1.032 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

På jagt efter den rette hvalp... På jagt efter den rette hvalp...

Så lige en anden tråd om krav til kommende hvalp / hund -

Og rigtig mange skriver at hunden skal have tavle og være fra en god og seriøs opdrætter -

Så er det jeg kommer til at tænke på en oplevelse forleden dag -
En veninde og jeg ønsker at besøge opdrættere af en bestemt race... ikke for at se på hvalpe - men for at se på forældre dyr...
Racen kan have lidt med temperementet - og derfor ønsker jeg at bruge en del tid på at finde den rette tæve - og høre om hvilken han der skal bruges ved en kommende parring og møde ham også...

Så jeg begynder mit arbejde med at ringe rundt -

RInger til den ene mere anerkendte opdrætter / kennel efter den anden - Men INGEN ønsker at vise deres forældredyr frem - for de viser ik frem når de ik har noget at sælge...

Jeg kanmøde op på udstillinger - og se dyrene der -

JAMEN JAMEN JAMEN - En udstilling fortæller mig ik en skid om den hund jeg ønsker at opleve - KUN ekteriøer mæssigt -
Og det kan jeg sgu lige så godt læse mig til på deres hjemmmesider -
Jeg ønsker at sikre mig at forældredyrene er i TOP rent temper mæssigt... Men det er der INGEN forståelse for fra de opdrættere jeg taler med -

Faktisk var ordene direkte "kom igen når vi har hvalpe - så har jeg en grund til at vise dem frem og værre i samme stil...

Den ene begyndte med længere udredninger da jeg udtrykte hvad jeg følte om den sag - men at vise frem kunne hun stadig ikke - og nu lød det så...

"jamen racen er jo ik så flot hjemme som på udstilling... - du må jo tænke på hvor meget vi gør ud af dem når de skal vises frem" -

Jamen jamen jamen - Det var jo ik det jeg spurgte om - jeg spurgte til personligheden i forældredyret -
Men det havde på ingen måde de forskellige opdrætters interesse -

Og siden hen har jeg så hørt at flere af dem jeg talte med - har hunde man slet ik kan komme i nærheden af -
Og det skal siges at det er nogen af Dk´s mest anerkendte opdrættere -

Hvor SERUØST er det - ????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  På jagt efter den rette hvalp...
  • #1   9. apr 2007 SERIØST...

• #2   9. apr 2007 Jeg synes det lyder til at disse mennesker slet ikke går nok op i deres hund, altså med sind, kun hvordan den skal se ud når andre skal se den, jeg synes det er forkasteligt!!! USERIØST, det er hvad jeg har at sige!!!!

• #3   9. apr 2007 Det er temmelig useriøst..

Jeg ville aldrig købe en hvalp et sted hvor jeg er uønsket når der ikke er hvalpe.

Jeg opdrætter katte og jeg opfordre meget til at man tager på besøg steder hvor der ingen killinger er. Og jeg åbner gerne min dør for folk der vil vide noget om min race, se hvordan de er i hjemmelige omgivelser osv.

Mit råd, find nogle knap så "anerkendte" opdrætter, de tager sikkert ikke sig selv så selvhøjtidelige ;-))

• #4   9. apr 2007 Det er godt for dårligt, kan ikke forstå at de ikke er stolte at deres hunde og vil vise dem frem til en hver tid.

• #5   9. apr 2007 Det forstår jeg ikke. Spørg evt. racerepræsentant.
    Jeg ved med sikkerhed at de få opdrætter der er af finsk... opfordrer til besøg på deres hj. sider og det har jeg osse set med andre racer, da jeg søgte hvalp.

• #6   9. apr 2007 Ja - heldigvis fik vi en aftale istand - og var i torsdags på et RIGTIGR fantastisk beøg hos en opdrætter -
    Hun satte hele sin aften af til os - og vi tullede rundt med alle hende hunde -
    En helt fantastisk oplevelse -¨

Hele familien tog part i vores besøg - og vores viden og indsigt i racen da vi gik - var lige sådan ca titusinde gange større -

Se det kalder jeg fantastisk - og lige sådan et sted jeg MEGET gerne kommer igen -

• #7   9. apr 2007 Lyder godt at du fandt et godt sted.

• #8   9. apr 2007 Ja - men da mærkeligst at man skal igennem hele landets opdrættere før man finder et "normalt" menneske...

• #9   9. apr 2007 ikke for at undskyle de opdrætter - men nogle opdrætter får så mange henvendelser, at de er ved at drukne - de kan ikke overkomme at have besøg af alle der ønsker at se deres hunde - men jeg synes nu ogaå at hvis man er seriøs, så viser man sine hunde frem - men der er to sider af en sag

• #10   9. apr 2007 Reese -
    Det har jeg fået afvide flere forskelige steder fra -
    Og blandt andet DKK...
    Og de har nogen af de mest vindene hunde

Nu er det jo ik en titel de har - Går ik udfra at de har et diplom høngende derhjemme

Nej - Snakkede ikke mine hunde med dem -
    Men jo - hende jeg har været på besøg hos ved godt at jeg laver blandingshvalpe -

Har mødt folk der har været på hvalpevisit der tidligere og ik fandt det særlig fantastisk -

... Men bortset fra det - lurer jeg en negativ tone i dit indlæg - eller er det bare mig - ?! ?!

• #11   9. apr 2007 Ja jeg har det modsat. jeg siger til folk at de skal komme hjem til os i stedet for kun at se hundene på udstilling. De præcenterer sig da meget bedre herhjemme hvor de er i deres vante omgivelser, så jeg forstår slet ikke en sådan reaktion.

• #12   9. apr 2007 Susanne -
    Jeg ved godt at mange får en del henvendelser -
    Men hvordan sikrer man sig så det optimale forældre dyr i sind - ????

