782 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
28 Svar

21. dec 2008 Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Så kom dommen.. Så kom dommen..
.. Fra TANDLÆGEN..
11 huller, og et af dem skal muligvis laves som rodbehandling..
Røv.
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Jeg skal vist også se at aflægge min tandlæge et besøg...
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Og da jeg gik til tandlægen havde jeg altid min. 1-2 huller, da jeg nemt får huller.. Jeg børster tænder, men de er så tætte.. Og det tager virkelig, virkelig lang tid at bruge tandtråd, hvilket jeg skal..
Carina,
det gør slet ikke ondt
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 127
Jeg har information på en rigtig dygtig og billig tandlæge i SE.
Jeg har i mandags fåt trukket en visdomstand ud, det kostede mig 500 kr
dec 2008
har i hedehusene.. Men i dag var første gang jeg var der..
Jeg vidste godt at jeg havde en del huller, men ja, jeg gider bare virkelig ikke.. Det er skruen uden ende, for jeg børster og børster, og selv når jeg sørger for at bruge tandtråd, får jeg stadig nye huller...
Det bliver nemmere om nogle år, når jeg alligevel skal have gebis..
nov 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 119 Svar: 557
Jeg gav 600 for at få trukket en visdomstand ud hos min danske tandlæge?!
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 275 Svar: 3.191
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 127
dec 2008
har fået nogle tider den 11 og 16 vist.. Og skal nok have en til..
han ville enten tage en side af gangen, eller en kæbe af gangen..
Det er virkelig røv, og jeg gider bare ikke.. Jeg er ikke som sådan bange for tandlæger mere (har jo kommet der så meget) men ja, det stopper bare aldrig.. Jeg kan komme og få lavet 1-2 huller om året resten af mit liv, til jeg taber tænderne.. Jeg synes virkelig det er en stor belastning..
Altså, af og til har jeg tandpine, men ellers har jeg ikke ondt.. Det går altid væk igen..
Den der måske skal laves som rodbehandling, er der hvor jeg tabte halvdelen af tanden.. Men det havde jeg også regnet med.. For godt nok er nerven ikke blottet, men det er rimelig lang tid siden jeg tabte tanden, så tænkte at der skulle gøres en del der..
Min mor betaler i øvrigt.. ellers ville jeg ikke få noget som helst gjort..
dec 2008
min søster var afsted sidste år, for første gang i 5 år. 0 huller
Hvis ikke du har tendens til huller, har du nok ikke så meget..
Jeg har som sagt fået 1-2 huller hvert år, siden jeg fik tænder..
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.318
-når jeg aligevel skal have gebis, skriver du, -forhåbentlig for sjov, hvis ikke ved jeg faktisk hvad du mener... jeg fik som 17-årig bager-karies, en del huller, en del rodbehandlinger, 14 ialt for at være nøjagtig, herefter gik nogle år, med tænder som knækkede, faldt ud, smuldrede væk, en rodbehandling varer ca. 10-15 år så skal tanden have krone eller bro.
sidste år fik jeg så ryddet munden for ialt 15 syge tænder og fik sat delproteser ind.. udgift: 45.000,- sådan nogle skal også plejes, kan knække, rettes til i tide og utide, de sidder af røv til, og ligner l***, utallige ting kan jeg ikke længere spise, -tyggegummi, piratos, karamel, flæskesvær, fudge osv... det er en evig udgift, samtidig med at kæbeknoglerne langsomt nedbrydes, da der ikke længere er tænder til at holde dem..
pas på de tænder du har, ellers kommer du til at bruge alle dine penge hos tandlægen, det er ikke det værd! tro mig.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.489
Jeg er velsignet med gode tænder...... Har haft 5 huller i tænderne fra jeg var 18 til jeg var 20 år...... Ikke et eneste hverken før eller siden. Går til tandlægen hvert ½ år:-)
Tænker på dig, Anja.
dec 2008
Jeg hader mine tænder.. Han sagde også at der ikke var noget galt med måden jeg børstede tænder på.. Jeg fik bare huller..
jeg skal bruge tandtråd hver dag, men det tager bare så lang tid, fordi den knækker igen og igen grundet mine tætte tænder!..Skal bruge 4-5 stykker tråd til en tand.. Så tager det altså laaang tid
Har også skåret ned på sodavanden, så som regel drikker jeg bare vand herhjemme..
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.800
Jeg har også tandlæge i Sverige.. For jeg ville ikke have lavet en rodbehandling i vågen tilstand.. Fandt en god en i Sverige, som udover at være billig også mere eller mindre har kureret min tandlægeskræk..
dec 2008
jeg har heldigvis ikke tandlægeskræk længere.. Kan bliver lidt ængstelig når han skal til at bore, men hvem bliver ikke det? Har også bedt om bedøvelse til noget af det..
