Nogen der kan hjælpe??? Nogen der kan hjælpe???
Jeg har en hund som har fået noget eksem af en slags. Dyrlægen siger at det er en ringorm, men det tror jeg ikke. For det første synes jeg ikke at det ligner en ringorm og er heller ingen af os andre som har fået nogen. Og hun har også noget i ørerne og det ligner slet heller ikke ringorm.
Har lavet et nyt foto album og det er det som hedder nye billeder. Der har jeg lagt tre billeder ind af det i hovdet. Det startede som en firkant hvor hårerne faldt af også kom der små knopper inden i. Det blir derudover helt vildt rødt og mærkeligt at se på når det bliver vådt. Og er ikke lige som blod. Hun klør sig ikke vildt i det, så er ikke på den måde hul på det.
Håber der er nogen som måske har nogle ideer til hva det kunne være. Har taget kødben fra hende, tænkte det måske var det. så hun for kun hundemad (olivers), lidt god bider og gulerødder.
Skriv endelig hvis i ved noget...
er ikke ved computeren heletiden, men tjekker helt sikkert jeres bud lige så snart jeg har 5 min...
På forhånd 1000 tak...
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
Aner ikke hvade det er.
Men kan du ikke prøve at tage til en anden dyrlæge og se hvad de siger til det.............
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 69 Svar: 186
Tak fordi du svarede...
nov 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 214
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
jul 2006
Kigger ind senere... Til forhåbentlig flere bud...
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
feb 2006
Følger: 72 Følgere: 70 Hunde: 7 Emner: 59 Svar: 2.695
Hun fik først pencilin i 10 dage det hjalp ikke...dyrlægen tog et skrab som viste lidt hårsækkemider og lidt svamp men endeligt ikke mere end der normalt er i huden...
Jeg kontaktede min opdrætter igen som jeg altid gør inden jeg foretager mig noget andet med vores franske bulldog...hun foreslog så noget salve som hedder Fuciderm, til behandling af hudbetændelse.
Dyrlægen mente også det ville have en god virkning nu når pencilien ikke hjalp...
Efter 3 dage var pletten i stor bedring og der begyndte at komme hår på igen....der har ikke været noget siden.
Fuciderm salven er altid god at have liggende hvis der skulle komme en lille betændelde tilstand i huden efter en hudafskrabning eller noget...dyrlægen mente Carla var blevet smittet i naturen.
Prøv at foreslå din dyrlæge Fuciderm salven...
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.371
jeg har selv prøvet ringorm på min gamle katte , og vil sige at det jeg ser ligner det vi havde ..
Ringorm starter ofte med en lille plamage af hår der falder af , derefter hæver det op i kanten , men skæl / sårlignedne vækst .. det kan klø ved berørig , ellers ser de ikke ud til at være påvirket af det .
I de mange tilfælde jeg dengang havde af ringorm fik vi det aldrig selv , så det behøver man ikke at gøre ..
Desværre ..hvis det er det , er det fandenst svært at komme af med , da det også kræver man behandler både hunden og ikke mindst omgivelserne da der vil ligge sporer alle vegne .
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.371
jul 2006
Men endnu engang tak for jeres svar...
feb 2006
Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det er det samme da Carlas plet er noget mindre ...
feb 2006
Nogen der kan hjælpe???