Kan jeg gøre noget? Alene hjemme, pasning af hund Kan jeg gøre noget? Alene hjemme, pasning af hund
Hej alle sammen
Jeg har de næste 3-5 uger en ekstra hund herhjemme. Min kæreste og jeg har aftalt at passe den for ejer, da han er ude og rejse.
Vi vidste fra start af at den havde alene hjemme problemer i form af at den før har smadret ting når den er blevet efterladt derhjemme, derfor har ejer den også med over alt. MEN vi havde ikke regnet med at det var i så slem grad.
Jeg har idag prøvet med videoovervågning af hende, så jeg kunne se hvordan hun reagerede. Det blev ikke til mere end 8 min, da jeg bliver nød til at tænke på naboerne..
Hun gøede konstant! og løb frem og tilbage.. op af døren.. og sådan blev hun ved. Mine 2 andre hunde lå stille i kurven i mens, hvilket de altid gør. Så havde håbet at det havde smittet af på hende, men desværre ikke. Hun ødelagde intet, men nu blev det jo heller ikke til mange min,
Jeg går pt. sygemeldt og min kæreste arbejder. Jeg går af den grund mest hjemme, men har selvfølgelig også brug for at komme ud nogle timer.
Mit spørgsmål er egentlig kan jeg på nogen måde gøre noget? Nogen fif så hun måske kan lære at være alene hjemme i bare nogle få timer? Eller skal jeg bare bide det i mig og blive hjemme?
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.596
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
Jeg kan godt se at 3-5 uger er længe, men ikke så længe at jeg gad begynde den helt store træning.
Du skal også passe på ikke at hendes adfærd smitter af på dine hunde.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.596
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 7 Emner: 4 Svar: 36
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.104
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 207 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
ville ejer aflive hunden fordi der ikke var nogle der kunne passe hende i 5 uger?
feb 2012
Vi fik for 14 dage siden af vide at hun skulle aflives allerede næste dag, så vi tog efter en kort snak den beslutning at passe hende da vi ikke kunne klare tanken om at den stakkels hund skulle aflives forbi ejeren skulle på ferie.
Derfor bider jeg det selvfølgelig også i mig at de uger bliver med en hund på armen, selvom situationen i sig selv ikke er holdbar på sigt... Jeg kan jo ikke passe hunden hver gang ejer vil afsted.
Mit dyrhjerte kunne bare ikke klare at den lille friske hund skulle aflives af den åndssvage grund.
mar 2016
man kan da ikke bare aflive fordi man har besluttet sig for at tage på ferie..
hvad med næste gang? når du ikke er der, så skal den hund bare lade sit liv fordi ejer tydeligvis ikke verdsætter hundens liv ligeså højt som en ferie..
ÅRH bliver simpelthen så harm..
synes du skal tage en snak med ejer om at omplacere hunden.. ved godt den er 10 år gammel men med godt held og helbred kan den sagtens have mindst gode 5 år tilbage og ejer er jo tydeligvis ikke knyttet nok til hunden alligevel...
synes du skal passe godt på vapsen i de 5 uger du har den, det er jeg sikker på den fortjener! så må du være hos hende 24/7 og give hende massere af kærlighed!
feb 2012
Jeg kan bestemt heller ikke sætte mig ind i den tankegang og bliver simpelthen også så harm! Hunden er stadig super frisk og sund, så tror bestemt også at der er mange gode år i hende endnu.
Hun kommer i hvert fald ikke til at mangle noget i de kommende uger.
feb 2012
Den er ikke blevet trænet det mindste..
mar 2016
Simone - er ked af du skal stå sådan imellem det, det kan ikke være rart når ejer true med sådan noget, men heller ikke er intreresseret i at omplacere
håber det hele flasker sig i sidste ende, og at dine 5 uger bliver dejlige også selvom de er hjemme!
mar 2016
men selv en angst hund ville jeg ikke aflive bare fordi den var angst, det er noget man kan træne og forbedre, også selvom det kræver af helvede til meget!
Coco har aldrig været alene før jeg fik hende og havde absolut alene-hjemme problemer! De er der også lidt endnu, men det er LANGT bedre end da vi fik hende!
det kræver tid tålmodighed og massere af træning!
Ville ikke aflive hende fordi hun har det træls med at blive efterladt alene, tanken ville aldrig strejfe mig
og hunden kan jo godt blive passet, den kan bare ikke være alene? så handler det jo bare om passer skal være sammen med hunden hele tiden, og det kan være hårdt ja, men det er ikke umuligt
og hunden er aldrig blevet trænet? så måske det også skulle gøres for at forbedre problemet
feb 2012
Hun er ikke blevet trænet i det på nogen måde. Hun har bare fået stemplet "problemhund", og blevet opgivet i min verden.
Ejer søger pt. flexjob og står og skal flytte indenfor et år. Han har sagt han vil give hunden en chance det nye sted, men uden træning giver det jo sig selv..
