{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.758 visninger | Oprettet:

Maja D
Maja D
Tilmeldt:
22. mar 2019
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Størrelse på alt? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Så er det besluttet, jeg skal have min første hund smiley
Han kommer hjem d. 15 maj og jeg vil have alt klar.

Han er en dværgpuddel og jeg er egentlig i tvivl om str. generelt.

Hvad str. skal halsbåndet være (cm)
Hvad str. skal hans bur være?
Hvad med taske?

han ender med at bliver 30-35cm høj

Håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse på alt?
  • #1   30. apr 2019 Spændende, hvor får du puddel fra smiley ?
    Det er svært at svare på, hvilken størrelse du skal bruge når den bliver voksen.
    Tag hvalpen med når du køber halsbånd til den smiley


  • Maja D
    Maja D Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #2   30. apr 2019 Ja det er også rigtigt, jeg Køber ham af en rar dame ved navn Pia

  • Maja D
    Maja D Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #4   30. apr 2019 Jo, sikkert! smiley

  • #5   30. apr 2019 Og nu har den rare Pia dame forhåbentlig undersøgt forældrene for arvelige sygdomme inden hun lavede hvalpene.
    Og nej, at dyrlægen har set på hunden er ikke nok.
    Der skal røntgen og øjenundersøgelse til. Øjenundersøgelsen kan kun laves hos specialdyrlæger.
    Jeg ville ikke turde købe en Puddel uden at der er papir på, at forældrene er undersøgt, da der ligger en del arvelige skavanker til racen.


  • #6   30. apr 2019 Det skulle vel aldrig være her du vil købe hund ?

    https://www.dba.dk/puddel-flere-hvalpe-8-uger/id-1055003316/


  • #8   30. apr 2019 Isabelle, jeg er ret sikker, at det er der Maja vil købe hund.
    Hver gang jeg hører Pudel og Pia, har jeg lyst til at græde.
    Det er en af de virkeligelede lede hvalpe fabrikker., men folk køber jo, for hundene er billige.

    Jeg håber virkelig at Maja er så fornuftig at hun ikke støtter det foretagende.
    Kender flere hunde derfra, som har bidraget til at dyrlægerne har fået ny Mercedes.

    Maja, find en ordentlig opdrætter, du kommer nok til at betale noget mere for hvalpen, men i længden bliver det billigere, for man får ikke ret meget dyrlæge behandling for 8000 kr.


  • #9   30. apr 2019 Ifølge annoncen medfølger stambog. Gad vide om den er hjemmegjort...

  • #10   30. apr 2019 "Min kennel har glad hunde smiley fra fødevarer styrelsen.

    Lukket lørdag."


    smiley


  • #11   30. apr 2019 Synes nu ikke at 7.500 er billigt.

  • #13   30. apr 2019 Yorkie - det tror jeg, for der står intet om stamtavle på kennelens hjemmeside..

    derinde står der heller ikke noget om andre hunde end de hvalpe der er til salg smiley


  • #14   30. apr 2019 Det må være rigtig træls for DKK kennel Ditmer (Cairn Terrier) at der er en hvalpefabrik, som har samme kennelnavn.

  • #15   30. apr 2019 Åh nej, er det kennel Ditmer du får hvalp fra?

    Maja jeg vil råde dig til at finde din nye bedste ven, et andet sted. Pudler er ret standhaftige, men husk nu på, at din kommende ven skal holde i mange år.

    Der er rigtig mange dygtige puddel opdrættere, som sikkert hellere end gerne vil hjælpe dig, med at finde en ordentlig og god puddel, som bliver lige som du ønsker det.

    En puddel har en levealder på omkring de 15 år, hvis de kommer fra et fornuftigt opdræt, det er da noget at tage med i sine overvejelser.

    Der er en rigtig god gruppe på facebook, der hedder Puddelhunden. Her vil du kunne finde rigtig mange af de dygtige opdrættere, som kan hjælpe dig.

    Tænk dig om, når du vælger din kommende, krøllede ven smiley


  • #16   30. apr 2019 Ved I hvad....?????

    Når en ny bruger kommer herind og deler sin hvalpeglæde, og så skal høre om alt det dårlige ved den opdrætter h*n har valgt, så...!!!

