{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.092 visninger | Oprettet:

Zylkene, Kalm, Adaptil eller noget helt andet {{forumTopicSubject}}

Ovre på min blog (agilitypote.dk) har jeg tema om nytår og forberedelse hertil. Jeg er igang med at skrive et indlæg om mine erfaringer med diverse kosttilskud og tilskud som Adaptil, Kalm, Zylkene osv.

Jeg har imidlertid kun haft gavn af Kalm, som virker utrolig godt på min hund. Jeg kunne dog godt tænke mig at fremhæve overfor mine læsere, at produkterne virker forskelligt på hundene, og at man derfor bliver nødt til at prøve sig frem.

Hvis nogle af jer, har lyst til at dele jeres erfaringer, og jeg må citere jer for det på min blog, ville det være en STOR hjælp til at få hjulpet en masse hunde lidt tryggere, igennem den svære tid vi nærmer os.

Og JA vi starter temaet nu, da man ikke kan starte forberedelserne for tidligt, når man har en hund der er nytårsangst...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zylkene, Kalm, Adaptil eller noget helt andet
  • #1   28. okt 2018 har sendt en pb

• #2   28. okt 2018 her virker ingen af dem. min skal på det fra dyrlægen. han er ikke bange for skudene. han stresser og tror der kommer nogen. Kl 24 er han skide ligeglad for der siger Bang konstant. går jeg ud med ham i have inden Kl 24, reagere han ikke på dem.

vi bor lidt fra skydebane og det er han lige glad med også.

• #3   28. okt 2018 Jeg ved at min hundemassør kan hjælpe med at lære forskellige øvelser og tryk, så hunden bliver mere rolig. Www.gladesnuder.dk

• #6   28. okt 2018 Ad åre og altid med 2-3 hunde i huset tages her ingen chance m.h.t. nytårsaften mere, alle får medicin fra dyrlægen, dosis justeres alt efter angst niveau men selv hund der virker til at være ok får den laveste dosis, min erfaring er selv mild fyrværkeri angst nemt optrappes med årerne, jo mere angst jo dårligere effekt uanset hvilket præparat man vælger at bruge. Kalm har jeg tidligere erfaring med vil ikke selv anbefale det i forbindelse med nytår men til hund som i dagligdagen har svært ved at koble fra kan Kalm være godt, Adaptil har ingen effekt haft her heller ikke til blot at finde ro i hverdagen.

• #8   29. okt 2018 Krysteren, hvor mange mg Stesolid pr kg hund gir du? Hr lige fået ny hvalp/unghund, som jeg tror kan få en udfordring med lydene nytårsaften.

• #9   29. okt 2018 Er det ikke noget med at man ikke kan få stesolid til hund mere? Hvad er så det bedste man kan give en angst hund nu?

• #10   29. okt 2018 Anja spørg din dyrlæge

Maya jeg fik et andet middel sidste år... batdog kendte det. Kan ikke huske navnet men det var virkelig godt

• #14   29. okt 2018 Jeg har heldigvis ikke haft nogen med voldsom angst, men har haft to med en 'moderat skudangst'. Den ene fik en halv øl ved 18-tiden nytårsaften, så blev hun først lidt livlig og så gik hun i seng og sov fra det hele. Hun var upåvirket dagen efter så tvivler på at hun har haft tømmermænd. Og hun blev trods alt 13 år gammel i fin stil uden sygedage, så tvivler på at øllen har skadet hende smiley Den anden klarede sig faktisk fint igennem nytårsaften ved at være grundigt aktiveret og motioneret om formiddagen og så ellers iført thundershirt fra ved 17 tiden og til næste morgen. Han var ude og tisse sidste gang ved 17 tiden og så først igen når fyrværkeriet var overstået. Det skal så lige siges at vi bor på landet og ikke ligefrem i midt i en by, så nytårsfyrværkeri er noget der gøres nytårsaften fra 18-01 og det er ikke særlig intenst.

• #15   29. okt 2018 Krysteren. Jeg troede slet ikke det var muligt at få stesolid mere.
    Hvorfor er det egentlig lige at man både skal gi både mod angst og noget sløve de, sidst min hund fik sådan et mix, der var hun lige så bange, men kunne ikke styre hendes ben, det var enormt grimt at opleve, så hellere at hun bare er bange.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.045
    #17   29. okt 2018 Maya - Jeg spurgte for et par år siden min dyrlæge, hvorfor de bruger kombinationen, og hun forklarede, at en del hunde reagerer voldsomt på Stesolid (og andre angstdæmpende præparater) og bliver "overmodige", hvorfor de er meget tilbageholdende med at give angstdæmpende uden samtidig at give sløvende medicin.

