1.239 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Anni
Anni
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.734

Inger og rigsretten Inger og rigsretten

Det bliver spændende at se, om Inger kommer for rigsretten, eller om man trækker i land.
Socialdemokraterne ser jo pludseligt på sagen med helt andre øjne, selv om det jo er dem der i sin tid har startet hele dette cirkus.
Nu mener de, at det Inger gjorde var politisk helt korrekt, men juridisk forkert.
Gad vide, om deres kovending har noget at gøre med Mette, for sundhedsmæssig/politisk var det Mette gjorde jo også ok, men juridisk forkert.
Jeg er spændt på, hvad det ender med

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/partier-vil-have-navneopr%C3%A5b-ved-afstemning-om-rigsretssag/ar-BB1d8UlJ?ocid=msedgdhp

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Inger og rigsretten
  • #1   27. jan 2021 det er så ikke noget nyt, det har jeg læst mange mener ...at etisk var det rigtigt, men juridisk holdt det ikke ... det er jo heller ikke "moralen" der dømmes over i en evt rigsret, det er vel om loven omkring det "gjorte" er overholdt ...

• #3   27. jan 2021 @Anni.
    Det er jo det der er så pudsigt.

I starten var det de røde der pressede på for at hun skule skille dem ad blandt andet Dan Jørgensen sagde jo:

"Barnebrude i Danmark? Jeg troede det var løgn da jeg hørte det. Det er selvsagt helt uacceptabelt og det skal stoppes nu! Hvorfor er det en avis der skal grave sådan en historie fem. Har myndighederne ikke styr på den slags? Det skal Støjberg nu svare på!"

Jeg ved godt at pøblen glemmer hurtigt , men der findes os demokrater der faktisk går op i den slags.

Inger blev presset af selvsamme partier der i dag tager hende bag i! Bvadr!

Politik når det er mest klamt!

Uanset, så længe det er ens for alle politikkere, så kan de have 500 rigsretsager om året! Jeg er ligeglad. Kan det lære "børnene på borgen" at overholde loven som udgangspunkt er jeg tilfreds!

Jeg afventer spændt afklaringen om Mette's mulige brud! smiley

• #4   27. jan 2021 Isabelle ... ja og der er også unge piger der ødelægges for livet grundet ægteskaber indgået under tvang og i meget ung alder ....

• #5   27. jan 2021 Fuldkommen enig Martin og Hanne.

Den der med Dan Jørgensen er dobbeltmorale så det batter.

• #6   27. jan 2021 Jeg synes simpelthen der er så enorm meget dobbeltmorale i den her sag.
    Nogle af dem der vil have Inger for en rigsret burde hellere holde mund og feje for egen dør først.
    Blandt andet Rosa Lund, som er dømt for indbrud og har været med til at brænde København af for 80 millioner

Og så synes jeg, at det er under al kritik, at journalisterne ikke forholder sig neutrale.
    Speciel dem fra DR er de værste, og den allerværste er Ham Christian Andersen der påstår at Inger er psykisk syg.
    Det er ikke en journalists opgave at stille diagnoser hvis ikke de har en uddannelse som psykolog.
    Man burde tilbageholde licenspengene indtil de stopper med sådan noget og begynder at blive neutrale.

• #7   28. jan 2021 Jeg kan overhovedet ikke se noget nyt her?

Der er da aldrig nogen der har anfægtet at de pågældende par skulle adskilles, hvis det ved en undersøgelse viste sig at det var det mest formålstjenlige. Anstødsstenen er bare den, at det blev gjort uden at man ulejligede sig med dette.

At vi står hvor vi står nu, skyldes dog primært at IS er som IS nu engang er.

I stedet for bare at erkende at Hun var lidt hurtigt ude med sin måde at håndtere sagen på, hvilket med garanti ville have reduceret denne sag til noget med en "næse", var det åbenbart vigtigere at fremstå som "ren" i hendes korstog mod de "fremmede" (det ville jo heller ikke ligefrem få fkagefejringen til at se bedre ud), gav hun sig, hvis anklagerne er korrekte, til at lyve om sagen overfor folketinget.

Det er egentlig sjovt at se hvordan medierne altid er partiske, set fra modstandernes synspunkt...

• #11   28. jan 2021 #8
    Det er vist det man kalder et slag i luften, al den stund at det hverken gør fra eller til. Det bliver et folketingsflertal der i givet fald kommer til at afgøre hvad der skal ske i den sag.

