1.975 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Kan jeg gøre noget? Alene hjemme, pasning af hund Kan jeg gøre noget? Alene hjemme, pasning af hund

Hej alle sammen

Jeg har de næste 3-5 uger en ekstra hund herhjemme. Min kæreste og jeg har aftalt at passe den for ejer, da han er ude og rejse.
Vi vidste fra start af at den havde alene hjemme problemer i form af at den før har smadret ting når den er blevet efterladt derhjemme, derfor har ejer den også med over alt. MEN vi havde ikke regnet med at det var i så slem grad.

Jeg har idag prøvet med videoovervågning af hende, så jeg kunne se hvordan hun reagerede. Det blev ikke til mere end 8 min, da jeg bliver nød til at tænke på naboerne..
Hun gøede konstant! og løb frem og tilbage.. op af døren.. og sådan blev hun ved. Mine 2 andre hunde lå stille i kurven i mens, hvilket de altid gør. Så havde håbet at det havde smittet af på hende, men desværre ikke. Hun ødelagde intet, men nu blev det jo heller ikke til mange min,

Jeg går pt. sygemeldt og min kæreste arbejder. Jeg går af den grund mest hjemme, men har selvfølgelig også brug for at komme ud nogle timer.

Mit spørgsmål er egentlig kan jeg på nogen måde gøre noget? Nogen fif så hun måske kan lære at være alene hjemme i bare nogle få timer? Eller skal jeg bare bide det i mig og blive hjemme?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan jeg gøre noget? Alene hjemme, pasning af hund
  • #1   18. apr 2017 Lad være med at forlade hende. I vidste fra starten af at hunden har alene-hjemme problemer og det ansvar har i sagt ja til. Du kan ikke ændre noget over så kort en periode andet end at lade være med at trigge hundens angst - det er simpelthen for synd smiley

• #2   18. apr 2017 Har du bil? For jeg tænker om ikke du bare kan tage hende med og så lade hende blive i bilen hvis hun er vant til det.
    Jeg kan godt se at 3-5 uger er længe, men ikke så længe at jeg gad begynde den helt store træning.
    Du skal også passe på ikke at hendes adfærd smitter af på dine hunde.

• #3   18. apr 2017 Hov, jeg læste det som 3-5 DAGE. Nå men alligevel tror jeg det er svært at skulle arbejde med problemet med en fremmed hund i et fremmed hjem.. og selv hvis der sker en bedring kan det sagtens blusse op igen når hunden kommer hjem i vante omgivelser. Jeg mener det er noget ejeren skal arbejde med smiley

• #5   18. apr 2017 Har bil, men der er samme problem. Hun kan på ingen måde være ALENE, der skal være selskab af et menneske. Jeg tager selvfølgelig ansvar for hunden indtil ejer kommer hjem, selvom det bliver nogle laaaaange uger. Hunden er 9-10 år og har ikke være alene hjemme i lang tid. Ejer har opgivet at træne den til det, derfor var den egentlig også mening at hunden skulle have været aflivet i sidste uge da ingen ville passe den.

• #6   18. apr 2017 Når hunden i forvejen har alene hjemme problener, bliver det sandsynligvis kun forstærket, nu hvor den er et nyt sted. De fleste sætter min. 3 uger af til alenehjemme træning, når de får en hvalp hjem, så nej jeg tror ikke du kan lære den at være alene inden den skal hjem igen.

• #7   18. apr 2017 undskyld mig hvad?
    ville ejer aflive hunden fordi der ikke var nogle der kunne passe hende i 5 uger?

• #8   18. apr 2017 Ja ejeren havde planer om at aflive hende pga. det.
    Vi fik for 14 dage siden af vide at hun skulle aflives allerede næste dag, så vi tog efter en kort snak den beslutning at passe hende da vi ikke kunne klare tanken om at den stakkels hund skulle aflives forbi ejeren skulle på ferie.
    Derfor bider jeg det selvfølgelig også i mig at de uger bliver med en hund på armen, selvom situationen i sig selv ikke er holdbar på sigt... Jeg kan jo ikke passe hunden hver gang ejer vil afsted.

