Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så kom dommen..
  • #1   2. sep 2009 UUUh din stakkel, har du ikke været til tandlæge længe?

Jeg skal vist også se at aflægge min tandlæge et besøg...

• #4   2. sep 2009 jeg har ikke været siden 8. eller 9. klasse.. Så i 5-6 år?

Og da jeg gik til tandlægen havde jeg altid min. 1-2 huller, da jeg nemt får huller.. Jeg børster tænder, men de er så tætte.. Og det tager virkelig, virkelig lang tid at bruge tandtråd, hvilket jeg skal..

Carina,
    det gør slet ikke ondt smiley Af og til har jeg tandpine, men det går altid væk igen.. hehe.. Men tabte noget af en tand i januar, derfor bestilte min mor en tid til mig, og TVANG mig afsted!..

• #5   2. sep 2009 Ohhh, GYS og GRU!!!!!

• #6   2. sep 2009 Jeg ville anbefale at få lavet det i Sverige, det er så meget billigere.
    Jeg har information på en rigtig dygtig og billig tandlæge i SE.
    Jeg har i mandags fåt trukket en visdomstand ud, det kostede mig 500 kr smiley

• #7   2. sep 2009 C&K
    har i hedehusene.. Men i dag var første gang jeg var der..

Jeg vidste godt at jeg havde en del huller, men ja, jeg gider bare virkelig ikke.. Det er skruen uden ende, for jeg børster og børster, og selv når jeg sørger for at bruge tandtråd, får jeg stadig nye huller...

Det bliver nemmere om nogle år, når jeg alligevel skal have gebis..

• #9   2. sep 2009 Jonas, det er da ikke billigt???
    Jeg gav 600 for at få trukket en visdomstand ud hos min danske tandlæge?!

• #10   2. sep 2009 Puha nu tør jeg ikke at tage afsted... Det er 6år siden jeg sidst var :S

• #11   2. sep 2009 Nogle steder i DK koster det op til 3000 kr for at revet den ud.

• #12   2. sep 2009 Carina
    har fået nogle tider den 11 og 16 vist.. Og skal nok have en til..
    han ville enten tage en side af gangen, eller en kæbe af gangen..

Det er virkelig røv, og jeg gider bare ikke.. Jeg er ikke som sådan bange for tandlæger mere (har jo kommet der så meget) men ja, det stopper bare aldrig.. Jeg kan komme og få lavet 1-2 huller om året resten af mit liv, til jeg taber tænderne.. Jeg synes virkelig det er en stor belastning..
    Altså, af og til har jeg tandpine, men ellers har jeg ikke ondt.. Det går altid væk igen..

Den der måske skal laves som rodbehandling, er der hvor jeg tabte halvdelen af tanden.. Men det havde jeg også regnet med.. For godt nok er nerven ikke blottet, men det er rimelig lang tid siden jeg tabte tanden, så tænkte at der skulle gøres en del der..

Min mor betaler i øvrigt.. ellers ville jeg ikke få noget som helst gjort..

• #13   2. sep 2009 Tudefjæs,
    min søster var afsted sidste år, for første gang i 5 år. 0 huller smiley

Hvis ikke du har tendens til huller, har du nok ikke så meget..

Jeg har som sagt fået 1-2 huller hvert år, siden jeg fik tænder..

• #14   2. sep 2009 @anja, ...pas på dine tænder!
    -når jeg aligevel skal have gebis, skriver du, -forhåbentlig for sjov, hvis ikke ved jeg faktisk hvad du mener... jeg fik som 17-årig bager-karies, en del huller, en del rodbehandlinger, 14 ialt for at være nøjagtig, herefter gik nogle år, med tænder som knækkede, faldt ud, smuldrede væk, en rodbehandling varer ca. 10-15 år så skal tanden have krone eller bro.
    sidste år fik jeg så ryddet munden for ialt 15 syge tænder og fik sat delproteser ind.. udgift: 45.000,- sådan nogle skal også plejes, kan knække, rettes til i tide og utide, de sidder af røv til, og ligner l***, utallige ting kan jeg ikke længere spise, -tyggegummi, piratos, karamel, flæskesvær, fudge osv... det er en evig udgift, samtidig med at kæbeknoglerne langsomt nedbrydes, da der ikke længere er tænder til at holde dem..
    pas på de tænder du har, ellers kommer du til at bruge alle dine penge hos tandlægen, det er ikke det værd! tro mig.

