{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Cykilster - hvad fanden tænker i på!!! {{forumTopicSubject}}

Nu er I velkomne til at kalde mig en præmenstruel kælling, for det er nok det jeg er lige nu.

Men dig der er cyklist i mørket uden lygte. Hvad f... tænker du på? Har du ikke børn der forventer du kommer hjem igen til dem, eller måske forældre, kæreste eller hund!
Hvilken del af din hjerne er det der forventer at din personlighed lyser som et juletræ i sig selv, så det ikke er nødvendigt at have lygter på.

Dette er selvfølgelig ikke beregnet til alle jer der er ansvarlige og tager vare på jer selv og andre i trafikken, men for pokker hvor kan det irritere mig som der bliver kørt i København. En ting er at nogle at cyklister mener de har overtaget både kørebane og fortov, men når det så oven i købet foregår i mørke og uden lygter, får det altså min puls til at stige gevaldig.

Beklager alle jer uskyldige, men trængte godt nok lige til at puste ud *ss*

Jeg kan da vel ikke være den eneste der ser det som et problem ? og dig uden lygte -hvorfor gør du det ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykilster - hvad fanden tænker i på!!!
  • #1   5. nov 2008 Smider lige en gratis stavespade med i overskriften! *ss*

• #2   5. nov 2008 Ryster på hovedet hver morgen når jeg går med Fie, vi møder altid mørke cyklister og rigtig mange skolebørn uden lys......

Vi er i forvejen meget udsatte, så at "glemme" lyset er sgu noget af det dummeste, om ikke andet kan man købe et sæt lygter der bliver fastmonteret og som ikke bruger batteri.....nemmere bliver det vel ikke

• #3   5. nov 2008 er selv cyklist og ryster selv på hovedet af dem der ikke har lygter på, man kan sgu ikke se dem og hvis det ender galt er det sgu billisten der for skylden. har tydelige lygter på for og blive set..

• #4   5. nov 2008 De fleste cykelister tænker slet ikke - de bruger mobilen i stedet for.
    Og dytter man så ad dem, så får man fingeren..

Der burde skrides mere ind overfor dem,....

• #5   5. nov 2008 Babett - jeg er så enig. Jeg har aldrig set en cyklist få en bøde udskrevet. Syntes godt nok det er på tide.
    Og ja *hehe* Hjernerne sidder vist efterhånden i mobilen på dem.. For den er godt nok også tit i brug.

• #6   5. nov 2008 Jeg synes ellers jeg oplever en god fremgang i fornuftige cyklister.

Langt flere har lygter på og det er ligefrem blevet en mode at bære refleksvest. Cykelhjælmen halter lidt endnu, især blandt de "modne", men blandt børn og de ældre bruges den mere og mere.

Jeg glædes dagligt over jeg oplever færre og færre af idioterne må jeg erkende.

• #7   5. nov 2008 Og ja.. jeg har selv været cyklist i Kbh også, og tro mig, prøvede man at snige sig hjem uden lygte en enkelt aften, var det da med et øje på hvert øre, og gå og trække hvor der var trafik.. Jeg har godt nok trukket mangen en cykel det meste af vejen hjem.

• #8   5. nov 2008 Janie - sådan havde jeg det også sidste efterår. Specielt mht. refleksvesten.. men om det er det tidlige tidspunkt jeg kommer igennem byen på pt. der gør ændringen, ved jeg ikke.. Syntes godt nok den er slem i øjeblikket.. men til gengæld er knallertkørere og motorcyklister super til at iføre sig den vest. Og hatten af for det, for den er da genial

• #9   5. nov 2008 Nu bor jeg selv på landet, her er ingen cykelstier eller gadelygter, bare en lang sort landevej.

Og jeg må da indrømme at jeg møder tit de samme personer, på cykel som bare er total mørkelagt, så man opdager dem i sidste øjeblik, og må hive i rattet for ikke at ramme dem, men kommer der en modkørende bil, ja så kan det skabe en farlig situation,

Landbetjenen har nu give sit mobil nr. til en del borge, og vi har fået at vide vi bare kan ringe, så skal han nok tage sig af det..

• #10   5. nov 2008 Lonni........Kan godt have noget med tidspunktet at gøre. Det er jo nok stort set de samme man møder på bestemte tidspunkter bestemte steder

• #11   5. nov 2008 Janie - Ja.. Sikkert smiley

Babett - Landbetjenten *ss* Det lyder så hyggeligt og Morten Koch agtigt. *hehe* Men det lader da til at være noget mere personligt *ss*

• #12   5. nov 2008 Min datter bruger også sikkerhedsvest når hun cykler i skole. Desværre er det stadig sådan at nogle af de andre elever kommer med dumme kommentarer. Jeg plejer at sige til hende, at deres forældre må jo have rigelig med børn ....

• #13   5. nov 2008 Jeg har sådan nogle lygter, der sidder fast på cyklen. Så glemmer jeg dem ikke..

Skal pokkerme ikke nyde noget.. Og jeg kører endda kun på cykelstier.. ikke ude langs veje

• #14   5. nov 2008 Winther - Syntes det er stort at der er børn der holder ved, selvom der desværre godt kan være drilleri. Det tyder da på en super personlighed, og opbakning hjemmefra smiley

Jeannette - Skal jeg til at cykle igen, skal jeg også have nogle der sidder fast. Ikke tale om, om jeg skal ud og være usynlig i trafikken.

