Hundegalleri.dk ©

Hundegalleri.dk ©

Medlemmer: 978
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
935 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Foder Foder

Hej.
Nu har jeg hørt forskellige svar på om der er den store forskel på dyrt og billigt foder.
Nogen siger det er undersøgt at der ikke er den vilde forskel, mens andre siger at der er der, og nogen helt andre siger at der er lidt forskel men ikke så meget.

Jeg snakkede med min dyrlæge fordi Sille konstant kastede op.
Vi aftalte jeg skulle prøve at skifte over til det foder de kørte med, som er Royal Canin Junior (da hun stadig er hvalp). Før havde jeg givet hende det der hedder dyrlægens til hvalpe, da Smut får det (til voksne), så tænkte jeg at når sille skulle begynde på voksen foder kunne hun fortsætte med det Smut får.

Min dyrlæge sagde også at bare fordi det hedder dyrlægens betyder det ikke at det er dyrlægens.

Men efter jeg skiftede foder har hun siden starten er juni kun kastet op et par gange, den ene gang har været pga. kørersyge tror jeg og den anden fordi hun havde spist noget hendes mave ikke kunne tål
(typisk hvalpe :b ).
Så alt i alt har jeg det godt med at købe det andet foder selvom det er skide godt
Men nu er det sådan at Sille er ved at komme dertil hvor hun skal have voksenfoder... MENmenMEN... HVAD SKAL JEG KØBE???
Jeg vil gerne at Smut og Sille får det samme foder når det er, så jeg ikke skal købe flere sække og have stående.
Hvad er jeres erfaring mht. billig og dyrt foder?
Hvad ved i om det? Og hvad kan anbefales?

Jeg ønsker helst at foderpillerne ikke er for store, men mere i 'dans-svensk gårdhund størrelse' smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.
  • Rør til Køkkenvask hænger ikke sammen 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder
  • #1   31. jul 2010 JA til det med pelsen!!!
    Jeg nævnte for min kærestes familie at jeg tror at det er foderets skyld at Smuts pels er begyndt at blive stiv i det, og ikke blød som i starten.
    De har også en gårdhund, han er ret overvægtig og pelsen er mega stiv i det.. jeg har altid været stolt af at smuts pels var meget blødere end deres hunds, selvom han snart bliver 6 år, og dermed er 1 år ældre end deres.
    Men nu kan jeg mærke det er ved at ændre sig..
    De sagde at de var siker på det skete med tiden og det var fordi han blev ældre, men synes bare ikke jeg kunne få det godkendt hos mig selv - jeg var sikker på foderet havde noget at sige her også - ligemeget hvad folk sagde.

• #2   31. jul 2010 Jeg vil heller betale lidt ekstra for foder med de rigtig ingredienser

end købe noget lidt billiger hvor man bare betaler for alt det fylde som hunden overhoved ikke har godt af.

Vis min skal fodres med noget
    så det enten Acana eller wolfsblut ! smiley

• #3   31. jul 2010 Smut fik dette foder da vi købte ham: eukanuba, til 500 kr/15 kg.

• #4   1. aug 2010 Jeg har rigtig gode erfaring med Wolfblut... Det har gjort rigtig meget godt ved Jablo, har har fået en rigtig blød og pæn pels, stort set ingen udslet længere og hans potte problemer er også næsten forsvundet... Han kaster kun op hvis han spiser noget han ikke kan tåle eller for meget græs og pinde, + han skider nok kun 1/3 af hvad han har gjort med alt det andet foder vi har prøvet...

/ Bülow...

• #5   1. aug 2010 Ville klart foder med et kvalitets foder hvis jeg var dig, specielt nu hvor din ene hund har sart mave. Hvad du skal vælge er op til dig da der findes mange gode mærker på markedet. Alle er heller ikke lige dyre, men ellers kan du jo sagtens fortsætte med Royal Canin til voksne når du har god erfaring med den. Mener da at supermarkeds dyrlægens har rimelig store piller!!

• #6   1. aug 2010 Begge mine får Gourmix, som er et danskproduceret foder, og jeg er bare så tilfreds med det, og min hunde laver kun stort 1 max 2 gange om dagen, deres pels er smuk og de stortrives.

• #7   2. aug 2010 Camilla&Michael »SMUT&SILLE«3 ': Hvorfor ikke bare få voksen udgaven af det hun for nu? Det kan de vel begge få smiley

• #8   4. aug 2010 Tak alle smiley

Jo det overvejer jeg også, men undersøger lige mulighederne smiley

Kommentér på:
Foder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce