{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.106 visninger | Oprettet:

Nytårsaften {{forumTopicSubject}}

Efter en "rundspørge" igår på jobbet i en aftenvagt, kom jeg til at tænke på, hvor mange hundefolk i grunden holder nytårsaften "i respekt" for hunden?

Jeg kan kun komme på en aften, jeg synes er mere idiotisk end juleaften - nytårsditto !!! - så for mig er det ikke et afsavn, at jeg naturligvis holder den hjemme, hvor jeg kan passe på mine hunde.

Nu er jeg så heldig, at min hund er ligeglad med fyrværkeri, men jeg kunne alligevel aldrig drømme om, at lade ham være alene hjemme sådan en aften.

Hvordan har I det?
Vælger I fester til / fra pga hunden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårsaften
  • #2   30. dec 2018 Vi er enten hjemme for os selv eller hos folk, der bor på landet hvor der ikke fyres af - der er hundene i bilen.

    Nytår er egentlig ikke min ting, men husbonden kan godt lide selskabeligheden. Bare uden krudt...

    Så - nytår på hundenes præmisser. Det er hverdag for dem.


  • #3   30. dec 2018 Jeg kunne aldrig finde på, at lade Milo være alene, uanset hvor det det måtte være. Jeg kan drikke og tage til fest, alle årets andre dage, og det siger mig nu ikke så meget alligevel. Jeg føler ikke at jeg lider et afsavn, ved at tone den helt ned, til minimum. Vi tager også ud på landet. Det glæder jeg mig faktisk til, efter nogle lidt hårde juledage smiley

  • #4   30. dec 2018 Sidste år fik vi begge hunde passet (Easy hos opdrætter, Nicki hos svigerforældrene) , i år tager vi Nicki med. Nicki er ikke bange, og jeg ved at to af gæsterne (ud af 26) har fyrværkeri med, men vi har boet i Hillerød centrum uden problemer, gået tur mv, så jeg er ikke bekymret for hende. Vi bliver bare inde og hygger os, mens de brænder penge af smiley

    Easy skal ikke være et sted, hvor der bliver fyrret af lige ude foran, så han er hos opdrætter.

    Ville aldrig lade være hundene alene, de er heller ikke alene hele december når det er mørkt (undtagen om morgenen, men der skyder folk af), fordi jeg vil ikke risikere de pludselig bliver bange for at være alene smiley


  • #5   30. dec 2018 Vi var faktisk selskabelige sidste år - et meget roligt sted langt ude på landet - og hundene var med i trailer smiley

    Hvis min dumme kæreste ellers snart kan tage sig sammen og skrive under, så vil jeg heller ikke have skrubler ved at lade dyrene være alene hjemme næste år, hvis mit sociale gen går i udbrud smiley


  • #6   30. dec 2018 Nå ja - jul og nytår er de aldrig alene hjemme. Det tør jeg slet ikke...

  • #7   30. dec 2018 #6

    Indbrud eller ?


  • #8   30. dec 2018 Milo er heller ikke alene hjemme juleaften. Han er hos min mormor, og så tager jeg derhjem om aftenen. Det er netop pga indbrud smiley

  • #11   30. dec 2018 Nytår holdes SELVFØLGELIG på hundene præmisser. Faktisk er vores liv indrettet efter hundene.
    Vi tager ofte hundene med i en campinghytte der ligger lidt væk fra det værste knald og brag. Og der er vi bare dem og os, stille og roligt.
    Hundene er heller ikke alene her dagene op til nytår, da de er for bange, desværre.
    Tænker det måske kommer an på hvordan hundene har det med krudt, men forstår ærligt ikke dem der tør lade hundene være helt alene sådan en aften. Med mindre man bor 1km væk fra nærmeste fyrværkeri.


  • #12   30. dec 2018 Hvad som helst - indbrud, brand, et fly der styrter..alverdens ulykker af en eller anden grund har jeg bildt min underbevidsthed ind at alt kan ske disse to dage...
    Eller især disse to dage smiley

    Jeg arbejdede en overgang med unge småkriminelle - de fortalte at de helt målrettet kørte på landet for at begå indbrud fordi alle troede at det aldrig skete der og derfor var mindre påpasselige.
    Det, kombineret med et par kæledyrsdrab ved indbrud her på øen for år tilbage har gjort mig en kende hysterisk med det smiley



  • #13   30. dec 2018 Sjovt CH - jeg har også de her "katastrofe-tanker" smiley

    Af samme grund smider jeg altid min hund i hundegård, når jeg ikke er hjemme. Kan slet ikke overskue at komme hjem til et hus, hvor der ligger en død hund i entreen smiley


  • #14   30. dec 2018 Da vi for 20 år siden flyttede på landet. Kunne vi godt tage til fest i nærområdet. Og jeg kørte hjem flere gange og tjekkede dyrene.
    Men nu hvor byen er flyttet så tæt på, forlader jeg ikke matriklen. Folk står gerne og affyrer kæmpe batterier ca 30- 40 meter fra vores halmlade og hestestald.
    Hestene går i løsdrift hele året. Men d 31/12 lukker vi dem på stald kl 14 og så ud igen kl 02.00.
    Vi tænder lyset i stalden og sætter radioen højt samt masser af wraphø men de syntes bestemt ikke det er fedt.
    Hundene er ikke vilde med fyrværkeri men holder dem bare inde og evt en kort tissetur i haven.
    Kattene lukker jeg inde for de er virkelig paniske. Og gemmer sig hele aftenen.

