Ideer til uddannelse :) {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens
Jeg er en fyr på 22 år som pt. går ledig efter at have været sygemeldt pga. 2 operationer i mit knæ, og eftersom jeg er under 25 år så kan det jo ende med at jeg skal starte på en uddannelse pga. den regel som der er lavet.
Jeg har nogle skånebehov som er må ikke ligge ned, eller gå på ujævn terræn + jeg skal have variende arbejdsopgaver + jeg har dårlig skulder :s
Vil høre om i har nogle ideer til hvad jeg kan uddanne mig til + skal være med elevløn og være en uddannelse som er længere end 18 mdr. så f.eks. sosu hjælper er ikke gældende ifl. den lov der er lavet
Jeg har 3 års erfaring indefor butik ( Elgiganten ) Ufaglært
Håber i har nogle gode ideer til en uddannelse
Mvh.
Henrik
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.353
Hvad har du af hobbyer?
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 243
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
feb 2009
Ikke at jeg ville tage *G*
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 749
Fotografering, fodbold, hus og have
Fotografering har jeg måtte droppe pga. mit helbred havde ellers startet mit eget men nu hjælper jeg min bror en gang imellem
Hus og have = pga. helbredet kan jeg ikke blive tømrer, murer, elektriker eller anlægsgartner :s
Rasmuus:
Så skal jeg tage hg på SU og derefter i butik men det dur ikke med mit knæ :s
feb 2009
Jeg ville skulle have SU i de 2 første år hvilket resultere i at jeg bliver nok nød til at sælge mit hus osv. hvilket jeg ikke ønsker da købte det i Januar
feb 2009
Ja, det kan jeg godt se problemet i
Hmm.. Det er dælme svært at finde en uddannelse, som ikke har su i den første periode.. Tænker umiddelbart at du skal kigge på teknisk skole uddannelser, og så håbe på, at du kan få lov til at starte i praktik.
Der er jo efterhånden flere tekniske uddannelser, som ikke nødvændigvis er fysisk krævende
Hvis du kan lide at fotografere, må du jo være en smule kreativ..
Hvad så med noget Digital media, Grafisk tekniker, Mediegrafiker, Webintegrator eller noget i den grøft?
feb 2009
Jeg tænker også teknisk skole og især inde for noget hvor jeg ikke skal stå op hele tiden så for nogle år siden var jeg til samtale derude ang. IT supporter men det sagde de at det kunne ikke betale sig for i dag havde virksomheder typisk en ansat i en anden stilling som kan det en IT supporten skal hmm.. flot hvorfor så have uddannelse derude :s
Har kiget på webintergrator osv. må kigge videre for sidst var det umuligt og finde et praktiksted :s
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 243
mar 2006
Puha.. jeg har desværre hellere ikke rigtigt nogle bud. Jeg tænkte på sådan noget som folkeskolelærer, men det er gerne noget man søger fordi man virkeligt brænder for det.
.. Hm, så er der sådan noget som guldsmed, men den branche er helt sindssyg i forhold til arbejdsløshed for tiden.. Tænke tænke.
feb 2009
Hehe skolelærer det var faktisk planen da jeg gik i folkeskolen ( min far er uddannet folkeskolelærer ) hehe
Har hørt at guldsmedfaget er umuligt at finde et praktiksted medmindre man flytter til Berlin hvilket ikke er planen hehe
feb 2009
Har kigget på togfører men der skal man have en uddannelse inden ved DSB og Arriva
Fængselsbetjent kan jeg ikke pga. skulderen har undersøgt
feb 2009
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
mar 2006
feb 2009
Ingenting overhovedet men de kræver at man har en gymnasiel uddannelse eller anden uddannelse før man kan blive optaget
mar 2006
feb 2009
De er kun SU berettiget
Havde overvejet at læse HF med tilskud som Jobvision snakkede om men det kan man åbenbart ikke sagde jobcentret så blev jeg endnu mere forvirret :s så jeg meldte klart ud til jobcentret at jeg kun kan uddanne mig indenfor et erhverv hvor jeg får elevløn fra starten af pga. huset osv. hvilket hun også godt kunne forstå så nu skal jeg på sådan noget uddannelse og match så må jeg se hvad de siger
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.121
feb 2009
Var også planen lige indtil jobcentret sagde at der er lavet en regel som gør at man ikke kan få dagpengesats imens man tager uddannelse
mar 2006
Nå, men det jeg vil frem til er at jeg ved at det kan lade sig gøre med hus og gæld, bare ikke helt hvordan, men det burde kunne lade sig gøre at tage op med kommunen.
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 188
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
feb 2009
Jeg havde håbet på revalidering men det er stort set umuligt i dag og man får det især ikke når man ingen uddannelse har i forvejen :s
Peter S: Jeg håber ikke at du prøver og lave sjov med mig efter som det ikke er en særlig spændende situation og ja ingen har kunne svare mig på hvilken uddannelse jeg kan tage eller hvilket job mit helbred kan klare og får ikke førtidspension pga. min læge og jobcentret har lavet en masse fejl i min journal og de vil ikke ændre deres udsagn i sagen så min sag er på vej op til vores kære Borgmester men derfor undersøger jeg mine muligheder istedet for bare at sidde på min røv og udnytte systemet
feb 2009
mar 2006
feb 2009
Ja da bortset fra at man står meget op som frisør men ja hvorfor ikke så kan jeg give mine venner pink neglelak på ;D not ;D haha
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Ej hvad med noget lægesekretærlign. arbejde?
Men kan din skulder holde til at du arbejder meget ved en computer?
okt 2007
Uddannelses længde: 2 år
Næste ansøgningsfrist: Varierer
Elevløn under hele uddannelsen
Pædagogisk assistent:
Uddannelses længde: 2 år og 3 mdr.
Næste ansøgningsfrist: Varierer
Du får elevløn under hele uddannelsen
Eller lign.?
feb 2009
Min skulder kan klare et arbejde ved computer kan bare ikke løfte den særlig højt op og nogle dage kan jeg ikke rigtig bruge min arm + det går ud i mine fingre men min læge ville ikke undersøge mig sidste gang han mener alt er psykisk, min sag bliver sendt til Borgmesteren snart også finder jeg en ny læge som vil undersøge mig
Frisørfaget siger mig intet hehe
okt 2007
Men hvad med de andre?
Er sikker på at der er et eller andet derude for dig også :o)
feb 2009
Håber inderligt at jeg bliver ringet op fra et af de firmaer hvor jeg har søgt arbejde selvom jeg burde være sygemeldt pga. skulderen og tildels knæet
okt 2007
Men håber helt sikkert at det hele løser sig for dig så du kan få et arbejde du kan overskue og er glad for + beholde huset :o)
okt 2007
feb 2009
Pt. får jeg dagpenge fra fagforeningen efter at jobcentret stoppede mine sygedagpenge pga. min læge's vurdering selvom vurderingen var helt forkert og jobcentret's journal som de har lavet om mig også er helt forkert ja hvis man læser den skulle man faktisk tro at de skriver om en helt anden person for der er utrolig mange fejl i journalen og min læge's udmelding f.eks. står der at jeg har boet i København i 3 år og arbejdet på Fisketorvet i 3 år ( jeg har boet i København fra 1 April til 14 September sidste år ) + arbejdet på Fisketorvet i lidt over 1 mdr. før jeg blev sygemeldt + mange andre fejl
Min læge mener at jeg har psykiske problemer selvom en psykolog har sagt at jeg ikke har en depression :s nu har lægen sendt mig til psykiator som jeg har takket ja til for at jeg ikke strider imod nogen så kan de ikke droppe min sag på baggrund af det ihvertfald.. han er sjovt nok også ansat ved kommune så han må slet ikke udtale sig om mig :s en dag smed han mig nærmest ud fra sit kontor da han ikke kunne besvare mine spørgsmål så bestilte jeg en tid som han sagde jeg skulle også tog jeg min far med som er inde i min sag ( han har spillet fodbold med min læge som dreng og er ham som har kørt min sag )
Efter lidt snakken osv, så indrømmende min læge at han godt kunne have skrevet nogle udtalelser anderledes og når vi gik lidt til ham kendte han pludselig ikke reglerne osv. Flot
okt 2007
Ingen ved hvad de selv laver og slet ikke hvad deres samarbejdspartnere laver.
Der mangler i meget høj grad en opsøgende indsats i systemet ...
Hvis ikke man selv er på tæerne konstant, hvilket er virkelig svært da det er såå indviklet bygget op + du jo faktisk samtidig bekæmper en sygdom hvor du egentlig skulle kunne koncentrere dig om at få det bedre, ja så laver de forskellige samarbejdspartnere rod i det ...
