16. aug 2008 Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
Hundeejer kræver erstatning for smadret bilrude. Hundeejer kræver erstatning for smadret bilrude.
http://ekstrabladet.dk/112/smadrede-bilrude-for-at-redde-hund-nu-kraever-rasende-ejer-erstatning/6794624?ilc=c
Jeg så lige dette ..
Jeg må indrømme at mine hundes sikkerhed kommer i første række, ALTID, men samtidig var jeg altså også blevet tosset.
Især fordi jeg har styr på mine hunde og varmen når de er i bilen.
Udover det risikere folk at skræmme mine hunde og smide glasskår ind til dem i det de smadre en rude.
Sidst men ikke mindst, smadre man en rude i min bil og hullet er stort nok, så får man Zenta direkte ud i hovedet..
Er hullet ikke stort nok, så risikere jeg at stå med en hund der har skåret sig voldsomt, fordi den har forsøgt at komme igennem alligevel.
Så alt i alt er den smadrede rude måske det mindste, men vil ikke kalde alt det andet for småting, men derimod store konsekvenser.
Hvad siger I?
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.487
Jeg ville nok også blive ærgerlig, hvis jeg fik smadret en rude helt uden grund, men tænk nu hvis jeg af en eller anden grund ikke havde styr på det med hund og varme, så kunne alternativet til den smadrede rude være endnu værre.
20 grader og solskin, så er der vidt åbne vinduer i min bil, selv om jeg kun skal et super hurtigt ærinde i en butik.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
Det er lidt der jeg vil hen.
Mine hunde lå i bilen i tirsdags efter kiropraktor omkring middag imens jeg var inde i først Rema og bagefter Lidl.
Jeg var blevet tosset hvis jeg var kommet ud til en smadret rude.
aug 2008
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 66 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 355 Svar: 14.424
En veninde og jeg var forbi McD for en hurtig burger - min hund lå i bilen i et bur med halvåben bagklap - han er rolig i bilen og siger ikke noget, undtagen hvis folk kommer for tæt på.
Venindens hunde (4 stk) lå i 3 bure + en løs. Hendes tæve larmer også voldsomt hvis der kommer personer for tæt på.
Vinduerne i bilen var på klem, de tre af dem - de 4. stod helt åbent for der står et bur som blokerer for den løse hund, så den ikke kan komme ud af vinduet.
Det var let overskyet og vel en 18-20 grader.
Der kom en tyk trunte og skulle liiiiige ... ja, det skulle hun - for hun havde OGSÅ hund og skulle liiiiige fortælle veninden om hvor farligt det var og at hendes hunde så ud som om de var ved at dø af varme.
Min hund var heller ikke gået ram forbi - på trods af at begge vinduer foran stod halvt åbne og bagklappen som sagt også var åben .. ja, så var han da også ved at dejse om af varme iflg hende hundeejeren.
Jeg må indrømme ... at nej, jeg gider ikke diskutere med sådan en - det er bare ut a min botik !!!!!
Ellers så bliver du hjulpet lidt ....
Havde hun så meget som åndet på min bil for at "redde" min hund - så havde jeg mast hende !!!!!
Jeg kan sagtens følge at personen med den smadrede rude ser rødt ..
aug 2008
Ej jeg er helt enig med dig.
Jeg skal ikke straffes med smadrede ruder, fordi andre ikke har styr på varmen og deres hunde.
Det kan simpelthen gøre mig så arrig, at folk efterhånden tror man er en helt hvis man lige smadre en rude og "redder" Fido.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.841
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.921
Jeg må indrømme jeg har det som udgangspunkt fint med at knalde ruden, og været forud indtaget med at hundejere ikke har styr på det. Den generelle danske indkalds-sikkerhed fortæller mig, at det er som udgangspunkt fint ikke at stole på.
Ærgeligt for lige denne hundeejer, der bliver straffet fordi andre er nogle idioter. Det er så træls, men sådan er det. Af samme årsag er jeg belemret med at jeg skal låse min dør og huske min nøgle, og betalte mere i indboforsikring i Taastrup for en lille lejlighed end jeg gør for hele mit hus med mindst over dobbelt værdi til billigere penge. Jeg blev straffet fordi gennemsnits danskeren i det område var idioter.
Hvad kan man så gøre ved det?
