1.154 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Rengøring Rengøring

Jeg ved næsten ikke om jeg tør, efter tråden i går - men nu gør jeg det altså alligevel smiley

1. Jeg er på udkig efter en ledningsfri støvsuger. Den må ikke være tung og jeg gider ikke give prisen som fx. en dyson koster smiley Er der nogen der kan anbefale en? smiley

2. Så kommer vi til gulvvask. Jeg er ret vild med ideen om, at en damprenser slår de fleste bakterier ihjel. Men er de bøvlede, at bruge? Og er de blevet for "smart i en fart" agtigt? smiley

På forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rengøring
  • #1   13. nov 2020 Jeg har en ledningsfri støvsuger fra Ariete.Den fungerer ganske udmærket synes jeg. Den er ikke verdens bedste på tæpper, men dem har jeg heller ikke så mange af, at det bliver et problem. Den kan findes til under tusind kroner.
    Dammoppe/renser ?? Jeg har en Nilfisk, men synes det er træls at der skal holdes så mange pauser undervejs,når vandet skal varmes op igen. Så den bruger jeg ikke ret tit. Til gengæld er jeg blevet ret forelsket i en gulvvasker. Det står højt på min ønskeseddel.

• #2   13. nov 2020 Jeg har lige købt en ledningsfri og pose løs støvsuger i sidste måned, men øv hvor er jeg skuffet, jeg fik den på tilbud til 600 kr, det er jo bestemt billigt, men den er overhovedet ikke det værd, hold nu kæft den er ringe...
    Så ingen hjælp herfra, jeg er gået tilbage til en støvsuger med ledning og pose og rigtig sugekraft smiley

• #3   13. nov 2020 Bosch (mener jeg det er) har lavet en ledningsfri støvsuger, hvor røret kan knække, så man kan støvsuge under møbler. Det er genialt! Ud over det, skulle det også være en god maskine. Jeg har en Dyson V6 Animal Pro, og den er ikke pengene værd. De nyere i mærket skulle være væsentlig meget bedre og mere holdbare.

Jeg har haft damprensere, og de var ok. Begge gik hurtigt i stykker dog. I virkeligheden synes jeg at en almindelig fladmoppe med sæbe og desinfektionsmiddel (eller desinficerende sæbe) er langt nemmere og mere effektivt.

• #4   13. nov 2020 Jeg købte først en Bosch fordi jeg var for nærig til at invester i en Dyson.
    Men men men, der gik ikke ret lang tid, så købte jeg alligevel en Dyson.
    Ikke fordi Boschen ikke suger rigtig godt, for det gør den, men den er ret tung og så kan de jo ikke skilles af og bruges på sammen måde som en Dyson.
    Dyson kan laves til en håndstøvsuger, hvilket er fin når man skal gøre bilen ren, man kan tage foden af og fjerne spindelvæv på loft mm, dette kan man ikke med Bosch.

Jeg har også haft en damprenser, den blev brugt en gang, syntes, at den var for besværlig

• #5   13. nov 2020 Jeg købte en Dyson sidste år ... til Kr. 4000,- + ...

Hold da op ... den havde nær støvsuget min lille Lilly-Mops med op . .... ( ja ... jeg støvsuger også min hund ) smiley

Så den forærede jeg til min søn og svigerdatter , da de har en større hund end mig ----> Mastiff / Rotweiler . ..... smiley smiley smiley smiley smiley

• #6   13. nov 2020 @Djangos Mor,
    Jeg tror ikke at du får mange gode råd.

De fleste vil sige, at dyrest er bedst. Det er også sandt.

Men faktum er, at for 80 procent så er noget i midten det bedste.

Hvis folk spurgte mig, hvilken rene støvsugerrobot er bedst, ville jeg sige en roomba topmodel!

En ledningsfri støvsuger? En Dyson topmodel.

Men det er sjældent en topmodel folk har brug for. De ved bare ikke rigtigt hvad de køber...

Tag nu Mathilde Kampers indlæg.

Jeg gætter på, at hun sammenligner en ledningsfri konventionel støvsuger og beslutter den er dårlig. Havde hun købt noget lort til 600 kroner med et elektrisk rulle hoved, så havde hendes oplevelse været helt anderledes (ret mig gerne Mathilde).

Sådan gælder det alle de mærker de har deres super model, som koster spidsen af en jetjager! Nogen betaler uden at blinke dette x beløb.

Jeg leder efter en kombinations model (støvsuger/vasker), og derfor er folks råd ikke eksisterende, for formodentligt nada HG brugere har sådan en.

For nuværende, så er der dette område relativt nyt, og mange aner hvad de leder efter, endsige hvad man egentligt kan få.

I dag har jeg kigget på denne:

https://youtu.be/3DJIoV31ylI

Når jeg endelig beslutter mig for hvilken kombinations model, vil jeg lave en video over den, og finde mig i, at nogen tror jeg har x interesse i det. smiley

• #7   13. nov 2020 Martin jeg har kæmpe interesse!

• #9   14. nov 2020 @Ziva.
    Tro mig, jeg smider gladeligt flere rengøringsmaskiner op hvis jeg synes det sjovt!. smiley

For Isabels historie er jo virkeligheden. Alt for mange køber x ting, for det har de hørt være det bedste. Det er bare ikke altid tilfældet. Man køber det bedste tror man, men man ramte alligevel ved siden af.

