1.589 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Løbetid IGEN efter kun ca 2mdr hjælp! Løbetid IGEN efter kun ca 2mdr hjælp!

Hej alle,

I nat er min franske bulldog Mille på 1år og 8mdr begyndt på løbetid igen til trods for at hun startede løb d.14/4 og sluttede med at bløde ca d.1/5.. Hun har haft ret store patter dog uden mælk i, ingen påvirkning af adfæren og ingen hårde kirtler i patterne.. (Hun havde også i første løbetid store patter omkring den her tid efter løb).. fra første løbetid til Nr.2 gik der ca 8mdr..

Hvad pokker betyder det at hun allerede er i løb nu igen?! Er det livmoderbetændelse eller hvad sker der? :s Hun virker slet ikke påvirket eller dårlig på nogen måde.. Og blodet er super fint i farve osv.. intet udflåd.. Hun spiser og drikker fint..

Hanhundene har dog også været utrolig interesseret i hende men jeg vidste jo hun lige havde været i løb og tænkte derfor slet ikk over det andet end at de også normalt finder hende lidt mere end normalt "lækker"..

Skal jeg flyve afsted til dyrlæge eller hvad skal jeg gøre? :s Har godt nok aldrig oplevet noget lignende før..

Må hellere lige nævne at det altid har været planen at få hende steriliseret senere hen (når jeg har fået sparet op)..

Al hjælp modtages med kyshånd!!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbetid IGEN efter kun ca 2mdr hjælp!
  • #2   29. jun 2018 Okay, tak!

• #4   29. jun 2018 Var også min første tanke.. Tager afsted så snart dyrlægen åbner..

• #5   29. jun 2018 Få dyrlægen til at scanne æggestokkene. Det er nærmere tegn på cyster end på betændelse.

• #6   29. jun 2018 Tænker lidt at jeg egentlig vil få hende til at fjerne livmoderen hvis det er forsvarligt..

• #7   29. jun 2018 Puha tiden går laaaangsomt!! Nu må dyrlægen altså godt snart åbne!!

• #8   29. jun 2018 God bedring

Lad os høre hvad dyrlægen siger

• #9   29. jun 2018 Stakkels jer, håber at dyrelægen finder en god løsning til jer smiley

• #10   29. jun 2018 Og lad dig ikke spise af med en Mandagstid.
    Tag gerne hendes temperatur hjemme uden påvirkning af stress.
    Hvis det er en åben livmoderbetændelse, og Hunden har det ok kan man evt. Behandle medicinsk. Evt indtil man får mulighed for at steriliserer.

• #11   29. jun 2018 Tak Trine smiley

Og ja, håber virkelig de har tid/mener det er forsvarligt at fjerne livmoderen!!

• #12   29. jun 2018 De har heldigvis åben konsultation mellem kl.9-10 så vi tar derud der! også ringer jeg på forhånd kl.8 og spørger om de har tid til evt at fjerne livmoderen hvis det er det vi bliver enige om (håber jeg på)..

• #13   29. jun 2018 Hvis jeg alligevel helst vil ha steriliseret hende nu, er der så grund til også at scanne?

• #15   29. jun 2018 jeg vil nok tænke lidt over en sterilisereon . smiley

• #16   29. jun 2018 Hvordan tænke over sterilisation?

• #18   29. jun 2018 . det ikke mener skidt. overhovedet ikke smiley
    har bare hørt mange har fået problemer via fordi hunden er blive for tyk og skulle skifte foder og ditten og datten . men ja du ønsker det og det skal du have stort respekt for

• #19   29. jun 2018 Enig i både begyndende livmoderbetændelse eller cyster på æggestokke. Der plejer gerne at være noget galt når de har uregelmæssige løbetider.

• #23   29. jun 2018 Noget nyt?

• #24   29. jun 2018 Beklager jeg først får svaret nu - havde ikk fået sovet pga nerver i nat, så da vi kom hjem fra dyrlægen gik vi på hovedet i seng og har næsten sovet hele dage (PYH det har været HOT!!)

Dyrlægen mærkede først på hende og sys ikk umiddelbart hun ku mærke noget unormalt derefter blev hun scannet og der var ikke noget at se.. Jeg spurgte om vi ikk bare ku sterilisere hende for at være sikker men pga de kæmpe patter så var dyrlægen noget tilbageholdende med at gøre det og ville MEGET gerne vente hvis muligt, især fordi hun ikk umiddelbart ku se infektion.. Jeg endte med at få penicillin med hjem og skal selvfølgelig holde super godt øje med hende! Også skal hun ihvertfald ikk begynde at bløde mere! Fik at vide at adfærd, ekstra drikken, ekstra tisseri og opkast var det jeg skulle holde øje med samt vand/mad indtag..

