{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Nikolaj B
Nikolaj B
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3

Hunde og trapper {{forumTopicSubject}}

Hej. Er der nogle som har noget viden/erfaring med hunde går på trapper?
Er fordi min kæreste og jeg har fået tilbudt en bolig på 3 sal uden elevator. Men vi er nu i tvivl om hvor vidt det er godt en vores hund at gå på dem hver dag flere gange. Hun er en rotweiler/labrador blanding på ca 30 kg og lige blevet 5 år.
Ved at hvalpe og ældre hunde skal man nok holde fra trapper. Men vores er 5 år og det er ikke stejle og af marmor (tror jeg det er).
Skal vi holde os fra trapper på 3 sal, eller er det Okay? Håber i kan hjælpe os ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde og trapper
  • #1   10. maj 2018 Den er svær.
    For en voksen sund og rask hund bør sagtens kunne klare at gå på trapper, ellers er der satme noget galt med avlen.

Men når det så er sagt, så er jeres hund 5 år og om få år faktisk senior og til den tid kan trapperne jo godt blive et problem.

• #2   10. maj 2018 Og ha i mente, marmortrapper er glatte, og ikke hundevenlige smiley

• #3   10. maj 2018 Jeg tænker også at det nok ikke er et problem nu. Men hvad vil I gøre når jeres hund faktisk er gammel? Som Zenta skriver er der jo ikke længe til.

• #6   10. maj 2018 Altså Sally er 7 år nu og fræser stadig op og ned til/fra 2. sal, ofte lidt hurtigere end jeg ønsker. Og umiddelbart, så har hun ikke tænk sig at sætte farten ned lige foreløbig. Hun er Border Collie Rottweiler mix og vejer også 29-30kg.

Ikke at det ville være det endelige, men min hun skal sgu kunne gå på trapper relativ ubesværet hele sit liv smiley

Hold din hund slank og adræt, og sær for at holde dig opdateret på bevæg apparatet.

profilbillede
  • #7   10. maj 2018 Det er jo også mere det at man er nødt til at have med at hunden KAN få problemer med trapperne som ældre.
    Zenta er 11 år og render stadigvæk på væggene og ville uden at blinke kunne spurte op og ned til 3 sal x antal gange om dagen.
    Laika på 13 ville få massive problemer. Ikke kun aldersmæssigt men også fordi hun har gigt og ikke normal bevægelighed i kroppen.

• #8   10. maj 2018 Personligt ville jeg undgå det.. Jeres hund er ikke gammel nu men det bliver den også risikere man at den ikk længere kan klare trapperne og enten må aflive eller flytte.. og hvis hunden ikk har fået taget røntgen kan den jo sagtens ha en grad af HD der med trappegang kan blive alvorligt/gi smerter.. og lige 3. sal er godt nok voldsomt med så tung/stor en hund sys jeg.. Personligt ville jeg ikke gøre det smiley

• #9   10. maj 2018 Har hunden en HD/AD status?
    Det er det afgørende punkt for mig i sådan en sag. En hund med prima hofter og albuer kan godt tåle de mange trapper tre gange dagligt.

Kommentér på:
Hunde og trapper

Annonce