Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BARF info møde - gratis
  • #1   4. apr 2007 Hmmm - har måtte sande at der er urigtige oplysninger i beskrivelsen af hvordan hunden bliver når den Barfer.
    Der er ret irriterende da Barf er kanon til allergihunde og så det halter med andre fakta! ØVØV

• #2   4. apr 2007 Øv det kan jeg ikke nå jeg er jo til træning hos Kisser med Fluffy til omkring kl.13 så jeg kan ikke nå hjem med hende først.

• #4   4. apr 2007 Må da straks lure min kalender...;o)

• #5   4. apr 2007 At de skriver dette:

Nu når jeg starter på kost omlægningen, hvornår kan jeg så forvente de første tegn på at min hund bliver sundere?
    Hvis du overholder kun at fodre med barf, vil de første tegn vise sig indenfor den første uge - hunden bliver gladere, og efter ca. 14 dage vil du kunne se at farve nuancerne i pelsen bliver dybere og blankere samt selvrensende. Er pelsen i en meget dårlig stand, vil hunden smide den og en ny flot pels vil vokse frem. Tandsten begynder at forsvinde. Derefter begynder den at få kraftigere benstammer ( voksende hunde kan vokse i højden på grund af at deres benstammer retter sig op), større muskler – stærkere sener, hængende øjenlåg blive mindre, i mange tilfælde vil øjenlågene lægge sig helt ind til øjet som de skal.

Det kan tage op til et år før din hund har repareret sig selv, alt efter dens sundhedstilstand ved starten.

Det er ihvert tilfælde usandt at tandsten forsvinder.
    Jeg har set flere barfhunde med kraftige belægninger til trods.
    Pelsen er ikke optimal hos enkelte efter de er begyndt at barfe -
    Kraftigere benstammer er bestemt heller ikke korrekt.

Men som sagt - har du hund med dårligt immunforsvar - allergi - så er barf sagen! Og alt andet lige.

• #6   4. apr 2007 Så fik jeg lige en sludder med Hedvig, som jeg iøvrigt kender....er tilmeldt.. ;o)))

• #8   4. apr 2007 Sofie > var det den lægeafhandlig i barfgruppen mon ?

• #9   4. apr 2007 Tja - jeg ved med selvsyn det ikke er korrekt.

Tyggeben hjælper ikke mine - derimod rå ben gør tricket

• #10   4. apr 2007 Sofie...jeg har også set råfodrende hunde med tandsten.

Dog kan jeg så tilføje, alle som en har været hunde der ikke har fået reelle ben, men kun det færdighakket man køber i fine pølser eller pakninger.

Det er ikke det rå der fjerner tandsten, det er benene.....

• #11   4. apr 2007 mine barfer ikke iøvrigt - de får alverdens forskellig kost incl råt - så som kylling - kød - grønt og fuldfoder og de har så at sige aldrig tandsten.

• #12   4. apr 2007 Janie - jeps... og det mener jeg de bør skrive i deres oplysninger.

Og hør nu - det er IKKE det at barfe jeg anfægter - kun der er urigtige oplysninger i.
    Da det er forholdsvist nyt er det vigtigt at alt er korrekt - ellers vinder det ikke hos brugerne.

• #14   4. apr 2007 Som dem der har www.rigtighundemad.dk skriver:

Og husk!!!!!!!

BARF er ikke medicin

BARF er bare det rigtige foder til raske hunde—

Det er jo bedre at forebygge end at helbrede, ikk!!!

• #16   4. apr 2007 Sofie LOOOL Nåååee haha

Nej det de skriver er dette:
    Tandsten begynder at forsvinde

• #17   4. apr 2007 Tja...jeg har en gammeldaws skepsis over for alt nyt - er til gengæld åben og spændt på foredraget...;o)))

• #18   4. apr 2007 Det forsvinder ikke ud i den blå luft mener jeg *GG*
    Det skal lidt af gravballemanden til at fjerne belægningerne

• #19   4. apr 2007 Sus - jamen det er sundt nok.

Jeg er nu sikker på at barf er optimalt - det kommer naturen nærmest - uanset om man er Papillon eller GD

• #21   4. apr 2007 Min skepsis ligger efterhånden kun omkring min økonomi...MEN jeg forbereder mig til, det ser lysere ud... ;o)

• #22   4. apr 2007 Sofie.... du har ret - ikke usandt - bare ukorrekt :o)

Men skal du derop - ville det være en ide at gøre dem opmærksom på at de får det rettet - der er andre knibske madammer derude end mig *GG*

• #24   4. apr 2007 Men hensyn til tandsten kan jeg tydeligt se forskel på mine 2 hunde, Gizmo der er på tørfoder og ikke gider tygge ben han får så mange tandsten og Fluffy der barfer og gnaver ben konstant har ikke en eneste tandsten, men hun har så også konstant et ben i munden når hun er hjemme... smiley

• #26   4. apr 2007 Canis Lupus .

Nu er det ikke kun et par stykker jeg har set det på...
    Hvis det var tilfældet var det intet unormalt.
    Og vil tilføje jeg blev meget forbavset da jeg oplevede det de første gange. Havde nok en forestilling om det ikke var så udbredt af barfere.