Omkring langhårede hunde er Dyson måske bare ikke nummer 1 (jeg ved det ikke, da jeg aldrig har undersøgt det af gode grunde).

For i mit hus, hvor alt er fliser eller trægulv, så er en Dyson heller ikke nummer 1.

Dyson har ikke rigtigt en kombinationsmodel. Så købte jeg den dyreste støvsuger ville jeg bare være dum. For den kan ikke moppe-

Så kunne jeg kombinere, iRoomba topmodellen (den slår min robot i støvsugning til 8999), med en BravaJet M6 til 4999,- for at moppe. Total udgift: 13.998,-

Ja, kombineret gør de det bedre en min Xiamo kombinations robot til 2995,- dkr.

Desuden så har jeg lednings Dyson og en en BravaJet240 hvis jeg en dag, skulle svine så meget at min Xiamo må give op.

Men køber jeg så en Tineco Floor ONE S3 Smart Cordless til 2227,- dkr, så kan Dyson/BravaJet gå hjem og lægge sig. De kan ikke være med i pris endsige kvalitet i rengøringen. Langt fra!

Så hvad er det bedste for mig nu?

Ja, så skal jeg selv bevæge mig, det er ikke fuldautomatisk. Men jeg ved, at gøre rent med den type maskine, vil jeg synes er enormt sjovt! Jeg elsker at gøre rent med noget der larmer lidt og man se hvor man er nået til.

Nej, det er ikke rationelt, men så synes jeg rengøring er sjovt. smiley

Damprenser er så kedeligt at arbejde med. Ja jeg har en, men det er kedeligt.... Et lille hvæs lidt damp og så rykker man lidt igen... Fesent. smiley

• #10   14. nov 2020 Jeg har en Brava Jet 240, men du må jo ikke tilsætte sæbe. Den vasker jo ikke mit gulv - den sprøjter bare lidt vand på, og så fordeler den skidtet udover hele huset i et jævnt fint lag.
    Det er mit dummeste køb nogensinde!

Jeg vil så gerne købe en xiamo ligesom din, men jeg er bange for, at den også bare er en 'skidt-fordeler'

Jeg har en Dyson - og jeg elsker den! Den er formidabel på parketgulv og uundværlig i campingvognen.

Min irobot roomba 605 har gjort det godt, men teknologien er kommet langt de sidste år. Den er klar til at blive pensioneret i et mindre hus med færre hundehår.

Jeg glæder mig til det igen bliver tørt og noget af fældningen stopper. Jeg har hundehår og skidt alle steder : ( jeg kunne støvsuge og vaske gulv hver dag... Hvis jeg gad.

• #11   14. nov 2020 @Ziva.
    Jeg tror du ville blive forbavset over hvor god den er, sådan en Xiamo med moppe funktion.

Mit gulv er spotless!

Men jeg kører også en fast rutine hver dag.

1. Når jeg har fået morgenmad og tjekket mails, så tager jeg den håndholdte og støvsuger hundens madras fri for hundehårdhår i soveværelset.

2. Derefter starter jeg robotten i støvsuger mode, og lader den kører programmet hvor jeg først støvsuger i soveværelset og den derefter automatisk kører ind i stuen og forsætter. Den kører en runde.

3. Imens robotten starter op på det, så støvsuger jeg min sofa med den håndholdte, og vneder/sætter stolene under spisebordet op, så robotten ikke skal bøvle med at køre rundt under dem når den er færdig i soveværelset.

4. Derefter når støvsugeren er færdig med at støvsuge begge rum, så monterer jeg vaskedelen, hvor jeg bruger en blanding med eddike i. Det ødelægger nemlig ikke robotten har jeg læst i nørdforums. Robottten kører så to runder i begge rum.

5. Efter dette så kører den til opladning, og på et givent tidspunkt i løbet af dagen, så tømmer jeg den så for hundehår.

6. Om aften kører jeg anden halvdel af huset. Kontor, køkken, badeværelse, værelse.

Inden jeg går i seng, så "skiller" jeg robotten ad, vasker filter, vasker moppen, vasker støvbeholder, og lige sådan tørrer den af. Jeg har købt dobbelt af de hele, så jeg skifter det ud med samme, og så kører Robotten til opladning.

Samlet bruger jeg nok 20-25 minutter på det, alt i alt, i løbet af dagen. Men hvor jeg før hade rengøring, så er det nu min hobby. Jeg har simpelthen et ekstremt rent hjem, uanset mit fældende monster. Det gad/havde jeg ved gud ikke før! Smarte maskiner har givet mig lysten. Mennesker er irrationelle! smiley

Men selvom det nok er rent 95 procent psykisk, så vil jeg gerne lige vil give gulvet en stor tur en gang i mellem.

Der har jeg så udover min normale rutine, også brugt min BravaJet240. Jeg har jo ikke støv eller hår på gulvet, så jeg spayer noget rengøringsskum ud på gulvet hist og her (den slags man bruger til kalk på badeværelser), og så lader jeg den kører en tur i et rum ad gangen cirka hver 3-4 dag.

Men fordi vi snakker så meget om emnet, så er jeg lige kommet til at købe en Tineco Floor One S3. Den kommer på onsdag! Glæder mig som et lille barn!

Så skal jeg nok fortælle om min erfaring med den! smiley

• #13   14. nov 2020 Maud?

Kommentér på:
Rengøring

Annonce