5.611 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 99 Svar

Hugormebid - åh nej ikke mere... :( Hugormebid - åh nej ikke mere... :(

Jeg er sikker på mange af jer kender Cleos historie og ved hvor meget hun har været igennem.
Hun var til blodprøvekontrol i sidste uge i forbindelse med medicinering af hendes Cushing syndrom. Og heldigvis så hendes blodprøver fine ud med de nye piller. Faktisk havde hun det så godt at vi tog en tur ud at gå. Her trådte hun på en hugorm som bed hende i bagpoten. Vi fik hurtigt nogle til at køre os til dyrlægen hvor hun fik en masse sprøjter og blev lagt i drop. Vi er hjemme igen og jeg sidder hos hende.
Hun har meget ondt. Skriger når hun prøver at ligge hovedet ned og ryster hele tiden. Hendes pote er meget stor og hun er farvet helt rød/sort op af benet.
Vi har naturligvis nummeret til vagtdyrlægen og er klar til at tage afsted når det er ( hvis det et ) Ellers skal han se hende i morgen igen.
Men hold kæft hvor er det hårdt at se hende have så ondt og hvor er det en ubehagelig situation at være den der står med ansvaret for hende og beslutningen om om i skal af sted til vagtdyrlægen.
Cleo bliver 14 år næste måned har Cushing syndrom og i den forbindelse svækket lever og så vejer hun kun 3 kg...
Jeg ved ikke præcist hvad jeg vil med indlægget men synes bare det er rigtig svært at stå alene med det og håber I vil krydse alt hvad I har for Cleo som ellers endelig havde fået det så godt.
Og måske nogle af jer har erfaring eller ved mere end mig om hvornår smerterne begynder at aftage og hvordan forløbet ellers er smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hugormebid - åh nej ikke mere... :(
  • #1   28. sep 2018 Kram smiley

• #2   28. sep 2018 Åh, nej smiley Kram og rigtig god bedring smiley

• #3   28. sep 2018 Kram smiley

• #4   28. sep 2018 Åh, hvor er jeg ked af at høre, at Cleo er blevet bidt af en hugorm smiley
    Krydser alt herfra for lille, smukke Cleo smiley
    Og stort kram til dig smiley

• #5   28. sep 2018 kram ... har ikke forstand på hugormebid ... men kan man virkelig ikke smertedække bedre, eller give noget så hun kan finde ro/sove

• #7   28. sep 2018 Har dyrlægen forberedt dig på at hun ville have så ondt? At benet ville blive sort?
    Sort væv betyder jo dødt væv, så jeg må indrømme det lyder noget bekymrende at benet er blevet sort...

Håber på snarlig bedring!

• #8   28. sep 2018 Det er da ikke rimeligt at stakkels Cleo skal være så uheldig.
    Her krydser vi alt for Cleo.
    Knus
    Malteserbanden fra Odense

• #9   28. sep 2018 god bedring.

• #10   28. sep 2018 Tusind tak skal I have. Jeg håber sådan hun klare sig igennem det.
    Den sorte farve er fordi blodkarrene sælges af giften og er vist ret almindeligt ved hugormebid. Man ja vi skal virkelig holde øje med vævet. Jeg håber sådan dyrlægen har gode nyheder i morge

• #13   28. sep 2018 åhhh krydser alt der kan krydses. God bedring med hende

• #14   28. sep 2018 Jeg krydser alt hvad krydses kan. Stakkels lille Cleo.
    Og stakkels dig, for jeg kan fuldstændig følge dig i, at det er rædselsfuldt at være den, der sidder med ansvaret og skal vurdere, hvad der er ok og hvad der kræver vagtdyrlæge her og nu.

God bedring med hende.

• #15   28. sep 2018 Stakkels Cleo, håber snart hun er frisk igen smiley

• #17   28. sep 2018 Stakkels lille Cleo og stakkels jer.
    Puha hvor jeg føler med jer.
    Freja blev bidt i kinden en søndag eftermiddag.
    Hos dyrlægen fik hun antihistamin, penicillin, prednisolon og smertestillende.
    Hun hyperventilerede og havde det rigtig dårligt.
    Jeg sad med hende på skødet stort set hele tiden til tirsdag morgen, hvor vi måtte til dyrlægen igen.
    Hendes infektionstal var stadig kanonhøje, så hun fik et skud penicillin mere og mere smertestillende.
    Hele den ene side af hovedet var hævet, og hun tabte pelsen på brystet og begge sider af kroppen, hvor huden blev helt sort.
    Onsdag fik hun det bedre, og efter yderligere et par dage, gik det langsomt fremad og hævelsen begyndte at falde.
    Der gik dog flere måneder inden pelsen voksede ud igen.
    Men i dag er hun frisk og har ingen men overhovedet.
    Så vi krydser fingre for Cleo smiley

profilbillede
  • #18   28. sep 2018

profilbillede
  • #19   29. sep 2018 Tusind tak for jeres søde beskeder smiley
    Og tak for din fortælling inge r. Hvor var det godt hun kom sig igen trods den hårde omgang.

Cleo skreg igår konstant og stoppede ikke igen. Derfor tog vi kl 00.30 vil vagtdyrlægen som synes hendes ben så voldsomt ud og gav hende morfin. Så faldt hun i søvn i 2 timer og har nu skrevet og pevet stort set lige siden smiley
    Hun har tid igen ved dyrlægen mellem 12 og 15 og så håber vi meget på bedring. For hold da op hvor er det hårdt at se hende have så ondt smiley .

• #20   29. sep 2018 Æv hvor er det synd smiley

• #22   29. sep 2018 Krydser fingre for at din lille skat snart bliver rask. Rigtig god bedring.

• #24   29. sep 2018 det lyder voldsomt, godt hun fik lidt ro efter morfinen, håber hun igen bliver smertestillet .. har læst et sted at de kan have voldsomme smerter i flere dage inden det vender, det lyder rædsomt...

• #27   29. sep 2018 Hvordan går det med Cleo? Hvordan gik det hos dyrlægen?
    Er simpelt hen så bekymret for lille Cleo smiley

• #28   29. sep 2018 Det går desværre slet ikke ret godt med Cleo. Hun har været ved vagtdyrlægen igen i dag og fået morfin og lige om lidt tager vi afsted igen så hun forhåbenlig kan få lidt at sove på. Hun er stabil nok men piver næsten konstant så hun har tydeligvis meget ondt og så spreder det røde område sig ret hurtigt. Sådan her ser hendes lille mave ud nu smiley

profilbillede
  • #29   29. sep 2018 Åh gud nej da smiley

• #30   29. sep 2018 årh nej. jeg håber virkelig at Cleo får noget god søvn og det hele ser bedre ud i morgen tidlig

• #31   29. sep 2018 Åh, nej. Stakkels lille Cleo. Det ser godt nok ikke rart ud. Jeg håber, hun og I kan få lidt ro i nat, og at det snart vender.

• #32   29. sep 2018 Hold da op... Jeg krydser alt hvad der krydses kan, for lille Cleo!

Syntes godt nok hun har været nok igennem nu smiley uretfærdigt! Håber hun kommer oven på! smiley

• #33   29. sep 2018 Hvor er det bare synd for Cleo og for dig. Håber Cleo snart får det bedre.
    Pøj, pøj.

• #34   29. sep 2018 Åh, for pokker da ?? Stakkels lille Cleo ??
    Håber stadig det bedste for det lille pus smiley
    Stort kram ?

• #35   29. sep 2018 Åh nej dog. Det gør helt ondt at se det billede. Det må være hårdt for sådan en lille hund at skulle igennem smiley

God bedring!!

• #36   29. sep 2018 Åh nej, det ser virkelig ikke rart ud smiley Håber det snart bliver bedre!

• #37   29. sep 2018 Puha, stakkels lille pige smiley Krydser fingre for at hun snart får det bedre! Tanker til jer begge smiley

• #38   30. sep 2018 Så er vi vendt hjem fra dyrlægen igen. Desværre ikke med gode nyheder. Cleo ser ud til at have en begyndende blodforgiftning og dyrlægen mente vi godt kunne forvente der ville gå koldbrand i hendes fod (med dødt hud og kød til følge). Hun fik mere morfin og vi fik moefinpiller med hjem. Men selv efter hendes morfinindsprøjtning ligger hun næsten konstant og piver / skriger.
    Dyrlægen tog også blodprøver som skulle give os indblik i hvor langt en evt blodforgiftning var...
    Det er så trist og lige nu synes jeg bare det er så synd for hende at hun skal trækkes igennem en masse flere blodprøver, indsprøjtninger og smerter. Jeg håber bare morfinen snart virker og så må vi se hvordan det hele ser ud i morgen smiley
    Nu var hun ellers endelig blevet så fin og havde fået perfekte blodværdier og så bliver det hele ødelagt. Her er hun 15 min før hun blev bidt

profilbillede
  • #44   30. sep 2018 Åh nej, hvor er jeg ked af at læse den her tråd smiley Det gør mig virkeligt ondt for jer.
    Jeg håber og krydser alt hvad jeg kan, for at hun kan få det godt igen.
    Trøstekrammer her fra smiley