Er noget træt af at hun ikk kunne blive steriliseret, men hendes erfaringer med at sterilisere på nuværende tidspunkt med de patter er ikke gode så hvis det overhovedet kan undgås så...

Er seriøst skide bange for om jeg vil kunne se hvis hun bliver rigtigt dårlig da jeg har hørt det kan være en lumsk sygdom smiley

Mht cyster, så kunne hun ikk se noget på scanningen men mente heller ikk man ville kunne se dem på scanningen sådan umiddelbart.. Hun mistænker enten livmoderbetændelse eller hormonel forstyrrelse (evt cyster) så om 1-2mdr, hvis det kan vente så længe, så bliver hun steriliseret lige meget hvad!

Hvordan var symptomerne hos jeres hunde?

• #26   29. jun 2018 Tak smiley

Er også glad for at dyrlægen hellere venter til det er bedst fremfor bare at springe overilet ud i det nu når det er bedre at vente smiley

Er super stolt af min lille pige, da hun skulle scannes lagde vi hende på siden og hun lagde sig bare til at sove smiley Så er man dælme afslappet.. SÅ dygtig.. Lader bare dyrlægen gøre hvad som helst..

• #27   29. jun 2018 Jeg talte med dyrlægen på Århus Dyrehospital om det med at sterilisere i løbetiden (fordi der er så mange historier om at hunden kommer til at “sidde fast” i hormonerne. Det har intet på dig! Men som Hearthitter siger, er det svært at styre blødningen når alt indvendigt er svulmet op. Så dyrlægen vil kun vente for hundens skyld, og de steriliserer kun i løbetid når det er absolut påkrævet.

• #28   29. jun 2018 Det var også det hun sagde samt at hun havde oplevet en gravhund der var i den hormonelle fase (progesteron) som Mille også er i, hvor patterne gik HELT amok med mælk - mere end en tæve med hvalpe og de kunne simpelthen ikk få det til at stoppe.. Så hun ville af de to årsager meget nødigt sterilisere med mindre det var absolut nødvendigt selvfølgelig..

Hvilke symptomer har i erfaret mht livmoderbetændelse? Bare så jeg er så godt som muligt forberedt!

• #30   29. jun 2018 Men hvis det var livmoderbetændelse på nuværende tidspunkt ville hun så ik enten ku mærke det/se det på scanningen?

• #32   29. jun 2018 Hmmm.. Jamen for pokker smiley Ved ærligt talt ikk helt hvad jeg så skal stille op - nu er det blevet weekend og dyrlægen ville helst se det an.. kan jo også være hormonel ubalance/cyster.. der var trods alt 8mdr mellem første og 2. løb så der kan jo sådan set ha været noget fra starten af mht ubalance..

• #34   29. jun 2018 Skal jeg vente til mandag eller?

• #36   30. jun 2018 Jeg har fået en tæve steriliseret på grund af voldsom blødning kort efter løbetiden. Og jeg mener virkelig voldsom. Der var, som andre også nævner, problemer med at underbinde kar osv. og hun begyndte efterfølgende at bløde.
    Og eftersom blodet efter operationen sivede stille og roligt ud i bughulen, var der ingen tegn på problemer, før hun blev påvirket af blodtabet. Hun blev opereret mandag, og lørdag var den hel gal, så hun måtte akut opereres igen natten mellem lørdag og søndag, og var indlagt et par dage, før jeg kunne hente hende.

Så operationer midt i voldsom blødning er ikke til at spøge med, men med Havanna var den første operation absolut nødvendig på grund af blødningens omfang, men det lyder ikke til at være helt så slemt for Mille.

• #37   30. jun 2018 Hun har heldigvis ikk blødt siden igår smiley Og hun spiser og drikker osv.. virker normal..

• #39   30. jun 2018 Dyrlægen sagde at blødningen helst skulle stoppe - men må snakke med dyrlægen mandag også ellers være meget obs på selv det mindste..

• #41   1. jul 2018 Tusind tak Rottemommie smiley smiley

Håber også virkelig det bare var en ubalance og at vi kan vente fordi hun har godt nok noget af et yver pt smiley

Kommentér på:
Løbetid IGEN efter kun ca 2mdr hjælp!

Annonce