Men så hænger de da ikke på gadehjørnerne imens smiley

• #12   28. jan 2021 John, og selv om de havde dobbelt så mange stemmer, er det jo ikke ensbetydende med at hun kommer for en rigsret. Folketinget kan jo afslå det.

• #13   28. jan 2021 Jeg ved ikke hvorfor man laver sådan et forslag?

De er jo i gang med at undersøge hende? Så forslaget giver ikke mening.

Man anklager jo ikke folk, bare fordi man ikke kan lide dem. Loven skal nu engang være brudt.

Når konklusionen kommer på det, så overvejer man en rigsret. Tror jeg at hun bevidst brød loven? Ja, det gør jeg absolut! Men ret skal være ret.

Det skal også kunne bevises....

• #15   28. jan 2021 John
    Er det både mål og midler, som du billiger?

• #17   28. jan 2021 Nu er barnebrude også et vidt begreb, som kan misbruges i den politiske debat. Min ex-svigermor blev gift som 16årig, fordi hun var gravid. Hun er(læs 'var') rødhåret og fra Aalborg smiley

• #18   28. jan 2021 Jeg blev også gift som 16 årig i 1963 ... ( frivilligt )
    Datter nr.1 som 17 årig .
    Datter nr.2 som 18 årig.
    Skilt som 19 årig. ... ( også frivilligt )

Læg mærke til der står " frivilligt "

Mon ikke det er det man ville undersøge først ?? ( om det var frivilligt ) ... og derfor blev barnebrudene og deres mænd skilt ad fra starten af ?

• #21   29. jan 2021 Ret enig med dig Isabelle, dog er der i mine øjne et stort men...
    Jeg synes nemlig ikke at vi skal finde os i og i og acceptere alt hvad andre kulturer bringer til vores land, og slet ikke hvis det strider mod vores lovgivning.

• #23   29. jan 2021 #21
    Det har der aldrig været lagt op til at vi skulle gøre i denne sag. Det har bare været meningen at hver sag skulle vurderes særskildt.

Det giver da ingen mening at askille et par, bare fordi den ene er 16-17 og den anden 19-20 år, hvis begge parter har indgået ægteskabet frivilligt. Omvendt er der al mulig grund til at slå ned på forhold hvor den ene part er under den sexuelle lavalder og den anden væsentlig over, og måske endda har en form for magt over sin ægtefælde.

Jeg er sikker på at Han går ind for at loven skal overholdes smiley

• #24   29. jan 2021 Netop det at folk er vrede på Inger hvis msn er rød, eller vrede på Mette hvis man er blå beviser en ting for mig.

Politikere skal overholde loven. For det andet skaber enorm splittelse.

Håber de kører en rigsretssag op på alle der bryder loven i en periode, så de opfører sig korrekt og efter loven.

I øvrigt har man indledt undersøgelse af Mette. Men hun har ingen problemer med at passe sit alligevel. Så at vi andre ikke skulle kunne debattere det løbende er ret enfoldigt at sige. smiley

• #25   29. jan 2021 Fuldkommen enig med Martin.

• #26   29. jan 2021 som om en ung pige fra de kulturer overhovedet ville turde sige ordet tvang langt hjemmefra, i et fremmed land og med den kultur i bagagen at det er sådan det er ...

måske nogle piger frivilligt gifter sig tidligt i nogle kulturer, måske I tror det er flertallet, jeg tror det ikke ... og skulle nogle af dem vente med at se deres mand for at bare en blevet reddet fra tvang og overgreb fra an ældre ægtemand, så er det det værd for mig ...

Lad os da endelig sammenligne med hvordan det var mere almindeligt engang i DK og ikke være glad for og sigte efter som det er mere almindeligt i dag .. man vælger slv partner ingen har med retten på sin sine ret til at tvinge dig mod din vilje ind i et ægteskab i en alder hvor du end ikke må afgive din stemme ...

jeg har helt sikkert en IS gemt i min, eller ikke gemt i det spørgsmål, har ingen respekt for tvangsægteskaber og med det man læser og hører om barnebrude rundt i verden af i dag, så er det ikke det rigtige signal at man kan flytte den slags ægteskaber med til steder i verden hvor man har en anden lovgivning ...

• #27   29. jan 2021 Enig Hanne.

Kommentér på:
Inger og rigsretten

Annonce