Mit dyrhjerte kunne bare ikke klare at den lille friske hund skulle aflives af den åndssvage grund.

• #9   18. apr 2017 Undskyld mig virkelig, men ejer lyder som en idiot...

man kan da ikke bare aflive fordi man har besluttet sig for at tage på ferie..
    hvad med næste gang? når du ikke er der, så skal den hund bare lade sit liv fordi ejer tydeligvis ikke verdsætter hundens liv ligeså højt som en ferie..

ÅRH bliver simpelthen så harm..
    synes du skal tage en snak med ejer om at omplacere hunden.. ved godt den er 10 år gammel men med godt held og helbred kan den sagtens have mindst gode 5 år tilbage og ejer er jo tydeligvis ikke knyttet nok til hunden alligevel...

synes du skal passe godt på vapsen i de 5 uger du har den, det er jeg sikker på den fortjener! så må du være hos hende 24/7 og give hende massere af kærlighed!

• #10   18. apr 2017 Der er desværre ikke så meget at gøre på det punkt, har prøvet utallige gang på den korte tid jeg har kendt ham (ca. 1 år). Ejer vil ikke omplacere hunden! Det er åbenbart ham eller aflivning. På 1 år har han snakket om og sagt at hunden bliver aflivet mindst 10 gange.. Jeg sidder allerede og gruer for næste gang han skal afsted!

Jeg kan bestemt heller ikke sætte mig ind i den tankegang og bliver simpelthen også så harm! Hunden er stadig super frisk og sund, så tror bestemt også at der er mange gode år i hende endnu.

Hun kommer i hvert fald ikke til at mangle noget i de kommende uger.

• #13   18. apr 2017 Helt sikkert.. Dog vil jeg godt lige kommentere på min tidligere kommentar om at ejer har opgivet at træne den til det. Ejer har slet ikke gjort forsøget!
    Den er ikke blevet trænet det mindste..

• #14   18. apr 2017 Ida - der er selvfølgelig en kærlighed til ens hund, men jeg ville da aldrig drømme om at aflive bare fordi jeg ikke lige kan tage på ferie i 5 uger...

Simone - er ked af du skal stå sådan imellem det, det kan ikke være rart når ejer true med sådan noget, men heller ikke er intreresseret i at omplacere
    håber det hele flasker sig i sidste ende, og at dine 5 uger bliver dejlige også selvom de er hjemme!

• #16   18. apr 2017 Ida - en hund der har angst hele tiden er ikke det samme som en hund der har seperations angst.. Vil ikke sige en hund er mentalt syg fordi den ikke kan være alene hjemme, så længe den er velfungerende i hverdagen ellers og ikke går rundt og er bange.
    men selv en angst hund ville jeg ikke aflive bare fordi den var angst, det er noget man kan træne og forbedre, også selvom det kræver af helvede til meget!

Coco har aldrig været alene før jeg fik hende og havde absolut alene-hjemme problemer! De er der også lidt endnu, men det er LANGT bedre end da vi fik hende!
    det kræver tid tålmodighed og massere af træning!
    Ville ikke aflive hende fordi hun har det træls med at blive efterladt alene, tanken ville aldrig strejfe mig

og hunden kan jo godt blive passet, den kan bare ikke være alene? så handler det jo bare om passer skal være sammen med hunden hele tiden, og det kan være hårdt ja, men det er ikke umuligt

og hunden er aldrig blevet trænet? så måske det også skulle gøres for at forbedre problemet

• #18   18. apr 2017 Jeg kan bestemt også godt sætte mig ind i en aflivning af hunden, hvis problemet ikke blev bedre og bare forsat.. Men i min verden har hun slet ikke fået chancen.
    Hun er ikke blevet trænet i det på nogen måde. Hun har bare fået stemplet "problemhund", og blevet opgivet i min verden.
    Ejer søger pt. flexjob og står og skal flytte indenfor et år. Han har sagt han vil give hunden en chance det nye sted, men uden træning giver det jo sig selv..
    Det bliver ikke bedre.