Og dette er IKKE hunde der har barfet 14 dage - disse jeg tænker på er opvokset på barf

• #27   4. apr 2007 Karin - barf skal jo indeholde ben - og du siger at ben fjerner tandsten - så hvad er det du er uenig i?

• #28   4. apr 2007 Nicola - læs ovenstående der er saxet fra deres side.
    Samt det fakta at mange fodre udelukkende med "Pølser".

Og hvad med de andre fakta? At benstammer skulle blive kraftigere?
    At pelsen skulle blive bedre?

Det gælder altså bare ikke for alle hunde uanset du mener det godt.

Canis Lupus.... nej?

• #29   4. apr 2007 Nicola....der er foskel på om du fodrer med f.eks hele kyllingelår eller køber det færdighakket.

Ved det færdighakket bruger hunden ikke tænderne selv om der er ben i.

• #30   4. apr 2007 Canis Lupus... at der var flere med slem tandsten.
    Havde bare ikke forventet det.

• #31   4. apr 2007 Har hunde der hyler på at komme ud....og når de befaler har jeg bare at høre efter!!!

CU

• #32   4. apr 2007 Samt det fakta at mange fodre udelukkende med "Pølser".

hvor har du det fra?

Jeg kender INGEN der fodrer udelukkende med pølser - ben skal indgå og det får alle højt og flot at vide hvis de henvender sig til de forskellige forhandlere...

At pelsen skulle blive bedre?

Jo - det gør den sku - bedre ernæring = bedre pelskondition - det er noget selv tørfoderfirmaerne siger....

Den med benstammer har jeg ikke hørt om før - men de andre ting kan jeg kun give dem ret i!

• #33   4. apr 2007 Janie - helt enig - men folk burde vide at hunde også skal gnave knogler - ofte!

Og gør den det, så burde der altså ikke være noget tandsten...

• #34   4. apr 2007 Nicola........Jeg er helt enig.

Problemet er så,jeg også kender flere og flere der går over til de færdige pølser og pakker. Så stikker de lige hunden et hyggeben et par gange om måneden for "De får jo deres ben gennem maden" som de siger.

Og det mener jeg så personligt ikke er nok hvis man vil holde tandsten på afstand...........

• #35   4. apr 2007 Janie - nej det mener jeg absolut heller ikke er nok!

Plus det er bare sådan en god beskæftigelse for hunden - at bruge en time på at spise i stedet for 20 sekunder...

Men igen - jeg kender ikke nogen der kun fodrer sådan...

• #36   4. apr 2007 Jeg tror, det er sådanne ting Karin mener burde uddybes ;o)

• #37   4. apr 2007 Janie og Canis Lupus.

Det er præcist det jeg mener! Uddyb det - gør det 110% koorekt så det virkelig appelerer til folk - så der ikke er misforståelser omkring det at barfe.

Og Nicola - jeg ved at uanset hvad jeg skriver VIL du misforstå og misfortolke mine ord. Har du et problem med mig syntes jeg du bør gøre det privat og ikke i en tråd!

Hvor jeg har fra om folk fodre med pølser? Fra folk selv!
    Så der har jeg det fra.
    Og det er altså ikke kun her i landet folk fordre med barf - andre lande er langt foran Danmark i den henseende.

Og nej til pelsen bliver bedre på alle hunde - hvor har du det fra? Har du måske set alle?
    Jeg har set begge dele og derfor skriver jeg det ikke er alle.

Og engang til for prins Knud!

Det er IKKE et angreb på barf - det er oplysningerne der ikke er fyldestgørende og korrekte nok.

Okay Nicola?

• #38   4. apr 2007 Hold da op Karin - hvem har et problem med hvem her?

Jeg spørger bare hvor du har dine "fakta" fra?

Fint at du så ikke selv kan dokumentere dine påstande men forlanger at andre gør det : )

Men never mind - vær du bare sur hvis du vil det...

• #39   4. apr 2007 Karin, jeg læser ikke dine indlæg som angreb, men mere som efterlysninger af bedre oplysninger på godt og ondt.

Det er bare svært, for om det er tørkost eller råt der skal sælges, ja så gælder alle salgstriks. Det er min erfaring......også indenfor det rå.

• #40   4. apr 2007 jeg vil da gerne lige indskyde, at Tabu´s pels altså ikke blev bedre, den blev hverken dybere i farven, eller mere blank.
    faktisk er der mange af de ting de lover som ikke lige passer på Tabu, men det er ikke derfor jeg ikke råfodre mere, det er kun pga penge og pladsmangel, så snart de er på plads igen, skal han nok få sin røde bøf *S*

• #41   4. apr 2007 Nocola ....

Er Jannes forklaring fakta nok?

Og mine såkaldte dokumenterede påstande består i jeg er eksteriørdommer under DKK og ser diverse hundemunde der! Bevis nok?

• #42   4. apr 2007 Janie...

Det er sandlig heller ikke et angreb - tværtimod.
    Klart (syntes jeg selv da) at jeg må være tilhænger af naturlig kost - det bedste af det bedste til hunde.
    Og hvis det skal være optimalt må det ikke være ensidigt og gøres til fejlfrit når det nu engang ikke er det.
    Vil bare ønske at man vil suplerer teksten med "det der skal til" for at løse et evt problem.

Kommentér på:
BARF info møde - gratis

Annonce