• #13   9. apr 2007 Hmm. sådan oplever jeg det heldigvis ikke,hvis jeg retter henvendelse til en opdrætter..

Har i hvert fald ikke prøvet det endnu smiley

• #14   9. apr 2007 Julie: man starter med at møde dem på en udstilling - der kan man se meget - bla hundens sind - hvordan den takler det stress det er at være på udstilling. på udstillingen taler man så med opdrætteren og har vist at man mener der seriøst og ikke bare mangler et sted at få sin søndagskaffe og hvis han så stadig ikke vil lukke sine døre op, så går du vidre til den næste - sådan ville jeg gører det - og gjorde det

• #15   9. apr 2007 Susanne -

Ja - det kunne være måden...
    Smiler...

• #16   9. apr 2007 Jeg fortæller godt nok dem der ringer, hvilke udstillinger jeg kommer til- især hvis de bor på sjælland, men efter at jeg har fortalt dem at de bare kan komme forbi.

Jeg fortæller dem også, at hvis de kommer til udstillingen, så må de regne med at jeg kan være en anelse kort for hovedet inden jeg har været inde i ringen fordi jeg altid har nerver på.....

Hvordan man sikrer sig det optimale sind på eventuelle forældredyr...Den er lidt sværere at svare på synes jeg, for det kommer i høj grad an på ens(købers) egen personlige erfaring, og hvad hunden skal bruges til.

• #17   9. apr 2007 Ej helt ærligt hvor ringe af dem... ;(

• #18   9. apr 2007 Annika - Det lyder som en helt anden tilgang til tingene - og kunne have givet et rigtig positivt indtryk af de opdrættere jeg talte med...

• #19   9. apr 2007 Reese - den Izo som Mark B har haft - som nu er hos JEsper - ???
    Hvor mange hjem har den haft - ? den er da ik så gammel - !

• #20   9. apr 2007 Jeg åbner gerne døren for interesserede også når jeg ikke har hvalpe, men kan godt forstå de store meget anerkendte kenneler. Hvis man skal sige ja til alle kan man ikke lave andet. Der er jo også et liv ved siden af opdrættet. Jeg sorterer også lidt i folk, hvis jeg ikke synes deres begrundelse for at få lige min race er lidt ude i skoven, gider jeg ikke bruge tid på at vise mine hunde frem. Det lyder måske lidt hårdt, men jeg vil hellere bruge tid i telefonen på at snakke dem fra at købe en Border end bruge tid på et besøg.

• #21   9. apr 2007 Reese - er det bevidst du ikke svarer på mine spørgsmål ( i flertal ) ...

• #22   9. apr 2007 Jeg synes der er stor forskel på hvordan det bliver sagt. Det er da muligt at der er nogle kenneler der får så mange forespørgelser at de ikke gider have gæster mere, men så kan de jo pænt forklare at de gerne vil se en på en udstilling, hvor man evt, kan snakke sammen, og er man så stadig interesseret kan man aftale nærmere.

Jeg vil sel se det som positivt hvis køber ønskede at se mine hunden inden de res. en hvalp hos mig.

Hvis en opdrætter blankt afviste mig i telefonen, så var det ikke et sted jeg ville købe hvalp, for hvordan ville det så være når hvalpen var født, var der så tid til at man kunne komme og besøge den, og hvad med vejledning og begynderhjælp når man har fået hvalpen?

• #23   9. apr 2007 Nemlig moster Stella - der er STOR forskel på hvordan man siger tingene -

Smiler...

I mange henseender - Gg

• #24   9. apr 2007 Julie
    du kommer bare her og kigger, har godt nok kun en hvalp der ikke skal avles på, men hun er skøn, men så snup lige et par vapser med, så skal jeg sørger for kaffe og kage og fortælle dig alt hvad du vil vide om Aya *GG*

• #25   9. apr 2007 Karina - Ja - så ku vi rigtig snakke hunde - ss -

• #26   9. apr 2007 Noget helt andet er at de fleste hunde er vanvittig grimme lige efter de ahr fået hvalpe- så er det altså rart at eventuelle hvalpekøbere har mødt mine hunde uden at de var drægtige , eller lige havde født.....

• #27   9. apr 2007 Nååå - Reese jeg må så konstarere at du blot ønskede at lege rappenskralde i min tråd - for så ik at gide svare mig derefter...

Så jeg vil suse videre - har nogle ting der skal ordnes - smiler...

Ha en god aften -

• #28   9. apr 2007 Synes det er meget useriøst som opdrætter ikke at ville vise sine avlsdyr frem...

Ville ikke købe hvalp hos en sådan opdrætter...

• #29   9. apr 2007 Jeg synes også det lyder meget useriøst af de opdrættere, jeg har for nyligt hjulpet en med at finde den rette cavalier hvalp og gav hende nogen opdrættere hun kunne kontakte og hun var da ude og møde deres hunde osv inden de var blevet parret og nu har hun så fundet hvalpen og det var hos en af de opdrættere hun havde besøgt inden.

Jeg er ikke opdrætter endnu, men har da flere gange vist Gizmo frem til folk der var interessert i racen for at give dem et indblik i hvordan den er psykisk osv og det gør jeg da med glæde smiley

• #30   9. apr 2007 Jeg synes nu hellere ikek at det lyder specielt seriøst.

Jeg undrer mig bare lidt over at nogle af hundene ikke skulle være til at komme i nærheden af, for så kan de jo ikke avlskåres.. Udstillinger omfatter jo også at dommeren er henne m fingrene i munden og andre steder på hunden, og viser hunden tegn på aggression så får den da ikke en særlig flot bedømmelse?

Kommentér på:
På jagt efter den rette hvalp...

Annonce