890 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Undervægtig Chihuahua Undervægtig Chihuahua

Hej med jer.
Min mor har en lille chihuahua på normalt 1800g. Problemet er at han har utroligt svært ved at holde sin vægt, og er nu røget ned på kun 1300g. Han er så tynd at man tydeligt kan se hans rygrad stikke frem, og det skulle helst ikke være sådan.
Han bliver fodret med Royal Canin chihuahua, og er altid blevet fodret med dette. Min mor vil gerne forsøge sig med et andet fodermærke, for at se om dette vil hjælpe på hans vægt.

Han er tilset af en dyrlæge, og er sund og rask, udover at hans mundhygiejne ikke er så god. Dette var den heller ikke før vi fik ham.
Min mor går selv og overvejer at rykke ham hen på barf, men også der er der jo brug for råd og vejledning.
Så hvad jeg ville høre er om der er nogen herinde der har et godt fodermærke, gode råd eller andet, for alt bliver taget imod med kyshånd. Ligenu gælder det bare om at få den lille fyr op i vægt i en fart.

Jeg har googlet en hel masse, men har ikke umiddelbart kunne finde noget jeg vidste om ville være behjælpeligt her.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undervægtig Chihuahua
  • #1   8. okt 2012 tænker om det måske kan det skyldes hans mundhygiejne, hvis det irritere ham?

• #2   8. okt 2012 Det har vi også tænkt, men han spiser gerne det man tilbyder ham.
    Han fik trukket 5 tænder ud, da han var et år, men det hjalp ikke rigtig på vægten. Han spiste som han plejede.
    Han fik en byld for en måned siden, og fik noget penicillin i den periode. Dette hjalp på den rådne lugt der kommer fra hans mund, men dyrlægen nægter der skulle være mere derinde. Vi har dog vores tvivl, og vil have det tilset af anden dyrlæge. Men der skal stadig rettes op på den tabte vægt

• #3   8. okt 2012 okay, mærkeligt.. er den stadig på penicillin?

• #4   8. okt 2012 kan han måske ha orm? eller sådan noget
    håber at din mors hund snart vil tag lidt på smiley

• #5   8. okt 2012 En bekendt havde samme problem med hendes hvalp og der rådede opdrætter hende til at give den mor og barn mad. Den tog 100 g på om ugen og er nu fin. Jeg ved dog ikke om det er en godt at fodre med mor og barn mad til voksne hunde, men det kan være at nogle herinde ved det. Hendes hvalp fungerede fint men den er kun 5-6 mdr.

• #6   8. okt 2012 jeg synes det lyder som om der er et dybere problem. og jeg tror man skal finde kilden til problemet. hvis man bare giver den noget mad der kan fede den op, så kan det være at det bliver det samme igen, hvor problemet stadig ligger gemt. hvis du forstår. jeg tror, munden skal tjekkes godt og grundigt igennem og ja, tjek for orm osv. hvis ikke det er blevet gjort. og hvis den ene dyrlæge ikke kan finde noget, kan det være en anden kan smiley med hensyn til barf, synes jeg i skal tage hen i en barf butik og få vejledning der. smiley eller opret evt en tråd herinde, da jeg ved der er en del med viden inden for det.

• #7   8. okt 2012 Min chi døjer også med vægten, og han bliver os fodret med RC chihuahua special normalt, men jeg er gået over til at give ham junior foder for at han får noget mere protein... Og så får han tilmed menneskemad oveni, så han kan få noget fedt på kroppen...

Problemet med min er når han kun får tørfoder, så smider han grammene... Og igen hvis han kun får menneskemad så tager han helt vildt på, så jeg er i gang med at finde en passende balance... Lige pt er han dog på opfedningskur... Men ja, det er et mareridt altså... Min har heller ik så gode tænder længere, men ik noget der generer hans spisning...

• #8   8. okt 2012 Har du fået undersøgt stofskifte? ved en af Nala´s små venner havde problemer med vægten og det lå i stofskiftet. da det blev rettet op på steg hun i vægt og har i dag ingen problemer.

• #9   8. okt 2012 min PK lider osse af samme problem har så fået ham kemisk kastereret og min dyrelæge anbefaler hvalpfoder(min dreng er 1 og 7 mdr)

Kommentér på:
Undervægtig Chihuahua

Annonce