28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.249
Ideer til uddannelse {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne virkelig godt bruge nogle ideer og gerne med erfaring bag, til uddannelser.
Jeg har altid været I vildrede hvilken vej jeg skulle gå og det bliver kun værre.
Jeg har ikke de store interesser, udover hunde og computer spil, men det er jo ikke lige noget man får arbejde indenfor.
Jeg er forholdsvis kreativ anlagt og bruger gerne hænderne, men jeg tror ikke at jeg kan holde til alt for fysisk krævende arbejde.
Dyrlæge er ikke noget for mig, da jeg ikke er god til syge og tilskadekomne dyr.
Har selv tænkt på dyrepasser uddannelsen eller landbrug og så arbejde I dyrehandel (også uden dyr) eller køer, men jeg ved ikke on jeg ville kunne holde til det for det er jo meget fysisk hårdt og dyrehandel er jo ikke der hvor der er flest arbejdspladser.
Jeg har også tænkt på at gå en helt anden retning, jeg ved bare ikke hvilken så.
Drømmen ville nok være noget hvor det enten var muligt at være på deltid, at jeg kunne have hundene med eller arbejde hjemmefra noget af tiden.
Dette fordi jeg har noget angst, og dette hjælper de rigtig meget til, jeg fungerer derfor bedst når de er hos mig fordi jeg så er mere tryg og afslappet. Deltid fordi jeg ikke ved om jeg nogensinde kommer så langt med mit psykiske at jeg kan klare fuldtid og at jeg samtidig godt kan nøjes med en deltids løn.
Så er der nogle der har nogle ideer til uddannelser jeg skal kigge på ? Der går mindst et år før jeg er klar til uddannelse og jeg vil til den tid have en 10 klasse på D niveau. Det må dog også være videregående uddannelser som jeg kan komme ind på med en hf, da jeg overvejer at tage hf, hvis jeg ikke finder en erhvervsuddannelse osv inden sommeren 2016
P.s. jeg kan godt lide at arbejde selv (frihed under ansvar) men samtidig gør det mig intet at indgå I et team.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Skoleperioden varer kun 2 år, så det er jo rimeligt overskueligt. Herefter kan man tage 2 år i erhverspraktik.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.249
Netbutik ville være fantastisk at arbejde med, ville elske at pakke osv, men vil ikke være selvstændig, og jeg har ikke indtryk af at det er der man finder arbejde så let, ellers tog jeg næsten hvilken som helst uddannelse hvis nogen med en Netbutik garanterede mig et arbejde, for det tror jeg ville være et super godt job til mig.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.597
Da jeg var i din alder anede jeg heller ikke hvad jeg ville, for det jeg ville bakkede min mor absolut ikke op i.
Da jeg var 21 sked jeg på hvad hun mente og tog mit vægterkort det har jeg så levet af siden. Jeg tog det fordi jeg ville være sammen med Nova. Jeg ville ikke gå på arbejde uden hende. Og jeg elsker mit job. Sideløbende har jeg så taget flere uddannelser Bla. HF og HG,
Jeg har "shoppet " lidt i uddannelser fordi jeg som sagt ikke blev bakket op i mit valg af fag og har derfor prøvet lidt af hvert og vender altid tilbage i vægterfaget.
Nu som 35 årig har jeg skulle finde noget nyt at lave fordi min ryg er ødelagt efter en nedkørsel på min MC, og nu sidder jeg igen og aner ikke hvad jeg skal.
Min pointe er at man skal gøre det man vil - når man vil. Du kan aldrig vide hvad morgendagen bringer. Jeg har bla. også en del af dyrepasseruddannelsen , taget efter uheldet men ryggen kunne ikke men det er en FED uddannelse.
Du er ung og skal nok finde på noget
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Det er en kreativ uddannelse med en masse praktisk og kræver en gymnasial uddannelse.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.814
Mediegrafiker (Findes vidst flere forskellige af dem)
Ved dyrepasser er det MEGET svært at få læreplads medmindre man vil være inde for landbruget..
Dyrehandel er de oftes mere intereseret om man har en butiksuddannelse (HG, HH eller lign.) end om man har grundforløb til dyrepasser
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
okt 2010
Der er forskellige kategorier derinde (Fx IT) hvor du kan se alle mulige uddannelser indenfor
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 949
Generelt den linje er umulig for tiden...
- jeg har haft og har stadig rigtigt svært ved at finde ud af, hvad jeg også skal...
Tag din tid til at finde ud af det, og lad være at føle dig presset over det
okt 2010
jul 2006
nov 2012
Jeg er elendig til computer (udover spil og lign) så en computer udd er ikke lige for mig.
Ang læreplads ved jeg det er et problem og det er derfor jeg tøver med at tage både landbrug og dyrepasser og jeg kommer ellers selv fra sydjylland og burde have en chance for en plads med køer, hvilket ville blive det jeg satsede på som praktik I begge uddannelser.
Med hensyn til dyrehandel ville jeg tage dyrepasser (for min skyld) og så bygge op med en hg efter, eller omvendt, altså ende ud med begge dele.
Dyrepasser uddannelsen er ene og alene fordi det interessere mig og jeg synes det er en vildt spændende udd. Ikke pga hvad arbejdsgivere måske ønsker.
Jeg har kigget på ug mange gange, men problemet er at jeg ikke ved hvad jeg vil og der jo ikke er erfaringer men blot en kort beskrivelse.
Problemet for mig med køer er egentlig kun at det er dumme arbejdstider og jeg ikke ved om det er for hårdt fysisk.
Min bror er uddannet landmand han arbejder dog så vidt jeg ved mest I marken, hans kæreste arbejder med grise.
