782 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Masse-hysteri m.m. Masse-hysteri m.m.

Nu har jeg sådan set kun halvt fulgt med herinde det sidste stykke tid... Men noget undre mig, og noget ændre sig åbenbart aldrig herinde...::::

Det jeg har set på det sidste, er folk som undre sig over den hårde tone herinde, folk der brokker sig over HAére, folk som kører totalt personfnidder osv osv....

Alle disse tinge har jeg taget stilling til en millard gange herinde, og det er ikke det tråden her handler om.

MEN se så, jeg har andre ting som kan irretere mig meget mere end ovenstående:
Jeg kan tænde HELT af, når jeg ser tråde som kun er lavet for at opnå masse hysteri... Som fx. "Ihh og så mødte jeg én på min gå tur som gjorde så´n og så´n" og det eneste ønske med tråde som dem er reaktioner som "ihhh hvor har du ret" eller "sikke et fjols" osv osv... Se dét kan tænde mig af... Hvorfor tror I at det på HG er så nemt at starte en heksejagt???

Eller tråde om emner som har været oppe en MILLIARD gange... Fx da Steve Irwin døde... Er der nogen herinde der ved at der er en søge funktion her på siden???

Og hvad vil jeg så frem til med denne tråd? Jeg vil frem til, at jeg tror der er mange herinde der ligger for meget i siden her - det er en Internet side.... For det meste et dejligt sted at være - men stadig bare en Internet side... Lad være med at ligge mere i det end hvad der er nødvendigt... Se det som et sjovt sted og sluk computeren hvis der er nogen som er "efter dig" eller nogen som tænder dig af... Tag et break herinde fra og vend så tilbage med friskt sind...
Derudover tænker jeg: Hvorfor er det nødvendigt at skabe masse-hysteri? Er vi så meget bedre end medierne?
Når jeg personligt stiller spørgsmål herinde eller starter tråde er det for at få konstruktive svar og kritik - kunne jeg ikke klare dét jamen så er det ikke på et site med SÅ mange forskellige brugere jeg skulle være...

Er der mon nogen som kan give mig et konstruktivt svar på nogen af alle mine irritationsmomenter og ovenstående spørgsmål?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Masse-hysteri m.m.
  • #1   14. aug 2007 Tja, folk kan jo lade være med at læse alting som negativt, ikke alder fylder sine indlæg med smilier..

og ang. søgefunktionen, så er det MEGET sjællendt den virker ordenligt..

• #2   14. aug 2007 vi er vel kun mennesker ;O))

• #3   14. aug 2007 Ratster: Jeg tror du har ret - hvis du mener at det skrevne ord er nemt at misforstå...

Mette: Hmmm er vi nu også det... *GG*

• #4   14. aug 2007 *Lille blub * - Det gør jeg, nogen læser negativt fra starten, og tja, så bliver der konflikter smiley

• #5   14. aug 2007 Ratster: Det er så sandt så sandt... :O) Og ofte tænker man sig ikke om inden man svarer - man glemmer og tælle til ti... *ss*

• #6   14. aug 2007 Ja jeg syntes folk må lægge det i siden som de lystrer..

Vi lever i et frit land og jeg skal på ingen måde bestemme hvor meget tid og energi de vil lægge i en internet side..

• #7   14. aug 2007 *Lille blub * - hehe jeps smiley

• #8   14. aug 2007 Mischell: Tjo - det kan godt være du har ret... Altså i at man skal lade dem om det... Men med en nysgerrighed som min, så kigger jeg lige de fleste tråde igennem når jeg logger ind... Men jeg synes jo det er et farligt begreb med det masse-hysteri... Det er jo ikke altid "retfærdige" angreb der bliver lavet...
    Og tro mig - jeg snakker af erfaring da jeg selv har været slem for et par år siden til at "angribe" - men hende det gik ud over har fået min uforbeholdne undskyldning og heldigvis snakker vi godt sammen nu... Men JEG løb med på masse-hysterien og glemte at undersøge de facts som IKKE kom med herinde... OG jeg synes det er et farligt begreb...

