Online Tilmeldt:
27. jun 2008 Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.375
Når man kender sin hund godt / at følge mavefornemmelsen Når man kender sin hund godt / at følge mavefornemmelsen
My kom ud af løbetiden for ca. 1 måned siden. For 2 uger siden var jeg ved dyrlægen fordi My slikkede sig meget i begge huller bagi..
Hun var tydeligt generet og fik derfor tømt analkirtler hos dyrlægen, men slikkeriet på kønsorganet kunne skyldes at hun var ved at blive falsk drægtig. My var også lidt mere rolig end normalt. Temperatur, adfærd og tilstand var ellers ok. Dyrlægen mærker på maven, primært for at se om My reagere på det.
Der var tale om livmoderbetændelse, men at det ville være for tidligt at konstatere, også ved scanning.
Det ville også undre dem, når hun er så ung (1 år og 9 måneder).
Vi tager hjem med My.
Slikkeriet fortsætter, men My spiser, drikker, er aktiv udenfor, træner og går ture som normalt - dog mere rolig indenfor. Jeg bliver ved med at sige, at hun opføre sig underligt, at jeg tror, at der er noget galt fx livmoderbetændelse.. Men da jeg også godt ved, at jeg selv er lidt hysterisk (?) angående mine hunde, så prøver jeg at tage det stille og roligt, og "se tiden an".
De sidste par dage reagere My ikke ret meget på kattene (hun plejer at jage dem), hun putter rigtig meget, reagere sjældent på at de andre hunde leger (hun kan ikke se på andre hunde lege, uden at blande sig), men vil gerne gå ture, lege, løbe og træne udenfor. Hilser gladeligt på diverse mennesker og hunde.
Igår og idag vil hun ikke spise sine kedelig hundepiller, hvilket er meget unormalt for My! Hun æder ALT og vil ikke dele med nogen. I formiddags lod hun vores anden tæve Paya spise My's tørkost, hvilket aldrig er sket før. Jeg beslutter derfor at få hende tjekket igen, hvor hun reagere en lille smule når dyrlægen mærker på maven, men temperaturen er fin og der er ingen udflåd at se. Hun har drukket, spist og været fin aktiv de sidste mange dage, pånær de sidste to dage.
Jeg siger, at jeg gerne vil have hende scannet for at være sikker, og det gør vi så. På scanningen var det tydeligt for dyrlægerne at se, at der var noget galt. Livmoderen var noget større end den skulle være (= betændelse)
Så imorgen skal My steriliseres. 2 måneder før planlagt...
(My til venstre og Paya til højre. Paya skal iøvrigt i røntgen på fredag, fordi kiropraktoren mener, at hun kan have gigt i ryggen )
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 80 Svar: 3.425
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.375
jun 2008
Så spare jeg lidt penge, som kan bruges på Payas undersøgelse.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.487
Sådan en lukket livmoderbetændelse er noget rigtig grimt skidt, eller kan i hvert fald blive det, hvis den ikke opdages i tide. Og ofte har dyrlægerne netop udgangspunktet, at det nok ikke er livmoderbetændelse, når tæven er så ung.
Så pøj pøj med operation og røntgen.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.451
Min hund var 1½ år da det skete.
jun 2008
Mette, sikke en oplevelse! Vi kender godt det med at se tilbage og genoverveje eventuelle symptomer, men ikke i så akutte tilfælde.. Pga. vores hundes knæoperationer er jeg bare blevet SÅ opmærksom på adfærd, at de mindste ændringer får mig til at tænke, hvad grunden kan være. Ikke fordi jeg styrter til dyrlægen konstant, men jeg tænker altid en ekstra gang over, hvorfor mine hunde lige gjorde "det", er stoppet med "det" osv.
Glæder mig bare til at vi kan hente hende igen.
jun 2008
Hun har haft ondt det samme sted hver gang vi har været ved kiropraktor de sidste mange gange. Ikke noget jeg har lagt mærke til som sådan, men kiropraktoren kunne jo se det i journalen. Så han anbefalede en tur i røntgen.
jun 2008
Hun er ikke så glad for bodystockingen, så den tager vi af, når hun er under opsyn. Generelt hader hun at have "tøj" på, så det bruger vi kun når det ikke er forsvarligt at lade hende rende rundt uden.
Hun er allerede klar på at jage kaniner, så 10 dage med snor på, både på gå turene og i haven..
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
Når man kender sin hund godt / at følge mavefornemmelsen