• #15   2. sep 2009 GISP!!!!!!!

Jeg er velsignet med gode tænder...... Har haft 5 huller i tænderne fra jeg var 18 til jeg var 20 år...... Ikke et eneste hverken før eller siden. Går til tandlægen hvert ½ år:-)

Tænker på dig, Anja.

• #16   2. sep 2009 Ihh, Mette folk som dig smiley

Jeg hader mine tænder.. Han sagde også at der ikke var noget galt med måden jeg børstede tænder på.. Jeg fik bare huller..

jeg skal bruge tandtråd hver dag, men det tager bare så lang tid, fordi den knækker igen og igen grundet mine tætte tænder!..Skal bruge 4-5 stykker tråd til en tand.. Så tager det altså laaang tid smiley

Har også skåret ned på sodavanden, så som regel drikker jeg bare vand herhjemme..

• #17   2. sep 2009 Yikes!!!

Jeg har også tandlæge i Sverige.. For jeg ville ikke have lavet en rodbehandling i vågen tilstand.. Fandt en god en i Sverige, som udover at være billig også mere eller mindre har kureret min tandlægeskræk..

• #18   2. sep 2009 Jeanette,
    jeg har heldigvis ikke tandlægeskræk længere.. Kan bliver lidt ængstelig når han skal til at bore, men hvem bliver ikke det? Har også bedt om bedøvelse til noget af det..

Nu vi er på emnet: Hvor meget gør I så ved tænderne? Sådan helt ærligt..?
    Hvor grundigt og hvor ofte børster I? Og hvad med tandtråd? Og søde sager?

• #19   2. sep 2009 Har lige snakket med min far, som er selvstændig tandlæge.
    Priserne for at få trukket en visdomstand ud er som følger :
    alm udtrækning : 281 kr incl bedøvelse
    operativ fjernelse af tanden: 1.550 kr incl bedøvelse
    røngten 128 kr.
    Hvis tanden er "helt smadret" pga karies og derfor kommer ud i mange stumper kan det koste op til 500 kr.

Synes bare lige der skulle nogle rigtige beløb på :o))

Og Anja.. Held og lykke med det.. Der er desværre nogen, der må døje meget med dårlige tænder uden der egentlig er en grund.. jeg er en af de heldige, der drikker sodavand og spiser slik.. Og ikke bruger mange minutter på tandpleje.. Alligevel har jeg i mine 31 år kun haft 2 små bitte huller..

• #20   2. sep 2009 Jeg har også et gudsbenådet tandsæt. Et af de sjældne er jeg sikker på, i det jeg aldrig i mit 35½ årige liv har haft et hul.

Og jeg skal da ikke være bleg for at indrømme, at jeg IKKE ser frem til den dag det sker, for jeg er sikker på, at jeg slet slet ikke magter at blive boret :o)))))

• #21   2. sep 2009 Jeg bruger aldrig tandtråd.. Jo måske 2 gange om året..
    Jeg børster tænder morgen og aften .. Omkring 1 minut hver gang.
    Bruger ingen mundskyllemidler.
    Jeg drikker sodavand.. nok 2-3 dage om ugen og spiser slik 2-3 gange om ugen.

Har som sagt haft 2 bitte små huller i kindtænder.. jeg er 31 år

• #22   2. sep 2009 Jeg børster morgen og aften..
    "hurtigt" om aftenen (hurtigt efter min standard). Men om morgenen er jeg grundig.. Børster i min. 5 minutter, og nok også mere.. har aldrig mødt nogle der børster så længe som mig, for jeg står og hyggebørster, og forsøger at nå både alle flader, samt tandkødet og tungen..
    Jeg bruger kun tandtråd i perioder, da det tager sååå lang tid!.. har haft brugt lidt over sommeren, fordi jeg så bedst kunne rense det hul hvor jeg tabte noget tand..
    Drikke en sodavand hver dag på arbejde, men vand herhjemme.. Drikker også en sodavand om aftenen når jeg er hos mine forældre..
    Spiser af og til lade, men ellers spiser jeg ikke så meget slik.. Så er det mere ting der feder, frem for ting med sukker..