    Ja, så bliver jeg simpelthen så glad og stolt over jer, der faktisk formår at advare denne nye burger på ordentlig og saglig vis. Endelig en bruger hvor det IKKE er for sent at hoppe fra og komme på bedre tanker.

    Maja, læs nu det der står i tråden og overvej projektet en gang til. Du er sikkert forelsket i “din” hvalp, men er du klar på mange år med kæmpe økonomiske omkostninger og et for tidligt farvel? Tro mig, de håndører du sparer på at købe en hvalp ved en hvalpefabrik, kommer du til at betale mange, mange gange i dyrlæge, søvnløse nætter og evig bekymring.


  • #17   30. apr 2019 Nu er det jo kun gisninger om hvorvidt det er derfra.. Intet er bekræftet..

  • #18   30. apr 2019 Det har du ret i Pernille, men sandsynligheden er stor, da der nok ikke er ret mange Pudel opdrættere der hedder Pia som ligger ind med hvalpe for tiden.

  • #19   30. apr 2019 Jeg har medlidenhed med TS.
    Hvis det vitterlig er hos Ditmer hun havde tænkt sig at købe hvalp, for så tager den her tråd da hele glæden fra hende..
    Men hellere blive skuffet nu, frem for at ende med en evig syg hund, som evt dør alt for tidlig


  • #22   1. maj 2019 Isabelle, desværre har denne opdrætter ALDRIG udsolgt, der er hvalpe hele tiden, og der annonceres i DBA så godt som 24/7

  • #23   1. maj 2019 Gud hvor er det trist med den hvalpefabrik. Jeg undre mig over sådan nogle ikke bliver lukket. smiley Hvordan kan det lade sig gøre at de bare kan køre vidre. Jeg forstår det ikke!

  • #24   1. maj 2019 Hvor er Maja henne ?
    Hvorfor deltager hun ikke i sin egen tråd ?


  • #25   1. maj 2019 Der er to hvalpefabrikker mere som opdrætter pudler, den ene med DKK tavle, hvor DKK endda bakker op om kennelen.

  • #27   1. maj 2019 Kunne være meget rart med en opdate, om det er det sted eller et helt andet hun har tænkt sig at købe fra smiley

  • #29   2. maj 2019 Isabelle, jeg har de samme bange anelser som dig.

  • #32   2. maj 2019 Pernille, hvor mange Pia'er kender du som opdrætter Pudler og som ligger ind med hvalpe for tiden ?
    …….. og der er ingen der køber hund i en anden landsdel ?

    Men du har retr, det er ikke sikkert, men chancen for at det ikke er hvalpefabrikken er godt nok usdandsynlig lille.


  • Maja D
    Maja D Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #35   25. maj 2019 wow... jeg læser først denne tråd efter købet af min hvalp... det ville jeg ønske jeg havde gjort noget før... jeg vil dog sige at hvalpen er dejlig, sød og virkelig elskværdig og meget sund og rask (endnu)

    Øv... det er da nogle vilde historier... nu vil jeg ikke udstille avler, men kan nikke ja til nogle af de ting i anmeldelsen... men jeg var førstegangskøber og havde 0 chance for at vide hvordan man gør... jeg ved at hunden får et dejligt liv her hos mig, og det piner mig da at han kommer fra så dårlige kår!
    Tak til jer alle sammen! det er så dejligt at vi kan passe på hinanden... som sagt tænkte jeg slet ikke at tråden ville tage denne drejning, da jeg jo bare spurgte in til str.

    men for at opdatere jer alle, så har hvalpen det fantastisk i min lille familie, og jeg håber han forbliver sund og rask


  • #36   25. maj 2019 Du fik først hvalpen hjem sidste onsdag. Det er så utroligt nyt, og du kan endda nikke ja til nogle af de ting der bliver nævnt i anmeldelserne. Det ER en mulighed at returnere hvalpen.

    Jeg kan så absolut godt forstå, at man knytter sig til sin hvalp, og slet ikke vil overveje muligheden når man rent faktisk har den hjemme! Men opvejet mod de konsekvenser, der kan være af at købe fra sådan en hvalpefabrik, så vil det være en rigtig svær men klog beslutning.

