølgelig får killinge mad og det er fra Hills - har jeg altid brugt til killinger ellers royal canin som Silke også får :o) Og de har fået en lille loppekur i form af en spary, da de ikke må få en normal endnu pga størrelsen... Men nåede at finde en enkelt loppe hos min mor, så tog ingen chancer :o)

Kommentér på:
Er blevet missemor - ellers aflivning!

Annonce