{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Isabelle
Isabelle
Følgere: 94 Emner: 26 Svar: 2.981

Vilma alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Da Vilma jo først fornylig er blevet alene-hund, er hun ikke tidligere trænet i at være helt alene hjemme. Det bliver hun nu, og det giver en anden slags udfordringer, end jeg tidligere har været oplevet. Derfor vil jeg lige høre panelets mening/forslag.

Vi startede stille og roligt ud med ganske få minutter. Det gik fint. Så øgede jeg til 5-6 minutter. Det gik rimelig fint - et enkelt piv og vov. Herefter har jeg øget med et par minutter dagligt. Vilma har vekslet mellem at tage de første par minutter fint og herefter ulvehyle og/eller gø OG at ulvehyle/gø nogle minutter og herefter falde til ro - lægge sig.

I dag gik der otte minutter med protester over at være alene hjemme. Efterfølgende var hun helt stille i ti minutter, og så kom jeg hjem igen.

Jeg har kameraet i gangen, hvor hun mest har været, når hun har været alene. I dag gik hun ind i stuen,

Skal jeg begynde helt forfra med få minutter, eller skal jeg satse på, at Vilmas kalden/protester de første minutter ophører?

- Og her er Vilmas hule, som hun også bruger, hvis jeg lægger an til at ville børste hende smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vilma alene hjemme
  • #1   15. jan Kan hun ikke få noget lækkert mens du går smiley en snuse måtte fx

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#2   15. jan Det har jeg prøvet. Hun er ikke interesseret i nogen form for legetøj/aktivitetsting, når jeg er gået - desværre.

• #3   15. jan Du skriver “protester”. Er det sådan du læser det? At hun er utilfreds, men ikke bange eller ked af det?

For i så fald ville jeg bare fortsætte med at øge tiden. Og så villle jeg, som Pernille foreslår, give noget lækkert når du går, så hun forbinder dét at du går med at NU skal hun hygge sig smiley

Og inden nogen kommer og siger at alle signaler er tegn på utryghed, angst eller lignende, så ER der hunde som bare er hystader, eller som ofte har brug for at ytre deres utilfredshed, uden at det betyder at de er andet og mere end netop utilfredse - jeg har to af slagsen smiley

• #4   15. jan Er hun SLET ikke interesseret i noget lækkert? Tørret hestediller, eventuelt fyldt med leverpostej (I know, det lyder ret sygt), okseører, tørret kyllingefilet eller lign.?

• #5   15. jan Min hvalp ligefrem glæder sig til at jeg går fordi så får han noget lækkert. Hvad med at give hende noget, tulle lidt rundt og så gå?

• #6   15. jan Hvis hunden ikke vil spise når den er alene så er det altså ikke “bare” protest, så er hunden angst eller “ked af det”
    Jeg ville nok starte forfra, fx ved at sætte gitter op og starte med at hunden er bag gitter og du går rundt på den anden side af gitteret, giv tyggeting til hunden her og gå ikke ud af døren før hunden ligger roligt med sin tyggeting.

• #7   15. jan Hmm jeg har nu oplevet hunde der ikke ville spise når de var alene. Ikke fordi de var kede af det eller bange (ja de blev overvåget)

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.999
    #8   15. jan Hvis hunden ikke vil spise når den er alene så er det altså ikke “bare” protest, så er hunden angst eller “ked af det”
    Jeg ville nok starte forfra, fx ved at sætte gitter op og starte med at hunden er bag gitter og du går rundt på den anden side af gitteret, giv tyggeting til hunden her og gå ikke ud af døren før hunden ligger roligt med sin tyggeting.

Enig

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#9   15. jan Ingen af mine hunde har villet spise, når de var alene, så jeg tolker ikke den manglende spiselyst som tegn på angst. Men jeg prøver at give hende en lækker tyggeting i morgen.

Jeg er ret overbevist om, at hun ikke er bange. I går lagde hun sig sågar. Det gjorde hun måske også i dag, men da hun var i stuen, og jeg filmer i gangen, ved jeg det ikke.
    Jeg tror da bestemt på, at hun kan være lidt ked af det i starten.

Når jeg skriver "kalden/protester", er det fordi jeg opfatter nogen af hendes lyde (noget a la "wauwauwau" smiley ) som mere protesterende end kaldende. Hun kan komme med sit wauwau, når hun vil ind fra haven eller keder sig.

Hvis Vilma hylede/gøede konstant, ville jeg afgjort gå ned i tid, Bodil. Mit dilemma handler om hendes ti minutter uden en lyd i dag.

