1.477 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Lua
Lua
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 66 Svar: 246

Blod i afføring Blod i afføring

Hej HG.

Min hund har rigtig dårlig mave. Hun spiser en masse græs, og hendes afføring er stort set vand. Jeg har givet hende zoolac (staves?).

Jeg er dog lidt urolig, fordi der er blod i hendes afføring. Det har jeg ikke oplevet før. Hun er 3 år.

Er det noget at være urolig over?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blod i afføring
  • #2   11. jun 2017 Jep, det er noget at være urolig over.

Blod i afføringen, som ikke er en smule frisk blod på grund af en rift skal tilses.

Både hos dyr og mennesker smiley

• #4   11. jun 2017 #1: Det har stået på fra vi vågnede i morges. Der har ikke været noget igår eller i nat.

#2: Hvordan ser man om det er blod fra en rift? Blodet er meget rødt, så jeg tænker ikke, at det er gammelt?

#3: Uh det lyder ikke godt. Hun drikker heldigvis fint. Jeg har ikke taget hendes temperatur.

• #6   11. jun 2017 Undskyld, hvis det er et lidt dumt spørgsmål, men hvordan gør man lige det, Isabelle?

• #7   11. jun 2017 Man putter termometeret i numsen på hunden.

• #8   11. jun 2017 #7: Okay. Hvad er en normal temperatur hos en hund?

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #9   11. jun 2017 37.5 - 39 grader. http://www.anicura.dk/fakta-og-rad/hund/hundens-normaltemperatur/

• #10   11. jun 2017 #9: Okay, tak.

• #13   11. jun 2017 Okay, nu har jeg tjekket temperatur og den var fin. Tricket med hudfolden er også prøvet, og der var heller ikke noget.

Hun har lige spist for første gang idag, og virker umiddelbart OK. Jeg vil holde øje med hendes afføring.

• #14   12. jun 2017 Bamse fik det i ny og næ. Altså splat mave med blod i.
    Faste hunden til imorgen, også giv den en omgang udkogt ris og kylling. Også forsæt med Zoolac. Hvis der ikke er feber og hunden ikke er helt skidt eller er dehydreret ville jeg ikke tage til dyrlægen.
    Jeg har været til dyrlæge flere gange med Bamse pga dårlig mave. Den enegang sked han rent blod, og mange gange. Der fik han antibiotika og væske, og skulle på skånekost i en uges tid. En anden gang, fik han kun antibiotika, også zoolac.

• #15   12. jun 2017 Min hund har det heldigvis meget bedre i dag. Zoolac'en har virkelig hjulpet. Hendes afføring er normal i dag, så det var bare lige én dags smat-mave med blod.

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

#16   12. jun 2017 Godt at høre TS. smiley
    Når en hund har dårlig mave, kan tarmen godt blive irriteret og dermed bløde lidt.

• #17   12. jun 2017 #16: Ja, det er sikkert det, der har været problemet. Jeg blev bare lidt bange når der var blod i.

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

#18   12. jun 2017 Det kan jeg godt forstå.
    Jeg har selv oplevet det samme. Blev også vildt nærvøs, snakkede med dyrlægen og fik denne besked.

• #19   12. jun 2017 Hvis du går ind på min profil,der er et billede album, og der kan du se en af de gange hvor Bamses var rigtigt slemt. Der havde han en slem infektion i maven og var dehydreret.

Kommentér på:
Blod i afføring

Annonce