Løbetid efter fødsel?? {{forumTopicSubject}}
Min Frida fik et kuld hvalpe for 7 uger siden, og vi har fået vores hanhund kemisk kastreret for 3 uger siden, så hun ikke bliver drægtig igen kort efter fødslen.
Nu spørger jeg sikkert rigtig dumt, men hvor hurtigt kan en tæve gå i løbetid efter fødsel? Frida blødte nemlig en del efter fødslen, men så gik det ligesom lidt "i stå" efter 3 uger. Nu er hun begyndt at bløde en del igen, og i modsætning til lige efter fødslen, er vores hanhund meget interesseret i hendes blødning nu Hans kemiske kastration er endnu ikke "gået i gang", og jeg bliver bare lidt nervøs for om hun kan gå i løbetid SÅ hurtigt efter en fødsel??
Hun er godt nok meget træt, men spiser og drikker fint. Temperatur er helt normal.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Løbetid kommer gennemsnitligt som alm cyklus + 1 md efter fødsel og diegivning. Dvs hvis tæven normalt løber i marts og september, men får hvalpe i maj, så kommer næste løbetid cirka i oktober, én md senere end sædvanligt.
Det er normalt at tæven lugter interessant efter en fødsel for hanhunde. Du må holde ham fra hende.
sep 2017
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 376
Vi holder dem adskilt fra nu af - tak
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
sep 2017
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 376
Dvs. når hun går i løbetid normalt april og oktober, så vil næste løbetid være omkring maj? Hun er jo lidt svær eftersom hendes 3 løbetid kom allerede i august (og derfor kom der et kuld hvalpe lidt for tidligt). Men de første 2 kom oktober og så i april De kom præcis 6 måneder efter hun var født og så igen 6 måneder senere, og så snød hun og gik i løbetid kun 3 måneder efter 2 løbetid
Løbetid efter fødsel??