1.367 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

HD, hjælp med lindring!? HD, hjælp med lindring!?

Hej alle kloge hoveder,

Ja, jeg oprettede et indlæg ang. kiropraktor for nogle mdr siden, da jeg synes min hund viste psykiske tegn på smerter. Vi fik tid hos Charlotte Frigast som mente at det var højre hofte den var gal med, efter 2 besøg anbefalede hun mig at få hende røngten fotograferet. Efter en tur under apparatet hos min egen dyrlæge, måtte der jo erkendes en HD status C på højre hofte (intet på venstre). Hun brækkede benet i okt 2012 og havde en meget lang genoptræning(fik en trykning af skinnen), da det var svært at få hende til at gå på 4 ben, hun hoppede på 3 ben on/off i 6 mdr smiley dyrlægen mener at dette er grunden til hendes HD.
Anyways, efter jeg har fundet ud af dette er jeg selvfølgelig stoppet med agility, hun får hybenpulver i foderet (hun får essentiels og råt), giver hende masser af "rolig" motion på forskellige underlag og skal snart ned til Charlotte igen og have vist øvelser vi kan lave.
Problemet er at jeg synes at kunne fornemme at hun har ondt dagligt, og det vil jeg bare ikke byde hende.

Er der noget i har god erfaring med der hjælper godt på HD hunde?
hun kan ikke lide at svømme (har prøvet) og hun bryder sig heller ikke om kiropraktor.
Dyrlægen anbefalede en bestemt type foder fra Hills (j/d, kan det passe??), har i erfaringer med dette?

Håber der er noget der kan hjælpe min elskede pige, for hun skal bare ikke gå og have ondt smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.
  • Slibe et gulv bøge parket 2kvm 1.700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HD, hjælp med lindring!?
  • #1   16. sep 2014 Water Walk kan måske være en mulighed
    God bedring til hundebassen smiley

• #2   16. sep 2014 Lyder interessant, vil lige google om der er noget i mit område.
    - Mange tak, er sku bekymret for hende, vil jo gerne have at hun holder mange år endnu smiley

• #5   16. sep 2014 Dejligt at høre at der er hunde, der lever lange gode liv derude, trods HD.
    Der er noget water walk i farum, det koster dog 300 kr for 30 min, synes det er meget hvis det er resten af hendes liv, men altså vil ofre det meste på hende (det der kan lade sig gøre). Hun er kun 4 år :(. Har overvejet smertestillende, men det er jo ikk så godt for leveren og når hun nu stadig er så ung.

en labbe der ikk kan lide at svømme, hihi smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.058
    #6   16. sep 2014 Min Gustav, som har svær HD på begge hofter, får dagligt tilskud af Flexi Life Platinum, som angiveligt skulle virke smertestillende. Jeg kan jo ikke spørge ham, men det er mit indtryk, at han er blevet mere mobil og har mere energi.

Han er dog ikke fuldkommen smertefri, så han får desuden en lav dosis smertestillende.

Herudover får han masser af motion og balancetræning hver dag.

• #8   16. sep 2014 Jeg ville forsøge med akupunktur og hvis det har en effekt så ville jeg lave guldbehandling..

• #9   16. sep 2014 Giver akupunktur et fingerpeg på om guldbehandling hjælper da? Det lyder som to meget forskellige ting umiddelbart (synes det er interessant) smiley

• #10   16. sep 2014 Og er Charlotte Frigast god? Jeg har en hund som er lidt traumatiseret over brud også, så hun spjætter som en hest når Fysio/kiropraktor folk vil gramse på hendes hofte (kun Niels Poulsen fra M-touch kan behandle hende)

• #11   16. sep 2014 Jeg brugte det i forbindelse med et delvis overrevet korsbånd.
    Da lagde hun akupunkturen omkring leddet og da det havde en god effekt, valgte vi at ligge guld ind.
    Hvordan og hvorledes og hvad hun brugte af nåle ved jeg intet om, men det holdte stik - hunden blev haltfri

• #12   16. sep 2014 Godt for din hund og tak for svar smiley jeg læste lige op på det, og det skulle åbenbart hjælpe på 90 % af tilfældene at få guld ind. Det var så i forbindelse med HD.

• #13   16. sep 2014 jeg har hørt om rigtig mange der har rigtig gode erfaringer i forbindelse med HD, derfor min anbefaling.
    Min erfaring er ikke den samme da det jo var en skade i knæet, men jeg ville ikke tøve i forbindelse med HD hvis jeg engang står med det

• #14   16. sep 2014 Hun er en oplagt kandidat til min søde bekendte Majbritts kropskontrol hold.

Her handler det om genoptræning og styrke til f.eks dårlige led. Du får at vide præcis hvilke sports der vil være gode og hvad du selv kan gøre.

Majbritt er skide sød og smadder dygtig.

