3.180 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Min hund er blevet bidt Min hund er blevet bidt

Sidder her og er lidt i chok. Min skønne blide labrador blev idag overfaldet. Trods at hun havde underkastet sig (gør hun næsten altid når hun møder nye hunde eller hunde der virker lidt dominante), alligevel farede hunden på hende. Min hund skreg som en gris, men den anden hund blev bare ved - der var ikke tale om almindelig dominans og at hun skulle sættes på plads, det var ren aggression med blottede tænder. Ejeren var hurtig og fik hunden væk. Jeg tjekkede min hund igennem og umiddelbart var der ikke sket andet end det chok det havde været. Men så kom jeg hjem og opdagede at der alligevel var bidt igennem, så nu skal jeg en tur til dyrlæge med hende. Jeg var så dum ikke at få ejerens adr og tlf - men håber nu at jeg vil kunne finde hende en af dagene.

Måtte bare lige af med det!!!

Jeg ved ikke hvad racen hedder, jeg tænker det kan være en hjælp når jeg skal beskrive for andre i parken jeg går i, for at finde ejeren - kan nogen af jer hjælpe? Det var en brun mellemstor hund, helt korthåret.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er blevet bidt
  • #1   30. jan 2007 hvordan skete det??? var de i snor eller løs

• #2   30. jan 2007 det er skidt,øv for jer.. kom den bare løbende og angreb ?

• #3   30. jan 2007 Ej, hvor træls og en grim oplevelse for jer.....
    Har været ude for det samme med Tyson og han siges at være en "kamphund". Men blev bidt af en labrador.....

Håber du finder ejeren til den hund der gjorde det.

• #4   30. jan 2007 Hvis begge hunde var løse, kan du ikke bruge din andens ejer adresse og tlf til noget for så dækker forsikringen ikke...

Men det er sldrig sjovt når sådan noget sker. Bonzo har prøvet det to gange og derfor er han på dupperne den dag i dag når vi møder andre hunde..

• #5   30. jan 2007 nemlig kristina, og heller ikke hvis det er i en hundeskov

• #6   30. jan 2007 åhhh nej, hvor slemt er skaden? hvor skete det henne?

God bedring med hende

• #7   30. jan 2007 Vil lige sige, at det foregik i Søndermarken på Frederiksberg - jeg var på vej ind, min hund var i snor, den anden løs, og det er i det område hvor hunde skal være i snor! Så der er ikke så meget at komme efter rent forsikringsmæssigt. Spørgsmålet er bare om jeg kan finde ejeren igen!

Det værste i det her er, at min hunds sprog var meget tydeligt, underkastelse med det samme - og alligevel farer hunden på hende. Min hund er i forvejen så forsigtig og har et meget tydeligt kropssprog der fortæller hvor underdanig hun er.

Der er "kun" bidt hul ét sted, det kunne have været meget værre. Alligevel bliver jeg nødt til at tage til dyrlæge da der jo kan opstå en grim infektion hvis der ikke bliver gjort noget. Har måtte tage fri fra arbejde, og har en hund der nærmest klistrer sig op af mig.

• #8   30. jan 2007 Ja så er der ikke noget at komme efter forsikringmæssigt......
    Håber da for guds skyld at du finder ejeren. Han/hende skal da have afvide hvilken skda han/hendes hund har gjort.....

• #9   30. jan 2007 Bonzo blev også bidt dengang men jeg tog ikke til dyrlægen med ham, jeg rensede det selv og det blev et flot resultat. Jo jeg ville tage til dyrlægen hvis blodet stod ud.. Ellers synes jeg du bare skal prøve at rense det selv..

