2.115 visninger
|
Oprettet:
min hund bider {{forumTopicSubject}}
vi har en dansk svensk gårdhund tæve på 1½ år, og vi ved ikke helt hvad vi skal gøre med hende. for hun har flere gange snappet ud efter både børn og voksne. men kun folk som hun ikke kender, og specilet hvis de bøjer sig ned for at snakke med hende, føler hun sig truet.
hun har aldrig gordt os hun kender noget.
min kæreste og jeg ville gerne på et tidspunkt have børn, men som hun er nu ville jeg ikke turde at have hende sammen med et barn.
jeg kan godt acceptere at hun ikke kan sammen med fremmed, så må vi jo bare holde hende væk fra dem.
hvad ville i gøre ?
kan det eventuelt trænes væk ?
venlig hilsen line
maj 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 59
Når mennesker møjer sig ned over hunde betyder det for hunden at vi "bestemmer" fordi det er et magt tegn hos hunde , men "normale" hunde (ikke fordi din ikke er normal men bare for at kalde det nået) opfatter ikke det som et magt tegn !
Grunden skylles at dem i har købt hende af ( kennel og lign.) ikke har givet hende nok omsorg og kærlighed fra hvalp (holdt hende og andre menneskelig omgang)
- Min veninde måtte desværre aflive deres da den virkelig var farlig fordi den var så stor !
-Men prøve at kontankte kennellen og høre lidt om hvordan de behander hvalpene som små.
-Min venindes mor ringede også til adfærds experter og de sagde at det var svært at gøre nået ved ..
Men held og lykke med den
maj 2004
Følger: 3 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 8
hvis ikke det var min egen ville jeg nok selv mene at hun skulle aflives. men det er jo svært når man holder af kræet.
håber der er en eller anden måde man kan træne hende fra det.
maj 2004
maj 2006
Er meget ked af at sige det, men som du beskriver det lyder det præcis som min venindes hund i starten gøede den bare lidt så begyndte den at nappe og til sidst bed den hul på en lille piges puls åre !!
Så galt kan det gå , (pigen døde ikke)
det er meget svært , men du skal også tænke på hvor farlig hun kan blive ..
Men du kan håbe på at det bare er en periode ..
maj 2006
det kan være de holde "foredrav" eller du kan måske få træning hos dem
maj 2006
det er bare så vigtigt at hvalpe for det ...
maj 2006
feb 2007
Følger: 65 Følgere: 58 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 863
Kom-Tessa har haft meget menneske kontagt som hvalp.
Det er simpelhen kun fordi hunden føler sig truet når de med hånden bøjer sig ned mod hunden,børn er hurtige med hånd bevægelser og det er der nogen hunde der ik kan lide.Jeg har haft Kom-Tessa med på dyrskuer i år,nettop fordi der er mange mennesker der gerne vil snakke med hende.
Helt overe er det ik inu men regner med det går over.Der skal bare en hel del træning til.
maj 2004
min hund bider
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside