778 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Dyreinternat. Dyreinternat.

Ja, min kæreste og jeg var på et dyreinternat idag, kun for at kigge. skal absolut ikke have flere dyr lige pt.
Syntes dem der stod for det her dyreinternat, var meget meget mærkelige... Man måtte ikke komme ind og se på hundene. vi kørte så igen. Så snakkede vi lidt om,

hvordan får man et internat op og kører?!
Hvad er reglerne for det osv.?

Er bare ekstrem nysgerrig. Nogle der ved noget om hvordan det foregår, de her havde internatet lige op af deres hjem.

Lea

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyreinternat.
  • #1   29. apr 2007 Jeg finder det bestemt ikke underligt at man ikke kan komme ind fra gaden og gå og vinduesshoppe.

Mht hvilke regler der skal overholdes så er det vidst politiet, en kredsdyrlæge, og evt dyrenes beskyttelse der sætter dagsordenen.

• #2   29. apr 2007 charlotte.. ja, men hvem? *S*

• #3   29. apr 2007 jeg ved det ikke...men jeg kan da så selv fortælle en historie om 'mærkelige' internatfolk.

Mine forældre havde på et tidspunkt en brugs, og derfor ville de gerne have en lidt stor hund til vagthund, samt selvfølgelig være familiehund. De har førhen haft pudler, og der var fornuftig have til den brugs, hvor de så boede oven på.

De fandt en mastiff og min far var ude og gå med den et par gange, og de tænkte det godt igennem og besluttede sig for det skulle være den. Internat folket syntes det var en drøn god idé og var helt indforstået med det. Så rejser dem der har internatet på ferie, og pludselig så vender afløserne på en tallerken...Mastiffen skulle på landet! - dvs. de måtte ikke få den.

Øeh...brugsen lå så på bøhlandet, og der var da over en admindelig parcelhus have til...

Så ja, mine forældre blev så aldrig Mastiff-ejere

• #4   29. apr 2007 hm var i praktik på et sidste år men ved ikk så meget om reglerne.... da jeg var i praktik blev der brugt mere tid på at ryge ind at gøre rent i burerene og gå med hunde....

• #5   29. apr 2007 miss... nej, det er også fint man ikke bare kan "vindues-shoppe", men jeg kan ikke danne mig et udtryk ud for et billede fra nettet hvis nu jeg ville finde mig en hund. Nej det hele virkede bare meget underligt.

• #6   29. apr 2007 nej, men hvis nu man vælger at have internat, ligesom dyrenes beskyttelses internater, så kunne jeg forestille mig at de også havde nogle krav der skulle indfries.

• #7   29. apr 2007 hejsa...

Jeg mener hunden blev afsat til anden side, og mine forældre kunne jo ikke gøre ret meget, for når internatejeren ikke er der...så det lidt svært, medmindre de stjal hunden smiley

• #8   29. apr 2007 Normalt (eller mine oplevelser med internater) ringer man til et internat, fortæller om sig selv, sine ønsker og forventninger til en hund samt forudsætninger for for at holde hund. Så kommer internatet med forslag til hvilke hunde de har der kunne maatche, og så aftaler man en tid hvor man så møder hunden osv.

• #9   29. apr 2007 ja jeg har så kun været vant til dyreinternatet i Rødovre, og der kan man komme og kigge på hundene, og tage en snak med dem, og hvis man så er interesseret tager man den derfra

• #10   29. apr 2007 man sku ha været der. syntes bare det foregik vildt mærkeligt.

• #11   30. apr 2007 På det internat der ligger i nærheden af os (ved ikke om jeg må nævne navnet, så det gør jeg ikke), Bliver der åbnet en hundelem ud til en lille gård.. Hvis man vil komme og kigge på hundene må man gerne gå og kigge på hundene, dog kun udefra.. Her bestemmer hundene jo selv om de vil ud og hilse eller ej, men oftest kommer de ud..

Hvis du så går ind og snakker med dem om at man er interesseret i en hund, så får man altså lov til at komme ned og kigge.. Alle frivillige går jo også rundt dernede efter behag og der kan godt være mange engang imellem.. Især i weekenderne.. Her nyder hundene at der er mange frivillige til at kæle med dem, lufte dem osv..
    Hvis de ikke havde frivillige ville de fleste hunde ikke nå at blive luftet..

Kommentér på:
Dyreinternat.

Annonce