Nu vi er på emnet: Hvor meget gør I så ved tænderne? Sådan helt ærligt..?
Hvor grundigt og hvor ofte børster I? Og hvad med tandtråd? Og søde sager?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Priserne for at få trukket en visdomstand ud er som følger :
alm udtrækning : 281 kr incl bedøvelse
operativ fjernelse af tanden: 1.550 kr incl bedøvelse
røngten 128 kr.
Hvis tanden er "helt smadret" pga karies og derfor kommer ud i mange stumper kan det koste op til 500 kr.
Synes bare lige der skulle nogle rigtige beløb på :o))
Og Anja.. Held og lykke med det.. Der er desværre nogen, der må døje meget med dårlige tænder uden der egentlig er en grund.. jeg er en af de heldige, der drikker sodavand og spiser slik.. Og ikke bruger mange minutter på tandpleje.. Alligevel har jeg i mine 31 år kun haft 2 små bitte huller..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Og jeg skal da ikke være bleg for at indrømme, at jeg IKKE ser frem til den dag det sker, for jeg er sikker på, at jeg slet slet ikke magter at blive boret :o)))))
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Jeg børster tænder morgen og aften .. Omkring 1 minut hver gang.
Bruger ingen mundskyllemidler.
Jeg drikker sodavand.. nok 2-3 dage om ugen og spiser slik 2-3 gange om ugen.
Har som sagt haft 2 bitte små huller i kindtænder.. jeg er 31 år
dec 2008
"hurtigt" om aftenen (hurtigt efter min standard). Men om morgenen er jeg grundig.. Børster i min. 5 minutter, og nok også mere.. har aldrig mødt nogle der børster så længe som mig, for jeg står og hyggebørster, og forsøger at nå både alle flader, samt tandkødet og tungen..
Jeg bruger kun tandtråd i perioder, da det tager sååå lang tid!.. har haft brugt lidt over sommeren, fordi jeg så bedst kunne rense det hul hvor jeg tabte noget tand..
Drikke en sodavand hver dag på arbejde, men vand herhjemme.. Drikker også en sodavand om aftenen når jeg er hos mine forældre..
Spiser af og til lade, men ellers spiser jeg ikke så meget slik.. Så er det mere ting der feder, frem for ting med sukker..
Og jeg kan ikke tælle mine huller.. har vist 8-10 fyldninger nu, skal have 11 nye, plus at jeg har tabt en masse da jeg tabte mine mælketænder..
Røv..
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.800
Bedøvelse er ikke nok for mig *S* Jo ved et almindelig hul, men ikke rodbehandling, der skal jeg slåes ud
sep 2004
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 613
dec 2008
det var satme heldigt.. Jeg har i næsten alle mellemrum..
jaa! Kom og tag Bamse med.. Så kan han ligge og putte med mig
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
dec 2008
oppe ved stationen. Hvor der også er læge og sådan.. Min tandlæge hed Esben?
Rotterne,
haha, måske ikke.. Men mon ikke han så NOK skal give besked?
Mette,
i en periode børstede jeg også tænder efter hvert måltid, mest da jeg gik i skole dog.. Men det gjorde bare hverken til eller fra..
Og at bruge tandtråd er lettere sagt end gjort, for det tager virkelig lang tid, eftersom mine tænder er SÅ tætte.. Det er derfor jeg ikke er så god til at gøre det, for det er ikke bare at bruge det.. Det er at bruge laaaaaaaaaaaaaang tid på det..
maj 2007
Det er vigtigst at børste grundigt om aftenen, for du får ikke skyllet bakterierne væk i de timer, du sover. Her har det fint fred og ro til at "arbejde" modsat om dagen, hvor man både spiser og drikker:-)
dec 2008
dig og din translæge
mette,
når jeg børster tænder "hurtigt" er det 1-2 minutter.. Og drikker vand hele aftenen, så det er ikke så voldsomt.. I øvrigt kan jeg godt finde på at børste tænder uden tandpasta efter maden
43 minutter er liiidt for lang tid for mig hehe..
Mette,
problemet for mig mht. tandtråd er at det knækker! Og det knækker konstant uanset hvor tyndt det er.. Havde engang en tandlæge der liiige skulle vise at det var smaddernemt, men det endte med at hun nærmest gav op, for tråden knækkede hele tiden..
maj 2007
Jamen, det sidste jeg gør inden jeg går i seng er at børste tænder:-). Og jeg springer ALDRIG over!! Uanset hvor sent vi kommer hjem eller hvor træt jeg er. Kan simpelthen ikke have den fornemmelse af beskidte tænder om natten:-)
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Så kom dommen..