    Jeg kan sagtens sætte mig ind i rationalet bag "jeg var førstegangskøber, jeg vidste ikke bedre", men du fik altså din hvalp i sidste uge - du står stadig midt i det, og du kan stadig ændre det. Hvalpekøb er IKKE irreversibelt.

    At omtale returnering af hvalp er ofte et meget ømt emne og jeg håber ikke, du opfatter det provokerende. Men du har altså nogle valgmuligheder, hvis opdrætter går med til det.


  • #37   25. maj 2019 Du har selv oprettet den her tråd den 30 april, altså længe før du fik hvalpen hjem, så fuldkommen latterlig at du påstår at du først læser den nu.

    Nu skriver du: jeg læser først denne tråd efter købet af min hvalp... det ville jeg ønske jeg havde gjort noget før

    Sikke da noget vås, du har været ligeglad, for du fik allerede at vide den 30 april , at det er en fæl hvalpefabrik., så der er ikke en eneste undskyldning for at du alligevel vælger at støtte en hvalpefabrik.
    Hvor er det sørgeligt at der findes mennesker, som på trods af advarsler vælger at støtte sådanne foretagende - men hundene er jo billige i indkøb, så pyt med alt andet... smiley


  • Maja D
    Maja D Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #39   27. maj 2019 Jeg hentede hvalpen d. 05/05

  • Maja D
    Maja D Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #40   27. maj 2019 Anni, jeg syntes du er for gammel til at skrive så latterligt på nettet - jeg har lige oprettet den her profil fordi jeg ville vide str. På min nye hvalps halsbånd - ej seriøst få dig et liv....

    Jeg støtter ikke en hvalpefabrik, men jeg kæbe hunden UVIDENE om hvordan det hele stod til!
    Jeg har en dyrlæge tid på onsdag så der skal han nok være dommer over hvordan min hund har det! Gud hvor er det ærgerligt at du sidder derhjemme og syntes du skal dømme mennesker du ikke kender, føj


  • Maja D
    Maja D Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #41   27. maj 2019 Forresten er penge i min familie ikke problemet havde jeg ikke haft min. 12.000 til at købe en hvalp så havde jeg ikke købt den - prisen er fuld stændid irrelevant
    Jeg fandt en dværgpuddel i den farve og det køn jeg altid har drømt om!
    Stop nu med at antage at jeg vidste de her ting? Det var meningen jeg først skulle hente hunden senere, men jeg fik fri fra arbejde og kunne allerede hente ham d.
    05/05

    Øv øv hvor folk herinde hakker ned og tror alt muligt lort om mennesker de ikke kender! Jeg håber i alle får en dejlig dag og gider lade mig være i fred!
    Hvis du tror jeg har købt hvalpen fordi den var billig, så prøv at spørge først istedet for at antage lort om fremmede????


  • #42   27. maj 2019 Om man vil det eller ej, så støtter man jo altså en hvalpefabrik, når man giver dem incitament (penge) til at fortsætte - også selvom man ikke var klar over det.

    Som sagt prøver jeg bare at forklare dig, at du har nogle muligheder, nu hvor du er bekendt med det. Jeg tror heller ikke, pengene er spørgsmålet her. Det handler om SÅ meget andet end bare penge (fx at støtte uetisk avl eller få en syg hund).

    Det er nok naturligt at du bliver ekstremt provokeret af de her kommentarer, men jeg håber du tager lidt tid og reflekterer over, hvad der egentlig er blevet skrevet.
    Det værste du kan gøre er nok at sætte dig i en forsvarsposition og blot gentage "jeg var uvidende". Det hjælper ikke dig, det hjælper ikke din hund, og det hjælper ikke de hvalpefabrikker vi gerne vil have lukket.


  • #43   27. maj 2019 ….. spørg hundene på hvalpefabrikken om de synes at det er latterligt at folk støtter sådanne foretagender. Jeg er ret sikker på, at de synes at de lever et rædselsfuldt liv.

    Du har oprettet tråden den 30 april, og den 30 april fik du at vide at det er en hvalpefabrik, så kan ikke se nogen som helst undskyldning for at man så alligevel støtter sådan et foretagende.