Lad hunden(e) blive hjemme, lad døren stå ulåst, åben vinduer, åben bagsmækken og hav hunden i bur. Man kan også tage chancen og bande over alle andre er nogle idioter, men det bliver et langt liv.
Vi kan også ændre lovgivningen? Men, det er jeg ikke fan af. Jeg sætter pris på at vide, at jeg til hver en tid må lave indbrud i andres biler/huse/campingvogne etc. for at redde liv, hvis jeg personligt mener de er i fare.
Jeg var også blevet gal hvis min rude var knaldet og det var mig i situationen, men fordi jeg bliver gal, betyder ikke altid at de andre nødvendigvis har handlet imod hvad jeg mener oftest er den rigtige løsning. Jeg kunne godt bare blive gal over det gik udover mig. Lidt ala fartbøder. Jeg er meget fan af dem, men ikke hvis det er mig som modtager.
jun 2017
aug 2008
Ja man kan lade hunden blive hjemme, men samtidig skal andre altså ikke bestemme om jeg må og bør have mine hunde med i bilen. Det er mit valg og mit ansvar.
jun 2017
Det er dit valg - helt og holdent. Det er bare med den risiko at nogle, som loven er pt, kan blande sig hvis de er uenige uden du når at have noget at sige til det.
okt 2010
aug 2008
Det går ikke stille af sig så, det kan jeg love for.
Det er muligt at alle andre er nogle fjolser, men det skal ikke gå udover mig.
aug 2008
Mine er ikke i nød når de er i bilen.
okt 2010
aug 2008
Og hvem tager ansvaret hvis Fido hopper ud af bilen og render på vejen?
Folk er simpelthen nødt til at tage en slapper og tænke tingene til ende inden de beslutter sig for selvtægt og "redder" Fido.
jun 2017
ikke hærværk, du læste ikke artiklen grundigt nok.
"Derfor er politiet af den opfattelse, at der ikke er tale om hærværk, men om nødværge-retsbestemmelser."
Ejer føler det er hærværk, "frelser" føler de redder liv - det er en hårfin grænse i mellem hvor jeg føler at debatten ligger, at hvad gør du, hvis du egentlig er i tvivl? Tager chancen og håber hunden/babyen overlever? Smadrer ruden (som ja, det er lovligt, og nej - det er ikke hærværk) og tager konfrontationen med ejeren af bilen? Hvad er du mest bange for at leve med - konsekvensen af en sur ejer eller en samvittig der kunne koste nogen livet?
#18 frk jensen
Ja det risikerer Fido, men hvad er værst - død af hedeslag og dehydrering eller risici for glasskår evt i pote og tur forbi dyrlægen? Ja det er en risiko, men den ville jeg gerne tage med
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.270
Personligt havde jeg nok bedt butikken om at melde det ud i højtaleren, førend jeg havde smadret ruden.
Hvis det ikke hjalp og jeg vurderede at det var farligt for hunden, så gik jeg ikke bare videre.
At en eller anden ejer så senere dukker op, og eventuelt skabte sig som en af de der 5 årige der ikke må få en is.
Det ville jeg gladeligt tage med.
Man må jo håbe at folk først reagerer når det er nødvendigt.
I øvrigt, tænk sig, hvis det var min bil. Jeg låser ikke altid buret, og stakkels dem der mente at min hund skulle redes, hvis han samtidigt mente at nu skulle hans bil forsvares...
jan 2006
Det kostede mig 3000 i "svie og smerte" at min hund bed en person, der brød ind i min bil da den holdt på Kattesundet en tidlig aften ... det måtte den ikke og jeg fik en bøde.
Folk der er så ivrige efter at redde andres hunde, burde iøvrigt gøre en masse den tjeneste at lære, at en hund, der står med blottet gebis og savlen sprøjtende ud af kæften IKKE er ved at dø af varme.
Folk er nogle irriterende nok-sagt´er .. de blander sig i ting, de burde holde sig væk fra.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.048
Hellere forebygge end at stå med en smadret rude og en hund der måske får skåret sig...
Men ja, jeg var også blevet pænt irriteret, hvis min rude blev smadret... Og ville da forvente, at folk betaler for skaden, når de begår hærværk, uanset om grunden var nok så ædel.
aug 2008
Så et fjols kostede dig 3000 kr. fordi denne blandede sig???
Hold nu kæft altså.
Det er præcis den slags jeg mener.