• #45   30. sep 2018 Åh, hvor jeg føler med jer smiley

• #47   30. sep 2018 Det ser godt nok voldsomt ud smiley
    Tøserne og jeg krydser alt hvad vi har af poter og fingre.
    Søde søde Cleo smiley

• #48   30. sep 2018 Stakkels Cleo og stakkels dig smiley
    Hvor er det uretfærdigt. Håber det er lidt bedre her til morgen.

• #49   30. sep 2018 Ønsker virkelig inderligt meget for jer at lille Cleo skat har det bedre her til morgen og snart bliver rask.

• #50   30. sep 2018 Åh, for pokker hvor er det bare hjerteskærende ??
    Krydser stadig alt for lille Cleo ?

• #51   30. sep 2018 Tusind tak for alle jeres søde beskeder og støtte smiley
    Så blev det morgen efter en lang nat. Cleo havde ondt og græd til kl 4. Og jeg må indrømme at der havde jeg forberedt mig på at det nok ikke kom til at gå godt med hende og at det ikke var fair at blive ved at slæbe hende igennem mere.
    Men så faldt hun endelig i søvn og sov til kl 8. Hun er vågen nu men skriger og hyler ikke mere. Jeg har netop fået svar på hendes to blodprøver. Den første viste tegn på at giften går ind og ødelægger/sprænger hendes blodlegemer (det som gør hende rød/sort) Men ikke i en grad så han ville mene det var et tegn på en reel krise eller blodforgiftning mm. Hun havde et lille forhøjet infektionstal men ikke noget alarmerende (hun er jo blevet bidt) Den anden blodprøve viste at både lever og nyrertal var normalt (hvilket er meget flot for Cleo der har haft så mange problemer med leveren) Så begge blodprøver var positive. Så nu får Cleo lov til at få ro. Hun ligger og slapper af og så kommer dagen vist mest til at handle om at få vand i hende og måske lidt mad

• #52   30. sep 2018 Åh, det var da dejligt. smiley

Jeg må indrømme, at da jeg læste sidste opdatering, var jeg nået punktet, hvor jeg tænkte, at dette her kommer ikke til at ende godt.

• #53   30. sep 2018 Hvor er det dejligt at høre ???

• #54   30. sep 2018 Tak skal I have. Nej jeg tænkte også at dette her næste ikke kunne få en lykkelig slutning. Men nu håber vi videre igen. Hun får lo nu og så prøver vi at vaske hendes ben hvor biddet er, massere foder lidt for at prøve at undgå koldbrand og så prøve at få en masse væske i hende

• #55   30. sep 2018 Hun er simpelthen bare sej hende Cleo. En rigtig fighter! smiley

• #56   30. sep 2018 godt kæmpet Cleo! jeg tror på jer smiley må i få en rolig dag med god søvn og massere af vand og aftagende smerter.

• #57   30. sep 2018 Hvor er det en god opdatering smiley
    Man skal stadig tænke på, at mængden af gift, som hugormen afgiver, er den samme om det er en 120 kg stor mand eller en lille hund på 3 kilo.
    Så søde lille Cleo bliv ved med at hænge i smiley

• #58   30. sep 2018 Det er virkelig godt af høre smiley forsat rigtig god bedring med søde og super seje lille Cleo

• #59   30. sep 2018 Vi hepper hele koret her i huset på at Cleo kommer sig helt og hurtigt.
    Det største kram i jeres retning

• #60   30. sep 2018 Selvfølgelig håber jeg at stakkels Cleo får det godt , og det snart er overstået smiley …. Men jeg må samtidig indrømme , at JEG nok ikke var gået så langt.
    Jeg havde ikke kunnet holde ud at høre og se på , at min lille hund på 3 kg … og 14 år havde ligget og pebet / skreget i flere dage … ovenikøbet efter at have fået morfin i flere omgange. …. og måske / måske ikke ville få koldbrand i benet / foden.
    Måske lyder jeg hård , men jeg er ikke sikker på , JEG havde kunnet kæmpet så længe med det du har skrevet om forløbet her...… og det hun hidtil har været igennem. .