    Sønnen har inviteret nogle gode venner over som spiser her og så tager de til byen omkring midnat.
    Det genere mig ikke at jeg skal tage hensyn til dyrene den aften.
    Nogle venner fik deres stald brændt ned til grunden og deres heste løb rundt hele nytårsaften tæt ved Århus.
    Et år havde vi en lille nytårsfest hos os. pludselig blev vi ringet op lidt over midnat. Et par af vores gæsters hus brændte i fuld lue. De mistede alt den nat.
    Pga en skide raket.
    Jeg køber aldrig fyrværkeri og jeg gider ikke engang at se på det. Børnene og manden har det på samme måde.
    Faktisk så jeg gerne at det blev forbudt. Da det har så mange ulemper.


  • #15   30. dec 2018 Vi er altid lidt gæster her hos mig. Ville ikke tage i byen uden ham smiley
    Min datters franske kommer også hvert år. Indimellem med sine mennesker, men også alene smiley . Ingen af hundene er bange for fyrværkeri, men tænk hvis der skete noget så de blev det. Min tidligere hund var SÅ angst for det, og det var ikke sjovt.


  • #16   30. dec 2018 Juleaften bliver altid holdt med svigerfamilien, og der tager vi hunden med.
    Nytårsaften har vi de sidste mange år holdt med nogle venner, der bor på landet og selv har hund.
    Min hund er bange for fyrværkeri og jeg har også været hos dyrlægen og købe sileo, hvis de skyder meget af her i dagene op til nytår. Jeg kunne ikke drømme om at lade min hund være alene nytårsaften, når jeg ved hun er bange for fyrværkeri.


  • #17   30. dec 2018 Vi fejrer højtiderne på hundenes præmisser.
    De er helt ligeglade med larm, og der er ingen grund til at risikere at ændre på dét.
    I år har vi booket en spejderhytte sammen med en flok hvalpekøbere - det bliver skide hyggeligt med en masse kørsel i skoven efterfulgt at hygge.


  • #18   30. dec 2018 Malene - var der ikke noget med at det var blevet forbudt, det der skovkørsel?

  • #23   30. dec 2018 da jeg var yngre var mine hunde altid hjemme ved mine forældre, de skulle bare være hjemme plus de boede i udkanten at byen, hvor min lejlighed lå nede i byen. så ja har altid sørget for det bedste for mine hunde. de skal ikke pension, for den aften skal der være mennesker de kender omkring dem. i dag holdes nytåret på både hundene og børnens præmisser, så stille og roligt med god mad og stille musik, plus de venner vi skal være sammen med, drikker ikke, lige som os.


  • Ulla N
    Ulla N Tilmeldt:
    sep 2013

    Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 103
    #24   30. dec 2018 Holder altid nytår hjemme. Jeg forlader ALDRIG mine dyr. Bor et sted hvor der bliver fyret rigtig meget krudt af. Min gamle dreng var bange for det. Nu har jeg lige købt en hvalp som indtil videre er total ligeglad. Håber det vare ved smiley

  • #25   30. dec 2018 Jeg er altid hjemme hos mine hunde nytårsaften.
    Så ja, jeg vælger denne aften fra i respekt for mine hunde og ærligt, jeg føler intet afsavn, deres tryghed betyder så meget mere for mig.


  • #26   30. dec 2018 Milo og Marley er aldrig alene nytårsaften eller nogen andre aftener eller dage. Vi har også tilpasset vores liv så vores hunde altid kan være sammen med mindst en af os og er vi inviteret hos nogle hvor Milo og Marley ikke er velkommen så er vi heller ikke velkommen. Det er med vovserne eller ingen besøg. Vi bor på landet så her er heldigvis ikke så meget fyrværkeri.

  • #28   30. dec 2018 Efter vi har fået hund, har jeg kun holdt nytårsaftener, der er tilpasset hundene. Jeg behøver alligevel ikke den helt store nytårsfest for at kunne have en god aften.

    I år skal vi være sammen med nogle venner, hvor hundene er mere end velkomne. Ellers ville jeg have været blevet hjemme med dem. Det har jeg gjort tidligere og det var en hyggelig aften.


  • #29   30. dec 2018 Her hjemme er både hund og kanin helt ligeglade med fyrværkeri som det ser ud nu.
    Men jeg holder nytår hjemme. Skulle vi være noget andet sted, skulle det være hos mine svigerforældre, der bor på landet.
    Så vi hygger herhjemme med god mad og en lang tur i skoven om formiddagen. Sidste år var min mor her, og min kæreste hos sine forældre. I år er det bare min kæreste og jeg. Jeg ville ikke have noget imod at være alene hjemme med dyrene, hvis min kæreste gerne ville til nytårsfest smiley


  • #30   30. dec 2018 Jeg er altid hjemme hos mine hunde nytårsaften.
    Selv om de ikke er bange for fyrværkeri, så ser jeg ingen grund til ikke at blive hjemme. Jeg gider ikke fester og en masse ballade nytårsaften, så det er fint nok for mig at være hjemme - også selv om min mand nogle gange vælger at holde nytår hos venner/familie smiley Så hygger jeg mig bare med hundene hjemme smiley


  • #31   30. dec 2018 Nickole
    Det er helt generelt.
    Vores hunde er familie medlemmer. Det er bare sådan vores indstilling er. Hvis de ikke er velkommen er vi heller ikke.


