Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Endnu en uansvarlig hundeejer...
  • #1   8. jun 2009 særligt hvis der faktisk har været tale om en større mynde af en art, burde ejer da være klar over at det ikke er en hund man sådan lige lader rende løs alle mulige steder (sådan er det i hvert fald for de fleste af dem):o(

-trist for den lille vaps, men jeg håber da ejer står frem og står ved sit ansvar, selvom det nok er ønsketænkning.

• #2   8. jun 2009 Hold da op det er jo 5 min fra mig...

• #3   8. jun 2009 Det er desværre blevet dagligdags.

• #5   8. jun 2009 sådan en hund skal aflives.. det er sku da klart

stakkels hund:)

• #6   8. jun 2009 Ja, det er entop en af grundene til, at jeg sjældent slipper min løs !!

- dette trods hendes jagtinstinkt er ret trist *rødmer*

• #7   8. jun 2009 Øv øv øv - mit værste marerit ville være den episode :o(

• #8   8. jun 2009 Hvor er det synd for familien der har mistet deres hund..
    Ville også bare være mareridtet!..

• #9   8. jun 2009 hvor er det bare sørgeligt.. stakkels pige..

nu er det jo en væddeløbs hund ved ikke så meget om dem. men de jagter vel små bytter når de løber? så de har vel også noget instinkt med at jage?

• #10   8. jun 2009 Stakkels pige, at se sin lille hund forsvinde på drastiske måde.

Ja, hvis det er en mynde af en slags der har snuppet den lille chi, så bruger de jo som bekendt en kanin-lignende tingest på væddeløbs-banerne for at få hundene til at løbe.
    Ved også at der er noget andet - husker ikke hvad man kalder det - men det er hvor de skal jage et "bytte" hen over en mark eller plæne - tror det hedder courseing, men er ikke sikker.

Så var det en mynde, ja så har den sikkert prøvet at løbe efter "kaninen" eller den anden form for jagt de laver.

• #12   8. jun 2009 Anne R : Lure Coursing smiley

• #13   8. jun 2009 Heidi O
    Tak - så var jeg ikke helt afsporet, kun lidt.

• #14   8. jun 2009 "Han spurgte, om der var nogle børn der var kommet til skade. Og da det ikke var tilfældet, så mente han ikke, at der var noget galt med hans hund, siger Jan Wagner"

Føj...

Men til alt det med kaniner og lure coursing... Det kan ikke på nogen måde sammenlignes med en chi i snor. En chi kan slet ikke løbe så stærkt som en "kanin".. Og da slet ikke hvis den er i en halvanden meter lang line. Der har været noget helt andet galt med den lortehund

• #15   8. jun 2009 Jeg er af den mening at den hund bør aflives

Og jeg er ovenud rasende over den ligegyldighed ejeren af hunden har udvist overfor de mennesker hans uansvarlighed er gået ud over

Føj for pokker - han skulle bare ikke have lov at have hund, hvis det er hans holdning til HANS fejl

• #16   8. jun 2009 ¤ Søster McFluff ¤
    Selvfølgelig kan man ikke drage en direkte parallel mellem en kanin og en Chi. Men størrelsesmæssigt og hvis hunden har prøvet disse ting og den er forskruet i sit hoved, lige som sin ejer, tja.......

• #17   8. jun 2009 Anne R; Det er ikke en rigtig kanin de bruger til lure coursing. De bruger oftest plastisk stykker, og det er farten der trigger deres instinkt, og det vil denne hund jo ikke komme i nærheden af når den var i snor.

Pyha stakkels hund og stakkels ejer smiley

• #18   8. jun 2009 selvfølgelig er det ikke ok lige meget hvad,

ville bare gerne forstå om denne hund havde en form for jagt instinkt har den jo så..

stakkels stakkels pige og hund... og hold kæft en lam kommentar fra ejerens side

• #19   8. jun 2009 Ann-Sofie N
    Jeg ved godt det ikke er en rigtig kanin. Men med sådan en syg ejer, så ved man jo ikke hvad der er brugt eller hvad der har tricket hunden til at gøre det den gør.

• #20   8. jun 2009 Forfærdelig tankegang den hundeejer har. Stakkels lille hund og fuldstændig uansvarlighed fra ejeren af den mynden (som det tilsyneladende har været).
    En greyhound har jo gennem flere 1000 år været brugt til jagt og senere, især i GB, til vædeløb. Men jagtinstinktet ligger meget dybt, og de er kendt for gerne at jage både katte, kaniner, hjorte og andre dyr - især i høj fart. Derfor er det totalt uansvarligt og direkte dumhed af sådan en mand, at lade den rende løs et sted hvor der kommer andre.

• #21   8. jun 2009 Nu har jeg prøvet lure coursing, og det er ikke noget der burde trigge en hund til umotiveret at gå til angreb på en hund i snor. Det sker at hundene kommer op og slås med hinanden når de jagter kaninen sammen, men det er et helt andet problem. Det er ikke jagtinstinkt når den lille hund har været i snor da den ikke har kunnet løbe. Havde den været løs ville det måske kunne komme på tale, men det var den ikke.

• #22   9. jun 2009 det er ikke typisk mynde adfærd at angribe som beskrevet her, den ville aldrig "tænde" ved synet af en lille hund der er i snor og dermed ikke bevæger sig. Det er helt korrekt som nogen skriver at mynden tænder på bevægelse, altså når "byttet" løber..

Jeg vil mene den har en brist et sted dog vil jeg sige med de bløde regler vi har i Danmark så får den nok blot et påbud om at skulle føres i snor

Kommentér på:
Endnu en uansvarlig hundeejer...

Annonce