Jeg kan se at mange mener at Cleo er " sej " ( jeg tror ikke Cleo selv synes hun er "sej" ) …. Jeg mener det er synd at hun skal lide sååå meget.

• #62   30. sep 2018 Hvor dejligt med en positiv update.
    Vi sender masser af god karma i jeres retning.
    Snude kys og nus
    De 3 maltesere i Odense

• #63   30. sep 2018 Puuuu en omgang!
    Stakkels lille Cleo... jeg håber hun kommer sig og det går hurtigt fremad. Jeg synes I /du er sej, CMP, og jeg er fuld af beundring for dig og for hvordan du kæmper for din Cleo - så flot!

• #64   30. sep 2018 Jeg mangler nogen den mulighed at give en smiley eller smiley til et indlæg.
    Så disse er til indlæg nr. 60: smiley smiley

• #68   30. sep 2018 Dette skriver Anicura blandt andet om hugormebid " Symptomer

Et alvorligt hugormebid forårsager en voldsom, smertefuld hævelse, der bliver større time for time, og i et par dage vil hunden have meget ondt "

så det passer vel meget godt med at smerterne er ved at fortage sig ..

håber det nu går den rigtige vej

• #69   30. sep 2018 Tusind tak for jeres kommentarer hvor er i søde smiley

Jeg er helt sikker på at der er nogle der synes Cleo burde have været aflivet for længst og fred være med det, folk er forskellige og har forskellige holdninger til hvornår nok er nok. Jeg håber folk tager sådanne beslutninger ud fra en dyrlægefaglig vurdering og den enkelte hund. Men ja vi er forskellige

Cleo havde rigtig ondt i går og ja det er en del af hvad der normalt sker når man bliver bidt af en hugorm. Jeg kan desværre ikke give nogen garantier for at hun får det godt igen. Hvad jeg kan sige er at hun havde det så godt lige før hun blev bidt og at jeg derudfra var villig til at give hende en chance og ikke bare ræse ned til dyrlægen for at få hende aflivet (for ja jeg vidste hun ville få ondt)
    Min beslutning er truffet i samarbejde med 5 dygtige dyrlæger som kender Cleo og hendes sygdomshistorik og mig (som efter 14 år sammen med Cleo og 23 år som hundeejer mener jeg kender Cleo og ved hvor meget der er rimeligt at hun skal gå igennem) og som jeg også skrev i nat jeg var meget tæt på at sige stop og havde også gjort det hvis hun stadig havde så ondt i morges.
    Men sådan gik det ikke. Cleo stoppede med at pive kl 4 og har ikke pevet lige siden. Hun har været ekstremt træt (og selvfølgelig har hun det når man tænker på hvor ondt hun havde, hvor lidt hun har sovet og hvor meget morfin hun fik)
    Men jeg vil vurdere hun er fuldt smertedækket nu. Ingen piverri (heller ikke når såret berører og vasket og benet masseres (igår kunne vi ikke røre det)) Hun er vågen, er pink i huden og vil gerne både spise og drikke nu. Så som det ser ud nu går det den rigtige vej for Cleo

profilbillede
  • #70   30. sep 2018 Jubii! En rigtig dejlig opdatering <3<3<3

• #72   30. sep 2018 I er bare så seje begge to CMP og Cleo smiley
    Ønsker jer en forsat god kamp smiley

• #74   30. sep 2018 Åh, hvor er det bare fantastisk at høre, at det går meget bedre med den lille, smukke Cleo smiley Håber at hun snart er helt frisk igen.

• #75   30. sep 2018 Ja det fortsætter heldigvis i den rigtig retning. Hun svinger men det går helt sikkert fremad smiley Ingen skrigerri, ingen piben, ingen rysten og selv om hun er lidt usikker på benen kan hun gå lidt, sidde op og poten er nu lige så lille som den anden. Hun er bestemt ikke ude af faren endnu men det går bestemt den rigtige retning .
    Hun har lige været ude at tisse for 2. gang i dag. Første gang var det brunt så vi skruede voldsomt op for væsken. 2. gang her det fint lysegult. Hun er vågen og opmærksom så det ser ud til at de næsten 2 døgn i helvede er ved at være fortid smiley smiley

profilbillede
  • #77   30. sep 2018 Nuuurh, hun er simpelthen bare så bedårende smiley
    Dejligt at det stadig går fremad med hende !! Krydser for fortsat bedring.