• #10   30. jan 2007 så har du loven på din side heldigvis.
    hader folk der ikke har styr på deres hund. synd det går ud over en hund som din
    hvis sådan en kom hen til min hanhund og det selv var en han, havde den ikke levet mere. der for synes jeg det er vigtigt folk kan kalde deres hunde til sig og respektere at andre har sin i snor. i sær et sted hvor de skal være i snor.
    jeg tager jo heller ikke min hanhund med i en hundeksov og slipper ham løs. kommer KUN steder hvor de skal være i snor

• #11   30. jan 2007 jeg syens også du lige skal se tiden an, mine hunde har tit store sår og rifter fra når de leger ude på marken

• #12   30. jan 2007 Der er lidt forskel på alm sår og rifter og så et hundebid - jeg tænker på infektion. Vil ikke risikere at det ender med en grim infektion. Det er over 2 timer siden, jeg har renset såret og det bløder stadig, så jo - jeg tager til dyrlægen, har også fået en tid.

• #13   30. jan 2007 Majbritt: Kan kun sige det samme som dig. Har selv en hanhund der kun kan lide sig selv og alle de dejlige tæver

• #14   30. jan 2007 hvor er det synd for din hund, håber at den får det bedre igen, snart

• #15   30. jan 2007 janni: jeg er nået til det punkt at hvis der kommer løse hunde hen til mig, råber jeg efter dem min hund bider
    men har heldigvis fundet et godt sted i aalborg, hvor folk er gode til at tage dere shunde i snor når de møder andre. mine tæver er altid fri og jeg tager dem i snor når der kommer andre og der samme gør folk når de ser jeg gør det

• #16   30. jan 2007 Majbritt: Jewg gør nøjagtig det samme. men synes ikke folk hører efter her. Det er kun ganske få.
    Har dog også fundet et godt sted her, hvor folk tager ders hunde i snor hvis der er andre.

• #17   30. jan 2007 * Team Friis & Co* H> Filippa blev også overfaldet da hun var 10 uger gammel (ikke bidt igennem men hun fik et kæmpe chok) og siden har hun være over-forsigtig overfor andre hunde. Hun underkaster sig for det mindste. Derfor ekstra ærgerligt når sådan noget her sker, fordi hun i forvejen er så forsigtig. Heldigvis har hun flere gode hundevenner som hun kan lege med og er helt tryg ved.

Hundeejeren var også meget chokkeret, undskyldte osv. Jeg var bare så kort for hovedet at jeg efter at have set min hund igennem, bare måtte væk fra den anden hund.

******Santa Fee(tøsehunden) *> Jeg er godt klar over, at min usikkerhed og angst hurtigt kan præge min hund, men hun skal skam stadig have lov til at blive luftet som hun plejer, og have lov til at gå løs - der hvor de må! Desværre er jeg en af de eneste hundejere i området som overholder de regler som Søndermarken har med opdeling af områder hvor hunde må være løs og ikke må være det.

• #18   30. jan 2007 Det var alligevel værre end jeg havde troet. Endte med at hun skulle i narkose, hun skulle sys og der blev lagt dræn. Nu render hun så rundt med skærm på, og kan ikke finde ud af at lægge sig ned (hun blev bidt bag på det ene ben, tæt ved halen). Endte op med en monsterregning, så nu skal jeg altså have fundet den hundeejer, så hendes ansvarsforsikring kan dække omkostningerne.

• #19   3. feb 2007 Sunette>> Er sgu ked af at høre det med din hund og håber du finder den person og hund som Du desværre har truffet på den u-fede måde. smiley

Majbritt>> Min kan heller ikke li´ andre hunde, med mindre det er hvalpe eller tæver. Så derfor råber jeg også til ejerne, at at de gerne må kalde på deres hund og få den i snor, hvis de altså gerne vil have deres dejlige vuffer hel med hjem.. Tit og ofte viser det så desværre bare, at de slet ikke kan kalde deres hund til sig og jeg slipper altså snoren hvis den løse hund vel og mærket går løs på Nico.. Har heldigvis kun måtte slippe snoren en enkelt gang og sjovt var det fanedme ikke at se sin hund gå amok på en anden hund, selv om det var den der startede og ejeren der var et kvaj som gik løs med sin hund og ikke kunne få den til at komme tilbage..

Kommentér på:
Min hund er blevet bidt

Annonce