Ens egen læge er behandlingsansvarlig og det er faktisk de færreste, efter min erfaring, der viser sig at være erfarne nok til denne meget svære og indviklede opgave ...
Min læge er megasød men hun er meget meget utryg ved at være behandlingsansvarlig (har hun selv åbent givet udtryk for).
Jobcenterets/ (kommunens) læger har ikke tavshedpligt på samme måde som ens egen læge da de rapporterer alt direkte til kommunen da de er ansat af disse på en speciel måde som tillader dette etiske brud ...
De kan lave en masse fejl i deres lægevurderinger og gør det meget og ofte fordi de ikke har noget med menneskerne bag sagnumrene at gøre.
Sådan kan man IKKE etisk praktisere medicin på en forsvarlig måde !!
Jeg blev erklæret fuldstændig uarbejdsdygtig af egen læge + psykiatrien.
Lægen på jobcenteret som læste i lidt papirer sagde at jeg sagtens kunne starte langsomt op og jeg blev sendt ind at tale med en psykolog som efter 5 minutter sendte mig hjem da jeg var fuldt uarbejdsdygtig og der ikke kunne være tale om at "genere" mig uden om min egen læges tilladelse mindst 6 mdr. frem ...
Nu er jeg endelig erklæret arbejdsdygtig igen af egen læge, egen psykiater, egen psykolog etc. men nu siger deres læge at jeg IKKE er arbejdsdygtig ... Igen deres læge har ALDRIG mødt mig ...
Det er godt nok et latterligt system og en dybt ukompetent læge jobcenteret har fået fat i der ... '
Det er til at græde over, at vide at dem der ikke kan slås for dem selv ender med at have en såå inkompetent person til at afgøre deres fremtid ...
Min psykiater er heldigvis suveræn og har overtaget det behandlingsansvarlige i min situation og taget med på jobcenteret og negligeret ethvert ord deres læge har skrevet i min sag.
Det er såå latterligt et system og de læger jobcenteret bruger er uduelige.
Bare det at ikke møder deres patienter i hele forløbet og ikke har deres patienters velbefindende som hovedinteresse, men kommunens, gør at disse er inkompetente i mine øjne ...
Men håber virkelig du får styr på det hele.
Trods alt er jeg heldig at min sagsbehandler ved kommunen, min læge, psykiater og psykolog alle pt. er skidesøde og forstående og ikke mindst gør deres bedste for at få mig på fode igen ...
Det burde alle have uden at skulle slås så urimelig en kamp for det i vores såkaldte velfærdsstat ...
Tror endda på trods af min kamp at jeg er kommet lettere igennem end så mange andre fordi jeg er een af deres egne (idet jeg er sygeplejerske) ...
Godt du har din far. Tag endelig ham med når du kan så du ikke står alene
feb 2009
Jobcentret gav mig først en Sagsbehandler, lavede en aftale med hende, hørte ikke fra hende pludselig blev jeg ringet op om at jeg havde fået en ny = de aftaler jeg havde med den første sagsbehandler, ignorerede de og sagde at de aftaler aldrig var blevet lavet, sjovt nok fik jeg en ny mere lige pludselig igen igen..
Jeg kom i praktik på min tidligere arbejdsplads ( første praktik derude gik rigtig skidt pga. knæet så måtte sygemelde mig igen ) ( anden gang gik det mega godt, gode salgsresultater og god genoptræning af mit knæ og vil vurdere at 3-4 mdr mere derude ) så ville jeg kunne varetage mit tidligere erhverv uden skånebehov men pga. min læge's vurdering stoppede de praktikken og afviste min indsigelse jeg gjorde så akt indsigt i min sag og pludselig dukkede der flere udtalelser og journaler op som jeg tidligere havde spurgt om men som de ikke havde osv. hmm.. igen lugtede det langt væk af sammensværelse imod mig og jeg fik af vide at en embedslæge ville blive taget med ind i sagen men den læge har jeg aldrig set, hørt eller læst noget om sjovt nok er det kun min egen læge's notater og udsagn som forelægger hvilket de ikke må da han er ansat ved kommunen ( min far har snakket med lederen på jobcentret som direkte sagde at ud fra lægens vurdering har de truffet beslutningen ) men det må de ikke da det er min egen læge som også er ansat ved kommunen sjovt nok sagde min læge at jeg er i en stationær tilstand og på Krifa sagde de til mig at hvis han mener jeg er i en stationær situation kan han ikke melde mig rask da jeg hverken er rask eller syg hvis jeg er i en stationær situation Ja jeg er skide forvirret og det går mig på men måske vil de have jeg skal have en depression :s
feb 2009
Psykologen sagde at jeg har OCD hun tog så kontakt til min læge som sagde at jeg havde fået medicin svarende til den sygdom men det er ikke korrekt, har fået imod depression og ikke nogen af de nævnte typer medicin psykologen skrev op til mig men det blev også udeladt selvom jeg 100 % har OCD der er ingen tvivl :s
okt 2007
Kan du ikke kræve fuld psykiatrisk udredning? Når nu dín læge insisterer på den er gal?