Jeg bliver stiktosset hvis nogen knalder en rude i min bil!!!
jan 2006
Min hund bed ham - og det var det, der kostede mig 3000 kroner.
aug 2008
Men jeg kan ikke forstå at du skal have en bøde for at andre bryder ind i din bil.
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.057
Se feks klippet her, hvor ruderne vel er ca 3-5cm nede
https://www.youtube.com/watch?v=JbOcCQ-y3OY
jan 2006
aug 2008
Folk burde lige klappe hesten inden selvtægt.
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.057
Man kan ikke se på hunden om det er kritisk, før der allerede er fysisk skade på organer, og så er det sandsynligvis for sent.
Generelt er jeg enig i at folk lige skal tage en slapper med at spille helt uden at tage forbehold og gøre hvad der kan gøres inden. Men når man står i situationen så det sgu svært at vurdere synes jeg.
aug 2008
Følgere: 1084 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.743
Og selvfølgelig ville jeg blive temmelig træt af en smadret rude, for jeg HAR styr på at have hunden i bilen. Jeg har faktisk lidt overvejet den metode med en seddel i ruden om hvor længe hunden har siddet der eller med mit nummer på.
aug 2008
Der er gået lidt for meget sport i det.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 397
http://ekstrabladet.dk/112/dorthe-var-med-til-at-smadre-rude-for-at-redde-hund-saa-broed-helvede-loes/6794840
aug 2008
Hvem er det nu hende der er???
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
aug 2008
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
Politiet bør ikke pludselig kunne ændre mening ...
Jeg har haft Kia i bur bag i bilen, før kl. 12.00 middag, hvor bilen vendte så solen var mod forenden af bilen. Bagsmækken var HELT åben, og Kia havde vand i buret. Hun sad derfor i skygge.
Jeg havde kun lige parkeret på Brugsens parkeringsplads, da jeg bliver antastet af en dame, der HAR set, at jeg har kørt en omvej, for at bilen vender, så solen ikke står ind mod hunden. Hun starter ud med "Hør nu her lille ven ..." og jeg lukker helt af.
Jeg siger jeg har helt styr på det her. Jeg gider ikke diskutere det, da Kia netop ikke skal sidde længere i bilen end nødvendigt, så jeg går ind i butikken, mens jeg siger, at hun ikke skal blande sig. Hun råber efter mig, at det skal hun i hvert fald, og bla bla bla.
Jeg siger, at hun jo så i første omgang bør starte med at kontakte politiet ...
Hun får forhåbentligt ikke et ben til jorden, hvis hun ringer til dem (sidste år var der vist desværre også en af politiets hunde, der døde pga. uagtsomhed i forhold til varme og hund i bilen
Jeg var ude ved Kia igen på under 10 minutter ... Hun sad stille og roligt og hyggede sig med at kigge på bil og mennesketrafikken på parkeringspladsen
Så er det jeg skal huske mig selv på, at damen jo gjorde det i den bedste mening ...
Min kontaktperson har set en hund dø pga. varme i en bil på Vorbasse Marked. De handlede for sent. Så hun er ret hysterisk ang. hunde og bil. Hun skulle også først se, at jeg har styr på det med Kia, og varme i bil, før hun var tryg ved det.
Man kan få et termometer som kan ligge i bilen, og man kan så aflæse det, mens man er i butikken, eller hvor ens ærinde er, så man hele tiden kan holde øje, med temperaturen i bilen. Der er ingen undskyldning for ikke at tage sine forholdsregler.
Der er heller ingen undskyldning for at udøve hærværk. Hvis man vælger at baldre en rude, fordi man gerne vil i medierne, så må man betale bøden.
Jeg har ikke kasko etc. Jeg har ikke råd til at betale for nye ruder fordi nogle er fuldstændig hysteriske ...
Dem der balder ruder er sjældent kløgtige nok til at balre ruden længst væk fra hunden
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 234 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 994
Hun mente, at Ellie var ved at dø af hede, fordi bilen var "dugget til"... ehm... bilen var altså bare møg beskidt - ikke dugget til
Men forklarede hende pænt at hunden havde det OK - og ikke var døende, også kaldte hun mig en sæk og gik sin vej. Meget modent.
