{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Hårdt at ha' hvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg synes at mange snakker om at det var SÅÅÅ hårdt at ha' hvalp i starten... "så får du da nok at se til" har jeg hørt mange gange...
Vi har en søn på 9 mdr og min kæreste arbejdede hver nat den første 1½uge vi havde Laura. Jeg går på barsel..
Men selvom at jeg både har hund, lille barn og En kæreste der når han arbejder, kun er hjemme og sove og så afsted igen - Så synes jeg altså ikke at jeg er lige ved at dø af overanstrengelse...
Der er knald på lille Laura når hun er vågen, så går vi nogle gode passende ture, hun leger i haven og får smidt maden ud på græsset ( når det ikke regner ) Så hopper hun rundt indenfor og æder alle Maliks ( vores søn ) legebolde og så sover hun.....

Jeg troede at det ville blive ekstra hårdt når jeg også har min søn, men det er måske lettere, når jeg allerede er vant til at passe en lille !?
Bliver det mere hårdt, eller bliver det overhovedet hårdt ? smiley

Jeg nedgør ikke dem der synes at det er hårdt arbejde at ha' en hvalp, jeg er bare forundret over at jeg ikke synes det er specielt hårdt ......
Andre der har det på samme måde som jeg , eller andre der synes det er hårdt og kan forklare det ?! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårdt at ha' hvalp
  • #1   23. jul 2007 Charlotte -
    Jeg siger netop at jeg IKKE nedgør dem der synes det er hårdt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jeg er selv en person der ikke har det vilde overskud altid og hverdagen kan godt være hård at komme igennem. Derfor undrer det mig .... Og Laura er ikke en lille sløvebanan... Jeg spørger bare og er oprigtig nysgerrig..
    Det har INTET med at jeg er god og i er dumme !!

    Så kan det være at jeg kan se frem til at Laura bliver en bølle.... Som teenager altså smiley


  • #2   23. jul 2007 Jeg nød Luna's hvalpetid:-)

  • #3   23. jul 2007 Jeg kan godt synes det er hårdt med en hvalp, men jeg bor også på 2.sal.
    Så der skal løbes nogle gange op og ned af trapper, og hunden skal bæres. Men rigtigt, det bliver dlemt i teenage alderen, men det går jo heldigvis over igen


  • #4   23. jul 2007 Jeg bliver lige forundret over hvor hårdt jeg synes det er hver gang jeg får hvalp. Man skulle tro jeg efterhånden vidste det.......

    Her tror jeg så det er noget med, jeg er forvent med den jeg har i forvejen. Renlig, kører i rimelige faste rytmer, kender spillereglerne osv.

    Så kommer der sådan en ny lille fis og laver om på ALT. Inspirerer den ældre til igen at gå i hvalpetid og være med på alle unoder.

    Jo, jeg synes det er hårdt hver gang :o))


  • #5   23. jul 2007 Indtil videre synes jeg ikke det er så specielt hårdt at have hvalp. Jo det er hårdt at stå op midt om natten for at lufte hende og hele tiden skulle sige nej når hun bider i ting hun ikke må. Men det er ikke noget jeg vil kalde hårdt..
    Jeg er normalt også ligesom dig og ikke har så meget overskud osv, men jeg synes det har hjulpet mig meget at få min Dollar smiley Hun giver mig mere overskud og giver mig lyst til at gå ture med hende hele tiden osv.

    Så jeg tror faktisk måske at grunden til at man ikke synes det er så hårdt, er fordi man får så meget andet igen. Men ser slet ikke det negative og fokuserer på det positive. -Jo man har meget at se til, men det er slet ikke ensbetydende med at det er noget man ikke har glde af smiley


  • #6   23. jul 2007 Majbritt - Ja, det er nok lidt lettere her så. Vi har have, så når hun lige skal tisse når hun har leget, eller lige inden vi går i seng, så er det derude...


    Janie F - Ok, kan godt se at der sker et stort røre når den lille får de store til at fjolle også smiley .... Pludseligt et hjem fyldt med spilopmagere smiley


  • #7   23. jul 2007 jeg synes hvalpetiden var pragfuld, alle disse dejlige oplevelser når Fie skulle undersøge og prøve af *GG*

    Det eneste der var hårdt var at stå op hver anden time gennem natten for at gøre hende renlig, men det tog lige knap 14 dage, så det overlevede jeg da, selvom de var lidt bekymret for mig på arbejdet *G* (lignede vist lort visse dage)

    Men måske det bliver helt anderledes med den næste hund *G*


  • #8   23. jul 2007 René- Det er præcis samme mpåde som jeg har det smiley Det er skønt at se hende snuse lidt rundt og undersøge det hele, det er jo helt nyt for hende alt sammen og ja man er ***** træt næste morgen når man har været oppe hver anden time, men det belønner sig godt nok også for hun har allerede lært at når man er ude så skal man altså smiley
    Så jeg vil hellere vre træt og ligne bæ, end at jeg vil have afføring på mit gulv smiley


  • #9   23. jul 2007 René pg Camilla K -

    Ok, jamen kan godt høre ét punkt der nok gør det MEGET lettere for mig...
    Laura har sovet igennem uden at skulle tisse hele natten allerede fra første nat.. ( hun sover i en flyttekasse ved siden af min seng )
    Og hvis jeg er træt i løbet af dagen så ryger hun i kassen og jeg i sengen.. Der er ikke noget brok, hun ligger sig bare til at sove...
    Så hun er nok meget let på det punkt...


  • #10   23. jul 2007 husker stadig når hun kom med toiletpapiret i munden og skulle se hvor meget man kunne trække af rullen uden det gik i stykker *LOL*

    Ih hvor var hun dog stolt af sit bytte smiley

    Eller når en potteplante på gulvet lige skulle undersøges *G*


  • #11   23. jul 2007 Binka var en skøn hvalp :o)

    Men det er nu også nemmere, når man er hjemme hos dem hele tiden, og ikke står med en tidsfrist for hvornår hunden skal have lært at være alene hjemme :o)


  • #12   23. jul 2007 Belinda- Også derfor at vi har valgt at få hund nu, mens jeg stadig går hjemme lidt endnu.. Men ellers havde jeg taget en måneds ferie en sommer og så fået hvalp der... Hvis det selvfølgelig passer med sommerferie smiley

  • #13   23. jul 2007 Jeg synes ikke det er hårdt at ha hvalp. Jeg synes det er mega sjovt :o)
    Selvfølgelig skal der tørret tis op osv, men det må man jo bare tage med.
    Og hvis man lærer hvalpen hvad den må og ik må, så er det slet ikke så slemt som mange gør det til.


  • #14   23. jul 2007 Og min Luna må vist have haft en meget nem teenageperiode.. Jeg synes ihvertfald ikke den var slem. Ikke i forhold til, hvad andre får det til at lyde som. Ja jo hun ødelagde nogle ting, men det var jo bare materielle ting.. Intet verden gik under af.. Og de perioder hvor hun ikke lyttede.. hmm tja har nu altid kunne "fange" hendes opmærksomhed med en godbid *s*

    Jeg glæder mig helt til jeg igen kan få en hvalp.. *ss*


  • #15   23. jul 2007 Jeg havde aldrig haft kund for... jeg var nok det man ville kalde et katte menneske! mig og min kæreste bliver så enige efter lang tid at vi skal have hund og hvilken race.. jeg læste og læste... læste så meget at min familie var ved at blive sindsyge over mine nye fund og viden om hunde... snakkede ikke om andet! JEG VAR KLAR!

    Vi fik samson... og det var skønt... indtil han blev indlagt med mavevirus som 9 uger... og indtil han fik spoleorm (til trods for ormekur) og indtil han fik hårsækkemider og indtil han have mega dirre osv osv..
    ja disse ting kan ske... men jeg blev så bekymret at jeg dårligt kunne sove om natten... var så bange for at miste ham at jeg aldrig har haft den følelse før..!

    Det var meget meget hårdt... kunne slet ikke koncentrere mig på arbejdet..
    desuden boede vi på 4 sal... og det var snevejr... ik sjovt mange gange om natten heller...men det gik smiley

    Har lært meget til hvis jeg skal have hund igen.. og er da også blevet "hårdere" med tiden...

    men det jeg synes var hård.. var alle mine bekymringer om hvorvidt jeg nu gjorde det godt nok for dette lille væsen.. og om mine fejltrin kunne sætte varige spor i ham.. om jeg havde sat mig godt nok ind i træningen af ham osv...



  • #16   23. jul 2007 Ihh hvalpetiden er super dejlig:o)
    Den skal bare nydes......
    Det hårde starter først når hunden kommer i lømmelalderen


Kommentér på:
Hårdt at ha' hvalp

Annonce