• #79   1. okt 2018 årh dejlig besked at læse smiley

• #80   1. okt 2018 Ja det er bare så dejligt at det ser ud til hun er ude på den anden side. Hun havde brug for lidt morfin i nat (Jeg har fået piller) men kun meget lidt og hun er vågen glad, tør selv gå lidt rundt osv. og så vil så gerne have mad og vand. Vi havde en nat hvor Cleo sov fra kl 24 til 6 hvor mit ur ringede og så igen fra kl 6.30.til kl til 9. Jeg var oppe hver anden time for at se til hende ( hun sover naturligvis som altid på min hovedpude) så jeg tjekkede bare lige om alt var okay og om hun skulle vendes. Men det gør hun så fint selv nu.
    Vi har kontakt med vores dyrlægen og han mente hun lød så stabil nu at de næste blodprøver først skal tages onsdag. Så vi fejre det med afslapning på sofaen, film og hygge med Cleo hele dagen smiley

profilbillede
  • #81   1. okt 2018 Maven ser selvfølgelig stadig rædselsfuld ud men nu ligger hun glad på rygge og vil habe den nusset igen.

profilbillede
  • #82   1. okt 2018 Det er bare så dejligt, at det nu går den rigtige vej smiley Jeg har været så bekymret for smukke, lille Cleo smiley

• #83   1. okt 2018 Åh puha det må have været frygteligt, men hvor er det fantastisk at høre at hun er ved at have det bedre smiley

Var det i øvrigt ikke Cleo der var lyserød for et par år siden? smiley smiley

• #87   1. okt 2018 Radar: ja det skal bare gå hurtigt og heldigvis ser det ud til at gøre det. Men hugormebid er noget lort og tager enormt lang tid tit..Men hvis alt går i den rigtige retning er hun ovre det værste. Det vi nu skal undgå er er at hendes organer tager skade af giften, at hun får blodforgiftning og at der går koldbrand i såret. Indtil nu er ingen af de 3 ting sat ind. hendes blodprøver viste ingen infektion, fine lever- og nyre funktioner og såret er pænt indtil videre.
    Jamen Det er hårdt og Cleo har brug for jeg er hos hende hele tiden. De første to dage kunne jeg ikke engang rejse mig fra sofaen før hun reagerede voldsomt. Nu er hun okay med at jeg rejser mig går hurtigt over og tager et glas vand osv. Men det er helt udelukket at kunne gå tur med Salik, tage ned at handle eller på job osv. Hun har brug for man er der hele tiden, tilbyder vand, mad, nusser, hjælper hende med at ligge godt, holde varmen eller køle ned, tjekke hunner smertedækket hele tiden osv.
    De to første døgn sov hverken Cleo eller jeg. Jeg sad i sengen med hende og trøstede og beroligede hende. I nat sov vi begge og hold da op det var dejligt. Jeg satte mit vækkeur til at ringe en gang hver time og tilbød hende vand, mad og at blive vendt. Men hun var så frisk at hun selv vender sig osv nu så det blev mest bare for at tjekke at hun fik drukket og ikke havde smerter og ellers bare var okay.

Men hvor har vi fået hjælp af søde mennesker og hvor har det været nødvendigt. Cleo blev bidt i et reservat i Skagen 7km fra nærmeste dyrlæge. Vi havde ingen bil med og jeg måtte løbe med Cleo over til en kiosk og få en af de ansatte til at ræse os til dyrlægen hvor vi var 10 min efter. Her stod dyrlægen klar og Cleo kom til med det samme. Fik binyrabarkhomon og penicillin og blev lagt i drop. Vi var hjemme (i mine forældres hus da de er i sommerhus) efter et par timerog her sad jeg med Cleo konstant. Kl 00.01 var vi nød til at komme til dyrlægen. Men det er vagtdyrlægen og den ligger 40km væk og igen vi har ingen bil. Jeg ringede til.min søde veninde og hun stop op og kørte os af sted. Dagen efter mætte vi afsted igen og blev igen kørt af søde Sonja. Herefter kom min mor hjem fra sommerhus og kørte os hjem til Aalborg og til dyrlægen igen samme aften. Så vi har fået så meget hjælp og det er vi så glade for -det har gjort en kæmpe forskel. For ja det jeg kan gøre er at sidde med Cleo og sørge for hun ikke har det for varmt, for koldt, mangler væske eller mad, ligger dårligt eller har smerter og ellers bare nusse hende og det tager faktisk alt tiden.
    Men ja lang historie kort - shit vi har haft nogle hårde døgn men hvor er det meget bedre nu og hvor var det dejligt at få sovet lidt i nat

