Steder at se nær Bogø Steder at se nær Bogø
Hej alle
Husbonden og jeg og de firbenede skal på sommerhusferie på Bogø i efterårsferien.
Er der steder/byer i området I kan anbefale at se?
Sidst havde I mange gode ideer omkring Gilleleje da vi var i sommerhus der.
P.S. vi har bil så kan komme omkring.
Vh
Cathrine, Jessie og Avicii
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
Nyord og Vordingborg er et besøg værd. Stege er også en hyggelig by.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.235
Ja Stege kender vi, meget hyggeligt!
Vordingborg og Nyord har vi aldrig været, vi tager nok i bio i Vordingborg og ser 007
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.921
Tiden er gammel og gået i stå - biler er af samme årsag forbudt på øen. Det meste er fuglereservat, og der er mange, der elsker at kigge fugle.
Der er fyldt med harer og fasaner - der mangler helt sikkert en rævefamilie for at lave lidt balance
Kig endelig på Noorbohandlen, deres lille kiosk - jeg tror den gamle originale købmand er lukket permanent. Der har i hvert fald været lukket de sidste par gange jeg har været der.
Der er god middag på Lollesgard - jeg har engang reddet et af deres føl, for mor-hesten havde haft så hård en fødsel og havde slet ikke kræfter til at hjælpe føllet ud af fosterhinden, så det kunne få luft. Det var en vild oplevelse.
Du behøver ikke være fugleinteresseret - men gør dig selv en tjeneste og gå op i fugletårnet. Bare stå og nyd naturen i 10 minutter. Det er en vidunderlig udsigt.
Der en smuk 4 km let udfordrende terræn tur Bogø rundt - det var mit og Zivas første officielle cross-løb
jul 2012
Jeg er endda fugle interesseret og kan identificere de fleste vadefugle
Jeg vil også prøve at se på stjerner, jeg har læst at nyord og Møn er med i en “stjernepark” fordi der bl.a. er mulighed for at se Mælkevejen.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.921
Der er så magisk.
Som barn når man løb til købmanden efter morgenbrød, skulle man altid huske at tage fra de nederste kurve - de øverste var fra dagene før
Du må endelig huske en kikkert så. Jeg ved intet om fugle - kun antallet af fasaner, for Ziva kræver man helst ser dem først.
Man får helt lyst til at besøge Nyord snart.
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 273
jul 2012
Steder at se nær Bogø