Blod ved afføring {{forumTopicSubject}}
Vores hanhund på 9 år, blev diagnoseret med en hjertelidelse her i februar, han blev sat på vanddrivende medicin (upcard 0,75 mg), i tirsdags var vi til kontrol med ham, og han skulle starte op på en ny medicin mere (cardisure flavoured 1,25 mg), han fik en af de piller onsdag formiddag, onsdag aften, begyndte han med mange små hyppige tynde afføringer, torsdag/igår kommer der lidt blod ved afføring, jeg kontakter dyrelægen, vi aftaler at stoppe med den nye medicin (diarre kan være en bivirkning), indtil afføringen er normal igen, og han er sat på skånekost.
Idag er det fredag og det fortsætter, og jeg bliver mere og mere bekymret, og det er weekend hvor det koster kassen at komme til dyrelægen, har sygesikring på ham, men den dækker desværre ikke hans hjertelidelse, da den regnes som medfødt, har lige betalt 3900 kr for "bare kontrol".
Nogen der har oplevet ligende?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.483
sep 2020
Følgere: 20 Annoncer: 1 Emner: 38 Svar: 831
BIVIRKNINGER
Moderat positiv kronotrop effekt og opkastning kan i sjældne tilfælde forekomme. Disse bivirkninger er
dosisafhængige og kan undgås ved dosisreduktion.
Der er i enkelte tilfælde observeret forbigående diarre, anorexi eller letargi. I meget sjældne tilfælde kan der
observeres tegn på primær hæmostase (petechiae på mucosa, subkutane blødninger) under behandlingen,
skønt der ikke kunne fastslås en direkte sammenhæng med pimobendan. Symptomerne forsvinder ved ophør af
behandlingen. I sjældne tilfælde er der observetret en øget mitral tilbagestrømning i forbindelse med kronisk
pimobendan behandling hos hunde med Mitral Valve Disease.
Hyppigheden af bivirkninger er defineret som:
- Meget almindelig (mere end 1 ud af 10 dyr, der viser bivirkninger i løbet af en behandling)
- Almindelige (mere end 1, men mindre end 10 dyr i 100 dyr)
- Ikke almindelige (mere end 1, men mindre end 10 dyr i 1.000 dyr)
- Sjældne (mere end 1, men mindre end 10 dyr ud af 10.000 dyr)
- Meget sjælden (mindre end 1 dyr ud af 10.000 dyr, herunder isolerede rapporter).
Kontakt din dyrlæge, hvis du observerer bivirkninger. Dette gælder også bivirkninger, der ikke allerede er anført i
denne indlægsseddel eller hvis du mener, at dette lægemiddel ikke har virket efter anbefalingerne. Alternativt kan
du indberette observerede bivirkninger via det nationale bivirkningssystem Lægemiddelstyrelsen Axel Heides
Gade 1 DK-2300 København S Websted: www.meldenbivirkning.dk
Uanset pris på en vagtdyrlæge, er det en god ting, at kontakte dem, det kan være at du "slipper" for et besøg men kan få nogen gode råd til hvordan du skal hjælpe din hund her og nu.
God bedring med og til din hund
aug 2024
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
Han er sat på noget tarmflora behandling, hvis han bliver alment påvirket, skal han have væske og antibiotika via drop, tør slet ikke tænke tanken, da kontoen er så godt som tom.
sep 2020
Nu ved jeg ikke hvad i bruger normalt til fodring eller hvad skånekosten er, men mine hunde, der er vant til at blive fodret med råt kød, får kogt kød sammen med koge vandet, når de skal have skånekost, det serveres i små hyppige måltider. På denne måde får de noget mave/tarm er vant til men i mildere form og så får man ekstra væske i dem ved at servere med kogevandet. Der serveres kogt vand i vandskålen. Jeg kan finde på, at give lidt hvidt brød (uden kerner) til at suge væsken i tarmen, så afføringen samler sig, så huden ved endetarmen ikke bliver for påvirket af den tynde afføring. Måske i kan bruge det, så han ikke dehydrerer og skal have væske i drop (?)
Jeg krydser fingre for jeres hund og at pengepungen ikke bliver helt tom
aug 2024
Burde pakke ned, da vi skal flytte her d.14, kan ikke tage mig sammen, da jeg er så bange for at jeg ikke får min bedste ven med
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.483
sep 2020
Jeg ville undlade ris Lige her og nu gælder det om, at få hunden til at spise og drikke (nok).
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.469
Havregryn skal hellere ikke koge så længe.
Og som CM skriver, prøv med ren kød/fisk, da det gælder om at få ham til at spise.
okt 2023
Følgere: 85 Emner: 24 Svar: 2.518
Min Kela var igennem sådan en omgang. Det var forfærdeligt ikke at kunne få væske i hende - og hun endte med at måtte have det intravenøst hos dyrlægen Hun var indlagt om dagen i to dage, hvor hun lå med drop.
okt 2023
Følgere: 85 Emner: 24 Svar: 2.518
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.469
Og har lige set, at Lidl har hele tobis i den her tid.
Når jeg har brugt hvid fisk, hat det som regel været sildefileter.
Har lagt dem i et fad og hældt kogende vand over og ladet dem stå og trække lidt, så har de stadig været lidt saftig og ikke helt udtørret.
aug 2024
Væske er ikke et problem, at få i ham, han drikker fint, vil også gerne spise, men helst kun hans sædvanlige mad, som er hjertesund kost fra dyrelægen.
Blod ved afføring