{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

"God tur til Poros" {{forumTopicSubject}}

Kræver lige lidt forhistorie...

Jeg er pædagogstuderende på 4. semester - semesteret med studierejsen..
- Det hold jeg er på er velsignede med et par vejledere, der altid rejser samme sted hen - år efter år.. Og turen går til POROS...

Jeg takkede pænt nej og sagde jeg ville finde på noget andet at lave de 14 dage.
Fortalte på holdet hvordan hundene bliver behandlet der, og at jeg ikke vil støtte et sådant lands turistindkomst - og at jeg derudover slet ikke ville kunne tænke på min uddannelse når jeg var klar over, og vidne til, hundemishandling til offentligt skue på gaderne..

Flere har så sagt fra, dog af andre grunde end hundene, og de er nu kun 12 ud af 28 der skal til Poros..

Hvad jeg så vil bede om hjælp til er:

* facts om levevilkår for hunde i Grækenland
* billeder af de stakkels dyr

Og hvad synes i om ideen, at jeg vil lave en fin planche med billeder og fatcs - og overskrivten - "God tur til Poros" ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "God tur til Poros"
  • #1   6. sep 2007 http://graeskehunde.dk/

    Kan du ikke finde noget relevant derinde?

    Og jeg synes det er cooool at du ikke vil deltage.... Og jeg synes det er fedt at lave en "kampagne"...


  • #2   6. sep 2007 (link fjernet)

  • #3   6. sep 2007 SUPER fed ide.. hatten af for dig, det er godt gået

  • #4   6. sep 2007 Godt gået........og kampagnen er en kanon ide´.

    håber du finder en masse materiale hos græske hunde.

    Vi var i KBH på studietur....valgte vi selv :o))


  • #5   6. sep 2007 Jeg vil så lige sige, efter at have været på Poros i sommers, at der møder man dem ikke som i fx Athen.
    Vi så måske 2 eller 3 hunde gå omkring og de hørte klart til nogle resturanter hvor de fik mad og vogtede i baggården....


  • #6   6. sep 2007 tlf med foreningen..

  • #7   6. sep 2007 Tager hatten af for du har sagt nej til at tage derned. Held og lykke med dit projekt.

  • #8   6. sep 2007 synes det er fint du takker nej tak - den ide med planchen er god SS men hold da op en studietur på 14 dage??? det er dælme luxus, der burde I jo sidde med næserne i bøgerne SS held og lykke med din kampagne..SS

  • #9   6. sep 2007 Jeg har lige talt med en Birthe fr græskehunde-organisationen, og hun er så rar at hjælpe med med at komme i kontakt med ledelsen så jeg kan få de rigtige facts og grumme billeder i org. størelse så jeg har noget at arbejde med..

    Og det er jo LÆKKERT !

    Camilla - Nej du møder ikke hundene, du kan ikke se der er så mange og problemet er så stort..

    Men ved du hvad de gør? De rydder sgu op !
    - Inden turistsæsonen starter "rydder de op" i dyrene vha gift, mishandling og massemord..



  • #10   6. sep 2007 Nina - fy for den lede...det lyder jo totalt udyreligt..

  • #11   6. sep 2007 Nu var jeg der uden for turist sæsonen, og siger bare at jeg så dem i Athen men ikke på Poros.... Tilgengæld var der mange baggårds katte på Poros...

  • #12   6. sep 2007 ja det er ikke for sarte ører og øjne..

    der er billeder på siden... billeder taget uden for turistsæsonen...

    BILLEDERNE ER IKKE FOR SARTE SJÆLE !!!

    http://graeskehunde.dk/sub/sub/HIbillederFrygteligebilleder.htm


  • #13   6. sep 2007 Er det bedre i Grækenland ???

  • #14   6. sep 2007 Hvad mener du Marianne?

  • #15   6. sep 2007 Ja om du så heller ikke ville tage til Grækenland, Kina , Spanien osv osv ? ?

  • #16   6. sep 2007 Poros er grækenland smiley

  • #17   6. sep 2007 Jamen jeg har jo lige sagt nej til at komme til Grækenland?

    Så ja... Jeg siger nej til at støtte turismen i lande jeg føler er uetiske..

    "tager du så aldrig på ferie nina?" jo.. jeg tager feks på camping i Danmark.. bondegårdsferie hos Lene.. slap af ferie hos min far..

