{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

Tanker {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt , spekuleret , undret mig og kan slet ikke forstå.

Sagen er den at ;

Når jeg står op om morgenen , må jeg først " føle " hvordan jeg lige har det idag , hvilke humør og stemning jeg er i.

Ellers kan jeg IKKE finde ud af hvilket tøj jeg skal tage på.
Skal det være ;
- casual
-tjekket
-tøset
-sporty
-farverigt og sjovt
-eller bare helt almindeligt grimt.
Når jeg så har fundet ud af det , føler jeg mig " Rigtig"
Dette sker pr.automatik når jeg tager tøjet på , enten føles det rigtig eller så føles det forkert.
Ingen dage er ens , min gardarobe er meget alsidig.

Og så var det lige jeg tænkte på alle de kvinder der hverdag går i burkaer , hvordan kommer deres personlighed og sindsstemning til udtryk ?

Jeg har engang hørt at de går meget op i deres sko , men det kan jeg altså ikke få til at passe med det jeg har lagt mærke til.

Når jeg ser rundt omkring mig , ser jeg mange forskellige mennesker , som hver for sig udtrykker mange facetter og jeg kan ligesom kategorisere dem
- der er en håndværker
-der er en kontordame
-der er en fra hjemmeplejen
-der er en hjemløs
osv.osv.osv.

Jeg ville have meget svært ved at begrænse mit behov for at udtrykke mig igennem mit udseende.

Jeg er IKKE racist , men syntes alligevel at det må være hæmmende for de kvinder.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tanker
  • #1   2. maj 2010 Nanna :

Så det er kun i offentligheden de har det på ?

Jeg troede de havde det på hele dagen , eller så længe der var andre mænd i nærhenden.
    Men jeg er bestemt ikke sikker i mit postulat her.

Men det håber jeg da inderligt for dem.

• #2   2. maj 2010 De er kun dækket til, når der er andre mænd i nærheden.. og det betyder oftes at de ikke går med den derhjemme.... jeg synes det er op til den enkelte kvinde... mange kvinder med tørklæde synes jo det er en befrielse at have det på i det offentlige, da de føler de slipper for mændenes blik.

• #3   3. maj 2010 Hvis man føler det er nødvendigt at dække sig til, for at slippe for mændenes blikke, må man da have et alvorligt problem med sit selvværd...

• #4   3. maj 2010 "Hvis man føler det er nødvendigt at dække sig til, for at slippe for mændenes blikke, må man da have et alvorligt problem med sit selvværd..."

eller med ligestillingen ;O)

• #5   3. maj 2010 Henrik.. ja det er så din tolkning.. jeg tror de ofte føler at det gør daligdagen lettere, da de ikke ønsker mænds blikke... tror ikke det har noget med selvværd at gøre...

Meghan D. Jakobsen har skrevet "Om at være kone i Saudi Arabien" det er en kanon bog, som giver et indblik i hverdagen i et muslimsk land... og fortæller også om kvinderne, som er meget anderledes i deres eget hjem når de først har smidt tørklædet. Altså de på ingen måde er undertrykte.
    Jeg ønsker ikke at gå med tørklæde, men respektere dem som vælger dette.

Kommentér på:
Tanker

Annonce