• #10   15. jan hvad lyde er der fx når du er hjemme, ser di tv, hører radio ... var det noget at prøve at have en af de ting kørende som om der er nogen hjemme ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#11   15. jan Indimellem hører jeg musik, og fjernsynet er tændt om aftenen. Jeg vil prøve med det ene eller det andet i morgen.

• #12   15. jan Kan en hund være stresset og ked af det mens den snorker løs og putter med sin eh "medhund"...??

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 261
    #13   16. jan Kan ikke komme nogen løsning, kun det som har virket for mig på 3 hunde.
    Har aldrig trænet decideret "alene hjemme træning"

En ens rutine når jeg skal hjemme fra, tager dåsen med "mini hunde piller" - frakke på - lige inden jeg går ud af døren, spreder jeg en lille håndfuld af disse foder piller ud over gulvet, med ordene :
    " farvel - mor kommer igen" smiley smiley (disse ord er nok mest for min egen skyld) smiley

• #14   16. jan det er sjovt du skriver det, Hama, for jeg sidder også og tænker at jeg ikke har trænet decideret alene hjemme træning, nu er det jo mange år siden jeg fik den og de første hunde, men mindes ikke jeg nogensinde har brugt det der med at gå ud og ind, og ud og ind igen lidt senere og øge i tid over uger .. ja vi har da haft 1 hvalp der åd paneler i gangen et stk tid, men det gik da over ..men ellers ikke oplevet noget ... synes det er som om vores hunde når de ellers har lært hjemmet at kende så har de også kunne være i det alene ..

det skal så siges at vi altid har sørget for at have minimum 3 uger hjemme ved hvalp, og også god tid ved ny hund, nu har vi jo fået voksen hund 2 gange, og de har heller ikke haft problemer med at være her alene når først de kendte huset ..
    Vi har dog ikke haft kameraer, men har fx lyttet og bor i rækkehus og naboerne har en gang sagt en hund havde brokket sig, og det var den med panelerne i gangen ..

Det meste piv/hyl jeg har oplevet ved adskillelse var da jeg uvist af hvilken grund hoppede på vognen at en ny hvalp da skulle sove alene (aner ikke hvorfor jeg fik den ide, alle vores har sovet i soveværelset), men den hylede (selvfølgelig) 1-2 nætter tror jeg så endte den i kurv ved siden af min seng, og så var der ro .. men umiddelbart nok den samme som bed i panelerne ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#15   16. jan Suk. Jeg må tilbage til få minutter. Vilma hylede og gøede on and off i de 20 minutter, jeg gik i dag smiley Hun lagde sig også, men kun ganske kort.

• #16   16. jan er det meningen at Kenia skal blive ved din eksmand ?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#17   16. jan Hmmmm. Det er det grusomme spørgsmål, der rumsterer i mit hoved en stor del af mine vågne timer, Hanne. Men ja - jeg tror, det ender sådan for hundenes skyld.
    På søndag kommer min ex og Kenia, og jeg må se, hvordan de to hunde agerer sammen, men jeg tror ikke, jeg nogen sinde vil kunne stole på, at Kenia ikke angriber Vilma igen.
    Kenia er meget knyttet til min exmand, hvilket Vilma ikke er.
    Vilma elsker sine legekammerater på stranden/i skoven. Kenia er ret ligeglad med andre hunde. Derfor vil fordelingen med Kenia hos ex og Vilma hos mig være bedst.
    Jeg græder ved tanken om, at Kenia ikke skal bo hos mig mere - men hun kan forhåbentlig komme på besøg. Jeg håber så meget, at hundene kan være fredelige sammen hjemme - omend ikke alene sammen.

I foråret var de stadig bedstevenner smiley

profilbillede
  • #18   16. jan tænker bare om det var muligt at finde en måske mindre omplaceringshund, evt kasteret hanhund på ca samme alder som Vilma (skal hver gang checke om det er med V eller W ) ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#19   16. jan Jeg har tænkt tanken ganske kort - og følt, at så skubbede jeg Kenia endnu længere væk smiley

• #20   16. jan du skubber da ikke Kenia længere væk ved at Vilma har en funktionel og glad hverdag . det er jo heller ikke sikkert det du´r, tænkte bare tanken ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#21   16. jan At tage den endelige beslutning skubber Kenia væk - i mit hjerte. Men jeg ønsker kun det bedste for begge hunde, og jeg tager beslutning ud fra dette smiley

• #22   16. jan Isabelle, du ved godt både med hunde og børn der er ikke en del af pladsen til dem hver i hjertet, der er et helt hjerte til dem hver .... smiley

alt andet er det der foregår mlm dine ører smiley smiley

Kommentér på:
Vilma alene hjemme

Annonce