Jeg VAR blevet sur, hvis hun havde smadret et vindue. Fordi havde helt styr på det - kan nemlig godt tænke selv
okt 2007
Jeg kan også godt blive bekymret for hunde i nogle situationer. Og så observerer jeg, begynder at undersøge hvordan jeg får kontakt til ejeren, hvis det bliver nødvendigt etc.
Oftest er det ikke nødvendigt. Oftest HAR ejer altså styr på det.
Man må godt lige bruge indersiden af hovedet inden man handler.
Her ringer de til politiet som de SKAL. De vælger så i deres medieliderlighed at ignorere politiets henstilling om IKKE, at knalde en rude ... endnu, da politiet er på sagen.
Politiet ender så efterfølgende med at trække i land, og støtte op om dem der begik hærværk ... Hundeejeren har loven på sin side.
Der er nemlig slet ikke så nemt
aug 2008
aug 2008
aug 2008
Jeg kan læse at ejer udtaler at hunden hoppede glad ud af bilen da den blev åbnet og jeg kan intet læse om noget dyrlægebesøg.
Jeg kan sjovt nok heller ikke læse noget om at "redningskvinden" skriver noget om at ejer lyver omkring den info med at hunden var ok da den blev lukket ud.
Og lidt en overreaktion at kalde ud over Lidl at hunden var ved at dø.. Det var vist ikke helt tilfældet.
jul 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 180
og self ruller vi vinduer ned og de får vand ind til sig. selv hvis det vinter kommer der en seddel op.
aug 2008
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.500
Derudover så gav de heller ikke ejer en chance for at nå ud til bilen efter politiet havde talt med ham, så jeg kan godt forstå han er sur.
Der er gået lidt for meget linse Kessler i det med at redde hund for nogle. Og de er ca ligeså gode til at vurdere om hunden har behov for at blive reddet.
aug 2008
Jeg forstår virkelig godt manden.
Det beviser jo bare endnu engang at der er gået sport i at "redde" hunde der ikke lider nogen nød.
Det gør mig sku arrig.
maj 2008
Den tragiske episode sammenholdt med at jeg selv har det dårligt med varme gør, at jeg har meget lidt tolerance lige på det punkt. Jeg har aldrig smadret en andens bilruder, og har svært ved at forestille mig at gøre det, men bare ignorere en hund i en lukket bil en varm sommerdag i den salige tro, at det havde ejer nok styr på, ville jeg altså heller ikke kunne.
En seddel i ruden om at hunden er ok, at den kun er efterladt ganske kort, der er air condition eller hvad det nu kan være, er da en god ide. Bare den seddel viser, at man er opmærksom på, at varmen kan være et problem, og at der er taget højde for det.
aug 2008
maj 2008
#54, Enig, men det sker desværre alligevel.
aug 2008
Jeg har også blevet tosset.
aug 2008
Suk.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.451
Begge hunde lå og sov uden så meget som at halse og lignede op ingen måde nogen der var ved at dø af varme. Iflg damen var det en overtrædelse af dyreværnsloven jeg gjorde mig skyldig i ved at lade dem vente uden for Irma i 20 min i bilen den dag
... for pokker da kig på hundene og se om de ser lidende ud inden du himler op.
maj 2008
Hvis man ser nogle efterlade en hund i bil en varm sommerdag og er i tvivl om ansvarligheden i det, så spørg da ind til det i stedet for at starte med overfuse vedkommende. Det ville jeg i hvert fald ikke blive sur over, tvært imod.
jan 2006
De skal bare fise af - og kan de ikke selv finde ud af det, bliver de hjulpet.
Min rummelighed overfor den slags mennesker er ikke-eksisterende - min tålmodighed endnu mindre !
aug 2008
Så længe jeg har styr på mine hunde og varmen, så skal folk altså bare blande sig uden om. Jeg skylder ikke nogen en forklaring.
aug 2008
jan 2006
Men hey ... jeg har altså kun en hund, så maller .. nej
Jeg respekter fint, at I andre gider diskutere med folk, der har forstand som stuefluer, det må I selv om.
Jeg gider bare ikke - der er ting, der imo er så indlysende, så jeg ikke har lyst eller tid til at skulle ud i at forklare det.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
Hvis nu vedkommende "kun" havde været inde og handle, og var væk i kort tid, ville jeg mene at det var en overreaktion. Men vedkommende har været væk i 45 min. og vendte kun tilbage til bilen, fordi politiet måtte ringe efter vedkommende.