Det bliver ikke bedre.
feb 2012
Hunden har derfor også måtte være alene hjemme flere gange efterfølgende, hvilket har resulteret i smadret døre osv. og uden tvivl forværret selve angsten. Det er først indenfor de sidste 8 måneder at ejer ikke forlader hunden.
mar 2016
rigtig træls at du har brugt 3 år på Figo uden held, men måske der så skal andre metoder til? nu ved jeg ikke hvad du har prøvet , men der er jo mange metoder og alle kræver tid og tålmodighed.
som TS skriver har hunden jo aldrig fået træning i det, hvordan skal den så kunne afhjælpes?
mar 2016
det samme ville et hundebur give hvis ikke man har en lille gang eller mulighed for at afspærre.
det handler bare om at finde hvad der fungere for ens hund og igen træning træning og mere træning
feb 2012
Man bliver lidt desperat når man holder så meget af de kære dyr.
mar 2016
sep 2007
Så afliv den, det lider den ikke af. Det kan da aldrig være andres problem at man ikke har alene hjemme trænet sin hund.
Ja dagens sure opstød
Jeg synes det er rigtig sødt af dig Simone at du hjælper hunden, men på den lange bane gør det desværre nok ikke den store forskel
mar 2016
det har mere lydt som en "jeg kan ikke finde et sted at få vuffe passet"
TS skriver selv hun har følt sig lidt presset fordi hun ikke kunne sige nej til at passe hunden da den så ville blive aflivet..
feb 2012
Min svigermor fik tilfældigvis en besked af ejer mens hun var hos os, hvor der ganske kort bare stod.
Jeg vil bare lige skrive at hunden (navn, self) bliver aflivet i morgen..
Andet stod der ikke. Hun spurgte så selvfølgelig hvorfor? med den forklaring at han skulle afsted og at han ikke havde nogle til at passe hunden.
Vi tilbød så at tage den, da vi synes grunden var latterlig.
sep 2007
Jeg har ikke kaldt nogen idiot. Men hvis man vil aflive hunden fordi man skal ud og rejse, så synes jeg man skal aflive hunden.
sep 2007
mar 2016
igen at aflive sin hund fordi man ikke kan få den passet i 5 uger er uacceptabelt i min bog
at TS så har været så sød at sige "hov vent et øjeblik hun kan være her" betyder jo bare TS har været så god og forlænge vapsens liv, ellers var hun jo blevet aflivet og ikke fordi hun har alene-hjemme problemer
og igen de problemer hunde har er ALDRIG blevet trænet med, det er da ikke iorden?
jeg holder helt fast i jeg synes ejer er tarvelig og luset, at hverken ville træne sin hund og aflive grundet en ferie.
hvis du føler dig ramt, så beklager jeg virkelig men kan ikke se hvordan din Fido og den her hund passer sammen?
feb 2012
Dog er denne situation anderledes for mig, både fordi ejer ikke har gjort et eneste forsøg på at afhjælpe problemet og hans beslutning ikke blev taget på at hunden har massive alene hjemme problemer.
sep 2007
Men vi behøver bestemt ikke være enige
mar 2016
men vi må jo gerne mene forskellige ting!
jeg har dømt ejeren 100% det betyder ikke jeg synes han er en dårlig hundeejer eller lign.
men jeg synes hans tankegang og nogle af hans handlinger synes jeg er helt ude i hampen!!
feb 2012
Jeg synes også det er synd at arbejde en masse med hende uden de store resultater i ugerne, for at hun derefter alligevel kommer hjem og er i samme situation som før. Hun har samme problem hos ejer, heldigvis bor hans forældre næste lige ved siden af så de tager hendes som regel når han er ude nogle timer, men som skrevet tidligere søger han ny bolig og han er uden bil.
Så det er et spørgsmål om tid..
Han har ingen intention om at bruge penge på hende, desværre.
Hun er den kærligste lille hund, som i hvert fald får nogle gode uger her!
feb 2012
det er i hvert fald ikke det der kommer til udtryk.
Det andet kan jeg NÆSTEN sætte mig ind i.. Og med NÆSTEN mener jeg kun fordi at ejeren i denne situation har lukket øjnene for problemet og derimod bare ævlet om hvor træls og irriterende den er, og at han ikke orker/gider have den mere. Hvis han havde givet hunden en chance uden nogen form for resultat ville jeg også overveje aflivning, men han har ikke gidet gøre noget ved det. Derfor har han flere gange sagt at nu bliver den aflivet..
Min kæreste var ham der snakkede og aftalte pasningen (det er hans onkel, der ejer hunden). Min kæreste sagde til ham at ja vi vil gerne passe hunden, men hvis det i virkeligheden ikke er "pasningsproblemet", der står bag den aftalte aflivning, men derimod hunden generelt måtte han jo få den aflivet.
Men dette ville han ikke, hvis vi ville passe den for ham.
Jeg synes godt nok det hele er forvirrende og frustrerende.