• #88   1. okt 2018 Sådan her ser forskelle ud på Cleo for 2 dage siden og så i dag. Jeg tror det er tydeligt for alle hvor meget bedre hun har det nu smiley

https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/45802-cleo_hugorm_

https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/45803-cleo_har_det_bedre_

• #89   1. okt 2018 Hvor er den første dog hjerteskærende smiley

• #91   1. okt 2018 ja det var så synd for hende og slet ikke til at holde ud. Jeg havde faktisk taget beslutningen om at nu var det gået for længe på den måde. Så sidste forsøg var en stærk dosis morfin og blodprøver for at teste alle værdier. Morfinen fik hende til at sove og da hun vågnede igen og kom til sig selv var hun bare så.meget bedre (og prøverne var alle fine). Man ja det var ubeskriveligt synd for hende

• #93   1. okt 2018 Radar: Tusind tak, det var sødt sagt smiley

profilbillede
  • #94   1. okt 2018 Tommel up for dem kørte for dig, er 100 på at søde Cleo ikke havde klaret den smiley

Kæmpe kram til dig og Cleo smiley

• Bettina C
    Bettina C Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #96   1. okt 2018 Vores blev bidt en torsdag, om mandagen aflivede vi ham. Blot 5 år:'(

• #98   3. okt 2018 Så har en endnu en update på Cleo og den er positiv smiley

Vi er lige kommet hjem fra dyrlægen og en masse blodprøver.

Hendes infektionstal er svagt forhøjet. Men efter som hun er blevet bidt er det helt ok og hun får penicillin som slår det ned. Ingen tegn på en reel blodforgiftning. Hendes nyrer er helt perfekt. Hendes lever ser fin ud. Der er et af tallene Der er svagt forhøjet som en reaktion på giften men ikke i nogen alarmerende grad.
    Hendes blodværdier er lave da giften har ødelagt mange af hendes blodlegemer og da hun har haft de store blødninger i huden. Hendes blod indeholder desuden mange ufærdige røde blodlegemer hvilket der normalt ikke må være men lige i Cleos tilfælde er det faktisk et godt tegn da det er tegn på at hendes knoglemarv virker rigtig godt og arbejder på højtryk for at danne masser er rødeblodglemer så hendes blodværdier kan blive fine igen og så giften kan blive bekæmpet. Desuden var der ingen tegn på at vævet var ved at dø hvilket også var rigtig godt.

Så alt i alt var det rigtig gode nyheder og Cleo har det bestemt bedre og hendes røde farve på maven er allerede ved at blive mindre smiley

Så her er vi rigtig glade og nyder at Cleo har det bedre og i anledning af hendes situation må spise næsten alle de gode sager hun har lyst til smiley

Hun har tid til nye blodprøver om en uge

profilbillede
  • #99   3. okt 2018 her kan man se maven bliver lysere i lysken

profilbillede
  • #100   3. okt 2018 Ej en dejlig update!

• #102   3. okt 2018 Det er bare så dejligt at høre smiley <3 smiley
    Og hvor pokker, hvor er hun altså bare bedårende smiley

• #103   3. okt 2018 Sikke en dejlig Update smiley Alt det bedste til lille Cleo smiley

• #104   3. okt 2018 Utroligt så sej den skønne Cleo er smiley
    Og hvor er det bare dejligt at se, at hun har fået det så meget bedre nu smiley Krydser fingre for, at hun snart er helt frisk igen.
    God bedring med hende !