    Men jeg har aldrig været på ferie i et andet land, og behøver det heller ikke =)


  • #18   6. sep 2007 Camilla...Nå okay..... Synes måske at det som pædagogstuderende kunne være spændende at se hvordan andre børn i div lande lever

  • #19   6. sep 2007 Nina...Bondegårdsferie.....Hvad med forholdene for tremmekalvene i Danmark ? *ss*

  • #20   6. sep 2007 Nina - du går glip af meget...

    Marianne - de vil ikke lærer en skid af at ta til Poros alligevel. Den ø er set fra ende til anden på 1 time max.... Og der er ikke rigtig nogen børn. Der er faktisk kun folk på øen om sommeren. Om vinteren lukker den helt ned.


  • #21   6. sep 2007 Jeg kommer ikke til at studere nogen som helst form for pædagogik på en græsk ferieø hvor der er hundemishandling i gaderne..

    Jeg ved med mig selv at jeg ikke kan overskue at skulle tænke på studierejse-opgave når jeg ser hvordan tingene forholder sig..



  • #22   6. sep 2007 Jeg tager da ikke på ferie på en bondegård med slagte- svin eller køer..

    Bondegårdsferie = hygge med hundene sammen med Lene.. Lene har kun hunde, men bor på en idylisk bondegård =)


  • #23   6. sep 2007 Nina - rolig nu. Jeg forsvare slet ikke hundemishandling men fortæller dig lige endnu engang at det ses ikke på Poros!!! På hele øen er der 2 eller 3 hunde. Det er en meget lille ø som man hurtigt har set det hele af. Vi så den hele hver dag, og så ikke flere. Og det findes ikke i gadebilledet. Der er kun 1 gade. Og de 2 hunde der gik der fik ikke tæv eller noget. De havde det fint.
    Poros er en ø for Grækere normalt. det er ikke en turist ø som andre... Så roooligt nu...


  • #24   6. sep 2007 Nina....Så hedder det ikke bondegårdsferie, men nedlagt landbrugsferie *ss*

  • #25   6. sep 2007 ja undskyld jeg ikke kan tage det roligt...

    uanset om man kan SE det eller ej, er det jo ikke væk og løgn..
    - og jeg vil ikke smide penge i deres turistkasse og give midler til næste omgang massemord når turistsæsonen er ved at starte..

    Nej jeg bliver hjemme og får en dejlig oplevelse i sommerhuset med 7 andre fra holdet...
    - det har jeg det bedre med rent etisk og moralsk =)


  • #26   6. sep 2007
    * Nina & Kaoz - nu med salamanderen Myrna *
    Hatten af for dig.... ersikker på u kan finde en masse info på www.græskehunde.dk


  • #27   6. sep 2007 dfas.dk

  • #28   6. sep 2007 Du lyder simpelthen som en gammel kone på 65 der ikke tør forlade sine vante omgivelser. Du lyder total sær. Du høre ikke hvad der bliver sagt/skrevet.
    Du har en ide om at fordi der er problemer på fastlandet så må der også være det på øerne. Men når nu der er det i grækenland, så kan hundene jo også vandre.. de kan jo gå op til os så fra alle de andre farlige lande. Så er DK også et problem land.



  • #29   6. sep 2007 DK har også alt for mange hunde og folk der ikke passer dem. De ryger bare i bure på internater.. FØJ.. så må alle turister da hellere blive væk for selvom de ikke render på gaden så er vores mishandlede hunde der jo også!!!

  • #30   6. sep 2007 Camilla
    NU kender jeg ikke Poros.... men ved da at en af grundene til at du nogen steder ikke ser ret mange hunde i gadebilledet, er at op til turistsæssonen, bliver der lagt gift ud eller mad med glasskår i, for at blive af med så mange som muligt inden der bliver fyldt med turister...


  • #31   6. sep 2007 Camilla: Nu synes jeg at du går under bæltestedet.... Uanset hvad du mener og synes - så er det 110% op til Nina hvad hun vælger at støtte og IKKE at støtte... Hvis hun vælger ikke at tage til Grækenland er det ingenlunde dit job at overbevise hende om andet... Uanset om du synes det er retfærdigt eller ej... Jeg synes det er prisværdigt at Nina vælger som hun gør - og det ville være fedt hvis andre var lige så stærke i sine holdninger... At Nina vil vise andre fra hendes hold forholdene hundene lever under, gør hun understøttet af facts og billeder - og efterlader dermed dem med valget om at tage afsted eller ej... Men at kalde andre en gammel kone på 65 fordi man ønsker at kæmpe en kamp synes jeg er lavt!!!!