Hvis man efterlader sin hund på den måde, og i så lang tid, på den her årstid, så beder man sgu selv om at få problemer.
Kan godt forstå at folk reagerer, og hurra for det !! Dyr og børn dør hver år pga. at de bliver efterladt i en alt for varm bil
Selvfølgelig er det da sur røv, at komme ud til sin bil, der har fået smadret en rude. Men omvendt, så er vi kun mennesker, og vi begår alle fejl. Vi mener alle selv, at vi har helt styr på det der med hunde og varme biler, men ikke desto mindre, så dør hunde hvert år i alt for varme biler
Jeg vil hellere have at folk reagerer en gang for meget, end en gang for lidt, når vi taler om efterladte dyr, eller børn alene i bilen.
Og lidt tankevækkende, så var der for nyligt den her artikel i EB: http://ekstrabladet.dk/biler/hund-sidder-og-gisper-i-varm-bil-over-hundrede-mennesker-vader-lige-forbi/6788907
okt 2007
Jeg får desværre såå dårlig samvittighed, når jeg endelig siger fra. Jeg begynder at tvivle på mig selv, og får det dårligt over, ikke at have været diplomatisk, når vedkommende, forhåbentligt, har henvendt sig i en god mening ...
Samtidig så føler jeg så også, at jeg har ret til at sige fra ...
Jeg er meget splittet, og det kan ødelægge ikke kun den ene dag, men dagene efter ...
Jeg er konfliktsky af natur ... jeg higer efter harmoni og kumbaya ... typisk fisk
Jeg beundrer i mange tilfælde dem, som ikke behøver slås med dem selv på den måde.
dec 2010
okt 2007
Jeg har skrevet om den sidste episode jeg oplevede, længere oppe. Kvinden insisterede på en konflikt.
Hun havde så det hele i munden, for hun rørte ikke min bil (den var ikke låst, så hun kunne sagtens have pillet ved vinduerne etc.), blev ikke ved Kia og bilen, og hun kontaktede ikke politiet.
Men det var stadig en virkelig træls oplevelse, da hendes nedladende attitude fra start, udelukkende enhver diplomati. Hun vidste bedst og der var intet, der kunne overbevise hende om andet.
dec 2010
Jeg havde sgu nok også sprunget en sikring, hvis jeg løb ind i sådan en "klog" dame, som bare ikke vil lytte til sund fornuft
aug 2008
Det kan også være en irriterende ting.
jan 2006
Den person, der stod et stykke fra min bil engang ved Fakta i solskin og sagde til mig, da jeg efter ca 5 min (hentede bare en kold cola og smuttede igennem køen, takket være nogle venlige ældre mennesker) "Nå, det er fint du kommer nu. Jeg fik øje på din hund og ville lige være sikker på, at han er OK og hans ejer kommer tilbage med det samme"
- fik da heller ikke andet end et stort smil og et "tak skal du have" ...
Der er flere end en indgangsvinkel - men bruger folk selv en konfliktoptrappende, bliver de edderdylme fulgt til dørs !
dec 2010
Men hvis nu man er konfliktsky, modsat nogle af os rappenskralder
maj 2008
maj 2008
Jeg finder mig da heller ikke i al ting, men jeg starter ikke i det røde felt, hvis folk ellers taler ordentligt til mig. Og jeg synes da også, det virker mere effektivt at holde hovedet koldt i stedet for straks at brøle op.
Hvis folk så tydeligt vil konflikten, så kan jo altid skrue op for styrken
jan 2006
Der er ting der for mig er indlysende - man taler pænt når man bliver tiltalt pænt.
Når jeg i mit indlæg #63 skriver som jeg gør, burde det være klart som vand, at jeg naturligvis er blevet tiltalt på en uhøflig måde.
jan 2006
Kommer an på ...
dec 2010
Jeg prøver også altid med det gode først, hvis ikke det virker, så bliver der skruet op for volumen
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
dec 2010
okt 2010
jan 2006
Min hund vil utvivlsomt bide - og bide fælt - enhver, der vil tage ham ud af buret og selvom jeg kan blive vanvittig over folk, der blander sig i andres ting, ønsker jeg trods alt ikke, at de skal komme i nærkamp med Czhaplin ...