  • #32   30. dec 2018 Vi holder altid nytår med hundene, oftest her eller hos et hold gode venner. I år er vi her, og der er 6 hunde samlet, som heldigvis alle er ligeglade med, at der bliver skudt af udenfor. Ghini elsker at sidde i vindueskarmen og kigge ud på alle lysglimtene

    Der bliver skudt meget af her omkring, så det er lidt et mareridt, hvis man har en hund som er bange for fyrværkeri. Vi skyder ikke selv af.


  • #33   30. dec 2018 Da jeg var ung og gik i byen og jeg havde en skudrædi kom hundene i pension. 1så de ikke skulle være hjemme, boede i centrum og Jessie var sygt bange, og 2 så jeg kunne ligge i sprit. De kom derud d. 30 og hentet d. 2. Så var det værste overstået og tømmermændende væk smiley

    Nu er vi hjemme og pigerne er ligeglade


  • #34   30. dec 2018 Nytåret betyder intet for os, så derfor er vi altid hjemme denne aften. Vores gamle hund er skræmt fra vid og sans den aften, så alt foregår i fred og ro, med lidt god mad og masser af hygge.

  • #35   30. dec 2018 Jeg er hjemme. Da Trille er mega bange. Det er hver nytårsaften. I år holder jeg en lille fest smiley hvor de nærmeste venner kommer. Ikke noget krudt. Bare en hyggelig aften, som hjælper med at tage den værste støj udefra smiley

  • #36   30. dec 2018 I mine yngre dage kom hundene hjem til mine forældre nytårsaften selv om de ikke var bange, og jeg morede mig med vennerne eller var på arbejde.

    Her på mine gamle dage, det vil sige de sidste 12-13 år har jeg hygget alene med hundene.
    Menuen består af sønderjysk grønkål med hele svineriet, og når jeg starter på madlavningen åbner jeg en flaske Dom Perigon eller Tattinger.
    Når vi har spist, så hygger hunden med et kødben eller kigger ud af vinduet på alt det spændende der sker og jeg hygger med en god bog eller film mens jeg "søber" resten af champagnen i mig.
    Som regel vågner jeg til midnat, hvor der rigtig gasses op for skyderiet og går i seng når det er blevet stille igen.


    Heldigvis er Gaddafi ikke bange. Vi har trænet en del ved at gå ture ved skydebanen når de har skudt og så har jeg to af Koldings "bombemænd" som genboer. De skyder af rigtig mange gange om dagen/aftenen og Gaddafi er ligeglad.

    Rigtig godt nytår til jer alle sammen


  • #37   30. dec 2018 Nytår har aldrig været nogen stor fest for mig, så det har virket naturligt bare at tage en hyggeaften hvor hunden er med.

    Det år hvor jeg var inviteret til nytårsfest, der valgte jeg at tage med og så blev Tucker passet af min familie.
    Nu er han jo så begyndt at få lidt mod nytårslarmen og der må jeg indrømme at jeg ville være i tvivl hvis jeg kunne komme i byen, for jeg har ikke rigtig lyst til at overlade ansvar om "medicinering" til en anden person.


  • #38   30. dec 2018 Jeg er desværre også udstyret med katastrofe tanker omkring jul og nytår. Det er sindssygt farlige dage.... aner ikke hvorfor min hjerne er irrationel på det punkt.

    Så vi er hjemme eller har hundene med. Men indrømmet, de fleste vi kender synes det er lige lovligt meget hund at have på besøg. smiley

    Nytår holder vi dog altid hjemme alligevel. Vil helst at lige den aften er hundene i kendte omgivelser.

    Til gengæld, så skal guderne vide, at krudt skyder vi selv af. Det er min og ungernes helt store festaften. smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #39   30. dec 2018 Jeg vælger også nytårsfesterne fra. Det ville jeg dog også have gjort, selvom jeg ikke havde hund smiley

    Ingle er frygteligt bage for raketter, så han får lov at hygge sig i brusekabinen, som er hans trygge sted, mens Basso og jeg sidder i vindueskarmen og kigger på fyrværkeriet smiley


  • #41   30. dec 2018 #18
    Ministeren kom ind i sagen og fik beskrevet et lovtillæg i en fart, så det igen blev tilladt at køre med hunde smiley Det havde aldrig været forbudt. En sur skovfoged havde bare 'opdaget' at området ikke var lovreguleret.


  • #42   30. dec 2018 Malene, det glæder mig, og hvor er det dejligt for jer smiley


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 441
    #43   30. dec 2018 Tager ikke mere hensyn til hunden end jeg plejer.
    Så kunne sagtens finde på at lade ham være alene hjemme.

    Han har dog ikke været alene hverken jul eller nytår, og bliver det heller ikke i år.


  • #44   30. dec 2018 Jeg har altid bare været hjemme nytårsaften, så jeg har vel egentlig ikke ændret noget efter jeg fik min egen hund, men jeg holder absolut hundevenlig (og kattevenlig, fordi har 3 katte) nytårsaften. Jeg er hjemme ved dyrene - de er ikke alene hverken nytårsaften eller juleaften smiley


  • #45   30. dec 2018 Nytårsaften skal bare overstås. Jeg synes fyrværkeri kan være flot, men 20 år i stråtækt hus, hvor der blev skudt af tæt på, selv om det er forbudt, har effektivt kureret mig for lyst til eller glæde ved fyrværkeri.

    Jeg bor så ikke længere med stråtag, og naboerne er ikke helt tæt på, og der er ikke voldsomt meget fyrværkeri her, men jeg har en hund, der er bange og en, der helst vil tilbringe hele aftenen i haven med at jage fyrværkeriet - og de der tillader sig at rende rundt i mørket og fyre det af - væk. Jeg ved snart ikke hvilken en af dem, der er mest besværlig. Men jeg holder nytåret hjemme alene med hundene, og er lettet, når det værste er overstået, og vi kan komme i seng.

    Jule aften er hundene til gengæld alene hjemme. Og det burde jeg måske ikke røbe, hvis folk virkelig målretter indbrud til tomme huse på landet, men her er ikke så meget at komme efter. Jeg holder normalt jul hos min ene bror og svigerinde. 7 mennesker og en ikke specielt hundevant mops i en lejlighed på 6 sal, det virkede overfyldt nok. Jeg tror ikke, det ville have været til glæde for nogen, hvis jeg var kommet anstigende med 3 pyreneere.


  • #46   30. dec 2018 For mig er nytårsaften total opreklameret. Da jeg var yngre og havde sat næsen op efter en fed fest, endte det altid i en fesen en af slagsen smiley

    Vi holder både jul og nytår hjemme...jul fordi min mad er bedst smiley Og nytår fordi Svende hader fyrværkeri.

    Begge dele passer mig helt fint...har nemlig også alskens katastrofe tanker disse dage her smiley Skal vi noget (om aftnen), er Svende med...kan til nød lade ham være alene med lys i hele hytten, fjernsyn tændt og naboerne varslet om at holde øje smiley

    Vi har en aftale på vores vej om at holde øje med hinandens huse, hvis en er bortrejst eller skal noget i højtiderne smiley


  • #48   30. dec 2018 Vi er ALTID hjemme nytårsaften , og har ikke gæster. Nytårsaften siger ikke rigtig os noget , og med Mailos angst, er det bare en dag der skal overstås.

  • #49   30. dec 2018 Jul holder vI med hundene. Simpelthen fordi vi er nervøs for indbrud. Så der er de med hvis vi er afsted.
    Nytår er vi hjemme med hundene. De er ikke skudangste. Og er total kolde i røven. Det var de også da vi boede inde i Odense og de år vi tog i sommerhus hvor der skydes betydelig mere af end her. der fyres ikke meget af her ude. Men vi har stråtag og jeg vil være hjemme i huset den aften.
    Bilerne står den rigtige vej i indkørslen, kattekasserne er fundet frem og nøgler klar hvis det bliver nødvendigt at pakke dyrene sammen i et ruf.
    Ja kald mig bare nervøs. Men krudt og kugler og fulde mennesker. Jeg løber ikke Risikoen. Jeg er også ude og gå runde efter halløjet og tjekker taget. Og de år hvor der ikke har været regn op til vander jeg taget. Det behøver vi så ikke i år smiley
    Men derfor hygger vi os nu alligevel med spil, musik, film og god mad smiley


  • #50   30. dec 2018 #41

    Nå det manglede da også bare - det andet var for åndssvagt. Glæder mig på jeres vegne smiley


  • #52   30. dec 2018 Nicole
    De kender og respektere alle vores valg. Vores hunde har været velkommen når vi er blevet inviteret på besøg smiley


  • #53   30. dec 2018 Ziva reagerer ikke på krudt, eller hun er ved at udvikle en tro på at det er en kommando der giver godbid bare for en sikkerheds skyld forbandt jeg det med noget lækkert. Vi er taget på campingpladsen langt ude i skoven hvor der er mange tønder land med forbudt for krudt. Pladsen er kendt for dens kærlighed for hunde.

    jeg havde muligvis valgt en anden plads og et andet nytår hvis det ikke var for Ziva, men det er et nytår lige i min ånd. jeg har købt en enkelt speciel økologisk øl fra et mikrobryggeri jeg glæder mig til og så står den ellers som alle andre dage i ferien på bearnaise kartofler og bøf. i dagens anledning blev det slagterens tournedos og broccolisalat.


  • #54   30. dec 2018 Hundemor : At man ikke ønsker hunde i sit hjem, har da intet med respekt for hundeejere eller ej at gøre . Der kan jo være et hav af grunde til at folk ikke ønsker hunde på besøg smiley



  • #56   30. dec 2018 John : Ahahahahahaha, vi har aldrig børn på besøg, jeg magter dem ikke smiley Der er så heller ikke så mange børn i vores omgangskreds, og i min familie er der slet ikke nogen smiley



  • #58   30. dec 2018 Rikke
    vores familie og venner kender vores indstilling og forstår os godt. ingen af dem har afvist vores hunde.


  • #59   30. dec 2018 Vi er enten hjemme med gæster, hjemme alene eller hjemme hos nogen, hvor hundene er velkomne. Kunne ikke drømme om at efterlade dem alene sådan en dag smiley

  • #60   30. dec 2018 jeg holder på samme måde om der er hund eller ej

  • #61   30. dec 2018 Nytåret siger mig intet, men hvis det gjorde, kom hensynet til min hund først.

    Anton bliver spruttende gal på det fyrværkeri, og det er super stressende for både ham og jeg. De foregående år, fra han begyndte at blive gal, har vi prøvet flere forskellige sommerhuse i DK, men endnu ikke fundet et, der er tilpas øde, så i år har vi lejet en ødegård i Sverige ude midt i en skov, og siden vi kom i torsdags har vi intet som helst krudt hørt. Der er så flere kilometer til nærmeste nabo, så jeg forventer et helt stille nytår - dejligt! smiley


  • #62   30. dec 2018 vi er hjemme, i sommerhuset eller hos andre venner, der også bor på landet og hvor hunden må komme med. Vil kun holde nytår med hende og et sted uden for meget bang

  • #63   30. dec 2018 Jeg er underlig og associal og holder det altid hjemme og hygger. Så for mig er det bare en + at have hundeselskab imens!
    Jeg tilbyder også venner og familie at passe deres hvis de skal ud, for det gider jeg ikke.
    For mig er højdepunktet ved nytår lækker mad og en cigar xD måske en drink også.


  • #64   30. dec 2018 Selvom vi ikke havde haft hunde, så havde jeg helt sikkert også bare været derhjemme, eller måske havde jeg været vild, og var gået over til min mormor der bor 2 blokke væk smiley

    Nytårsaften siger mig virkelig intet, og for mig er det bare en dag som så mange andre. Nu har vi en hund der angst, så det er også en dag der bare skal overståes.

    Jeg drikker stort set aldrig alkohol, er jeg vil får jeg 2 genstande på et helt år. Og jeg syntes at nytårsaften virker som en undskyldning for at drikke sig fuld, ikke hos alle mens hos en hel del. Jeg er så gammel og kedelig, at jeg syntes alkohol fylder ALT for meget i vores kultur, men det er en helt anden snak smiley


  • #65   30. dec 2018 Jeg er hjemme hos hundene. Jeg er ikke selv den store festtype, og jeg er ikke interesseret i fyrværkeri.

    Det kan være pænt nok, men jeg kan se det fra mit vindue, hvis jeg har lyst.


  • #66   30. dec 2018 Min mand ender nok med at gå i seng ved 21 tiden, det har han gjort de sidste år smiley Og det er helt fint med mig, det er som sagt ikke en dag/aften der siger mig noget smiley

  • #67   30. dec 2018 Jeg skal for første gang i mange år holde nytår som ikke-hundeejer, men skal ikke noget vildt. nytår siger mig ikke ret meget og jeg har hvert år meldt mig frivilligt til at arbejde juleaftensdag, så jeg kunne have fri nytår, så hundene ikke skulle være alene. Nu er der så ingen hunde, men skal stadigvæk holde nytåret på landet med lidt god mad og hygge og så hjem og sove, når det værste skyderi er ovre.

    Gaia og reiki var helt ok med skyderi, men ville aldrig efterlade dem alene nytårsaften.

    Jeg selv et til gengæld totalt bervevrag efterhånden- jeg bryder mig virkeligt ikke om fyrværkeri og det buldrer og brager rundt om hvor jeg bor smiley


  • #68   30. dec 2018 Er hjemme med hundene smiley men de mærker det heldigvis ikke , da vi bor midt på en mark smiley men kun den ene af min kærestes lader til blive generet af det. Sticht han er helt kold over for alt der larmer smiley

  • #69   30. dec 2018 Ville egentlig gerne have været til nytårsmiddag med veninderne. Men det er nu engang mig, der er bedst til at læse og forstå hunden herhjemme, så det bliver der ikke noget af i denne omgang.

    Sådan er det smiley

    Det skal nok blive hyggeligt herhjemme alligevel smiley


  • #70   30. dec 2018 Herhjemme er der ingen der er bange for fyrværkeri
    Vi er dog hjemme
    I år er det kun min kæreste, samt yngste og ældste barn og mig
    Sidste år var de to mellemste samt et hold venner og deres søn her også


  • #71   30. dec 2018 Jeg vælger hverken fest til eller fra, har aldrig synes nytår var noget vildt. Altid holdt hjemme stille og roligt.

