919 visninger
|
Oprettet:
Hunde der bider {{forumTopicSubject}}
Min holdning er, at hvis en hund bider, menneske eller andre dyr, ja så skal politiet have hjemmel til at aflive hunden. De skal kunne køre den direkte til dyrlægen, uden at informere ejeren. Det kan gøres bagefter sammen med et bødeforlæg.
Og det er uanset race, eller tilhørsforhold.
Det vil sige at Henriks lille gale gravhund også skulle have været aflivet for at angribe en soldat, hvilket "muskelhunde" der skambider også skal. Og det med det samme.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 17 Emner: 52 Svar: 1.023
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 182 Svar: 1.794
Hvorfor lave en regel for nogle racer og ikke andre. Alle hunde der bider uprovokeret har vel et problem.
Men personligt vil jeg hellere bides af en gravhund end en amstaff. (Har så prøvet det - AV, den angreb også umotiveret)
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.779
sep 2006
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Jeg er også blevet bidt af min gamle husky - fordi jeg forsøgte at hjælpe hende, da hun havde ondt. Sååååå... det er ikke så sort/hvidt.
aug 2006
Hvorfor skal det være ok? Og hvorfor er det kun ejerens skyld? Hvorfor skal en hund der gentagende gange angriber og lemlæster leve?
Jeg kan godt se, at en hund der bliver angrebet, kun kan forsvare sig. Og ja, hunden er et rovdyr, er det så ok den uhæmmet dræber kaniner?
jan 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 253
Men hvis der er en grund til det er sket, - og så er der jo også forskel på bid. Er det blot et nap, hvor den giver et par tandmærker, eller bider den decideret for at gøre rigtig skade og bider til blods/skambider.
Synes baggrunden for at den bider er vigtig.
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
en cocker bliver kørt til dyrlægen for at blive aflivet da den har bidt familiens barn i hånden. Da dyrlægen efter aflivningen løfter hunden ud, mærker hun noget i pelsen. det viser sig at der sidder tegnestifter i huden på hunden - hmm!!
i sådan en situation er det jo forældre og ejere der må være ansvarlige for at sådan en episode opstår og jeg bebrejder ikke hunden.
Så en regel om kontant aflivning ved bid - nej, det holder ikke i min verden. Man skal kende årsagen!!
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 165
det er ikk så lang tid side, der var en artikkel omkring en hund der hade bidt et barn, tilsyneladen udengrund... men da hunde så kom til dr. dyr for at blive aflivet, undersøgte dr dyr først hunde, og fandt 14 knappelåle som ungen så hade sidet og jokket i hunden, og den bed først da den sidste knappenår blev stukket i...
Så inden man skyder de hunde som bider, så skal de undersøges a dr. dyr og en adfærds psykolog...
sep 2006
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.055
Sikek mange aflivninger vi pludselig ville have, når naboen lige er lidt træt af ens hund, og derfor siger den har bidt, eller når hundene leger lidt voldsomt i hundeskoven, og fru Jensen tolker det som slagsmål e.l.
Nej -ingen skal aflives uden en forudgående undersøgelse af hændelsen, og af om der overhovedet er grund til at aflive.
aug 2006
Den har jeg hørt i mange versioner og for mange år siden. Det er vist det man kalder en Urban-historie.
aug 2006
Jeg taler om uhæmmet angreb. Selvfølgelig kan der ligge andre grunde bag. Det er jo derfor det er dyrlægen som skal stå for aflivningen, hvilket vel indebærer at hunden bliver undersøgt, og ikke politiet der bare skal kunne skyde hunden "on site"
jan 2007
Og ingen hund bider uden grund. Så kan man jo så vurdere om grunden har været "gyldig" i et givent tilfælde, men uden grund sker det altså ikke.
aug 2006
Og nej, det er ikke ok at en hund dræber andres kæledyr, bare fordi det ligger i deres natur.
Og den kanin jeg talte om, er kæledyrskaniner og ikke vilde kaniner i jagtsituationer.
aug 2006
"Det er samfundet skyld" som der bliver sunget - ikke.
sep 2006
jan 2007
Jeg skriver at hunden ikke bider uden grund. Grunden kunne så være at hunden har følt sig presset.
Hvis situationen er at Lotte blot har passeret hunden på gaden, og det er nok til at hunden følte sig presset, jamen så er det self et problem der skal tages fat i. Endten ved at hunden fremover SKAL føres i snor/have mundkurv på, eller ved at hunden skal aflives.
Men en grund har der jo været;o)
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det kan da godt være at vi mennesker ikke kender grunden til et bid, men langt de fleste hundebid kommer af en årsag.
Man kunne forestille sig en hund, der i den grad kommunikerer til sine artsfæller og på den måde får dem til at gøre udfald. Den laver aldrig selv udfald, men hvor den kommer frem, bliver den bidt af andre hunde, der normalvis ikke bider.
Hvilken hund skal så aflives?
Vi mennesker bør ikke forholde os så almægtige, vi ved ikke alt, forstår ikke alt, ser ikke alt.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Man må kende årsagen inden man afliver og det skal under ingen omstændigheder kunne gøres før man har givet ejeren en fair chance for at deltage.
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 513 Svar: 4.891
Min gamle hund blev desværre meget agressiv og utilregnelig allerede i en alder af 1 år.. Og et år senere bed han mig i armen.. (Ikke slemt). Men han bed og var tosset, fordi jeg ville tage en pude fra ham, som han bed i stykker... Vi havde trænet dette rigtigt meget, og jeg kæmpede en lang kamp for at han skulle stoppe den agressive opførsel, når han ødelagde ting... Men da han først bed mig én gang, turde jeg ikke mere. Disse situationer kunne ikke undgås, da han var slem til at stjæle alt mellem himmel og jord, og ødelægge det.
Det er meget muligt han kun bed i "markering", men hans opførsel udviklede sig drastisk, og jeg turde ikke mere.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 43
feks HVIS det sker jeg en enkelt gang har min hund med ud og jeg feks vælger lige a lave nogle inkøb, binder jeg ham altid et sted der indikere og oplyser at "dén hund går man ikk over til"... men ser det sker gang på gang hvor tumpede folk ér.. de går hen til ham.. -trods det han blir sat så afsides at folk ikk engang kommer til at gå forbi ham.. men sjovt de alligevel opsøger... bider han én dag én person skal han da ved gud ikk aflives... da han er den allermest lækre, godmodige og flinke hund... på nær når han står bundet og jeg ikk er ved siden af...
Sååå NEJ... man afliver ikk bare promte hunde der bider... man tager da situationen i betrægtning...
aug 2006
Min holdning er stadig, at det under ingen omstændigheder er ok hunden bider. Dog med undtagelse af at den bliver angrebet.
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 105 Svar: 494
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 105 Svar: 494
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Det er jo dem der ikke har været deres ansvar voksent.
Du kan ikke klandre en hund at den nakker et mindre kæledyr (ejeren har gjort det muligt for den)
At en hund bider en anden hund (ejeren har gjort det muligt igen)
At den bider et menneske (og igen... medmindre vi taler om en smertebetinget reaktion)
Vi lever i en verden hvor det frie valg hersker.. med frihed kommer ansvar, desværre er ikke alle deres ansvar bevidst, de er for naive, uvidende eller direkte dumme... Lad os forbyde dumme mennesker
Hunde der bider