    Vi vælger hver især hvilke kampe vi vil kæmpe... Hvis vi er heldige kan vi vise andre de samme sider og få dem til at kæmpe den samme gode sag - men måske kan vi ikke... Men der er vel ingen grund til at synke så lavt... Vel?


  • #32   6. sep 2007 Det jeg mente med det var at hun ikke ville lytte. Hun siger selv hun kun vil være i DK... Som om DK bare er perfekt. Det er da blåøjet....

  • #33   6. sep 2007 jeg er ikke helt med på hvor du vil hen Camilla...

    Jeg er en særling der virker gammel fordi jeg ikke har behov for at tage på ferie i andre lande?

    Grækenland fravælger jeg bevidst da jeg ikke bryder mig om deres måde at behandle dyrene på..

    Næste år tager jeg heller ikke på ferie i andre lande end Danmark fordi jeg ikke har et behov for at komme andre steder, men defor er jeg vel ikke sær?
    Jeg har bare andre forudsætninger for ferie end du har..



  • #34   6. sep 2007 derudover er "dyrevelfærd" ikke et eksisterende begreb for mange grækere, og hovedparten mener a hunde ikke har en sjæl.. derfor kan man behandle dem som man vil... brænde dem levende, begrave dem levende etc.. det er trods alt ikke hverdagskost i DK

  • #35   6. sep 2007 Camilla - det kan godt være der ikke er problemer på lige netop den ø, men du kan dælme tro, at det ikke kun er i Athen at hunde/dyr bliver mishandlet, det gør de dælme også på øerne. Jeg kender til Chios og Ios, og der bliver hundene/kattene/æsler behandlet som lort.

    Så det er ikke kun på fastlandet. Jeg har selv været dernede da jeg var med i Græske hunde og det er dælme ikke for sarte sjæle + man selv bliver svinet til af dem.

    Og jeg kan godt forstå Nina, jeg vil heller ikke støtte dem økonomisk ved at lægge mine ferie penge i de lande hvor de er så modbydelige.


  • #36   6. sep 2007 Du lytter/læser endnu engang ikke hvad jeg skriver.. Og gider ikke blive ved med at gentage mig selv. Men ta du bare din lille bondegårdsferie. Undgå da endelig at opleve verden og udvikle dig. Undgå da endelig og rejse ud og hjælpe.
    Så hellere blive hjemme og brokke sig over verdens uretfærdigheder...

    Over and out


  • #37   6. sep 2007 Camilla: Nej - vel er DK da ikke perfekt - det er der jo intet sted der er.... Men så vejer man vel sine mål op ikk??? Altså hun kan jo ikke bo hele sit liv ude på en båd midt i atlanterhavet for at være sikker på ikke at støtte én eller anden form for mindre heldig levevis... MEN det er det jeg mener med at man hver især vælger sine kampe - og det er da bedre end slet ikke vælge nogle og kun tænke på sig selv...

  • #38   6. sep 2007 Hvordan er det lige vi danskere behandler vores landbrugsdyr. ???

  • #39   6. sep 2007 Camilla - folk må skisme da selv bestemme om de vil holde ferie i DK eller om de vil til udlandet. Det er da en mærkelig holdning du har.

    Vi vælger hver især hvad vi har lyst til, nogle har lyst til at blive herhjemme og holde ferie, og du har lyst til at rejse ud i verden....jamen hva er så problemet?!


  • #40   6. sep 2007 jeg fik jo som sagt en god snak med een af de ansatte ved græske hunde.. Og hvad hun kunne fortælle af episoder er ikke småting..

    Hun fortalte feks, at der bor en dame der.. damen har en stor stor grund hvor hun så tager hundene ind og passer dem..
    - folk smider så forgiftet kød ind til dem, og damen kan gå rundt PÅ SIN EGEN GRUND !!!! og finde sine hunde dræbt af naboerne...

    hvor tragisk er det lige???

    de retfærdiggører det ved, at sige at hundene har et VALG.. de har valget om at lade være med at spise kødet.. ja, det er da et fint valg at sætte en hund for?


  • #41   6. sep 2007 Nina: Det svarer et eller andet sted til at sige at en anoretiker har valget mellem at spise eller lade være... Uanset hvor meget personen ønsker at spise og leve...

