{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Quick Fire Challenge.. {{forumTopicSubject}}

Jeg forsøgte mig med en lille "konkurrence" mod mig selv her igår - skulle lave en ret der max måtte tage 15 min at lave.. Kravene for retten var at den skulle indeholde svinekød i tern (det var det jeg havde taget op), karry (det var det jeg havde lyst til og ananas (havde en rest der skulle spises)

Resultatet er her:

(link fjernet)

(Det skal lige siges - jeg nåede det ikke på 15 min - det tog 16 min før maden stod klar til servering)

Ingredienser:
Svinekød i små tynde tern
Karry
Porre
Gulerod
Frosne slikærter
Frisk ananas
Rosiner
Kokosmælk
Olie
Karry
Salt/peber

Tilbehør:
Frisk juliennestrimlet gulerod
Naan brød
Karry ris (Jasmin ris kogt med karrypulver)

Fremgangsmåde:

Startede med at sætte vand over til risene.. Imens skar jeg ternene i den str. jeg nu mente kunne nå og blive færdige - i en wok med olie og karry så det kunne nå og stege..

Tændte ovnen så den var godt varm til Naan brødet..

Risene i gryden med vand.. Tilsæt karry efter ønske..

Så choppede jeg grøntsagerne, gulerødderne er bare skåret som små "blomster" ved at lave lange revner på langs inden de blev skiveskåret.. Porrene i ringe - og ananassen i tern..

Kom grøntsagerne ned i wokken - lod dem stege og få lidt farve inden jeg kom kokosmælken i.. Rørte lidt ekstra karry i det sidste kokosmælk inden jeg hældte det på.. Låg på wokken og lod det simre..

Risene af varmen og lod dem trække mens jeg kom sukkerærterne og rosinerne i wokken og rørte rundt et par gange indtil sukkerærterne var varme..

Naan brødene i ovnen..

Lavede nogle juliennestrimler af en gulerod (man kan jo evt. bare lave nogle meget tynde skiver istedet hvis ikke man lige har et juliennejern) til at pynte med..

Anrettede og dryssede kærestens portion med mango/chili karry krydderi (jeg kan ikke tåle chili) og han sagde det gav den lige det ekstra piiiift...

Det smagte super - var bange for kødet ikke kunne nå og blive godt - men det smagte dejligt - omend jeg en anden gang måske ville marinere det hurtigt i noget hvidløg for at give det lidt ekstra smag..

Måske det kunne give inspiration til andre - man kan sagtens lave lækker mad på 15 (læs: 16 *gg*) minutter..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Quick Fire Challenge..
Kommentér på:
Quick Fire Challenge..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce