{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Nytårsaften {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen! Jeg er så heldig at få en lille hvalp her til november. Jeg står derfor med denne lille dilemma - nytårsaften. Jeg er indstillet på at første år absolut bliver en hjemmeaften/nat. Men ville dog hører hvad i andre gør til nytårsaften? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårsaften
  • #1   28. okt 2016 Er hjemme hos mine hunde.

  • #2   28. okt 2016 Uanset hvor gamle de er? smiley

  • #3   28. okt 2016 Jeps, de er 9,5 og 11,5 år, så ja smiley

  • #4   28. okt 2016 Hjemme hos hunden eller sende den langt ud på landet i privat pleje. Uanset hvor rolig hunden ellers er ved knald og brag, så er det absolut NO go i min verden at forlade den nytårsaften smiley

  • #6   28. okt 2016 Faktisk lod vi vores være hjemme alene på hendes allerførste nytårsaften. Vi var til nytårsfest hos nogle bekendte længere nede af vejen, og vi gik jævnligt til og fra for at se, hvordan hun klarede den, ved at kikke ind af vinduet, til køkkenet, hvor vi havde ladet hende være, og hun sov som en sten hele aftenen - indtil hun skulle ud og tisse. Hun lagde sig bare udenfor i haven og kikkede på fyrværkeriet som var det arrangeret for hende.

    Nu hjalp det også i den grad, at avleren havde afspillet fyrværkerilyde samt havde diskolys tændt i mens, når de sov, så der var en god tilvænning der smiley


  • #7   28. okt 2016 En hund skal aldrig være alene hjemme nytårsaften, hvis man ikke selv vil være sammen med sin hund, så må man finde pasning til den hvor den er tryg og hjemmevant i forvejen og hvor ikke er stor fest, ellers må man bestille plads i en hundepension, hvor hunden har prøvet at overnatte mindst en gang inden.

  • #8   28. okt 2016 Nissen: Selv den mest hårføre hund kan få en skræk i livet ved én uheldig oplevelse og man er desværre ikke herre over hvor raketter flyver hen og hvilke idioter der kaster med fyrværkeri, så det er super vigtig ALTID at være påpasselig.

  • #9   28. okt 2016 Der skal ikke herskes nogen tvivl om, at havde vi observeret hende gå rundt og være bange, at så var en af os, hvis ikke alle, blevet hjemme resten af aftenen, men når hun nu lå og sov så godt, så ser jeg ingen grund til at gøre en masse ud af noget, som det ikke er.

    Derudover så er jeg sikker på, at det havde været værre for hende, at tage hende med i og med, at der var masser af fest og støj som hun nok havde fundet for forvirrende og utrygt. For hende var det nu bare endnu en aften, hvor det bragede og blinkede, som hun havde prøvet før.


  • #10   28. okt 2016 Vi var hjemme første aften, og det tror jeg også vi er her i år. Muligvis fejrer vi med kærestens forældre, som bor ca. 800 meter fra os - så kommer hunden med.. MEN hvis deres hund reagerer skidt (vores er fuldstændig ligeglad), så går jeg i hvert fald hjem med vores hund igen.

    Vi har ikke snakket det igennem endnu, men jeg er i al fald forberedt på at hvis deres hund ikke er ok med nytårsaften, så går jeg hjem med vores.. Det stresser også mig helt vildt at være sammen med en hund der stresser, så det er bare dårlig kombi smiley


  • #11   28. okt 2016 Når vi nu når til December og de begynder at skyde af, så lad være med at reagere alt for meget på det, vis med dit kropssprog at det er okay de larmer udenfor uden at pusse-nusse over hvalpen smiley

  • #12   28. okt 2016 Mine forældre har altid hundene. Ingen af dem tager sig af fyrværkeri overhovedet (selvom vi aldrig har trænet det smiley ) og de er bare med til mine forældres festligheder. De foregår trods alt mere roligt end mine smiley

  • #13   28. okt 2016 Min Molly blev passet af mine forældre sidste år smiley Hun var heldigvis ligeglad.
    Regner også med at hun bliver passet igen, da hun ikke skal være alene smiley


  • #14   28. okt 2016 Nissen: Det var også mere når hunden var udenfor, selvom hunden er ligeglad skal det begrænses, da man jo aldrig er herre over hvad der sker.

  • #15   28. okt 2016 Er hjemme ved mine ellers er de med ( hos folk de vant til at komme hos) sidste udvej er ved mine forældre. Men i år har vi en baby på over en mdr så jeg vil være hjemme og hygge. Har to gange været til fest fest og det siger mig intet. Hader krudt og fuldefolk.

  • #16   28. okt 2016 Men problemet er, at du simpelthen ikke er herre over andres handlinger (som fx. da nogle synes det var pisseskægt at sprænge vores postkasse i stykker og hunden vitterligt GRAVEDE sig ned i gulvet) eller raketter for den sags skyld - sådan en aften som nytårsaften er så uforudsigelig som noget kan være, og man kan simpelthen ikke kontrollere og forudsige angst hos selv den ellers normalt kolde hund der ikke vipper med ørerne af raketter. Det kan ske på et splitsekund og jeg forstår simpelthen ikke at man prioriterer fest over hundens psykiske velbefindende når man lader den blive alene smiley

  • #17   28. okt 2016 Vi snakker 5 min. udenfor. Hun skulle lige ud og tisse der om natten, det var omkring kl. 22, hvor det ikke er så vildt igen.

    Hun tissede lige og lagde sig. Derudover kan jeg tilføje, at vores ene nabo er en børnehave = lukket. Vores anden er en familie på fem, men de var til fest et andet sted.

    Derudover gik jeg hjem og blev hjemme efter nytårsslaget i og med, at jeg alligevel ville være hos hende + jeg var blevet lidt træt af en af de andre gæster.


  • #18   28. okt 2016 Man kan være heldig, at hunden er skide ligeglad med skyderiet. De tre hunde, jeg har haft, var/er alle helt ligeglade. Men man må jo nok have en plan B i baghånden smiley

  • #19   28. okt 2016 Fella har været sammen med mig de sidste to år. I år regner jeg med at min mor skal passe hende, da jeg måske ikke har mulighed for at have hende med i år smiley . Hun er totalt kold overfor fyrværkeri og står gerne og glor ud af vinduet når klokken slår midnat. Men alene hjemme ville jeg nok ikke turde lade hende være smiley

  • #20   28. okt 2016 Ingen hunde bør være alene hjemme den aften smiley

  • #21   28. okt 2016 Heller ikke hvis de er upåvirkede af skyderiet?

  • #22   28. okt 2016 Nej

  • #23   28. okt 2016 Enten er jeg hjemme med hunden, ellers tager jeg ham med mig - kan jeg ikke have ham med mig, bliver han passet hos en af mine forældre.
    Jeg har en hund som stresser meget nytårsaften, så han bliver IKKE ladt alene.


  • #25   28. okt 2016 Jeg er også bare herhjemme nytårsaften, det er jo bare en aften som alle andre og mine hunde er vigtigere end fest og ballade.
    Jeg har så intet imod hvis der kommer gæster.


  • #26   28. okt 2016 er også hjemme ved hundene ... har haft hunde der var aldeles upåvirkede i mange år, men man ved aldrig om der pludselig en aften er et eller andet ordentlig "bang" der gør dem bange, det har jeg oplevet ...

  • #29   28. okt 2016 Uh, Linda #livingontheedge.
    Alene hjemme nytårsaften smiley


  • #30   28. okt 2016 Laika er kold i røven, men Zenta bliver sur når det larmer.
    Men Laika ville alligevel ikke få lov at være alene.


  • #31   29. okt 2016 Vi er hjemme sammen med hundene og har altid besøg af andre med hund også.
    Vi sørger for god motion om formiddagen, leg om eftermiddagen, og så sover de dejligt når vi når til aften.
    Vores første nytår med hund, tog vi hende med i byen til rolig spisning. Det var dengang vi kun havde en enkelt hund.

    Når man får hund må man ændre på nogle ting og tilpasse sig hunden - ikke omvendt. Mine hunde er hverken alene til jul eller nytår. De er familiemedlemmer og skal ikke være alene i højtider, slet ikke til nytår. Jeg vil kunne se reaktionerne fra dem.


  • #32   29. okt 2016 Så er jeg også ude på kanten. Sidste år var mine tøser alene for første gang. Det bliver de også i år. Dog henter min mor dem ved 23.30 tiden og aflevere dem igen herhjemme ved 1 tiden (hvis forældrene ikke er faldet i søvn)...... Tøserne er 8 og 11 år og fløjtende ligeglade med alt. Og mine forældre bor lige ved siden af og de er hjemme. Så jeg har bestemt ikke dårlig samvittighed.

    Men hvis jeg havde en ny hund/hvalp, ville jeg ALDRIG lade den være alene første nytårsaften, jeg havde den!!


  • #34   29. okt 2016 De år jeg arbejdede, blev Kia passet langt ude på landet.