• #20   18. apr 2017 Hunden har ikke haft det i 10 år. Hvornår og hvordan det blev udløst aner jeg ikke. Jeg ved bare at der aldrig er blevet taget hånd om problemet..
    Hunden har derfor også måtte være alene hjemme flere gange efterfølgende, hvilket har resulteret i smadret døre osv. og uden tvivl forværret selve angsten. Det er først indenfor de sidste 8 måneder at ejer ikke forlader hunden.

• #21   18. apr 2017 Ida - normalt er jeg ikke til bur, men hvis den splitter stedet af så kan man jo forhindre det ved et hundebur.. så på den måde kan det sagtens lade sig gøre.

rigtig træls at du har brugt 3 år på Figo uden held, men måske der så skal andre metoder til? nu ved jeg ikke hvad du har prøvet , men der er jo mange metoder og alle kræver tid og tålmodighed.

som TS skriver har hunden jo aldrig fået træning i det, hvordan skal den så kunne afhjælpes?

• #22   18. apr 2017 kan faktisk bruge Coco som et godt eksempel, hvis hun er alene i stuen så bliver hun stresset fordi rummet er for stort og hun kan kigge ud af vinduet, hvilket gør hun hyler og gør, hvis hun tilgengæld bliver lukket i gangen med en madras og lidt dæmpede lys så er hun helt rolig, medmindre nogle banker på døren mens vi ikke er hjemme, og sover det meste af tiden, med undtagelse af spise/drikke pauser, for så er der ikke nær så meget at holde styr på.
    det samme ville et hundebur give hvis ikke man har en lille gang eller mulighed for at afspærre.
    det handler bare om at finde hvad der fungere for ens hund og igen træning træning og mere træning

• #23   18. apr 2017 Vil vi gøre smiley Jeg håber hun i det mindste for nogle gode uger her, selvom det ikke er sjovt at tænke på hvad det nok ender ud i med hende.

Man bliver lidt desperat når man holder så meget af de kære dyr. smiley

• #24   18. apr 2017 Simone - synes det er rigtig fedt i har taget hende ind og tager udfordringen op mens ejer er på ferie smiley

• #25   18. apr 2017 Jeg hader simpelthen folk der "truer andre" med aflivning af deres dyr om det er for omplacering eller i dette tilfælde pasning
    Så afliv den, det lider den ikke af. Det kan da aldrig være andres problem at man ikke har alene hjemme trænet sin hund.
    Ja dagens sure opstød smiley
    Jeg synes det er rigtig sødt af dig Simone at du hjælper hunden, men på den lange bane gør det desværre nok ikke den store forskel

• #28   18. apr 2017 Ida - hvis du læser hvad TS skriver så lyder det ikke som om ejer har sagt "min vovse har det skidt, måske aflviningen skulle overvejes"

det har mere lydt som en "jeg kan ikke finde et sted at få vuffe passet"

TS skriver selv hun har følt sig lidt presset fordi hun ikke kunne sige nej til at passe hunden da den så ville blive aflivet..

• #29   18. apr 2017 Vi vidste faktisk slet ikke at ejer skulle på ferie og at hunden manglede passer.
    Min svigermor fik tilfældigvis en besked af ejer mens hun var hos os, hvor der ganske kort bare stod.
    Jeg vil bare lige skrive at hunden (navn, self) bliver aflivet i morgen..
    Andet stod der ikke. Hun spurgte så selvfølgelig hvorfor? med den forklaring at han skulle afsted og at han ikke havde nogle til at passe hunden.
    Vi tilbød så at tage den, da vi synes grunden var latterlig.

• #31   18. apr 2017 Ja jeg står helt og aldels ved det jeg skriver.
    Jeg har ikke kaldt nogen idiot. Men hvis man vil aflive hunden fordi man skal ud og rejse, så synes jeg man skal aflive hunden.