Ejer skifter konstant mening om hunden, hvilket selvfølgelig er fordi han holder utrolig meget af den inderst inde, Han viser det bare ikke...
feb 2012
Jeg tog bestemt ikke beskeden som en trussel, men tror bestemt hans var en form for "hjælp mig". Normal er han meget stædig, men han var med det samme helt med på at vi passede hende da min kæreste ringede.. Hvilket ikke ligner ham
Vi har før haft snakket om herhjemme om at overtage den, men der er så mange ting der for os til at tvivle på at det er en god ide..
Hvad nu hvis vi ikke kan finde et sted til den? Kan vi overhovedet finde et sted der passer til hende og hendes bagage? Vi skal kunne være sammen med hende 24/7 indtil.. Hvad er det bedste i sidste ende for hende?
Vi har i forvejen 3 hunde, så det er også meget at tage en ekstra hund ind.
Det er så SVÆRT.
feb 2012
jun 2011
Følger: 19 Følgere: 103 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 584
Hun fungerer SLET ikke alene. Vi havde hende herhjemme en gang hvor min søster og hendes kæreste også skulle overnatte. Vi tog afsted til sportsfest om aftenen, en hund der lagde fint i sin kurv og slappede af. Da vi kom hjem om natten havde hun tisset+skidt i diverse senge, spist sko, smadret mine skoleting, spist den kage der stod på bordet, skidt i sofaen og splittet x antal ting ad. Det var helt sindssygt. Og så var det mig og mine forældre der kom hjem til det først, ikke min søster..
Det har været sådan hjemme hos dem også når de skal på arbejde.
Løsningen blev, efter et godt stykke tid at proppe hunden i et hundebur. Det virkede så indtil at hun fandt ud af at åbne det indefra. Nå, på med diverse karabinhager for at låse den. Istedet for, så begyndte hunden decideret at smadre hundeburet. Min søster kom engang hjem til et hundebur der var blevet tygget godt og grundigt i og nærmest smadret, og en hund der havde blødt ud over hele gulvet for at komme ud af det.
Løsningen på détte, blev så bare at de puttede ekstra plader på det hundebur for at det slet ikke kan lade sig gøre.
Ak ja. Den hund kan ikke være alene hjemme, men bliver sendt ned i deres garage i hundeburet hver gang de skal ud af huset. Og hold kæft hvor har jeg ondt af den..
jun 2011
Så istedet for at reagere på at hun kæmpede sig ud blødende den ene dag så gjorde de bare buret umuligt at komme ud af ... *suk*
jun 2011
Men jeg ville nok lade være med at træne det for de 5 uger - risikoen er der for at du bare stresser hunden yderligere TS
feb 2012
Så det ville være modbydeligt at byde hunden det!
Hope - Ked af at høre du også er i en træls situation. Ikke sjovt at være "tilskuer" og ikke kunne gøre fra eller til.
jun 2011
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 964
feb 2012
Jeg kan desværre ikke ændre på hvad der sker på sigt alligevel. Gør bare så ondt at det bitte pus skal stresse sådan over noget som måske kunne ændres.
feb 2012
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 964
men alt det med at han ikke gider træne hunden, at han har ville aflive den 10 gange osv. osv. - altså alle de udtalelser du kommer med om ejer.
feb 2012
Han ligger ikke skjul på tingene og siger det gerne til alt og alle.
Vi er flere i familien der kan nikke ja til de ting
feb 2012
godnat herfra
feb 2012
Puhaa sikke nogle uger. Endelig kan jeg puste ud og slappe af igen. De sidste par uger har godt nok været hårde og gået op og ned.. I dag blev "feriebarnet" afleveret til ejer. Selvom det er en kæmpe lettelse kan jeg godt mærke at mit dyrehjerte kæmper for at holde følelserne tilbage. Jeg tror bestemt hun har hygget sig en del her, men hvor har det også været utrolig hårdt at kigge på hende. Hun er uden tvivl en utrolig stresset og nervøs hund.
Hendes stress og nervøsitet har desværre også påvirket mine egne hunde meget. Mine egne hunde har haft svært ved at "håndtere" hendes adfærd og dette resulterede den ene dag i et øre der blev revet 1 cm op på min labrador og et bid sår på "feriebarnet" i halsen. Den mindste ting fra de andre hunde og hun gik i flæsket på dem. De fleste af gangene ignorere de hende men den sidste uge var hård og nu havde de også fået nok. Så den sidste uge har været enorm stressende og vi har måtte skille hundene fra hinanden op til flere gange. Alle hundene er okay, og allerede kan jeg mærke en kæmpe forskel på mine egne fra hun er kommet væk. De er endelig dem selv igen. Hvor har jeg dog følt mig som en dårlig hundeejer den sidste uge, men jeg har ikke vidst hvad jeg skulle stille op da jeg ikke har kunne aflevere hende før nu.
Selv over for mig har hun flere gange reageret i snappen.. Men det værste har godt nok været hendes effekt på mine egne hunde.
Jeg er godt nok ked af hvordan de her uger er endt og hvor håber jeg bare inderligt at hun snart kan få fred, for hun har det simpelthen ikke godt psykisk.. Og så længe ejer ikke vil ændre noget ser jeg kun det som den bedste løsning desværre...
Kan jeg gøre noget? Alene hjemme, pasning af hund