• #106   4. okt 2018 Tusind tak skal til alle jer der har støtte os og skrevet så søde beskeder til mig. Vi skriver bare for flere gode nyheder. Cleo har det endnu bedre i dag og er nu næsten sit gamle jeg igen. De blå mærker svinder hurtigt i styrke og hendes appetit er ved at være tilbage. Hun er så glad, kan gå omkring vil gerne lidt med ud og har slet ikke haft brug for morfin eller andet smertestillende i over 24 timer.
    Det er bare ubeskriveligt dejligt at hun nu har det så meget bedre og ser ud til at klare sig igennem uden men. Og hvor er jeg glad for hun fik en chance også selv om to af dagenen var rigtig slemme.

profilbillede
  • #107   4. okt 2018 Elsker positive opdateringer om Cleo smiley Det er så dejligt, at det går fremad med hende smiley

Og hvor har jeg lyst til at nusse den lille lækkermås' ører smiley

• #109   4. okt 2018 Sikke en tur i har været igennem. Hun er så skøn. Jeg er glad for, at hun klarer den. Seje tøs. smiley

• #110   4. okt 2018 Søde lille seje Cleo smiley

• #111   4. okt 2018 Hun er godt nok en sej lille hund smiley Min første tanke var at 'det klare sådan en lille gammel tøs da aldrig smiley '.

• #112   4. okt 2018 jeg er sikker på Cleo også er glad. var nogle hårde dage men nu er der mange ekstra dage i dit selskab og mange god bedring kødben der skal fortæres smiley

• #113   4. okt 2018 Søde dejlige Cieo smiley smiley smiley

• #114   4. okt 2018 Hvor er det dog bare fantastisk, at hun kommer sig så hurtigt smiley smiley Fortsat god bedring med hende smiley

• #115   5. okt 2018 En uge efter Cleos væmmelige slangemøde. Hun er næsten sig selv igen smiley I morgen står den på besøg i dyrebutikker sammen med Cleo så hun kan vælge en masse godbidder og legetøj at gøre tiden lidt hyggeligere med smiley smiley
    (Salik kunne ikke lade være med at deltage smiley )
    https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/45809-cleo_er_naesten_saa_god_som_ny_

• #116   5. okt 2018 hvis hun var en kat var hun da vist en af dem med 9 liv ....

hvor er det dejligt at det er endt så godt, og når man tager hendes alder i betragtning så må hun være lavet af noget specielt, tror ikke mange hunde i den alder ville kunne holde til den omgang ..

• #117   5. okt 2018 Søde, dejlige Cleo og fantastisk smukke Salik smiley

• #118   5. okt 2018 Nuuurh smiley
    Hvor er det bare dejligt, at det går så godt med hende nu. Hun er sgu for sej smiley

• #119   7. okt 2018 https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/45814-1_uge_efter_slange_

en uge efter slangen smiley

• #120   7. okt 2018 Så dejligt at se smiley

• #121   7. okt 2018 smiley

profilbillede
  • #122   7. okt 2018

profilbillede
  • #123   7. okt 2018

profilbillede
  • #127   8. okt 2018 Nuuurh, hvor er de altså bare for kære smiley
    Og hvor er det bare dejligt at se, at Cleo ser så frisk ud igen smiley Hvor må det bare være en lettelse !! Fortsat god bedring med hende.

• #128   8. okt 2018 Hvor er det dejligt, at Cleo frisk igen smiley
    Og for pokker - hvor er jeg bare forelsket i hendes ører smiley Se dem lige, når hun går smiley smiley

• #129   8. okt 2018 Hvor var det godt, at du holdt ud. Og Cleo må vel næsten have brugt sin kvote af problemer, så resten af hendes liv vil være godt.

• #131   22. nov 2018 Det går bare så fantastisk godt smiley Hun er glad og
    helt rask igen. Det var en hprd uge at komme igennem og 14 dage hvor benet drillede men nu er hun sit gamle jeg igen smiley

profilbillede
  • #132   22. nov 2018 Så dejligt for Cleo smiley

• #133   22. nov 2018 Dejligt at smukke Cleo er frisk igen smiley
    Og sikke da et dejligt billede smiley

• #135   29. nov 2018 Imponerende, og fantastisk, at hun overlevede den omgang !!!

Seje lille Cleo smiley smiley

• #136   30. nov 2018 Ja Cleo er en lille sej en smiley .
    Jeg husker endnu, at jeg præsenterede en Freja, der stadig manglede pels på brystet og begge sider af kroppen for vores italienske dyrlæge.
    Dog var huden ikke helt sort længere, men stadig misfarvet.
    Hun fortalte, at vi skulle være super lykkelige.
    I Italien overlever kun ca.10% et hugormebid.
    Det skyldes at hugormene lever så langt fra "civilisationen", at hundene ikke når at blive behandlet!

Kommentér på:
Hugormebid - åh nej ikke mere... :(

Annonce