{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

trapper og trapper... {{forumTopicSubject}}

Hej HundeGalleri.

Min kæreste og jeg har nu i rigtig lang tid snakket om at få en hund.
Og er nu kommet så langt at vi er begyndt at snakke om hvilken race der tiltaler os, og opfylder de ønsker vi har af den.
MEN vi bor på anden sal. (i en stor lejlighed)
og nu snakker vi om der er nogle racer der bedre kan "tage" trapperne end andre ?
vi ved at lange, lave hunde ikke kan lide dem, men de kan jo bæres, hvis det er.
Kan i hjælpe os med lidt viden ?

Mange Tak, mvh Nicki

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trapper og trapper...
  • #1   9. dec 2009 Hej Nicki.
    Hvis jeg var jer ville jeg vælge en race der er lille nok til i begge kan bærer den - trapper er bare skidt for alle hunde især når de vokser..
    Pøj pøj med at finde drømme hunden

• #2   9. dec 2009 Alle hunde skal bæres op til de er udvokset, så jo større hund i vælger jo tungere ja måske endda umuligt vil det blive at bære den op og ned, så det skal i ihvertfald have i tankerne.

• #3   9. dec 2009 Jeg tager det nu ikke meget tungt.

Så længe man ikke lader hunden lave marathon op og ned af trapperne, så skal det såmænd nok gå.

• #4   9. dec 2009 Ah jeg ville nu ikke lade min hvalp rende op og ned af trapperne til 2 sal (en hvalp skal joisær ud mange gange til den er renlig så det bliver dællme mange trin på en dag) mens de stadig vokser....synes ikke der er nogen grund til at risikere Hd og Ad, men sådan er vi nok så forskellige smiley

• #5   9. dec 2009 La' vær - ja det er vi nok.

Jeg hjælper hunden indtil den selv kan, og så får den lov til det i sit eget rolige tempo efter det.

Jeg nægter at pakke en hund ind i vat og bomuld. Til gengæld kigger jeg grundigt efter, hvilken hund jeg køber.

Hunden skal naturligvis beskyttes, men jeg synes i den grad, der er grænser for, hvor langt man skal gå for at beskytte lidt halvskidt avl.

• #6   10. dec 2009 Klapper for din sidste sætning CH smiley

• #7   10. dec 2009 Så fordi man ikke vil lade sin hvalp gå op af trapper til 2 sal flere gange om dagen....så pakker man sin hund ind i vat, øhm okay da.

At en hvalp tager et par trin om dagen skader ikke men 2 sal det synes jeg godt nok er unødvendig overbelastning, Hd er ikke kun arv men i den grad også miljø.
    Hvorfor så overhovedet passe på, så kan man da ligesågodt cykle en lille tur med hvalpen også....eller hvor går så grænsen.
    Det er sku ikke sjovt at leve med en hund der har Hd eller skulle aflive sin unge hund pga det, især hvis man har kigget sig godt for mht tavlen men bare ikke har passet godt på.

"Hunden skal naturligvis beskyttes, men jeg synes i den grad, der er grænser for, hvor langt man skal gå for at beskytte lidt halvskidt avl."

Undsyld man hvad mener du egentlig med det.....hvis en hund ikke har tavle, så kan man sku lige så godt lade være med at passe på den....jamen hallaluja for en fed holdning.
    Farvel g tak.

• #8   10. dec 2009 La vær- hvem taler om tavle?

Ja, for mig er de at pakke en hund ind i vat og bomuld at løfte den op og ned af trapper indtil den er udvokset.

Nej, jeg jeg panikker ikke over at cykle med en med en ikke-udvokset hund under de rette betingelser.

Og ja, jeg synes det er en glidebane at hundeejere camouflerer, at avlen der dårligere end den ser ud til.

• #9   10. dec 2009 Da vi købte vores tidligere hund,(han skulle blive en stor basse). Der bar vi ham ind og ud af bilen... vi bar ham op til min bror på 1 sal,, (vi var der et par gange om ugen) indtil vi simpelthen ikke kunne bære ham mere.. vi boede i lejlighed med elevator. Han fik atroflex, han blev råfordret, han fik lov at løbe i sand, vi passe meget på med at overmotionere ham osv osv... vi slugte alle de "sunde" råd til os og LEVEDE efter dem... hverdag!

Til trods fik han det rigtig skidt til sidst og blev aflivet som 10 måneder gammel af svær HD... vi var KNUSTE!!!

Opdrætter sagde vi nok selv var skyld i det... for han HAVDE jo gået på trapper, og hoppet ind og ud af bilen... da vi vel og mærke ikke kunne bære ham længere..!

Jeg kontakte min dyrelæge, som havde taget billeder af hans hofter og aflivet ham. Og spurgte hvad meningen var omkring det HD... var det virkelig vores egen skyld?? skulle der ikke mere til?!

Hans mening var klart, at det absolut ikke handler om trapper eller miljø... men skidt avl.. kort og kontant.. også nævnte han også hvor tit han hørte om folk som slæbte deres labber osv op og ned af trapper... hvilket han var meget uforstående overfor..

Jeg kan selvfølgelig godt vælge og tro på ham, fordi det andet gør for ondt... men hvor sygt er det lige, undskyld mit sprog hvis det skulle være vores egen skyld? så er der en jo ikke en hund der har en chance i denne verden...

Min er én historie... tør ikke tænke på hvor mange mennesker som sidder med skyldfølelse fordi det er så udbredt at sige det er vores egen skyld og vi skal passe så forbandet meget på!

Jeg undskylder mit sprog i dette indlæg... men glemmer aldrig min første kærlighed...

• #10   10. dec 2009 Vi bærer vores engelske bulldog op og ned, til og fra 2 sal.
    Ingen problemer idet, han vejer godt nok kun pt 13 kilo, men det er god træning smiley
    Vi har tænkt os at bære ham i al hans levetid, eller så længe vi bor hvor vi gør.
    Men når han er fuldvoksen har vi tænkt os at købe en sele med håndtag i , så kan du bære hunden som en kuffert op af trappen og hunden kan evt hjælpe lidt til selv uden den store belastning på hofterne.
    Vil anbefale jer IKKE at købe en større hund (fuldvoksen) end at i kan overkomme at bære.
    Sidebemærkning :Har hørt, at hunden faktisk har godt af ( engang imellem) at gå op af trapper, da det styrker dens rygmuskler, men aldrig ned .
    Håber i finder den rette hund smiley

• #11   12. dec 2009 Der er kommet super mange gode henvendelser smiley
    og vi regnede med det ville blive nemmere efter at have læst alle svarene, men det blev det ikke.
    Men vi har fået et rigtig godt billede af hvordan og hvorledes.
    Min kæreste er selv typen der vil "Pakke ind i vat" for at bruge et godt udtryk smiley mens jeg selv mener at en hund altså ikke tager skade af at gå på lidt trappe. selvfølgelig ikke hvis det skader den i "voksealderen" men ellers kan jeg altså ikke se noget problem.
    Vi tager det hele til os, og har det i baghovedet når der skal vælges.

Kommentér på:
trapper og trapper...

Annonce