{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

Hund nr. 2? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg er den lykkelige ejer af en lhasa apso tæve der fylder 10 år i slutningen af maj.
Jeg har læææænge overvejet at få en pomeranian og ved snart alt om denne lille race.
Problemet er, at min tæve er lidt dominant over for andre hunde. Hun siger fra, især hvis det er en stor hund, og jeg er bange for hun ikke ville acceptere en lille ny... Og hun kommer selvfølgelig altid i første række...

Nogle gode råd om en evt. lille ny?

mvh julie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nr. 2?
  • #1   19. maj 2007 Jeg kan måske fristes til at tro, at din nuværende hund er for gammel til at kunne acceptere en ny. Der kan opstå magtkampe mellem hende og den nye, og i værste fald vil hun tabe. Jeg har ikke selv prøvet den, men rådgiver kun udfra, hvad jeg har hørt og læst gennem tiden :o)

• #2   19. maj 2007 Da vi fik Talli var vores anden hund, ved at være en gammel hund, men vi synes han virkede frisk som en lille hvalp...

Da vi så fik hende der gik 14 dage så kunne man begynde at se hvor gammel han virkelig var, og ca et år efter der måtte vi aflive ham... så man skal passe på med alderen synes jeg med hensyn til hund nr. 2...

• #3   19. maj 2007 Jeg fik Baily da Zenith var 13. Begge er par meget dominerende damer... Specielt fordi Baily var 2 da hun kom til mig og rigtig skulle prøve grænser af.

De har haft deres ture, men meget begrænset... Men nu er jeg så heller ikke typen der accepterer slåskampe i mit hjem.. Så jeg har ikke udelukkende siddet med hænderne i skødet og set på at de fandt ud af hvem der skulle bestemme.

• #4   19. maj 2007 Hejsa. Da vi fik Jackie(labrador) var Lykke(karelsk bjørnehund) 8 år og Simba Gravhund). De to var de den eneste i flokken der IKKE kunne med andre hunde. Men efter lidt magtkampe (som Jackie Absolut tabte selvom han var større end de begge på det tidspunkt) Går det hele fint. Ingen er kommet til skade på noget tidspunkt og de har SÅ stor glæde af hinanden....

• #5   19. maj 2007 sku stå simba var 10 år smiley

• #6   19. maj 2007 Mange tak for de mange idéer.. Jeg vil tage alle rådene op til overvejelse... smiley

Jeg tænkte bare at hun måske kunne acceptere en hvalp, men på den anden side ville hun måske føle sig lidt i skyggen.. (selvfølgelig aldri min hensigt) !

• #7   19. maj 2007 Da jeg fik Miki var vores gamle hund Barney 13 år og Buller 3 år, og hvor Buller er med på narrestreger det meste af tiden, så er gamle Barney faktisk god til at hjælpe med at opdrage på Miki, dvs vise ham at man ikke kan tillade sig at mosle lige meget med alle...

• #8   19. maj 2007 Julie.... Det er vigtigt at den gamle hund ALDRIG bliver forsømt... Vi lavede en fast regel om at en hund aldrig skulle være alene (der var 3 hunde på det tidspunkt).. Så enten havde vi kun 1 hund med eller også kom alle 3 med - eller alle 3 blev hjemme. Zenith har aldrig fået anledning til at føle sig forsømt og de 2 hunde har utrolig meget glæde af hinanden....

Kommentér på:
Hund nr. 2?

Annonce