• #9   14. aug 2007 gider ikke bruge søge funkyionen da jeg ikke gider læse gamle tråde... synes faktisk at tråde over en månede skulle slettes...

jeg er herinde for at ''snakke'' med andre og hvis jeg har et spørgsmål så stiller jeg det altså, også selvom det er blevet spugt om 10000 gange før

• #10   14. aug 2007 Maria: Jamen det er jo sådan set efterfølgerne af disse "masse-hysterier" jeg synes der er skræmmende.. JA jeg kan holde mig ude af de pågældende tråde... Men så den dag det er en kennel eller en person som jeg kender der bliver offer for masse-hysteriet?? Det er aldrig sket - men det er for at "skære det ud" i værste senarie...

Mette: Naturligvis - det er heller ikke dét der kan give mig søvnløse nætter.. Dét var blot for at skære ud, at det er nu engang bare er en Internet side...

• #11   14. aug 2007 Ja, jeg mener også folk må skrive tråde om det de har lyst til. Det står jo også dig frit for at undlade at læse de tråde der ikke interessere dig.

• #12   14. aug 2007 Så længe folk taler ordentligt, mener jeg at en god diskution er sund. Så også din tråd er ok med mig.

• #13   14. aug 2007 Iiih hvor har du altså bare ret ... smiley

• #14   14. aug 2007 PIO: Der må vi så sige at vi er forskellige... Men det er der jo heldigvis også plads til herinde... :O)

• #15   14. aug 2007 Sabina: Ja en god debat eller diskution er SKØN!!!! Men jeg kunne fx aldrig finde på at beklage mig herinde over at en på træningsholdet havde irettesat min muskelhund fordi DEN knurrede af den andens hund... Se DET handler i mine øjne KUN om tilkendegivelse...
    Og ja - fred være med at folk starter tråde om alt muligt men med folks ret til dét kommer min ret til at synes det kunne være rart at folk var mere selverkendende (Hedder det det???) og mere modtagelige for kritik... :O)

• #16   14. aug 2007 Og det skal siges at jeg med søgefunktionen ikke mener problemer og lignende - men genpostning af nyheder og artikler m.m. (Vi med hund, Det er mig eller hunden, Steve Irwin, Cesar Millian osv)

• #17   14. aug 2007 Lille blub - Nu er den her tråd jo egentlig også en gentagelse af div brokke tråde om hvordan folk ter sig på siden.. blink blink.. smiley

• #18   14. aug 2007 *lille blub* ja heldigvis da smiley ellers ville der jo os blive kedeligt herinde hvis er ikke var nogle forskellige meninger

• #19   14. aug 2007 Mette: LOOOOL nej da - dét har jeg kommenteret i de tråde... Dette er bare brok over og frygt for effekten af masse-hysteri... *ss*

Pio: Lige nø'v'agtig... :O)

• #20   14. aug 2007 Jeg kan da også mene at folk nogen gange er lidt sære, men hvad, det kan jo være det er mig der er den sære.
    (o: he he.
    Altså nogen kunne jo mene at jeg er den mærkelige.

Jeg bliver da også træt af nogen tråde indimellem, men det er mest når folk søger en hund med klippede øre olign. Altså når det er dyremishandling der er på programmet, så bliver jeg arrig.
    Men det er jo godt at sådanne emner også bliver taget op, forhåbentlig er der nogen der lære noget.

• #21   14. aug 2007 Sabina: Ork - jamen jeg er slet ikke i tvivl om at jeg er sær... *GG* Men os skal der jo også være plads til... Men mange kæmper jo herinde for hundenes ve og vel - men indimellem må man tænke sig om før man starter en heksejagt - man er nødt til at være sikker på sine facts først... Og man skal i mine øjne ikke starte en tråd bare for at få ret og når man så bliver sagt imod sletter man enten tråden eller folks indlæg... (filter)

• #22   14. aug 2007 Jamen massehysteri er jo HG´s sjæl.. æd det eller smut prut.. ;o)

• #23   14. aug 2007 Mette: Du skal ikke kalde mig en prut... LOOOOL
    Ej men seriøst - jeg synes bare det er et farligt princip altså... :O)

• #24   14. aug 2007 Sorry.. Prutte Rutte. *ggg*

• #25   14. aug 2007 LoooL Mette Ja det kan jeg bedre acceptere... :O)

• #26   14. aug 2007 Selv om du lugter af fis er jeg enig med dig.. *ggg*

• #27   14. aug 2007 Argh jeg må VIRKELIg lugte af fis hvis du kan lugte mig helt på sydsjælland... *GG* Tager lige et hurtigt bad....
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Var det bedre?????

• #28   14. aug 2007 Jo tak.. dit billed er ikke sløret mere.. ;o)

• #29   14. aug 2007 Ok, vil give dig ret i at det er sært at slette sin tråd bare fordi man ikke får ret.
    Og heksejagt er jeg heller ikke tilhænger af, men en god diskution istedet. (o:

• #30   14. aug 2007 Ihh det var godt... :O) (eller ikke??? *GG*)

• #31   14. aug 2007 Fantastisk rart.. *loooool*

• #32   14. aug 2007 He he, tak for snakken. (o:

• #33   14. aug 2007 Sabina: Som sagt jeg ELSKER en god diskution eller debat - så længe alle har den samme indstilling til dét at man kan sige pænt tak for en god debat bagefter... :O)

• #34   14. aug 2007 Men kan man forvente af alle sine medmennesker, at de føler/gør det på samme måde??

Jeg er selv tilhænger af gode debatter/diskusioner og synes det er dejligt og blive "udfordret" til, at flytte holdninger/grænser. Nogen gange flytter jeg mig lidt andre gange står jeg fast. MEN jeg ved bare, at mennesker er forskellige og den bagage vi alle har med, gør vi reagere forskelligt. Derfor forventer jeg sjælendt i så stort et forrum, at det kan gå godt.
    Ikke at jeg ikke synes det er ærgeligt, men det ryster mig ikke. .

Heldigvis har jeg også set flotte undskyldninger blive udelt, når nogen lader sig rive med.

• #35   14. aug 2007 Stella: Rigtig godt sagt - jeg er stort set enig med dig... Men jeg synes ikke du tager stilling til hele spørgsmålet omkring masse-hysteri... :O)

• #36   14. aug 2007
    *Lille blub *
    Super skrevet ....Tit sidder jeg og tænker på Tv 2 sangen " Kom lad os brokke os " ;o)

• #37   14. aug 2007 Jeg kan kun give dig ret Blub.....og jeg irriteres også over de tråde nogle gange.
    For mig ser det ud som om folk stiver deres slatne selvværd af, ved at rakke ned på hvad som helst.....og få andres uforbeholdende hyldest for denne store "heltegerning"!...............hmmm....

Her på det sidste har jeg set at fænomenet desværre er begyndt at smitte til børn også. Det synes jeg er meget værre....at vi som voksne har den kedelige afsmitning på mindreåroige....

• #38   14. aug 2007 Siger min missekat ikke det hele???

• #39   14. aug 2007 Marianne: *LOL* God sammenligning... :O) Selv om min tråd også er "brok" men i håb om konstruktive meninger...

Lise: Det har du meget ret i - det ville være frygteligt hvis den mentalitet der er steder som her nogen gange smitter af på børnene... Men det kan jo ikke undgåes når mange herinde ER børn - og tit er folk ikke opmærksomme på det før de skriver til dem....

Heidi: Som sagt JO folk skal have lov og skrive de tråde de vil - men så skal de dælme også kunne tage at ikke alle er enige med dem :O)

Kommentér på:
Masse-hysteri m.m.

Annonce