Det gjorde jeg da jeg var træt af alt deres pis og siden er det hele bare faldet i hak.
Fordi jeg blev udredt, fik en diagnose (er manio-depressiv etc.) og er i den rette behandl. hvorudfra man kan se hvad jeg skal have af skånehensyn i forbindelse med arb. og så går det op ...
Uden dette forløb var jeg ikke kommet videre ...
feb 2009
Min læge siger bare jeg har godt af at komme i arbejde igen og ja jeg vil meget gerne arbejde igen men vil ikke sidde og lyve overfor en kommende arbejdsgiver for at få et job også det kan skade mig senere i livet så jeg ikke får et arbejde igen..
Når jeg har snakket med min læge om nogle symptomer jeg har haft så siger han det har noget at gøre med det psyken men okay hvordan hulen kan man så sende en ung fyr på 22 år ud på arbejdsmarkedet igen hvis man mener jeg har psykiske problemer :s
Min egen læge virker stresset, både i sine udtalelser og kropssprog..
Jeg bliver mere og mere irriteret ved at gå hjemme og ikke vide hvad der skal ske og så dækkede der også lige ulovlig el op i mit hus og venter på svar fra sælgers forsikring og de vil dække men det er ikke sikker da begge sælger er oppe i årerne og er syge ( det er vidst rigtig skidt )
okt 2007
Jeg glæder mig også for vildt da det er virkelig øv at gå herhjemme og glo. Det får man det ikke bedre af, tværtimod.
Man skal bare været klar til det. For ellers ender man jo bare tilbage hvor man startede.
Det er mit jobcenter i hvert fald ved at fatte ... De vil bruge en del ressourcer på at få en tilbage på arbejdsmarkedet på en fornuftig måde for bedre at prøve at sikre at man kan fastholdes i arbejde :o)
Og nej du skal ikke lyve over for en arbejdsgiver. Det får ingen af jer noget godt ud af ...
Der er forskel på psykiske problemer og hvor invaliderende de er. Nogen kan man sagtens leve med uden de ødelægger arbejdsevnen og andre skal der tages visse hensyn til og helt andre gør man ikke kan fungere optimalt på en arbejdsplads.
Men din læges 1. opgave må jo være at finde ud af præcis hvori disse problemer består, først derefter kan han sætte en behandl. i gang så du kan komme videre ...
Hvis ikke du er tryg ved din egen læge skal du skaffe dig en ny. Det er såå vigtigt at du har din læges støtte da denne er den behandlingsansvarlige og uden denne bliver det noget rod ...
Hvis du har en god ejerskifteforsikring bør denne dække og så er sælgernes alder ligegyldig.
Vil daffe i seng da jeg a propos læger har en aftale med min om ikke så mange timer :o)
Tjekker ind senere og ser om der er kommet nogle gode bud med ideer til uddannelse til dig.
Synes det lyder som en super idé at du får dig en uddannelse når du stadig er ung. Det vil stille dig bedre i fremtiden :o)
feb 2009
Ang. Ejerskifteforsikring har jeg en selvrisiko på 34.000,- så den skal jeg ikke bruge og slet ikke når det er Sælger's forsikring som skal dække
Jobcentret her virker mest til bare at få skubbet mig videre så de ikke skal udbetale penge til mig som jeg siger de har bare sendt lorten videre til fagforeningen og hende fra jobcentret var så dum at sige ( det er jo ikke fordi du ikke kan blive sygemeldt igen f.eks. om et halvt år ) doooh hvis jeg er så rask som i siger så er der jo ikke behov for en sygemelding..