    I år er jeg dog inviteret ud, med hundene.
    Men den lille på 7 mdr. er bange, hun får alt hvad hun kan af ting, Adaptil, Zylkene, Baldrian og Sileo. Det tager det værste, MEN vi bliver hjemme!
    Hun skal have en så god oplevelse som muligt smiley


  • #73   31. dec 2018 Juleaften er Atlas altid med. Det fejrer jeg på den anden side af Sjælland, så det ville ende med, at han skulle være alene for længe. Derudover kan jeg ikke lide tanken om, at han er alene juleaften. Ikke pga. indbrud osv., men bare fordi det er en familieaften, og der hører han da til smiley

    Atlas er ikke bange for fyrværkeri, men har dog reageret lidt mere på høje brag i år end ellers. Jeg holder nytår ud for hans præmisser. Hans første nytår holdt vi til fest med mine forældre og deres venner. Den aften endte lidt mere spændende, end jeg havde brudt mig om. Klokken 12 hyggede jeg i stuen med ham, imens alle gæsterne gik udenfor. En havde glemt noget inde og kom ind til os igen. Før jeg nåede at reagere, var Atlas strøget ud af døren og løb rundt og hilste på alle vores gæster og alle naboerne, imens det bragede løs. Han var helt ligeglad, men jeg var et nervevrag efter den tur!
    Sidste år holdte vi det alene og i år er vi taget hjem til mine bedsteforældre i en landsby, så her burde også være ro.
    Jeg synes, at nytår er så overrated. Det bliver sat op til årets fedeste fest, men det ender altid lidt halvfesent. Jeg føler ikke, at jeg går glip af noget. Bliver jeg på et tidspunkt inviteret til fest i god tid, kunne jeg godt finde på, at finde pasning til ham, hvis han bliver ved med at være så rolig omkring det hele.


  • #74   31. dec 2018 Derudover kan jeg ikke lide tanken om, at han er alene juleaften. Ikke pga. indbrud osv., men bare fordi det er en familieaften, og der hører han da til

    smiley

    Du har SÅ ret smiley



  • #75   31. dec 2018 Både hensyn og ej smiley

    Vi fejrer nytår hos familien i Tønder, hunden er velkommen sammen med mine forældres. Minion er kold, vi har ofte gået både ud og hjem og de har fyret det af de vil -man er vel Nørrebro/Blågårdsplads hund...

    Dog ikke så meget jeg synes han skal opleve det ragnarok der er nytårsaften hvor vi bor smiley det er rådhuspladsen 2 og det synes jeg er lige rigeligt -også for mig.

    Vi fejrer stille og roligt, man får en bid kålpølse og klokken midnat står den på godbidder og leg mens de andre fyrer et enkelt batteri af -og de omkringliggende fyrer en del mere af.


  • #78   31. dec 2018 Jeg er også altid sammen med mine hunde nytårsaften.
    Og juleaften smiley
    Freja er ret ligeglad med skyderiet, men Fifi er ikke vild med det.
    Normalt er vi sammen 6-8 personer med lige så mange hunde.
    Det startede for 5 år siden, hvor min veninde og hendes mand og deres Jack Russel skulle komme.
    Så kom der et ægtepar mere med deres to hunde til , to singler med deres hunde, og så var vi lige pludselige otte personer og syv hunde.
    Alle hunde kender hinanden, og vi går ofte ture sammen og kommer hos hinanden.
    Fifi og en af de andre hunde er som sagt ikke vild med skyderiet, men alle de andre var ligeglade.
    Det havde faktisk en smittende effekt specielt på Fifi, som havde sin bedste nytårs aften i flere år.
    Så vi har gentaget succesen siden smiley
    Bortset fra i år, hvor jeg ligger syg med influenza smiley
    Og så tror jeg faktisk, jeg har det lige som Hundemor.
    Jeg har mine hunde med alle steder.
    Måske er det fordi jeg kun kender/omgås hundemennesker!
    Og da de er en del af familien, ville det virke helt unaturligt, hvis jeg ikke havde dem med til familie "komsammener".


  • #79   31. dec 2018 Min største frygt her nytårsaften, er netop også brand. Siden jeg som 10 årig eller sådan noget, oplevede en brand lige klods op af min mosters lejlighed hvor vi sov, har jeg haft en angst for brand.
    Der bor et retarderet par her i opgangen, og de har altid et halvt bombelager af fyrværkeri, og står 2 meter fra min havedør og fyre lortet af , og jeg frygter altid der ryger en raket eller noget ind af ruden, op på taget osv, og sætter ild til hele blokken .

    I år har jeg besluttet mig for at jeg åbner døren og beder dem gå op på plænen, hvis de som altid står lige udenfor døren, og så må jeg henvise til loven som siger man skal være min. 10 meter væk.



  • #80   31. dec 2018 Jeg fejrer ikke jul eller nytår - mere. Da børnene var små, lod jeg som om. Omvendt har jeg faktisk brugt hundene som undskyldning/forklaring på, hvorfor jeg desværre ikke kunne deltage i det ellers så fornøjelige arrangement. Min krop danner nemlig virksomme antistoffer mod opstyltet affektation. smiley

  • #81   31. dec 2018 Vi holder nytår i et lejet stråtækt sommerhus i skovkanten og tæt på strand. Og det ligger for sig selv smiley smiley . Og det er helt ok. Syntes ofte at forventninger til nytårsfester er skruet højt op, og sjældent har det levet op til forventninger.
    Her er vi 2 nytårsskræmte hunde, selvom mange års fyrværkeri træning og 3 mennesker. Vi har været her et par dage og det er ganske hyggeligt. Gode lange turer uden krudt skønt. Vi bor selv lidt nord for kbh og her er det jo nytår i flere dage. Fredag d 28 var et helvede at komme igennem derhjemme, så skønt at komme ud på landet.


