Madlede {{forumTopicSubject}}
Jeg har nu flere gange læst om hunde som af den ene eller anden grund ikke vil spise deres mad.
Jeg ar selv 2 hunde hvor jeg bl.a er begyndt ar fodre med barf / altså rå kød.
Men inden jeg gjorde det og til stadighed køber jeg ind imellem lever eller hjerter / gerne på tilbud til mine hunde.
Jeg lægger så kødet op i en stor suppe gryde, snitter en masse grøntsager:
løg, gulerøder, kartofler, porre, hvidkål, det jeg lige har i køleskabet, sammen med nogle hvidløg og nogle bouillion terninger.
Herefter koger jeg det hele ca. 45 min til 1 time.
Kødet skal så tages op og skæres i terninger eller stykker som passer til de kan spise det.
Mine hunde får så ca. 100 gram kød en stor ske fuld af div grøntsager og 2 skeer af suppen.
Og jeg har til dato ikke haft hunde som har haft madlede....
selvfølgelig har de dage hvor de ikke spiser så meget men ikke hunde som slet ikke vil spise.
Maden her inkl. suppen egner sig også til at fryse ned, så man evt. kan tage en portion med sig hvis man skal på besøg hvor hunden kommer til at skulle spise..
Man kan som alternativ købe de billige leverpostej - f,eks dem fra netto 7 de smager meget af lever, så kan man tage en portion ud blande op med lidt vand og smøre alt hundens tørfoder ind i denne leverpostej blanding, det er også et hit til at lokke hunden til at spise sin mad.
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.853
det eneste han ville spise, var tørt brød og kartofler uden noget som helst.. heller ikke sauce....
men han lever så ikke mere, så kan ikke prøve den ovenstående opskrift på ham....
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
Kan kun sige mine hunde er vilde med det her lever noget og det med leverpostejen har jeg fra en ven hvis hunde får det sådan.
Mine hunde får kun leverpostej på rugbrød :o) hvis de skal have leverpostej :o)
feb 2008
Santos begyndte at blive nemmere at opdrage, og det gik efterhånden bedre og bedre.... en dag opdagede jeg så, at der var noget væske på gulvet... jeg kunne ikke forstå, hvor det kom fra (der var så gået ca 1½ år, og depressionen var kun blevet værre - og stadig ikke opdaget, selvom jeg var klar over at der var noget galt, og rendte til lægen konstant, da jeg også var syg hele tiden (havde haft en omgang kyssesyge))
jeg tænkte ikke videre over den væske, og tørrede det op... et par dage efter, havde Santos og jeg været ude på en dejlig lang tur, og han havde været rigtig, rigtig dygtig til at komme når jeg kaldte. vi kom ind, og han gik direkte hen og lettede ben op af kattenes kradsetræ! så kunne jeg ikke overskue at have ham mere, og han kom hjem til min veninde, som imellemtiden havde mistet den hvalp, hun havde beholdt fra kuldet. hun beholdte Santos, og efter 3-5 mdr løb han desværre ud foran en bil...
jeg havde så imellemtiden fået Buller, og han er en helt fantastisk hund. jeg har ham så ikke mere, men han var SÅ lærenem, og havde så få uheld indendøre. aldrig nogen om natten. savner ham, men han passer slet ikke ind i byen... han er født og opvokset på landet, og der skal han blive, selvom hans potentiale ikke bliver udnyttet....
dec 2009
Hunden har jo ikke selv valgt de familier de kommer ud til, og de har jo ingenting at sige, så det er så ærgerligt at det altid er dem der bliver taberne...
Håber du er i bedring med din depression.
feb 2008
depressionen er meget bedre....
dec 2009
feb 2008
i øjeblikket går jeg og overbeviser mig selv om at den er helt væk, men jeg ved godt, at den ligger og lurer under overfladen...
men jeg ved også, at den er meget mild nu.... heldigvis....
dec 2009
Kan man ikke finde årsagen og behandle den?
feb 2008
jeg har også overvejet psykolog, men har for det første ikke råd til det, selvom jeg kunne få størstedelen betalt af kommunen, og for det andet synes jeg ikke, at jeg har brug for at få trukket de ting op, som jeg mere eller mindre har lagt låg på... selvfølgelig kan jeg godt have nogle dage, hvor jeg er total nede, og har brug for at tale om tingene, der har jeg så min dejlige plejemor (tidligere -), men så kan der være dage, hvor jeg bare ikke har brug for at snakke om tingene, fordi de så ville ødelægge resten af min dag....
jeg har lige fundet en god måde at komme ud med tingene på. det er at skrive om den i et brev til min biologiske mor, som, selvfølgelig, aldrig bliver sendt til hende.....
har skrevet et brev, som faktisk var en stil i dansk... den ligger herinde i en gruppe...
hvis du vil læse det, vil jeg gerne finde det til dig.....
Madlede
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside