{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Hårdt at sige farvel! {{forumTopicSubject}}

Vi har en tæve på 5½år som vi har besluttet at aflive, hun er ikke en glad hund længer og virker trods sin "lave" alder somom hun er mæt af dage, hun sover næsten heletiden og det hun havde kærest engang gider hun ikke mere (jagt), hun snere af de andre og vores lille unge tæve år nogle ture som jeg ikke engang ville ønske for min væest fjende (hvis denne var hund)!

Hun er tjekket hos dyrelæge fra hoved til røv og intet er fundet unormalt (læs hun er fundet rask) dog vil han ikke udelukke at hun måske kan ha fået en lille blodprop eller hjerneblødning....

Vi har derfor valgt at sig tak for 5 super år og 2 gode kuld hvalpe, og slutter mens legen er god og inden det måske går helt galt...

Hun sakl derfor aflives på Torsdag (phuu det er en hård tanke og sværdt at vide at man kun har hende 2 dag endu) dog er det også lidt lettende at tænke på at hun får fred da hun ikke virker som den glade hund vi kender!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårdt at sige farvel!
  • #1   17. aug 2010 Pyhh...ikke rart. Men engang imellem må man tage ubehagelige beslutninger.

    Jeg havde nok valgt den samme vej hvis det var min hund. Men det ER hårdt.



  • #2   17. aug 2010 Puuhh - det er trist læsning.
    Tænker på jer!


  • #3   17. aug 2010 Puha jeg får tårer i øjnene hver gang jeg læser indlæg med hunde der skal aflives... Hvor må det være en hård beslutning (velvidende at beslutningen måske en dag bliver min at tage)... heldigvis har min kæreste indvilget i at han tager afsted med dyrene hvis de skal aflives... Det er jeg slet ikke i stand til...
    Føler med jer, men det lyder også som om i har taget den rette beslutning, hun lader ikke til at have det godt desværre....


  • #4   17. aug 2010
    * Kennel wøkk´s for mig er en rigtig tavle en DKK


    ord er så fattige i denne sammenhæng , men alligevel vil jeg sige til dig , at du har truffet en beslutning som er din hund værdig.
    Du føler at hun er mæt af dage og det har du helt sikkert ret i , vi ved nemlig lige nøjagtig hvordan vores hunde har det.
    Stor respekt for din beslutning og jeg håber i må få nogle dejlige dage indtil på torsdag.
    Kæmpe krøstekrammer og tanker fra mig i denne svære stund


  • #5   17. aug 2010 Puha, det var trist at læse, men det er den helt rigtige beslutning.
    Sender dig mange tanker...


  • #6   17. aug 2010 Puha det er trist at læse, men helt klart den rigtige beslutning - selvom det selvfølgelig ikke bliver lettere af den grund

  • #7   17. aug 2010 føler med jer men når man kan se et de ikke vil mere så er det det eneste rigtige

  • #8   18. aug 2010 Jeg siger også, at det er den rigtige beslutning. Når hunden har mistet lysten til livet, så er det vores pligt som hunedejer at afslutte det værdigt.
    Jeg skal måske selv i morgen tage den tunge beslutning. Min gamle hund på 14 år har det ikke godt i dag. Hun har feber og ingen ved hvorfor. Hun har været på dyrehospitalet i aften, men uden det store resultat. Blodprøverne viste intet, men røntgen viste nogle "uldne"ting i tarmene. Så måske har hun kræft i tarmene og så slutter det i morgen, hvis hun lever natten over


  • #9   18. aug 2010 Ja, dert er så trist når enden er nær. Dog kan vi som ejere give hunden den sidste gave som tak for at have været en trofast ven...at de kan komme herfra med værdigheden i behold
    det virker helt klart som den rigtige beslutning, omend det ikke gør det nemmere at sige farvel ej heller kan fjernet savnet der kommer i det tomrum hun efterlader.



  • #10   18. aug 2010 Jeg tænkte også sådan - en omplacering.
    Men jeg har slet ikke nok kendskab til racen og ved derfor ikke om det er muligt


  • #11   18. aug 2010 Hun skal ikke omplaceres igen... da vi fik hende var hun omlpacerings hund (hvade været 3steder inden hun var 6måneder) og hun havde MEGET store psykiske problemer (pga. manglende omsorg) og kunne intet da vi fik hende, de få gange hun har været i pension er hun røget fuldstændigt tilbage i samme møsnter som da vi fik hende og det ville vi ikke risikere hvis hun kommer til ny familie... der for har vi valgt at hun ikke skal mere, desuden hvis hun har haft en blodprop eller andet synes jeg ikke det er fair at sende et muligt problem vider...

  • #12   18. aug 2010 Jeg kan slet ikke forstå jeres tanker om omplacering til denne hund smiley

    Som TS skriver i sine første 2 linjer , at hun er ikke glad og virker træt af dage , endvidere kan man ikke udelukke blodprop/ hjerneblødning.

    Hvad skulle en ny ejer kunne gøre ved det ?

    Og når hunden har edt psykisk dårligt , har den jo heller ikke de ressurcer der skal til for at omplaceringen lykkedes.

    Nej , jeg syntes , at her taler vi om en ansvarsfuld hundeejer , der tager konsekvensen af sin hunds psyke og det har jeg den dybste respekt for.


  • #13   18. aug 2010 Toffei og Madeline

    Jeg siger kun hvordan jeg opfattede TS `s indlæg og tænker derefter mit.
    Jeg ved hvad jeg ville gøre og det ytre jeg mig med.
    Jeg vil ikke debattere med caps lock og holdninger frem og tilbage i denne tråd , som i bund og grund handler om en hundeejer der er ked af det.

    Håber du forstår , at det er af respekt for TS og ikke fordi jeg ikke vil debattere ellers


  • #14   18. aug 2010 selvom det er hårdt at sige farvel til sin bedste ven, så synes jeg i gør det rigtige, når hunden har mistet livslysten og ændret adfærd til mere negativt, det er heller ikke sjovt for hunden
    vi sagde farvel til asta i fredags, sidder stadig med tåre i øjne, men det var det rigtige, hun havde gigt i forbene og kunne gå ture og ville ikke lege mere, sov meget og generelt lå hele tiden og mistet sin livslyst
    savner hende frygtligt, men vil ikke vente til hun ikke kunne rejse sig uden stor besvær


  • #15   18. aug 2010 Wøkks

    Stakkels jer. Tænker på jer!


Kommentér på:
Hårdt at sige farvel!

Annonce