Så vil jeg også lige nævne at jeg er 20 år og ikke 19 og at jeg ikke er presset, blot godt kan lide at have styr på tingene og fremtidsplaner. Og jeg vil gerne ligesom finde noget at stile efter.
Derudover skal jeg have med I det hvis jeg tager dyrepasser uddannelsen at jeg enten må være en del hjemmefra eller helt flytte hvis jeg vælger den da jeg så skal til Kolding I skole perioderne selvfølgelig.
Resten svare jeg lige ordentligt på I morgen, så selvom jeg ikke har svaret på nogle indlæg er I ikke overset eller glemt.
okt 2010
nov 2012
Jeg ved en del om dyrepasser udd og har ikke behov for at prøve det før selvom det sikkert er fint, jeg skal heller ikke arbejde med forsøgs dyr det kunne mit hjerte slet ikke bære
okt 2010
Det er jo ikke så meget det koster at bo på skolehjem.
nov 2012
Jeg har ikke råd til to gange husleje uanset hvor billigt det er. Jeg får altså kun 5000 kr udbetalt I måneden og det er til ALT, noget af det er selvfølgelig halvt fordi kæresten også får 5000 kr udbetalt, men vi har kun ca 500 kr maks tilbage sidst på måneden og de ryger på opsparing så vi har når der er ekstra udgifter dyrlæge f.eks.
Derudover er det de færreste af de udd jeg indtil videre har kig på hvor jeg ikke kan tage det hele der hvor jeg bor.
maj 2012
Du kan jo forhøre dig rundt omkring, inden du beslutter dig.
At arbejde i landbruget ER hårdt fysisk, om det så er for hårdt, kan kun du jo vurdere
Men jeg vil nu sige at arbejdstiderne med køer er blevet langt bedre, efter de mange steder har fået malkerobotter.
nov 2012
Pt er det kun dyrepasser udd jeg skulle flytte for og så må jeg jo undersøge mulighederne og vægte om det er mit hjem/område eller uddannelsen jeg synes er mest vigtig. Jeg ville være ked af at flytte men er det den udd jeg vil finder jeg jo nok en løsning der gør alle glade.
Pt kigger kæresten også på udd og snakker lidt om en, han dog heller ikke er sikker på overhovedet men som også er på hansenberg I Kolding. Han kan dog tage grund forløbet her I Århus så vælger han det kan vi jo vente med at flytte osv til han er sikker på sin udd
nov 2012
Men jeg vil faktisk helst arbejde et sted uden malkerobotter hvis det er den vej jeg går. Malkning er en del af det ved arbejdet jeg godt kan lide (har malket før, også kl lort om morgenen)
Og jeg vil gerne have kontakt med dyrene dagligt så jeg altid ved hvordan de har det osv. Har aldrig været glad for malkerobotter
Men det er jo så endnu en ting at have I mente da det fjerner en del mulige job.
Det er rigtig hårdt fysisk, men det er jo ikke til at vide om jeg kan klare det når jeg ikke har prøvet.
Desværre bor jeg ikke længere I sydjylland for ellers kunne det være jeg kunne komme ud til nogen min far eller bror kender og få lov at knokle lidt så jeg kunne prøve det af inden
Har arbejdet I hestestald men det er jo ikke helt det samme
jul 2006
maj 2012
Der skal fx stadig samles ind til malkning 2 x dagligt, der skal flyttes køer, tjekkes for alt muligt forskelligt hos køerne
maj 2012
nov 2012
Skal man så ikke til eksamen og sådan ? Det gør jeg jo nu inde på skolen.
jul 2006
nov 2012
Hf har jeg været inde og snakke med og har jeg ikke lige andet tager jeg nok nogle enkelt fag på flex fra januar til sommer. Men må indrømme at jeg er lidt skole træt af de "normale" fag selvom jeg kun har gået I skole I et halvt år. Jeg vil hellere ud og arbejde
jul 2006
nov 2012
Super flot snit!
nov 2012
Og hvor skal man møde op henne ?
jul 2006
Når man "fremlægger" optager du via youtube og sender et link til din lærer.
Og eksamen foregår i et chatroom hvor sensor og lærer sidder sammen på skolen og man så bliver "lukket" ind når de er klar. Du har haft en uge til forberedelse og så fremlægger man. Jeg havde influenza og mega feber da jeg var oppe og de var SÅ søde..
nov 2012
Og tak for forklaringen Zarah, det giver jo god mening så, men noget anderledes end den 10 klasse jeg tager nu, hvor vi kun har skriftlige afleveringer og undervisning ind til eksamen, hvor vi har både den skriftelige og mundtlige inde på skolen.
Nicole, jeg er skide bange for tandlæger, eller måske ikke menneskerne, men du ved, som andre. Jeg er 20 år gammel, og jeg kommer kun til tandlæge når min mor tvinger mig afsted, ved at bestille tid for mig, og simpelthen køre mig derhen. Så jeg sætter ikke mine fødder der selvom det er arbejde, jeg kan simpelthen ikke klare den "lugt" der er sådanne steder
Men havde jeg ikke den frygt, tror jeg da det var et helt fint arbejde, de plejer da at være søde osv.
Dorte J, jeg tror ikke jeg kan leve af at være frivillig hundelufter, hvilket jo er hvad de bruger på et internat, og jeg tror heller ikke jeg kunne leve af at passe hvalpe/hunde, hvilket jeg desværre heller ikke må i min bolig. Det var ellers noget der interessere mig, men det er vidst under fritidsinteresser
Doggymom, er der nogle bestemte udd. indenfor håndværker faget du tænker på? jeg er ikke så stærk i de forskellige fag, så når jeg tænker håndværker det tømrer og lign.
Hvis jeg har glemt at svare på noget, så bare råb højt.
jun 2009
Følger: 6 Emner: 8 Svar: 111
Ideer til uddannelse