• #15   5. nov 2008 er så enig, det er virkelig et irritationsmoment for os i biler, vi vil jo ikke køre nogen ned med vilje (måske nogle hehe ej) men hvis der kommer sådan en spade uden lys så får jeg fandme os skylden hvis vi bamler sammen.... for dårigt!!!

• #16   5. nov 2008 Det er nu også ret irriterende for andre cyklister.. og hvis man kommer gående med sin hund, så bliver man dælme forskrækket..

• #17   5. nov 2008 Lige før jeg ønsker at de på et tidspunkt skal blive ramt, så de kan få en ordentlig forskrækkelse.. Ikke så der sker noget, bare et exet forhjul måske *SS* men så er det jo nok at uanset hvad, sidder man som bilist med skylden. Og skyldfølelsen i øvrigt.

• #18   5. nov 2008 jeg ville faame aldrig cykle uden lygter.. folk må da være tossede! (ryster på hovedet.....)

• #19   5. nov 2008 Det er SÅ irriterende, og de burde virkelig tænke over hvor dårlige nerver man får når man sidder i bilen, men jeg tror altså Dorte har fat i noget af det rigtige.
    Nu kører jeg aldrig uden lys på, men før jeg fik kørekort gjorde jeg.! Jeg anede virkelig ikke hvor lidt man kan se når man sidder i en bil, og jeg ku jo se masser når det var halvmørkt.. Jeg har siden tænkt over at skolebørn som en del af det der cykkel kort burde prøve at blive sat i en bil, og blive undervist i hvor lidt synlige de er...

• #20   5. nov 2008 Misja - Ja.. Det er faktisk ikke nogen dårlig idé..

• #21   5. nov 2008 Ja politiet skal ud med bødeblokken igen, kan huske da jeg arbejdede i centrum af Kbh da lavede de her ved denne tid en 4-6 dage hvor de tog alle cykelister uden lys og dem der kørte over for rødt på Vesterbrogade og Gl Kongevej.....

• #22   5. nov 2008 Eva - hørt

• #23   5. nov 2008 jamen da jeg selv fik kørekort blev jeg virkelig overrasket over at jeg slet ikke havde været klar over hvor svær jeg var at se.. og jo, jeg havde fået a vide at man skal have lygter på, men hvis jeg havde fået den oplevelse tror jeg det havde stået mere klart hvorfor... og det skal altså til når man ikke er ældre..

synes det er slemt i byen... men faktisk endnu værre på landet. der kører man måske 80 på små veje, og lige pludselig er der en cykel, eller en med en hund.. Men tror desværre ikke det er politiet der, men folks holdning der skal laves om...

• #24   5. nov 2008 Håber der er en mørk cyklist eller to, der læser denne tråd, og finder lygterne frem..

• #25   5. nov 2008 Én ting der er lige så slem, som dem uden lygter, er de cykelryttere, som cykler frejdigt omkring på de små danske landeveje...

Det er jo helt ok, at de kører 3-4 ved siden af hinanden, og fylder de små veje ud... Hvis jeg kommer kørende op ad en bakke, og de så er der på toppen, eller på vej ned... så er de sku svære at undgå at ramme...

• #26   5. nov 2008 Anne-Marie og Henrik -nu med to bulldozere : ja.. lige præcis... man kan sku blive så hidsig... men der er nu mange på vejene, som bare skulle være blevet hjemme... he he

• #27   5. nov 2008 He he ja... det kunne være man skulle prøve det... he he

• #28   5. nov 2008 her i byen synes jeg mange er RIGTIGT slemme til at køre uden lys.
    Man kan komme stort set hele byen rundt på et separat stisystem uden at skulle krydse en vej med biler... så folk tror ikke at det er 'nødvendigt'..
    Men JO gu er det fåkking nødvendigt... jeg kan f.ex. ikke se cyklisterne... og de kan ikke se min hund - hvad hjælper det at hun fedtes ind i reflexer, når der ikke er noget lys der kan blive kastet tilbage.

Jeg kan virkelig bliver arrig over det.. mest fordi jeg er nervøs for at en eller anden spasser kommer til at køre min hund ned. Hendes størrelse og pels gør at det ikke er superoptimalt at hænge lys på hende.

• #29   5. nov 2008 Ja.. Selv på stier uden biler er det da vigtigt.. Jeg har sat lys på selerne af hundene.. Kan det ikke gå helt galt, selvom de ikke er er udstyret med lys.

• #30   5. nov 2008 vi har en del kondiløbere der kommer trampende forbi vores hus - vi bor ud til en ret befærdet landevej og jeg kan simpelthen ikke forstå de tør løbe rundt uden så meget som en refleks --

reflekser er ikke nok syntes jeg - tag dog en lygte med.. bare for at være sikker -- vi har en masse meget skarpe sving hvor vi bor - så har ikke en chance for at se dem når de lige dukker frem at mørket --

jeg tænker ligesom trådstarter -- hvorfor dog tage chancen -- det kan godt ske du har retten på din side, men hvad hjælper det hvis du ligger på kirkegården...

• #31   5. nov 2008 nu vi snakker cyklister og cykler..
    Men hvor mørkt ska det være før man skal tage lygter på?

• #32   5. nov 2008 Okay takker.. Så kom jeg til at køre ulovligt igår smiley

Kommentér på:
Cykilster - hvad fanden tænker i på!!!

Annonce