• #32   18. apr 2017 Og at skrive sådan som han har gjort er i mine øjne det samme, det er vel for at man håber på at der så er nogen der siger at de vil passe

• #33   18. apr 2017 jeg har aldrig skrevet truet, men presset.

igen at aflive sin hund fordi man ikke kan få den passet i 5 uger er uacceptabelt i min bog
    at TS så har været så sød at sige "hov vent et øjeblik hun kan være her" betyder jo bare TS har været så god og forlænge vapsens liv, ellers var hun jo blevet aflivet og ikke fordi hun har alene-hjemme problemer

og igen de problemer hunde har er ALDRIG blevet trænet med, det er da ikke iorden?

jeg holder helt fast i jeg synes ejer er tarvelig og luset, at hverken ville træne sin hund og aflive grundet en ferie.

hvis du føler dig ramt, så beklager jeg virkelig men kan ikke se hvordan din Fido og den her hund passer sammen?

• #35   18. apr 2017 Har også fuld forståelse for at man tager den beslutning, HVIS man altså ikke bare har lukket øjnene for det og faktisk har prøvet at gøre noget ved det...
    Dog er denne situation anderledes for mig, både fordi ejer ikke har gjort et eneste forsøg på at afhjælpe problemet og hans beslutning ikke blev taget på at hunden har massive alene hjemme problemer.

• #39   18. apr 2017 Ja jeg har skrevet trussel, og det mener jeg bestemt også det er, det kan jeg nu ikke se noget dømmende i.
    Men vi behøver bestemt ikke være enige smiley

• #40   18. apr 2017 jeg har kaldt ejer en idiot, men det synes jeg også man er når man kunne tænke på at aflive på grundlag af en ferie

men vi må jo gerne mene forskellige ting!
    jeg har dømt ejeren 100% det betyder ikke jeg synes han er en dårlig hundeejer eller lign.
    men jeg synes hans tankegang og nogle af hans handlinger synes jeg er helt ude i hampen!!

• #43   18. apr 2017 Jeg synes godt nok denne situation er barsk smiley Jeg tror simpelthen jeg må indse at jeg ikke er herre over denne situation....
    Jeg synes også det er synd at arbejde en masse med hende uden de store resultater i ugerne, for at hun derefter alligevel kommer hjem og er i samme situation som før. Hun har samme problem hos ejer, heldigvis bor hans forældre næste lige ved siden af så de tager hendes som regel når han er ude nogle timer, men som skrevet tidligere søger han ny bolig og han er uden bil.
    Så det er et spørgsmål om tid..

Han har ingen intention om at bruge penge på hende, desværre.

Hun er den kærligste lille hund, som i hvert fald får nogle gode uger her!

• #45   18. apr 2017 Han har på intet tidspunkt skønnet at hunden vil have bedst af at blive aflivet
    det er i hvert fald ikke det der kommer til udtryk.

Det andet kan jeg NÆSTEN sætte mig ind i.. Og med NÆSTEN mener jeg kun fordi at ejeren i denne situation har lukket øjnene for problemet og derimod bare ævlet om hvor træls og irriterende den er, og at han ikke orker/gider have den mere. Hvis han havde givet hunden en chance uden nogen form for resultat ville jeg også overveje aflivning, men han har ikke gidet gøre noget ved det. Derfor har han flere gange sagt at nu bliver den aflivet..

Min kæreste var ham der snakkede og aftalte pasningen (det er hans onkel, der ejer hunden). Min kæreste sagde til ham at ja vi vil gerne passe hunden, men hvis det i virkeligheden ikke er "pasningsproblemet", der står bag den aftalte aflivning, men derimod hunden generelt måtte han jo få den aflivet.
    Men dette ville han ikke, hvis vi ville passe den for ham.

Jeg synes godt nok det hele er forvirrende og frustrerende.
    Ejer skifter konstant mening om hunden, hvilket selvfølgelig er fordi han holder utrolig meget af den inderst inde, Han viser det bare ikke...