Min Ingle er moderat angst og kan egentlig klare det meste af december på naturmedicin som for eksempel Bachs Rescue Remedy, men når det går løs omkring jul, skal der skrappere midler til, hvis han ikke skal forsøge at grave sig ud gennem badeværelsesgulvet. Sidste år forsøgte vi for første gang med Stesolid/diazepam alene nytårsaften og Sileo i dagene før og efter nytår, og det fungerede rigtigt godt, men i år må han ikke få Sileo på grund af epilepsi, så nu må vi forsøge med Stesolid i en lidt lavere dosis i længere tid.

• #19   29. okt 2018 Krysteren og Eva: tak for jeres forklaring, det virker lidt uoverskueligt al det her medicin halløj, vil jo gerne hjælpe ikke gøre det værre.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.045
    #21   29. okt 2018 Bodil - Også hvis det drejer sig om halvanden uge om året?

• #22   29. okt 2018 Med en hund som den der beskrives i indlæg 4, der må jeg tilstå at jeg ville have aflivet. Det er simpelthen ikke OK at for en hund som den der beskrives i indlæg 4 at skulle opleve så voldsom en angst. Strengt taget er det vel i strid med dyreværnsloven, hvor der står at dyr skal bekyttes mod lidelse og smerte ????
    Det eneste alternativ jeg synes der er OK er at flytte et sted hen hvor der ganske enkelt ikke er fyrværkeri.
    ..... og så ellers håbe at der en skønne dag kommer et totalforbud mod fyrværkeri. Skidtet er fyldt med tungmetaller og det er utroligt at miljøorganisationer ikke forlængst har taget kampen op om at få det forbudt.

• #23   29. okt 2018 her er det aslan fik. Det var fantastisk

profilbillede
  • #24   29. okt 2018 Jeg har haft stor glæde af Dorwest Skullcap and Valerian.
    Pillerne det meste af December og dråberne som ekstra lige på nytårsaften.

Dråberne er for potente til at give mere end et par dage, så de får dem max to dage i streg.

Det fjernede på ingen måde mine hundes frygt, MEN... det fik dem langt nok ned til, at jeg kunne arbejde med dem, og det er for mig uhyre vigtigt.

• #25   29. okt 2018 min er ikke bange i øvrigt. Jeg giver en mild dosis så han ikke bliver det. Jeg har haft nogle oplevelser nytår hvor jeg var glad for han havde fået lidt.

• #26   29. okt 2018 Glemte at tilføje vi ( foruden selve medicin nytårsaften) hvert år afspiller fyrværkeri cd 1-3 gange daglig fra 1. nov.( blot skal man huske at lyden skal være så lav at hunden ikke reagerer før man skruer en tand op) de sidste par år har vi kun haft hunde som udviser svag angst. En bekendt fortalte sidste år ´´ vores hund klarede nytårsaften så fint ved blot at gemme sig under sofaen og derfor fik hunden slet ikke pillen de jo ellers havde hentet ved dyrlægen.. smiley

• #27   29. okt 2018 vi tog i sommerhus de år vi havde angst hund - så undgik vi en masse fyrværkeri - og medicin

• #28   29. okt 2018 Jeg træner det og så forebyggende. Jeg spiller lyd-cd når han er træt og halv sover. så når jeg sætter den på i dag så går han hen og lægger sig

• #29   29. okt 2018 Igen vil jeg slå et slag for de alternative løsninger fremfor medicin

• #30   29. okt 2018 Jeg er ikke bange for medicin i små doser en dag om året. har en dygtig dyrlæge. Jeg er rigtig bange for lydfobi. Det ville invalidere mit liv at have sådan en hund. Jeg har aldrig set en virkelig angst hund komme sig med træning alene desværre og jeg synes medicin er fin når det anvendes korrekt med med dyrlæge der kan dosere. vores er fx ikke dopet overhovedet. Han får en halv pille den ene gang om året og det har vi det super med

• #32   30. okt 2018 jeg har haft vildt god erfaring med baldrian dråber. Flittig som har været så lydangst og angst for alt muligt andet, at jeg knap kunne sætte en kop på bordet så flygtede hund. Vi er nu kommet så langt at vi kan nøjes med at give hende baldrian dråber de dage vi ved udfordre hende....dyrlæge, stævne træning, nytårs aften osv.

• #33   30. okt 2018 min får bach i en uge op til. de gule

Kommentér på:
Zylkene, Kalm, Adaptil eller noget helt andet

Annonce