{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Min hund , dominant ? {{forumTopicSubject}}

Shorty har ( desværre ) 2 gange været genstand for andre hundes aggresivitet. ( den ene gik han med i 1 times tid før den fløj på ham, den anden kom løbende ud fra det blå )
Efter dette har han været lidt ræd for andre hunde men dette problem har jeg arbejdet med hvilket nu har resulteret i at min hund mosler andre hunde.
Hunde han kender er der intet problem med men hunde han møder på gaden / på engen m.m. VIL han simpelhen have til at spille underdanige, gør de det er der intet problem overhovedet og de leger fint MEN hvis den anden hund ikke vil give sig ( og dette gælder altså også 12 uges hvalpe der bare synes det er sjov og leg ) ja, så bliver han gal og hidser sig op og knurrer og spjætter rundt.

Nu er det sådan at min hund ikke rigtig kan gøre nogen skade og går om og gemmer sig bag mig eller løber væk hvis den anden stadig ikke vil give sig, men 5 minutter efter er han altså tilbage for at prøve at få den anden til at underkaste sig igen.

Nogle der har nogen råd til hvad jeg kan gøre for at få en mere social og velfungerende hund ud af shorty igen ?
For det er kommet dertil hvor jeg ikke tør tage ham med på træf mere eller slippe ham løs med store hunde jeg ikke kender 100% da jeg frygter at han vil komme til skade med den indstilling.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund , dominant ?
  • #1   25. apr 2007 Min Dværgpinscher gør lidt det samme efter overfald fra nogle kamphunde efterhånden så er bestemt li med på en lytter

• #2   25. apr 2007 Nu er jeg ikke den der render på træf.........mine hunde har deres faste legekammerater og det er det.

Jeg mener det er mod hundenes natur at skulle med alt og alle.

Jeg har idag en hanhund der efter hans modning ikke kan med mange hanner. Det finder jeg helt narturligt og har det fint med det. Jeg ser sådan på det, at han har nok i sin flok (os) og de udvalgte kammerater.

• #3   25. apr 2007 Julie : ja, kunne rigtig meget bruge et godt råd for det er sku træls at se ens engang så velfungerende hund opføre sig sådan i nærheden af andre hunde, han nyder det jo heller ikke selv.

• #4   25. apr 2007 Mine hunde har også deres faste legekammerater, men så snart der kommer "fremmed" hund i parken hvor vi leger feks. så går han helt amok og vil vold smadre den anden, faktisk mest kamphunde uanset køn og alder, for det er dem han mest er blevet overfaldet af, og er bestemt ikk bange for at min lille 4 kilo`s hund skader en stor hund, mest bange for konsekvensen af min hund der går amok på 50 kilo amstaff , og han er fuldstændig frygtløs min hanhund efterhånden, så en dag ender det sku galt.

• #5   25. apr 2007 Janie : det kan jeg godt forstå - men her snakker vi altså om ALLE hunde pånær de to han kender fra barnsben.
    Både hanhunde, hunhunde og små hvalpe.

Han skal heller ikke tvinges til at gå til træf, træf er noget vi gik til dengang hvor han selv nød det i fulde drag og lige siden hans adfærd har ændret sig har vi ikke været afsted.
    - men jeg arbejder på en kro, hvor folk tit kommer ind og får en øl når de lufter hund, hvilket så gør at jeg må sætte Shorty op i lejligheden igen.
    - samt at en kammerat af mine har en lille hvalp som shorty også tumler ( eller prøver på ) , bså når vi ser hinanden skal vi holde hundene adskilte i hver sit rum, hvilket ikke er fair hverken for hundene eller os (hundene står på hver sin dør og vil ihh så gerne snakke men efter 2 minutter er shorty tosset igen.)
    - Desuden er jeg selv på udkig efter en ny hvalp men nu hvor hans adfæd har ændret sig så meget tør jeg simpelhen ikke, ikke fordi at jeg tror at shorty ville gøre skade på hvalpen men pga. shortys psyke hvis der kom en anden ind i hjemmet.

• #6   25. apr 2007 Charlotte : Dominans var også bare lige det ord der bedst beskriver hans væremåde..
    problemet er bare at det er enten eller med ham...
    hunde han kender elsker han og der er intet overhovedet.
    men hunde han ikke kender mosler han og bliver ved med at mosle, så kan ikke se hvordan jeg skulle kunne vænne dette til noget positivt ? ( men gode råd modtages med kyshånd )

• #7   25. apr 2007 ... skal lige siges at jeg er holdt op med at tage shorty med når jeg besøger hvalpen da jeg ikke ser nogen nytte i at tage ham med for at spærre ham inde..

• #8   25. apr 2007 Jeg tror nu også han er mega usikker, og ikke dominant. En hund der er sikker på sig selv og hviler i sig selv, spiller ikke op til ballade eller prøver at tumle andre hunde.

Jeg har selv en hund der er usikker, det har dog hjulpet en del efter jeg har haft trænet hos Kisser. Felix er heller ikke SÅ glad for hvalpe, han gider ikk det der voldsomme leg og at de bider i hans hovede osv. Det har han ikke haft imod før, men nu gider han det ikk mere...det er også derfor hans største problem er med unge hanhunde der er for voldsomme, så bliver han gal.

Men jeg ved ikke hva du skal gøre, jeg ville nok søge hjælp hos en der kunne komme ud og observere ham (en adfærdsbehandler) og derfra give dig nogle gode råd til hva du kan gøre. For det er med at få arbejdet med adfærden inden det går hen også og bliver en dårlig vane, for så er det svært sådan lige at komme til livs igen.

• #9   25. apr 2007 Okay, så lige at det også er hunhunde. :o(

Endnu mere grund til at jeg ville få en ud og kigge på ham som kan hjælpe dig....Er ked af du har fået det problem, for det er bare ikke sjovt, slet ikke når han har ændret adfærd i sådan en grad som du beskriver.

• #10   25. apr 2007 Anette : okay, må prøve at få fat i en der kan hjælpe, for det er ikke sjovt for hverken ham eller mig.
    Han vil gerne hen og hilse på andre hunde men så snart han lige har snust så hopper han på med det samme, ligemeget om den anden stadig står stille.

• #11   25. apr 2007 Sabina - det synes jeg du skulle gøre, for ellers bliver det bare værre og værre. :o(

Håber du kommer til at snakke med en der kan hjælpe dig og give dig nogle gode værktøjer at arbejde med.

Held og lykke med det....jeg ved selv hvor frustrerende det kan være, så jeg håber du kan gøre ham sikker på sig selv igen, så han ikk føler han skal mule de andre. Især også fordi det ikk kun er hanhunde men også tæver, som der jo ellers ikke plejer at være problemer med hos hanhunde.

Kommentér på:
Min hund , dominant ?

Annonce