• #49   18. apr 2017 Helt sikkert. Han kan virke så hård, men i hans "bløde" øjeblikke er det hans lille "barn". Han bor alene og går hjemme, så de går jo op af hinanden konstant, så tror bestemt også det er derfor han så mange gange er sprunget fra aflivning igen... Det er jo hans lille ven igennem 10 år, som altid er der smiley smiley Det er bare så svært når han i perioder siger aflivning, og fniser og griner som om det er fint og nemt for ham. Det er ikke sjovt at være tilskuer til. smiley smiley

Jeg tog bestemt ikke beskeden som en trussel, men tror bestemt hans var en form for "hjælp mig". Normal er han meget stædig, men han var med det samme helt med på at vi passede hende da min kæreste ringede.. Hvilket ikke ligner ham smiley Hans humør og mening svinger så meget at det er til at blive skør af smiley smiley

Vi har før haft snakket om herhjemme om at overtage den, men der er så mange ting der for os til at tvivle på at det er en god ide..
    Hvad nu hvis vi ikke kan finde et sted til den? Kan vi overhovedet finde et sted der passer til hende og hendes bagage? Vi skal kunne være sammen med hende 24/7 indtil.. Hvad er det bedste i sidste ende for hende?
    Vi har i forvejen 3 hunde, så det er også meget at tage en ekstra hund ind.

Det er så SVÆRT.

• #50   18. apr 2017 Jeg ved ikke rigtig noget om da problemet startede. Det er som om ingen rigtig kan huske den tid, hvor det gik fra det ene til det andet..

• #51   18. apr 2017 Min søsters labrador/golden retriver mix har samme adfærd. Tror hun er 5-6 år gammel i år, og opfører sig stadig som en hvalp. (og ligner det også udseendesmæssigt.)

Hun fungerer SLET ikke alene. Vi havde hende herhjemme en gang hvor min søster og hendes kæreste også skulle overnatte. Vi tog afsted til sportsfest om aftenen, en hund der lagde fint i sin kurv og slappede af. Da vi kom hjem om natten havde hun tisset+skidt i diverse senge, spist sko, smadret mine skoleting, spist den kage der stod på bordet, skidt i sofaen og splittet x antal ting ad. Det var helt sindssygt. Og så var det mig og mine forældre der kom hjem til det først, ikke min søster..

Det har været sådan hjemme hos dem også når de skal på arbejde.

Løsningen blev, efter et godt stykke tid at proppe hunden i et hundebur. Det virkede så indtil at hun fandt ud af at åbne det indefra. Nå, på med diverse karabinhager for at låse den. Istedet for, så begyndte hunden decideret at smadre hundeburet. Min søster kom engang hjem til et hundebur der var blevet tygget godt og grundigt i og nærmest smadret, og en hund der havde blødt ud over hele gulvet for at komme ud af det.
    Løsningen på détte, blev så bare at de puttede ekstra plader på det hundebur for at det slet ikke kan lade sig gøre.

Ak ja. Den hund kan ikke være alene hjemme, men bliver sendt ned i deres garage i hundeburet hver gang de skal ud af huset. Og hold kæft hvor har jeg ondt af den.. smiley

• #53   18. apr 2017 Lens, ja det synes jeg så også. Men jeg har også mange holdninger til min søsters måde om at holde hund på .. smiley Synes det er SÅ synd for den hund!
    Så istedet for at reagere på at hun kæmpede sig ud blødende den ene dag så gjorde de bare buret umuligt at komme ud af ... *suk*

• #55   18. apr 2017 Nemlig.. og når jeg så prøver, så får jeg bare at vide at det ved jeg intet om for jeg har ikke selv hund... Øv øv smiley

Men jeg ville nok lade være med at træne det for de 5 uger - risikoen er der for at du bare stresser hunden yderligere TS smiley