  • #82   31. dec 2018 Så lige i fjernsynet at 100 hundeejere har tjekket ind på lufthavnshotellet ved København og holder nytåret der. Der er lydtætte vinduer i det hotel og mørklægningsgardiner.
    Jeg har hørt om folk lejede sommerhus og ødegårde men aldrig om hotelværelser smiley


  • #83   31. dec 2018 Kunne aldrig drømme om, at lade hunden være selv..... Det har han faktisk ikke været i flere dage.
    Vi fejre altid nytår her. Altid med vores bedste vennepar, som Pepsi elsker. Oplever han er mere bange i løbet af dagen og dagene før end selv nytårsaften. Vi griner, pjatter og spiller højt musik smiley Han nyder opmærksomheden....
    Kl 24 er selvfølgelig ikke sjov smiley Jeg bliver inde sammen med min veninde og Pepsi ligger under sofabordet, hvor jeg har lagt en lang dug på smiley


  • #85   31. dec 2018 Ida for fanden, hahaha smiley
    Håber drinks og vin smagte godt.


  • #86   31. dec 2018 Haha, Ida din stakkel, det lyder som en vild nytårsaften smiley

  • #87   31. dec 2018 årh jeg vil også prøve at vække hunden kl. 9 - det lyder vildt lækkert.

    intet i vejen med at gå i seng før 9 - Ziva er også gået i seng for hun har slet ikke sovet til middag hele dagen.

    håber du får en god aften efter en lur


  • #88   31. dec 2018 Det knalder løs nu - og her ligger Czhaplin og sover. Dejligt, især for ham smiley

    profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #89   31. dec 2018 Her der også gang i løjerne, og drengene snorker om kap smiley Jeg ved snart ikke, hvad der larmer mest smiley

  • #90   31. dec 2018 Spiller 500 med manden og Ziva snorker smiley

  • #91   31. dec 2018 Billede

    profilbillede
  • #92   31. dec 2018 Min mand og Mailo er gået i seng smiley Ozzy snorker på sofaen ved siden af mig smiley

    Medicinen og adaptilen i stikkontakten har haft en super virkning på Mailo gennem dagen, så må vi se om han reagere når de går helt amok senere, eller om han er så langt væk i søvnen at han ikke opdager det.

    Han har en gang i dag været panisk, og det var da han ved 18 tiden var i haven, og lige da han havde lettet ben kom der et KÆMPE brag, staklen blev så bange at han var ved at vælte over sig selv, fordi han havde så travlt med at komme ind smiley


  • #93   31. dec 2018 Her er der godt gang i de hjemmelavede.
    Nogle af dem får vinduerne til at klirre.
    Der har været et par stykker, hvor jeg er blevet ret forskrækket,kræet kigger bare på mig, som om han siger, tag dig nu sammen.

    Jeg har så et lille problem.
    Gaddafi nægter at tisse i haven og jeg er altså ikke meget for at slæbe ham ud på vejene, sæt der er en eller anden idiot der smider noget efter ham.

    Lige nu ligger han og snorksover


    profilbillede
  • #95   31. dec 2018 Anni : Her får Mailo lov at tisse på badeværelset. Altså ikke at vi opfordre ham til det, men han vil ikke ud, og han søger selv derud. Så tøre vi bare op uden at sige noget. Den ene gang om året er det HELT okay, han er jo altså bange og tør ikke gå ud.

  • #96   31. dec 2018 Mailo fik en pille igen her kl. 21, det tyder på den og min mands sure fødder virker ret godt, han reagere i hvert fald ikke det mindste lige pt, hvor det brager og buldre udenfor smiley

  • #97   31. dec 2018 Rikke, ham må gerne tisse inde hvis han vil.
    Men jeg tror ikke at han gør det, og hvis, så gør han det på koskindet i stuen smiley


  • #98   31. dec 2018 Anni : Ja lige den her dag er det også HELT okay hos os, der er ligesom en grund til det. Træls hvis det bliver på koskindet, vi har heldigvis ingen tæpper på gulvet, eller vi har 1 lammeskind i stuen og et i soveværelset, men det holder han sig fra. Han går ALTID på badeværelset, både hvis han en sjælden gang imellem ikke kan holde sig om natten, eller her nytårsaften.



  • #99   31. dec 2018 Iroh ligger nedenfor sofaen og sover nu, rimelig upåvirket. Han har gøet lidt af de største brag i nærheden, men så leger vi lidt med noget legetøj. Jeg ligger i sofaen, nedlagt af noget jeg ikke kan afgøre om bare er en forkølelse eller influenza...
    Godt nytår derude smiley


    profilbillede
  • #100   31. dec 2018 Godt nytår astrid og iroh smiley

  • #101   31. dec 2018 Tak Tine, håber I hygger i sommerhuset smiley Hils fra os! Iroh er vist med af alt træt af larmen - enten er det mig, det vækker ham ved at pudse næse, eller så vågner han af et stort brag, kigger lidt misfornøjet rundt og går så et andet sted hen for at sove smiley

  • #103   31. dec 2018 Her går det også super, selvom mit hjerte er ved at hoppe ud af mit bryst, vi hørte en fyr skråle og efter råbe efter hjælp.
    Vi løb ud men kunne ikke finde ham, og råbene stoppede så tror nogen er kommet til ham. Men fuuck en forskrækkelse! Håber virkelig personen er ok!
    Hunden har det super. Sidder i mit skød i sofaen med noget tygge ting.


