1.849 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Vorbasse Marked Vorbasse Marked

Jeg er næsten målløs...

Min søster er på Vorbasse marked med en hestehandler, en mand jeg har omtalt før i nogle indlæg.

Igår ringede hun grædefærdig hjem.

Der lå kattekillinger i fuglebure ovenpå hinanden, altså i flere lag, uden vand eller mad. De stod i den bagende sol.

Derudover havde hun fået skæld ud fordi hun havde givet nogle heste vand! Det måtte hun ikke for de var mere rolige hvis de var tørstige!

I dag skriver hun så at en af hestene har hængt sig selv!

For satan hvor kan jeg blive gal over at folk de kan være SÅ modbydelige overfor dyrene!

Jeg har sagt til hende at hun skal ringe efter DB eller hestens værn eller noget, men det vil hun åbenbart ikke.

Er der nogen der er eller skal derned som evt. kan ringe efter dem?

Jeg sidder selv på sjælland og kan ikke gøre en skid eftersom jeg ikke har set det med mine egne øjne.

Men selv EB eller Bt burde da kunne få en historie ud af det her???

Hun havde også set på hundehvalpe og hun sagde at efter omstændighederne havde de det nogenlunde.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det her, er der nogen der har nogle gode råd??

Mvh Line

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vorbasse Marked
  • #1   23. jul 2010 Der er blevet ringet...
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=411833

• #2   23. jul 2010 Jeg skal derned i morgen - så kan ringe til DB når jeg er der ?

Er der flere man skal ringe til med det samme ?

• #3   23. jul 2010 Belinda: Okay jeg har slet ikke kigget indlæg igennem, skrev bare denne tråd med det samme jeg kunne for at få oplyst folk om hvad der foregår det forfærdelige sted.

S & D: Altså jo flere anmeldelser der kommer jo bedre, men DB er i hvert falde et godt bud. Derudover kan du ringe til hestenes værn.. j

eg kender ikke så mange andre dyrehjælpsorganisationer, men hvis folk kender flere, må i meget gerne skrive herinde.

• #4   23. jul 2010 Sidder lige og ser TV-syd hvor de sender derfra... De viste flere dyr som så ud til at have det godt, men det er de jo også nødt til. Men eftersom de sender derfra indtil på søndag, så vil jeg sende dem en mail og gøre dem opmærksom på det. Det hjælper nok ikke noget, men så har jeg gjort hvad jeg kunne for at gøre opmærksom på at det foregår...

• #5   23. jul 2010 Aramis: Det ville være super, min søster fortalte lige at den hest der havde "hængt" sig selv, var blevet aflivet af dyrlægen så den må "bare" ha brækket halsen eller et eller andet. Men det ville måske være en god ide at skrive det med til dem, så kan det være det bliver lidt mere interessant.

Ved godt det lyder kynisk, men der skal altså bare snart ske noget omkring de her hestemarkeder!

I vores egen lokale by er der også kræmmermarked.

Vi ville ud og prøve en tur i hestevognene, men da jeg snakker med manden og han fortæller at de først får drikkelse når de kommer hjem, altså fra formiddag til sen eftermiddag står i uden vand i bagende varme, ja så måtte jeg takke nej.

• #7   23. jul 2010 Jeg aner ikke om DB er derude, men de har vidst ikke nogen stand der, men til gengæld nogle frivillige der går rundt.

Men de er vidst både, døve, blinde og stumme...

• #8   23. jul 2010 Jeg fatter slet ikke at det er tilladt at have den slags markeder, når der ikke er ordenlig opsyn med de dyr der handles med. Hvor er Ekstrabladet når man har brug for dem ? Men den slags sælger vel ikke aviser.

• #9   23. jul 2010 Lea: Nej jeg forstår det heller ikke...

Men jeg kunne nu ikke forestille mig at ekstrabladet ikke ville være interesseret i sådan en historie.

En hest er jo blevet aflivet fordi opsynet med den har været så elendigt.. hvis bare der var nogen dernedefra der faktisk ville ringe til dem så kunne det være det ville være interessant jo..

Overvejer stærkt at tage derover næste år og så fortælle folk en ting eller to.

Er det egentligt ulovligt f.eks. at fortælle andre hvis dyrerne ikke har det godt?

F.eks. hvis jeg stod foran det bur med kattekillingerne og sagde at hvis man køber en kattekilling herfra så støtter man dyreplageri?

• #10   23. jul 2010 Puha, er godt nok imod at støtte sådan nogle markeder, men jeg skal der over med en veninde i morgen, og ka' godt sige hvis jeg ser nogle dyr der har det skidt, så slår jeg sku til!

• #11   23. jul 2010 Indfør - synes du skulle skrive en mail til EB og linke til tråden her smiley

• #12   23. jul 2010 hvorfor bliver din søster ved med at tage med #### når hun afskyr det så meget det han gør??

Vi har før været i kontakt og jeg syntes personligt han skulle have en ordentig opsang selvom den nok ikke hjælper en dyt håber han snart får sig en bøde han kan mærke..for evt at sælge hvalpe uden chip er ikke lovligt og jeg tvivler om han får dem chippet

• #13   24. jul 2010 jn&sn: Utrolig nok så havde han kun to heste med derover og hun sørgede jo for at de havde det godt, så problemet lå slet ikke hos ham. Altså han sælger jo også heste derover, men fred være med det, så længe dyrerne har det godt.

Det var mange af de andre hvor hestene ikke blev behandlet godt og hun fik jo skæld ud for at give en anden mands heste vand. Det var ikke XXXX der var problemet, men hun mener jo ikke han gør noget forkert desværre...

Sorry, det er vidst lidt rodet, men jeg er stadig fuld fra igår smiley

• #14   24. jul 2010 Puu ;s
    Jeg var der i dag, mange heste så egentlig fine og velplejet ud, men så var der godt nok os dem der bare lignede noget der var løgn ;s
    Eks. var der en frieser, på afstand så den vildt lækket ud, men da vi så kommer tættere er det bare for groft!!
    Den har et stort åbent sår ved sin knæhase, intet vand, intet hø/halm eller andet, og den stod helt alene, have plathove & baghovene var groet ind ad ;s
    Puha ;s

Kommentér på:
Vorbasse Marked

Annonce