Men super smart skilt - ingen tvivl
okt 2007
Hun ville nok løbe væk fra dem, hvis ikke de fik fat i hende, ret hurtigt, og så holder hun sig som regel fra fremmede mennesker (reserverthed ligger til racen).
Det er lidt træls, at hun ikke lige der virker mere "skræmmende", for hun er oplagt offer, hvis nogen vil skade hende. Der er endda nogle der har stjålet hendes legetøj, som lå ved siden af hendes bur, mens hun sad i buret ...
Da hun sad løst i bilen sagde hun heller ikke noget. Men hun brugte meget, at dytte efter mig
Jeg er kommet ud til bilen, hvor en anden bil har været parkeret sådan, at føreren kunne sidde og nusse Kia igennem vinduet, mens hun sad på førersædet.
Kia er nok den blideste hund, så længe hun ikke er i forsvarsmode. Hun regner ikke ting som vigtige ressourcer, det være sig hjem eller bil, så hun forsvarer dem ikke.
Jeg tror jeg er den eneste ressource hun vil forsvare mod mennesker ...
Til gengæld larmer hun helt sindsygt, i det øjeblik jeg åbner førersidedøren, da hun ved, at vi nu skal videre "på eventyr". Og hun larmer fra da af, til jeg stiger ud af bilen næste gang ... Hurra for ørepropper
Hold da op hvor folk glor
Jeg kan åbne de andre døre i bilen, og hun siger ikke et pip, det er bare den der førersidedør
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 3.714
aug 2008
jan 2012
Og der var da ikke en komfortabel temperatur i den, men det ville ikke have været en farlig temperatur for en hund, selv i længere tid. Og det var omkring kl- 14:30
maj 2008
En del kommer nok også an på, hvor bilen holder, og min holdt på asfalt.
jan 2012
aug 2008
jun 2017
aug 2008
aug 2008
aug 2008
jan 2012
maj 2008
For mig er selve problemstillingen mere interessant end lige netop denne hændelse og de involverede personer.
okt 2010
hendes tilhængere roser hende for at redde hunden
aug 2008
maj 2008
I et tilfælde som dette, så synes jeg det interessante er selve problemstillingen, altså ikke kun i denne sag men mere generelt. Altså hvad kan man tillade sig, når man ser en hund i en bil en varm sommerdag ? Hvornår må man gribe ind ? Skal hunden ligge og ralle på gulvet før man griber ind ? Skal man bare gå ud fra, at det har hunde ejeren naturligvis styr på ? Hvordan vil man have det med sig selv efterfølgende, hvis man tog fejl og A man smadrede en rude, men det viste sig at hunden havde det fint eller B man gjorde ingenting og hunde ejeren havde ikke styr på og hunden døde ?
okt 2010
maj 2008
Jeg vil dog fastholde, at jeg personligt heller vil have en smadret rude end en hund, der lider. Jeg gør så selv, hvad jeg kan for at situationen ikke opstår. Desværre er det ikke alle, der gør det samme.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 82 Hunde: 2 Emner: 348 Svar: 6.087
Men ellers, så må det i min verden høre under selvvalgt risiko.
aug 2008
sep 2005
aug 2008
sep 2005
Så er mit argument stadig at man må sørge for at velmenende folk kan SE at man har styr på det.
Jeg vil sgu hellere have 1 smadret bilrude for meget, end 1 for lidt.
aug 2008
Jeg vil gerne undvære smadrede ruder.
sep 2005
1) den kedelige, at ikke efterlade hunde i bilen
2) sørg for at der er kontaktinformationer, sådan at folk kan få hul igennem til dig og få bekræftet at der ER styr på det.
Jeg har så ikke bil selv, men jeg er den der smadrer ruden såfremt jeg ikke kan få bekræftet at der er styr på sagerne og jeg skønner at dyrene er i en risikosituation.
aug 2008
aug 2008
Mine lå i bilen igår imens jeg var i Netto og i Rema efter kiropraktor.
aug 2008
jan 2012
Der er ikke en klar præcedens, så man må nok se på proportioner.
Og jeg håber at der bliver en sigtelse for hærværk eller lignende, så grænserne for lovene prøves
aug 2008
Mon ikke folk så ville nøjes med at spille helt, når der er noget om det.
Bliver simpelthen træt i hovedet over alle de selvudnævnte helte der tror de skal blande sig.
Hundeejer kræver erstatning for smadret bilrude.