Indbydelse til fokusgruppeinterview om forholdet mellem mennesker og udstillingshunde Indbydelse til fokusgruppeinterview om forholdet mellem mennesker og udstillingshunde
Kære hundemennesker,
Vi er en gruppe antropologistuderende fra KU, der som en del af vores projekt om relationen mellem mennesker og udstillingshunde, vil afholde en fokusgruppe. Til dette skal vi bruge nogen hundeglade folk, der udstiller deres hunde, og har to en halv times tid til rådighed torsdag aften d. 22/11, kl. 18:30-21:00.
Fokusgruppen vil foregå i København i KU's lokaler på CSS (Center for Sundhed og Samfund), der ligger lige ved siden af Botanisk have - og hundene er selvfølgelig også velkomne! Der bliver 4-6 deltagere, og der vil være goodiebags og naturligvis kaffe/the, drikke og snacks. Til fokusgruppen vil vi facilitere en samtale mellem jer om jeres forhold til hunde og til at udstille dem, og lave nogle sjove og kreative øvelser for at sætte tankerne lidt igang.
Så har du tid, så kom og vær med til en hyggelig og uformel aften med andre der er "gået i hundene", og hjælp os samtidig med vores projekt!
Har du ikke selv mulighed for at deltage, men kender nogen der kunne have, må du meget gerne dele dette!
Vi glæder os til at høre fra jer på mail rebeccagnielsen@gmail.com!
De bedste hilsner
Camille, Freja, Johanna og Rebecca
Antropologi, KU
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.088
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.487
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.510
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.251
okt 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
Tak for jeres kommentarer!
mar 2009
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.452
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.251
At gå en fri ved fod med en hund og være i "boblen" som man kalder det, at opleve det sus en fremadsendelse giver, at mærke hjertet slå når ens hund kaster sig ud i felt og IKKE vælter keglerne
okt 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
mar 2009
Bare for lige at understrege at der faktisk er en dyb relation mellem fører og hund, også i ringen
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.270
Arh, vil jeg nok lige sige.
Jeg siger ikke, at hundene ikke synes det er sjovt at gå til udstilling, og at det giver en god relation mellem hund og ejer, det er jeg ikke tvivl om.
Sammenligne det med de træningsindsatser og dermed relationer der skal lægges ja, vel nærmest alle dagen af alle andre grene af hundesport?
Arh, siger jeg bare.
mar 2009
Og så kan man ikke bare stikke fingeren i vejret og sige "min hund er i løbetid, så den skal på sidst". Ej vel?
maj 2008
De fleste udstillingshunde, jeg kender, fungerer som helt almindelige familiehunde størsteparten af tiden. Nogle bliver trænet både ringtræning og andre typer træning ved siden af, andre gør ikke, ikke den store forskel på det punkt fra andre familiehunde.
Jeg håber bare, at deltagerne vil være fra et ret bredt udsnit af racer og hundetyper for at få et retvisende billede.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.270
Klippedelen ved jeg intet om. Det skal lige sige.
Jeg ved dog lidt omkring at udstille, og jeg er ret overbevist om, at enhver øvet dch hund foreksempel, kunne stille op og løbe et relativt fint udstillingsløb.
Stillede en øvet udstillingshund op i DCH, ville den få sine udfordringer.
Jeg er bestemt ikke imod udstilling. Tvært i mod! Jeg synes bare at man skal passe på med at gøre til mere end det er.
Nå, sidespring. Ideen om undersøgelsen er fin.
maj 2008
Han blev klogere, for det gik bare ikke særlig godt i begyndelsen. Han lærte det og kom til at vise hunden ganske glimrende, men han måtte reviderer sin opfattelse og i gang med noget træning.
Selvfølgelig lærer en hund, man bruger til konkurrence i ipo, lydighed, rally osv. flere kommandoer end nødvendigt for en udstillingshund, men der er et dog stadig et behov for at hunden kan holde kontakt og fokus på handleren, også selv om der ofte kun er lidt plads, spændende dufte og mange hunde tæt på.
mar 2009
mar 2009
Når de går fra Good til Excellent CK, med cert og hele svineriet, blot fordi jeg træner kræet inden og selv viser hunden frem... Ja, så stoppede de med at grine og jeg fik hunden i hånden til efterfølgende udstillinger. Nu skulle kræet jo også blive Champion
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.088
Indbydelse til fokusgruppeinterview om forholdet mellem mennesker og udstillingshunde