1.177 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Undervægtig Undervægtig

Hej alle sammen.
Jeg har en dejlig hanhund på 2 år, han er en meget aktiv hund, og han får selvfølgelig tilfreds stillet sine behov hver dag.
Men mit problem ligger i, at han altid har svunget meget i vægt, og har en utrolig sart mave, han er endnu engang tabt sig en del, han har haft en periode hvor han slet ikke gad og spise sin mad ordentligt. Han får Olivers Active foder, så han er godt dækket ind der. Han måtte godt tage 4-5 kg på. Nogen der kunne hjælpe, evt give nogen gode råd til et kost tilskud så han kan tage på?
På forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undervægtig
  • #1   27. apr 2017 Jeg ville for det første kigge på, om han finder maden kedelig. Lav fodersøg, giv vådfoder, i en kong, i aktivitetsting, kødben, andre ben osv osv.... det er ikke alle hunde der gider spise en skål tørt foder som det eneste.
    Og så selvfølgelig være sikker på, at han er så undervægtig som du skønner, 4-5 kg lyder umiddelbart som en del

• #2   27. apr 2017 Har du ikke et billede af ham?

• #4   28. apr 2017 Hej alle smiley

Funke:
    Maden blev kedelig for ham, tror jeg, men han spiser som han skal igen.
    Det gør jeg skam også, jeg har en Kong bold han får lidt hygge i engang i mellem. Charlie får heller ikke tør kost, eller jo, jeg heller kogende vand udover, bare så det lige dækker, og pillerne suger det. Dette fungerede meget bedre for hans mave, også forsluger han sig heller ikke. Det nok mig der har fået overdrevet noget, da jeg ikke lige selv synes det var så meget, men ja, det nok en 2-3 kg smiley

Zenta: Det Charlie på min profil smiley

Lens: Ja det er Charlie på min profil. Det er også gamle billeder af ham, har ikke fået den opdateret, han er ca 6-8 mdr gammel der. Og ja, det nok mig der har fået overdrevet lidt, passer måske bedre med en 2-3 kg smiley

• #5   28. apr 2017 Prøv med en smule råt kød, fx kylling, og lidt oksefedtpulver over. Det burde maven kunne tåle. Det giver ekstra energi/fedttilførsel.

• #6   28. apr 2017 Malene: Det duer desværre ikke, han kan stort set intet tåle før han får rigtig dårlig mave. Og slet ikke råt, ja ikke engang tørret. Alt udover hans eget foder, og alm tygge stænger duer ikke. Så det skal være noget tilskud jeg kan smide i hans mad.

• #7   28. apr 2017 Hvis han ellers spiser sin tørfoder fint nu, og ikke rigtigt kan tåle så meget andet - hvad med så bare at sætte ham op i mængde? smiley

Evt. give ham flere (mindre) måltider henover dagen?

• #8   28. apr 2017 Trives han generelt?
    Virker han på nogen måde påvirket af at han er relativt småtspisende?

• #9   28. apr 2017 Hvad med et nyt billede? Synes ikke han ser tynd ud smiley

• #10   28. apr 2017 Hvis han ser ud som på billede 7 i profilen, skal han bestemt ikke tage på.

• #11   28. apr 2017 Karina:
    Ja det er selvfølgelig en mulighed smiley

CH:
    Ja han trives fuldstændigt, han vil hellere end gerne spise sine tyggeben osv, og han spiser os sin mad nu uden problemer. Og det er gamle billeder, har lagt nogle nye ind, men det er meget svært og se.

Zenta: Har lagt nogle nye billeder ind, men det er meget svært og se. Han hofter stikker lidt, og man kan mærke hans rygsøjle når man aer ham. Han er på ingen måde fuldstændig tynd, men ville gerne have han liiiige tog nogle kilo mere på smiley

• #12   28. apr 2017 Det er langt sundere for en hund at være til den (meget) slanke side, end at være bare en lille smule overvægtig og rigtig mange hunde er desværre overvægtige.

• #13   28. apr 2017 Han er som han skal være, lad ham endelig ikke tage på.

Hoften skal kunne mærkes og ses, og både rygsøjle og ribben mærkes, når man stryger henover.

Et par kilo på ham der, så er han overvægtig - det er rigtig usundt for hans knogler.

• #14   28. apr 2017 Ja det ved jeg.

Ja det er selvfølgelig rigtig nok, tusind tak alle sammen :)??

• #15   28. apr 2017 Ud fra profil billederne synes jeg heller ikke han ser spor for tynd ud.
    Man må meget gerne mærke hofte og ribben tydeligt samt hav talje.

Sådan ser Sally ud når hun har smidt alt pelsen om sommeren og har lavet lidt fysisk arbejde. Nogen bliver lidt foragede over de let synlige ribben, og derfor er det også et godt billede at vise smiley For hun er IKKE for tynd, men helt perfekt smiley

profilbillede
Kommentér på:
Undervægtig

Annonce