• #56   18. apr 2017 Jeg tænkte også først bur kunne hjælpe (før vi fandt ud af hun gøede KONSTANT), men kom hurtigt fra det! Hun ville rive det fra hinanden i panik og det ville ende så galt, også løser selve buret jo ikke hundens frygt..
    Så det ville være modbydeligt at byde hunden det! smiley

Hope - Ked af at høre du også er i en træls situation. Ikke sjovt at være "tilskuer" og ikke kunne gøre fra eller til. smiley

• #57   18. apr 2017 I din situation ville jeg slet ikke turde sætte hende i et bur! Og ja, det er virkelig noget lort... Men igen, jeg må nærmest ikke sige noget, fordi jeg ikke selv har hund endnu. Jeg har åbenbart ikke nogen forstand på det.. (Men hvem siger også at sund fornuft tæller?)

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 964
    #58   18. apr 2017 alle de påstande du ved - hvor ved du dem fra?

• #59   18. apr 2017 Er også kommet frem til det. Vi skal bare hygge og få det bedste ud af den tid smiley
    Jeg kan desværre ikke ændre på hvad der sker på sigt alligevel. Gør bare så ondt at det bitte pus skal stresse sådan over noget som måske kunne ændres.

• #60   18. apr 2017 Påstande? Kan vi kommer nærmere ind på det?

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 964
    #61   18. apr 2017 simone: påstande er måske et forkert ord at bruge.

men alt det med at han ikke gider træne hunden, at han har ville aflive den 10 gange osv. osv. - altså alle de udtalelser du kommer med om ejer.

• #62   18. apr 2017 Hans egne ord jeg har hørt op til flere gange.
    Han ligger ikke skjul på tingene og siger det gerne til alt og alle.

Vi er flere i familien der kan nikke ja til de ting smiley

• #65   18. apr 2017 Der er i hvert fald en der nyder at være på "ferie". Der bliver snorket løs med de andre hunde efter en dejlig lang tur i det fri ? og tak for de mange svar!

godnat herfra

profilbillede
  • #68   13. maj 2017 Lille Update på nogle kaotiske uger

Puhaa sikke nogle uger. Endelig kan jeg puste ud og slappe af igen. De sidste par uger har godt nok været hårde og gået op og ned.. I dag blev "feriebarnet" afleveret til ejer. Selvom det er en kæmpe lettelse kan jeg godt mærke at mit dyrehjerte kæmper for at holde følelserne tilbage. Jeg tror bestemt hun har hygget sig en del her, men hvor har det også været utrolig hårdt at kigge på hende. Hun er uden tvivl en utrolig stresset og nervøs hund.
    Hendes stress og nervøsitet har desværre også påvirket mine egne hunde meget. Mine egne hunde har haft svært ved at "håndtere" hendes adfærd og dette resulterede den ene dag i et øre der blev revet 1 cm op på min labrador og et bid sår på "feriebarnet" i halsen. Den mindste ting fra de andre hunde og hun gik i flæsket på dem. De fleste af gangene ignorere de hende men den sidste uge var hård og nu havde de også fået nok. Så den sidste uge har været enorm stressende og vi har måtte skille hundene fra hinanden op til flere gange. Alle hundene er okay, og allerede kan jeg mærke en kæmpe forskel på mine egne fra hun er kommet væk. De er endelig dem selv igen. Hvor har jeg dog følt mig som en dårlig hundeejer den sidste uge, men jeg har ikke vidst hvad jeg skulle stille op da jeg ikke har kunne aflevere hende før nu.
    Selv over for mig har hun flere gange reageret i snappen.. Men det værste har godt nok været hendes effekt på mine egne hunde.

Jeg er godt nok ked af hvordan de her uger er endt og hvor håber jeg bare inderligt at hun snart kan få fred, for hun har det simpelthen ikke godt psykisk.. Og så længe ejer ikke vil ændre noget ser jeg kun det som den bedste løsning desværre...

Kommentér på:
Kan jeg gøre noget? Alene hjemme, pasning af hund

Annonce