    Herefter har jeg været hjemme med hende hvert år siden.
    Een ting er fyrværkeriet, noget andet er alle de fulde mennesker, der render rundt, og sprayer ting på vinduerne, banker på vinduerne/døren etc. og smider bombeslag i postkasser, kaster dem ind i haver etc. Generelt laver hærværk. Dette er jo afhængigt af hvor man bor, hvorvidt disse faktorer spiller ind :o)

    Derudover er der så alle de ildebrænde, der hvert år hærger nytårsaften ...
    Nej, min vov skal ikke selv takle disse ting.

    Kia gøer lidt af fyrværkeriet når det siger den der psssst lyd. Men hun er heldigvis ikke bange for det.

    Jeg synes det er så trist med det voldsomme antal hunde, der løber væk, i fyrværkeri"sæsonen", fordi ejerne ikke tager deres forholdsregler. Det er efterhånden en tradition, at man på gåturene, de første uger, i det nye år, kan tage en håndfuld efterlysningsopslag i hånden, og så håbe, at man kan hjælpe med at få nogle af de mange vildt bange hunde, hjem til deres ejere igen ...


  • #35   29. okt 2016 Vi er enten hjemme eller ha hundene med os. Når de er med os er vi steder, hvor der ikke fyres af og larm og lyd er minimal.
    De opholder sig i bilen og bliver luftet i løbet af aftenen - i line, naturligvis.


  • #36   29. okt 2016 Jeg holder som regel nytår hos min mor, hvor jeg har hunden med.
    Et par gange har min mor haft hende, da jeg holdt nytår hos et vennepar. Så har de hygget og spist lækker mad sammen.
    Min hund er heldigvis ligeglad med fyrværkeri, så ingen problemer i det.


  • #38   29. okt 2016 Jeg er også altid hjemme med hundene, pånær hvis jeg tager ned til min mor så er de med der, men det er også et sted hvor de er vant til at komme og derfor et sted hvor de er trygge. Men normalt er vi hjemme, i år er det også fordi vi har marsvin, så jeg har ikke et valg, for de skal IKKE være alene, selvom de sikkert godt kan, men jeg vil være hos mine dyr smiley
    Nu fester jeg så heller ikke, vi plejer at få god mad og en energi drik kl 24 og det er så det nytår vi holder smiley


  • #39   29. okt 2016 Jeg er som regel på job nytårsaften, så mine hunde er ofte alene hjemme nytårsaften. Men jeg bor så også meget fredeligt, langt ude på landet. Hvis jeg en sjælden gang har fri nytårsaften, bliver jeg hjemme hos hundene.
    Da jeg boede i København, sørgede jeg altid for pasning, hvis jeg skulle arbejde nytårsaften.


  • Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #40   29. okt 2016 Vi er altid sammen med hundene nytårsaften, enten herhjemme eller i sommerhus.

  • #41   29. okt 2016 Vi er hjemme. Så slapper hundene bedre af, og jeg kan gå brandkontrol rundt om huset til midnat. Så slapper jeg bedre af smiley

  • #44   29. okt 2016 Vi gør det, at vi skiftes med svigerfar og han kæreste, til at være hjemme hvert andet år med hundende. Så har man hele banden af tre stk. Så selv om ingen af hundende er bange, er de aldrig alene hjemme. For os fungere den ordning rigtig fint smiley

  • #45   29. okt 2016 Vi er sammen med vores hunde, enten hjemme eller har dem med, så vi kan være hos dem HVIS nu de skulle blive bange. Selv en voksen hund kan blive bange en nytårsaften, selvom den måske ikke har været bange førhen.

    En god adfærdsbehandler vil anbefale at man er sammen med hunden UANSET hvordan hunden har det. smiley
    (En god adfærdsbehandler for mig er fx Irene Jarnved, Christine Løwe)


  • #46   29. okt 2016 Vi er altid sammen med hundene, enten hvor de er med os eller vi er alene hjemme. De reagerer ikke som sådan på fyrværkeriet, men synes nu også bare det er hyggeligst at være sammen med dem, og så er det er en aften, hvor der sker meget unormalt rundt omkring dem med brag, glimt osv. Vi tager gerne ud af byen (Vi bor i Kbh), for jeg er ikke fan af fyrværkeri - og slet ikke i kombi med fulde folk!

  • #47   29. okt 2016 Vi har været hjemme hver eneste år siden vi fik første hund, kunne ikke finde på at efterlade mine hunde alene hjemme den aften. Bare tanken om en raket eller andet flyver ind igennem vinduet og sætter ild til huset, nej tak den risiko vil jeg på ingen måder løbe med hunde i huset.

    Nu er Mailo så også panisk angst og er på stesolid i dagene op til nytår og ja selvfølgelig også den dag, så altså der er slet intet at rafle om. Ozzy er ligeglad med fyrværkeri.


  • #50   29. okt 2016 Hjemme hos vuffe

Kommentér på:
Nytårsaften

Annonce