1.640 visninger
|
Oprettet:
Calule - og rullepølsen Maggie
20. aug 2012 Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
20. aug 2012 Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
BARF {{forumTopicSubject}}
Til jer der barfer
- bruger i mix/færdigblandede pakker?
- Hvad bruger i af evt tilskud?
- Hvor køber i barf henne?
God weekend til alle!
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
Jeg er mega glad for det, mega nemt at have med at gøre og man skal ikke stå og skære pølser ud som ved vom
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.489
Det meste barf jeg køber er datovarer i butikkerne, så er der kød når vi slagter på arbejde, samt at jeg både har forbindelse til både jægere og fiskere. Det er ret sjældent at jeg køber færdigblandede pakker. Jeg giver ikke tilskud.
Taliban og hendes forgænger blev barfet på fuldtid og deres blodprøver var altid ok.
Gaddafi bliver kun barfet på halv tid, resten er tørfoder, for hvis jeg giver ham råt om morgenen, så spiser han det ikke, men gemmer det alle mulige steder, og jeg gider ikke at lede efter råt foder når jeg kommer hjem fra arbejde.
Jeg har engang haft en rå sildefilet gemt i en støvle, som jeg først opdagede da en begyndte at stinke.
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.215
tilskud bruger jeg Udo's choice olie og Djurhälsa vitamin.
hovedsageligt køber jeg mit barf hos Das Tierhotel.
men også dato vare i diverse butikker omkring hvor vi bor
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Anni: Nej, hun er forskånet for at blive helstegt pattehund Men hun plukker gerne æbler i haven og suser ind med for at spise
Haha ej ok, nej det fungerer jo ikke at du har sild i skoene Har dine en madplan?
Maj-Britt: Og det siger næsten sig selv du nok ikke giver tilskud når de er på halv-barf Gør du som anbefalet ift indmad/fedt/kød/ben mv når man barfer fuld tid?
Malene: Har du en madplan man må se?
John: Tænker du over ratio ift fedt/indmad/ben? Jeg tænker oksemix er det hele blandet? Har bestilt kødben fra hundeparadiset før Bor dog IKKE i nærheden *gg*
Charlie: Tilskuddet, får du også det hos rigtig hundemad ? Kommer i deres eget "rigtighundemads mærke"? Når jeg kigger på nettet ligner det at de har 2-4 slags barf mærker.
jul 2012
Jeg har kun købt poser ind til nu og der får man kødboller på 25 g stk.
der får trille 3 og Vika 4 hver aften.
aug 2012
Ganske nemt hvis det er i små kødboller, på den måde dér
jul 2012
aug 2012
Charlie: Okay, tak!
aug 2015
der er desværre ikke rigtig nogen af vores hunde der gider store ben - så for at være sikker på de får ben køber jeg sådan nogen små 50 grams "nuggets" i poser af 1 kg.
så fx :
Aika - 350 gram aften
Keiko - 500 gram aften
mandag - kyllinge ragout med hakket kyllingeryg (100 gram kyllingeryg, resten ragout)
tirsdag - noget rent kød (hest, lam, kalkun fx)
onsdag - Noget rent kød + lidt hakket ben (kyllingeryg, kyllinge halse, kalkun skrog osv)
torsdag - Noget rent kød + lidt indmad
fredag - Noget rent kød + lidt hakket ben
Lørdag - noget rent kød
søndag - indmad/hjerte blanding + hakket ben.
det sådan cirka noget alla hvordan en uge kan se ud.
aug 2015
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 700
Ellers er foderet fra barf-foder.dk glimrende, men det kan være ret ulækkert at stå med, hvis man vil pakke det om, og noget af det udsender en lugt der minder rigtig meget om stank... Det irriterer mig også at danske forbrugere bliver forhindret i at bruge den tyske hjemmeside, og at priserne på den danske er 10-15% højere! Det fik mig til at skifte mærke, men foderet er som sagt udmærket.
Vores Luffe har trivedes fint på begge dele, men er nok blevet lidt træt af de 4 varianter der findes af dee omtalte skiver, så nu er vi skiftet over til foderet fra fodergrossisten.dk, som leveres i frosne pølser (ikke mindre end 10 varianter!). Luffe er glad for det, men jeg kan selvfølgelig ikke sige noget om langtidsvirkninger.
Vi giver ben mindst 1 gang om ugen. Det kan være en grisefod, oksehale, okseribben, hjorteben, kaninben, lammeben o.l.. Vi giver IKKE ben fra de bærende okseknogler, da vi har opdaget at det slider en del på tænderne.
aug 2012
Malene: Fedt du gad skrive eksemplet Her er hverken store eller små ben ikke et problem *gg* alt bliver markuleret til støv
Kim: Tak for at dele KIm - altid godt med tips og tricks
JohN: Ja, dét er dælme en fin pris!!
Stine: Okay, har du gode erfaringer med dét Hhansen? Jeg ser at det ikke er i "umulig" afstand fra mig, så måske det er billigere end hundeparadiset - medmindre man er med på en levering her på sjælland
aug 2015
mine gider desværre ikke, jeg synes ellers det er så fedt at give dem et lækkert ben.
Men keikos mave kan slet ikke tåle det han får SÅ hård mave.
og han er heller ikke så vild med det
Aika glor på mig som om jeg er idiot
aug 2012
aug 2012
aug 2012
Nu i er her - et kyllingeoverlår (de store), tæller det som "bendag"?
BARF