Jeg har selv gået der med Nova. (billedet herunder er derfra.)

http://nordsjaellandshundecenter.dk/holdtraening

profilbillede
  • #15   16. sep 2014 Ps. vi har også en waterwalk på stedet (siger "vi" fordi jeg går på skole der smiley )

Et billede mere af Nova på vippebræt i undervisningen. (Øvelse: Sit-stå-dæk på vippebræt. )

profilbillede
  • #16   16. sep 2014 Eva - tak for svar, vil lige kigge nærmere på det produkt, hvis det kan smerte lindre hende lidt, kunne det jo være en mulighed som tilskud.

Cecilie - Det er da et forsøg værd, det er bare en dyr mulighed for os hvis hun skal i walkeren 1 gang ugentligt de næste mange år.

Tina - Lyder bestemt som en mulighed, du kender tilfældigvis ikke en hunde akupunktør i Nordsjælland/københavn der kan sit kram? Hvis en operation kunne sætte en stopper for det hele, ville det jo være ultimativt. Har bare læst på nettet at flere har haft dårlige oplevelser med denne operation, men de er måske blevet bedre til det?

Buch - Jeg kan klart anbefale Charlotte, rigtig dygtig. Poe var ogs noget gal på hende, når der blev pillet ved hoften, men hun gjorde det rigtig godt. Det er dog svært at sige om din pige ville acceptere hende smiley

• #17   16. sep 2014 Jo måske... Jeg tror faktisk Maja Guldborg laver det

• #18   16. sep 2014 Vedr. Akupunktur: det kan du også få hos "os". smiley

• #19   16. sep 2014 Mange tak Sarah, kunne godt være en mulighed for os, jo mere styrke hun får i sin bagpart jo bedre.
    - Nova ser da ogs ud til at hygge sig smiley

• #20   16. sep 2014 Jeg ved ikke om Maja gør det selv, men ellers kender hun med garanti en der kan

• #21   16. sep 2014 Nova elsker at komme der og hun gør jo desværre alt for ofte..men det sendte da mig i den retning uddannelses mæssigt så lidt positivt er det da. Men Bente der har stedet er akupunktør også.
    Vi har massører, fysser, osteotopater, kranio sakralterapeuter osv. og Bente er dyrlæge.

• #22   16. sep 2014 Lyder som et dejligt sted. Har lige sendt en mail afsted vedr. start på deres hold træning, så håbet der stadig er plads. Så kan jeg altid høre om akupunktur når jeg er der.
    Jeg vil lige læse lidt mere op på det at få lagt guld ind, får hvis det er noget der virker må pengene findes til det (forsikringen dækker desværre intet der omhandler det ben).

• #23   17. sep 2014 Frigast er også akupunktør smiley

• #24   17. sep 2014 Hvis hun har smerter skal hun smertedækkes. Alt andet er dyrplageri.
    Det er bedre at give hende nogle få smertefrie år, end mange år i smerter.

• #25   17. sep 2014 Jeg har et godt eksempel på, at guldbehandling virker. Min veninde havde en labrador med E hofter, som jo så havde lidt svært ved at gå. Han fik lagt guld i begge hofter, og efter genoptræning løb han faktisk agility. Han blev 11 år mæt af dage. han havde oplevet alt det en hund kan opleve. Min egen jack russell terrier havde hd i grad C og kunne ikke hjælpes, han blev knap 5 år. Sådan er det jo så forskelligt

• #26   18. sep 2014 Min gamle førerhund Sigurd fik special foder ordineret af dyrlægen
    Og han fik det bedre
    Mærket Royal men der findes også andre

• #27   18. sep 2014 Malene - har overvejet at sætte hende på smertestillende, ville bare så gerne at der var en anden mulighed for at smerte lindre hende. Fordi selvfølgelig skal hun ikke leve med smerter, så hellere at hun får fred, hvis vi når derud.

Maj-Britt - Hvorfor kunne din Jack ikke hjælpes? Kunne han ikke få lagt guld ind? Jeg er blevet mere og mere hooked på det guld også efter at have læst mere om det på nettet, må lige ringe og få en snak med dyrlægen.

Janie - Ja, min dyrlæge anbefalede også noget fra hills, men når det kommer til dyrlæge og foder er jeg liiidt skeptisk. Men hvis der ee beviser på at det har en effekt, er det jo værd at prøve.

• #28   18. sep 2014 Har talt med Majbritt i dag og der er en plads hvis du skulle være interesseret

• #29   18. sep 2014 Det er vi bestemt. smiley Skal jeg ringe til hende?
    For de har ikke svaret på min mail.

• #30   18. sep 2014 ja prøv at give hende et kald. Jeg har hende på skolen imorgen indtil kl.18 men bare indtal en besked. smiley Og så kan du jo evt. sige at du har hørt fra hende fra Sarah med Nova. smiley

• #31   18. sep 2014 Det vil jeg gøre smiley
    Tak for hjælpen!

Kommentér på:
HD, hjælp med lindring!?

Annonce