  • #42   6. sep 2007 Nina - prøv at se om du kan få fat i Benedikte, hun er godt nok dernede lige nu, men hun kan fortælle dig mange skrækkelige historier da hun har arbejdet med det i mange, mange år.

  • #43   6. sep 2007 camilla - jo jeg hører godt at du siger der ikke kan ses noget på Poros - men poros er altså stadig Grækenland..
    Og Grækenland vil jeg ikke støtte...

    Personlig udvikling kommer altså ikke af at rejse ud i den store verden og opleve - der er så rigeligt at opleve hjemme i Danmark, og jeg har ikke behov for at tage på varme ferieøer og vise min bikini frem...

    Gør det mig til et slet menneske? For så har vi et godt og grundigt forskelligt syn på hvad personlig udvikling er - nemlig individuelt..

    Vi 2 kan opkeve nøjagtig det samme, men tage 2 vidt forskellige ting med os i "rygsækken" bagefter...

    Du kan ikke sige, at jeg ikke vil kunne udvikle mig i Danmark - måske du ikke kan, men tal ikke om noget du ikke har forstand på, tak..


  • #44   6. sep 2007 Anette - Jeg vil blive sat i kontakt med næstformanden der er i Danmark og formanden som er i Grækenland pt..

    fik desværre ingfen navne, men i bliver naturligvis opdateret når jeg hører mere =)


  • #45   6. sep 2007 Doggymom - og fordi vores svin og kører har det skidt kan jeg lige så godt støtte hundemishandling i Grækenland? Eller hvordan mener du?

  • #46   6. sep 2007 Nina - okay, jamen formanden er Benedikte, så det er godt nok :o)

  • #47   6. sep 2007 Er der noget jeg har misforstået eller hvis vi fx køber frilandsgris så er det fra grise som går under udemærkede forhold??? Så har vi jo også valget herhjemme ikk?

  • #48   6. sep 2007 Anette - Ja så er der ingen ko på isen =)

    Håber jeg snart får mailen, der er kun 3 uger til afrejse (ja, jeg er sent ude) og vil så gerne nå at give dem infoen inden de rejser..

    Håber de vil tænke over det når de oplever overflåden af service og turistvenlighed..


  • #49   6. sep 2007 blub - frilandsgrise, skrabeæg og økologi, og så synes jeg at vi som forbruger har gjort det bedste vi kan i vores dagligdag for at støtte dyrevelfærden inden for dansk landbrug..

  • #50   6. sep 2007 Jeg mener bare at vi er ikek en skid bedre end andre lande. Hvor vil du så være. Der er lede mennesker alle steder.
    Bonden lige i nærheden af hvor jeg bor, er ved at udvide. Så kan han have flere SPS svin. De lever også¨et kummerligt liv.


  • #51   6. sep 2007 Bare bed dem klappe og kæle en gadehund, så skal de nok få kærligheden at føle af befolkningen...tro mig. Det er selvfølgelig ikke alle grækere der hader hundene, men hold op hvor har jeg haft prøvet at få smidt mange skældsord i hovedet og mærkelige blikke, blot fordi jeg har kælet en hund på gaden.

  • #52   6. sep 2007 Jeg synes bestemt også der skal gøres noget ved den måde vores landbrugsdyr bliver behandlet.

    Hva skete der egentlig med det rejsehold der blev oprettet, som skulle tage rundt og føre kontrol med landmændene?? Synes ikke rigtig man har hørt mere til det.


  • #53   6. sep 2007 Doggymom - Men fordi Danmark ikke er perfekt behøver jeg da ikke støtte et ANDET land der mishandler deres dyr?

  • #54   6. sep 2007 SS kan godt se, at jeg er dobbeltmoralsk, men jeg elsker Rhodos som er en græsk ø, men der bliver de fleste hunde holdt af tavernaer og andre ligesindede...
    Jeg synes, at det er ligeså skamfuldt at se OL fra Bejiing - hvor de har haft slagte/tæskehold og tager folks hunde fra dem på gaden og tæsket ihjel og pelset levende, som det som grækerne gør..
    Men igen syns jeg det er et flot initiativ at vise hvad landet står for, så kunne det være på et tidspunkt, at der er nogle her i DK der kan vise hvodn visse behandler deres dyr...Danskerne er ikke meget bedre SS om vi så vil tro det eller ej...
    Wow det blev langt sorry GG


Kommentér på:
"God tur til Poros"

Annonce