Okay sov godt og tak for dine svar
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
Kan man ikke få sådan noget revalidering(eller hvad det nu hedder), så du kan få dagpenge under uddannelsen? Det ved jeg da at der er en i min klasse der får.
feb 2009
Nej det kan man desværre ikke det er kun normalt kun hvis man har taget en anden uddannelse som man ikke kan varetage mere pga. sygdom eller skade, det vil sige pga. jeg er under 25 år og ingen uddannelse har så kan jeg ikke få det desværre :s
okt 2007
Og er glad for det i dag med det makværk tidligere ejer lavede af "udbedringer"
Dum holdning dit jobcenter har. I stedet for at løse problemerne nu så venter de til det bliver endnu værre engang i fremtiden. DOH !!
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 194 Svar: 1.733
feb 2009
Nu er det speciel læger osv. som har sagt hvilke jobs jeg ikke kan varetage pga. heldbredsårsager og nej jeg bruger ikke undskyldninger jeg forholder mig til sandheden og vil gerne arbejde ja imorgen..
Og hvis du ikke har nogle positive ideer eller svar så bedes du venligst undgå denne tråd tak
nov 2008
Vil lige siger, jeg er bliv operate i mit knæ rev mit forreste korsbånd over, så fik det lavet plus min menisk, og jeg er gulvmontør og self har jeg da ondt nogle gange i mit knæ. Jeg ser bare så mange der bare giver op bare det gør lidt ondt desværre, og især unge som dig
Du er kun 22år og du skal jo være mange år på arbejdes marked ik??
feb 2009
Jo det er da mit ønske men sjovt nok når du nævner det så er det sådan at det er nemmere og komme igang igen hvis noget i knæet har været revet over eller sprunget ( citat fra fys ) for så ved de hvordan de skal styrke og genoptræne knæet eller hvilken skade man nu har haft..
Derfor er min situation svære end hvis jeg havde revet hele lortet i stykker..
Lægerne har opereret mig 2 gange og fjernet noget begge gange men vil ikke operere mig mere pga. min unge alder og håber at det vil gå væk med tiden men ingen garantier og fys'en sagde at så længe lægerne ikke kan gøre noget for mig kan hun ikke udbedre min tilstand.
Har / er meget igennem i for hold til andre, når jeg har psoriasis og OCD men derfor har det ikke gjort at jeg ikke har kunne blande mig i toppen af sælger i Danmark men nu er situationen en anden og den er ikke optimal når jeg ikke selv kan finde en uddannelse og sjovt nok kan de uddannede heller ikke pt.
Men er en af dem som søger arbejde indenfor nogle fagområder jeg ikke burde pga. mit helbred men gør en indsats for at komme videre istedet for at sidde og glo derhjemme og gøre sofaen selskab dag ud og dag ind..
nov 2008
nov 2008
feb 2009
Ja 2 gange og 1 gang med min skulder + opereres 2 gange i mit knæ 1 gang i min skulder
Skulder operationen ( Fjernede de slimskækbetændelse i næsten 45 min. havde lægen aldrig oplevet ved så ung en fyr 18 år ) og betændelsen kan komme tilbage igen hvilken den muligvis er føles sådan ( min læge ville ikke undersøge mig sidst jeg nævnte det for ham )
1. knæ operation fjernede Overlægen fedtvæv som muligvis kunne være problemet ( han troede det var min menisk der var skadet ) ( syg som han kaldte det )
få dage efter operation gik det helt amok med mit knæ hævede gigantisk op og kom på sygehuset i Hvidovre men mit blod så fint ud ingen betændelse men knæet fortsætte med at være gigantisk hævet..
2. knæ operation ( jeg tog ind til Overlægen på Esbjerg sygehus og han mærkede pludselig at min højre knæskal var strammere end min venstre han tilbød mig en 50 / 50 operation hvilket jeg takkede pænt ja tak til da jeg kun ønskede at blive rask og komme tilbage til mit sælger job..
Da der var lang ventetid i Esbjerg tog jeg på Privat hospital i Tønder ( Damp sundhedscenter ) hvor lægen fjernede betændelse i knæet og sagde at om 3 uger var jeg klar igen men efter alle operationer har jeg kun fået det værre og da jeg kom til kontrol i Tønder fik jeg af vide at hvis jeg ikke havde fået det bedre efter 6 ugers genoptræning ved fys så skulle jeg tage kontakt til min egen læge igen hvilket jeg så gjorde men han mener alt er psykisk og siger at han intet kan gøre for mig..
Ideer til uddannelse :)