  • #45   27. maj 2019 Maja D
    Det er jo ikke fordi der bare hakkes på dig. Du har fået så mange advarsler omkring stedet, og dem har du ikke taget til dig. Så er det jo normalt at der kommer reaktioner.
    Din dyrlæge kan sagtens sige god for din hvalp nu, men skidt og kanel viser sig ofte senere, og skulle du forhåbentligt være heldig, at din hvalp forbliver sund og rask, så har du stadig støttet en hvalpefabrik, der stadig sælger hvalpe fra dårlige vilkår smiley


  • #46   27. maj 2019
    Tænk at støtte sådan et foretagende og så efterfølgende i #40 ytre "Jeg støtter ikke en hvalpefabrik, men jeg kæbe hunden UVIDENE om hvordan det hele stod til! ".

    Du var jo ikke uvidende, eftersom der allerede d. 30 april blev gjort opmærksom på, hvad det er for et sted. Du har endda også være logget ind imellem denne tråd og afhentning af hvalpen.

    Hvor skulle du skamme dig, på alle de kommende fabriks-hvalpes vegne! smiley


  • Maja D
    Maja D Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #47   1. jun 2019 Årh hvor er det øv at skulle hakkes ned på den måde smiley håber i alle får et dejligt liv og bare generelt god energi herfra!

    Nu prøver jeg lige igen at forklare her (der er nogle der ikke har forstået pointen)
    Jeg lægger et spørgsmål op “hvad str. Skal min hvalp have” - så får jeg nemlig et svar og tænker ‘super det køre jeg med’ forum emnet her skænker jeg ikke en tanke, fordi jeg jo fik mit svar smiley

    Øv at jeg har støttet en hvalpefabrik! Tak til alle jer der advarer med gode toner?? Jeg vil da helt klart overveje mine muligheder ift. At sende hvalpen tilbage! Og hvis denne ikke er en mulighed, jamen så vil jeg sprede ordet og selv undersøge godt inden mit næste hvalpe-køb


  • #49   1. jun 2019 Det er der vist heller ingen, der påstår, KH smiley

  • #51   1. jun 2019 Nej, jeg skriver ret tydeligt at hun har nogle valgmuligheder hvis opdrætter går med til det.

  • #53   1. jun 2019 Ej, KH... jeg har ikke engang brugt ordet returret, jeg skriver ingen steder at opdrætter er forpligtet til at tage hvalpen retur eller at hun har ret til det efter en måned.
    Det er dig, der bringer dette op - jeg skriver altså blot, at man kan sende en hvalp tilbage, hvis opdrætter går med til.

    Nogle gange ville det klæde folk at skrive "OK, jeg læste forkert, my bad" smiley


  • Maja D
    Maja D Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #56   26. jul 2019 Isabelle:

    rolig nu, jeg skrive 'øv at jeg har støttet en hvalpe fabrik' som i det var da så super ærgerligt, og det havde jeg ingen idé om... du skal virkelig slappe af? som jeg har skrevet flere gange oprettede jeg det her emne for at få afvise hvilken str. halsbånd min hvalp skulle bruge... og jeg har aldrig brugt hundegalleri til andet end de spørgsmål? med det mener jeg at det her ikke er en hjemmeside jeg benytter mig af dagligt, langt fra (heldigvis, for hold nu op hvor bliver man udstillet som et forfærdeligt menneske)

    så nej jeg har ikke vidst at det var en såkaldt hvalpe fabrik smiley hav en fantastisk dag


  • #57   26. jul 2019 Åh hold da op, du vidste lige præcis at der er en hvalpefabrik du ha støttet, så stop da alle dine tåbelige undskyldninger.

    Du oprettede tråden den 30 april, og den 30 april fik du at vide, at det er en hvalpefabrik du ville købe hos.
    Du svarede ikke, men du var inde og tjekke tråden dagen efter. Det kunne nemlig ses på din profil.
    Så stop alle dine løgnagtige undskyldninger.
    Og hvorfor oplive tråden igen i dag?
    Er det for at gøre dig interessant eller er det fordi du ikke kan leve uden at fylde folk med løgne?


  • #58   26. jul 2019 "Det vidste jeg ikke" Er en fantastisk måde at fralægge sig et hvert ansvar...

  • #59   26. jul 2019 Hvordan går det med hvalpen?

Kommentér på:
Størrelse på alt?

Annonce