  • #105   31. dec 2018 Jeg venter bare på vi kan få alt larmen overstået, så jeg kan gå i seng smiley

  • #106   31. dec 2018 Her har det været en ret rolig aften. De to af hundene var ude ved 9 tiden og alle har været ude her for et kvarter siden og få tisset af. Det er altid rart, at det er gjort inden det går lidt mere løs efter midnat.

    Der har været noget gøeri her, men ingen særlig nervøsitet, og i øjeblikket ligger alle og sover. Det varer desværre nok ikke ved, jeg gad ellers også godt snart gå i seng.


  • #107   1. jan 2019 Vi plejer at have en tæve i vild panik.... men i år er her ro ??
    Det er en fantastisk forandring ??
    Hun har sågar været ude og tisse for 15 minutter siden ??
    Vi er sååå glade ??
    Hanhunden er ligeglad og hvalpen på snart 9 mdr leger lille frk kold i måsen ????
    Fantastisk!

    Og vi tager selvfølgelig aldrig fra dem nytårsaften


  • #108   1. jan 2019 Jeg har lige været ude for at indvi Conor i fyrværkeriets verden. Han er så uimponeret, at det grænser til ligegyldighed. Han fik pisset for hver femte meter - akkurat som vanligt. Hvis ikke det var fordi, at han kan høre køleskabsdøren på 15m afstand, så kunne man mistænke ham for at være døv. smiley

  • #111   1. jan 2019 Klokken 24 tages med ophøjet ro på trods af så meget fyrværkeri at husmurene ryster. smiley

    profilbillede
  • #112   1. jan 2019 Jeg er selvfølgelig altid sammen med mine hunde til Nytår. De seneste 5 år, har vi haft pensionshunde på besøg, der er rædselsslagne, når de er inde i byen. I år har vi 3 hunde på visit, den ene plejer ikke at være her til nytår, men er vant til at komme her på andre tidspunkter. Herude slapper de totalt af. Milas er eminent til at skabe ro.

    Ved midnat så det sådan ud. 4 hunde var gået helt i brædderne i campinglejren i stuen. Den sidste lå i armene på manden og boblede. Endnu et nytår uden den mindste uro.


    profilbillede
  • #115   1. jan 2019 Det har været den nemmeste og roligste nytårsaften, jeg har haft i mange år. smiley

    Jeg håber, I andre også er kommet godt igennem, og velkommen til 2019.


  • #116   1. jan 2019 Nu har jeg boet på samme adresse siden 84 og i årenes løb er det blevet lidt mere for hvert år.
    De seneste 3-4 år er det så eskaleret med de hjemmelavede, som åbenbart bliver produceret i lange baner i den getto, som jeg bor ca 300 meter fra.

    Den mest stille nytårsaften jeg har oplevet var nytår efter at Seest blev sprængt i luften, der var der meget stille.


  • #117   1. jan 2019 "Den mest stille nytårsaften jeg har oplevet var nytår efter at Seest blev sprængt i luften, der var der meget stille. "

    Det kan du godt bilde mig ind, hvis du bor i det område. Selv store tilhængere af fyrværkeri kan altså få nok for en periode.


  • #118   1. jan 2019 Mine hunde var overraskende rolige. Men ved 4 tiden tænkte jeg at det var roligt udenfor så vi skyndte os ud. Desværre lige som vi kommer ud bliver der fyrret et kanonslag af og et batteri. Så mine hunde gik nærmest i panik. Vi gik ind og kl 5 prøvede vi igen. Der havde jeg to hunde som slet ikke turde gå ud smiley

  • #120   1. jan 2019 Jeg er som regel på arbejde nytårsaften. Men bor langt ude på landet, hvor der er begrænset med skyderi. Så hundene er alene hjemme, med alt lyset tændt, nedrullede gardiner/persienner og tv’et tændt.
    Hvis jeg har fri, bliver jeg hjemme hos hundene.


  • #121   1. jan 2019 kunne ikke drømme om at gå fra mopsen nytårsaften.

    tager gerne besværet med gæster,og skulle han gøre toilette indenfor,(hvad han ikke har gjort),så pyt være med det.

    gulvet kan vaskes og tæppet renses.

    trygheden er i højsædet,både juleaften og nytårsaften.

    sådan har jeg altid haft det med mine hunde.

    Men selvfølgelig har der været gæster og fest,med musik,små larm.

    Gudskelov har mine gæster ikke gidet bruge penge på div.raketter.

    ,vi lukrerer på andres nytårs halløj.pengene bliver i stedet for brugt på nogle flasker god vin,men vi små fnisende nyder andres smukke pengespild .



Kommentér på:
Nytårsaften

Annonce