Og jeg kan ikke tælle mine huller.. har vist 8-10 fyldninger nu, skal have 11 nye, plus at jeg har tabt en masse da jeg tabte mine mælketænder..

Røv..

• #23   2. sep 2009 Jeg børster morgen og aften. Men jeg kommer fra en familie, hvor min mor og jeg har svage tænder.. Jeg var altid en af dem, der sad tilbage hos skoletandlægen *S*

Bedøvelse er ikke nok for mig *S* Jo ved et almindelig hul, men ikke rodbehandling, der skal jeg slåes ud

• #24   2. sep 2009 Uh det er godt nok osse længe siden jeg har været til tandlægen..har vild skræk når jeg skal...jeg skulle have taget 2 visdomstænder ud fordi de lå halvt inde under kæben, og da min tandlæge begyndte at forfælle hvordan han ville SKRABE noget af kæben for at få tanden ud var jeg nær faldet ned af stolen...jeg fant så en tandlæge inde i kbh. hvor man kunne komme i narcose,jeg brugte 10.000 kr på det men jeg ville ikke ha været foruden narcosen(staves)..hehe jeg var helt væk og mærkede ikke noget.. smiley

• #25   2. sep 2009 Rotterne,
    det var satme heldigt.. Jeg har i næsten alle mellemrum..

jaa! Kom og tag Bamse med.. Så kan han ligge og putte med mig smiley Ved bare ikke om der er plads til så stor en bamme-lamme i sådan en tandlægestol?..

• #26   2. sep 2009 Anja... Hvor i Hedehusene? Min onkel har tandlægeklinik i Hedehusene smiley

• #28   2. sep 2009 Laura,
    oppe ved stationen. Hvor der også er læge og sådan.. Min tandlæge hed Esben?

Rotterne,
    haha, måske ikke.. Men mon ikke han så NOK skal give besked? smiley

Mette,
    i en periode børstede jeg også tænder efter hvert måltid, mest da jeg gik i skole dog.. Men det gjorde bare hverken til eller fra..
    Og at bruge tandtråd er lettere sagt end gjort, for det tager virkelig lang tid, eftersom mine tænder er SÅ tætte.. Det er derfor jeg ikke er så god til at gøre det, for det er ikke bare at bruge det.. Det er at bruge laaaaaaaaaaaaaang tid på det..

• #30   2. sep 2009 Jeg børster tænder MEGET let om morgenen........ Men om aftenen får de den helt store tur. Det tager omkring 43-4 minutter........
    Det er vigtigst at børste grundigt om aftenen, for du får ikke skyllet bakterierne væk i de timer, du sover. Her har det fint fred og ro til at "arbejde" modsat om dagen, hvor man både spiser og drikker:-)

• #31   2. sep 2009 Maria,
    dig og din translæge smiley

mette,
    når jeg børster tænder "hurtigt" er det 1-2 minutter.. Og drikker vand hele aftenen, så det er ikke så voldsomt.. I øvrigt kan jeg godt finde på at børste tænder uden tandpasta efter maden smiley
    43 minutter er liiidt for lang tid for mig hehe..

Mette,
    problemet for mig mht. tandtråd er at det knækker! Og det knækker konstant uanset hvor tyndt det er.. Havde engang en tandlæge der liiige skulle vise at det var smaddernemt, men det endte med at hun nærmest gav op, for tråden knækkede hele tiden..

• #32   2. sep 2009 43 minutter min bare..........*GGGGGGGG*

Jamen, det sidste jeg gør inden jeg går i seng er at børste tænder:-). Og jeg springer ALDRIG over!! Uanset hvor sent vi kommer hjem eller hvor træt jeg er. Kan simpelthen ikke have den fornemmelse af beskidte tænder om natten:-)

• #33   3. sep 2009 Anja... Hvor sjovt, Esben er min onkels partner smiley

Kommentér på:
Så kom dommen..

Annonce