HD hos 4,5 år GD? {{forumTopicSubject}}
Hmm kloge godtfolk...altså Jer.
I forgårs var vi i haven og legen gik lidt vildt for sig. Nu kan jeg så se at Dino, vores GD halter en lille smule når han lunte traver....
Han ser ikke ud som om han har ondt, men det kan måske snyde mig alligevel.
Jeg har sagt at hvis han stadig ikke er rent gående om 5 dage mere, så skal dyrlægen lige se på ham.
Det kan jo sagtens være overanstrengelse efter vores legetur.
Han har før haft få dage hvor han har haltet lidt, men længe siden sidst. Nok engang i sommers...
Mit spg er så, HD kan da opstå uanset hundes alder ikke?
Og er der nogen som kan komme med et kvalificeret bud på, hvad en omgang røgten koster? Altså for at se hvordan koglerne har det?
Hilsen Bonnie
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 29 Emner: 123 Svar: 5.525
HD er hvordan hoftebenet ligger i hofteskålen og den status hunden nu engang har, er produkt af både arv og miljø. Hunden kan fødes med dårlige hofter (hvor hoftekugle og hofteskål ikke passer ordentligt sammen), få dårlige hofter af for voldsom aktivitet i sin opvækst (gåen på trapper/overdreven motion osv.), eller en mellemting mellem de to.
Din hund kan godt have HD, som så måske giver ham lidt ondt fordi han har leget vildt. Men han har ikke FÅET HD pludseligt fordi han har leget vildt.
Hvad det koster for røngtenbilleder er vist ret forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge..
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 211
Vidste godt det ikke kunne skyldes legen... måske også dårligt formuleret fra min side.
Var måske bare lidt i tvivl om det var legen der gav ham problemer, eller om det var HD som havde vist sig.
Tak igen
HD hos 4,5 år GD?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside