2.139 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Mishandling af hund - hjælp! Mishandling af hund - hjælp!

Denne gang har jeg brug for jeres hjælp og råd så det håber jeg VIRKELIG I vil være behjælpelige med.
I går kommer jeg gående med Salik og skal fordi et sted hvor der altid sidder nogle folk og drikker. En af den har en hund med. En huskyblanding tror jeg. Da jeg skal passere rejser den sig og går over til mig og Salik. Der sker ikke noget jeg går bare forbi med Salik og manden der ejer hunden får fat i den. Men da jeg så er en 10-15 meter forbi hører jeg en hun skrige meget voldsomt. Jeg vender mig om og ser manden står med hunden i den ene kind, løftet op over jorden. Han råber, svinger hunden voldsomt og slår den. Jeg har set folk opføre sig voldsomt overfor hunde før men INTET så voldsomt som dette. Og jeg har ALDRIG hørt en hund skrige så voldsomt før. Han bliver ved og sætter ikke hunden ned men bliver ved med at svinge den frem og tilbage. Jeg råber naturligvis at han skal stoppe osv. men det gør han ikke. Han fortsætter med at svinge hunden over jorden, råbe af den og slå den meget voldsomt. Først da jeg er helt der ovre stopper han, smider hunde ned råber af mig osv. Herefter tager han hunden og går.
Jeg har set ham med hunden før, han sidder tit og drikker der. Og mig spørgsmål er nu – kan jeg gøre noget? Jeg har det virkelig dårligt med at hunden skal blive ved en som kan finde på at opføre sig sådan overfor den for jeg har virkelig ALDRIG set noget lignende. Ville I gøre noget og hvis ja – hvad ville I gøre? Jeg har overvejer mange senarier men vil gerne lige høre hvad I tænker om det her?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mishandling af hund - hjælp!
  • #1   5. okt 2016 smiley smiley

• #2   5. okt 2016 Mobilen op af lommen og filme, hvorfor gjorde du ikke det?
    Derefter kan filmen aflevereres de relevante steder.

• #3   5. okt 2016 han lyder som en person der fortjener en på hoved!! smiley
    jeg ved ikk hvad man kan gøre ud over at ringe til politiet/ Dyreværnet eller i bund og grund tage hunden fra ham! synes det er frygteligt han har en hund, staklels basse smiley

• #4   5. okt 2016 jeg plejer ikke at have mobilen med når jeg går tur og havde det derfor heller ikke - men det har jeg bestemt fra nu af smiley Fik lyst til at snuppe hans hund næste gang jeg ser den stå udenfor butikken hvor han køber sine øl. eller prøve at overtale ham til at sælge mig den bare så den kan slippe for den behandling fra ham...

• #5   5. okt 2016 tror faktisk godt du kan tage den hvis der er grundlag for det, ærlig talt synes jeg du burde tage den stakkels hund smiley

• #7   5. okt 2016 Jeg har altid min mobil med, man kan aldrig vide hvad der sker, og får man brug for nødopkald er det surt hvis den ligger derhjemme.

• #8   5. okt 2016 Dyrenes beskyttelse ville jeg ringe til og høre hvordan du skal forholde dig.

• #9   5. okt 2016 ja fra nu af kommer mobilen med. Jeg prøver at ringe til dem DB og høre hvad de siger det kan være de kan give en eller anden retning for hvad jeg kan gøre. Det er ikke til at holde ud at tænke på den skal blive hos ham efter den behandling. Men åh det kommer til at krible i mine fingre næste gang jeg ser den stå alene ude foran butikken smiley

• #11   5. okt 2016 Det han gør er ulovligt. Ifølge loven har du ikke kun ret til, men pligt til, at stoppe det, såfremt dette ikke bringer din egen sikkerhed i fare.

Om det så er at tage hunden fra ham, få den til en dyrlæge, så den kan blive tjekket for skader (med den behandling vil der formentligt være nye og gamle skader), eller hvordan og hvorledes, det må du spørge Dyrenes Beskyttelse om. Men om der er vidner eller ej, så har man faktisk pligt til at handle, som jeg forstår det, så længe man ikke ved handlingen bringer sit eget liv i fare.

Ellers ring til politiet og hør hvad de mener du skal gøre, i sådan et tilfælde. Svaret "ingenting" er uacceptabelt.

Jeg kan godt forstå, at du ikke kan slippe det igen. Det må have været såå forfærdeligt at være vidne til. Jeg får tårer i øjenene, og kvalme, bare ved tanken om, hvad den stakkels hund skal leve med.

• #12   5. okt 2016 Maj-Britt: Du siger noget - det kan jo desværre ske sådan noget smiley
    Prøver at ringe til DB og evt politiet i dag og høre hvordan og hvorledes for ja det var virkelig ikke til at holde ud at se og høre på og da slet ikke til at holde ud at tænke på hunden er sammen med ham hver eneste dag - jeg tænker når han kan finde på at være SÅ voldsom ved hunden når jeg er der og 10-12 andre mennesker (som han sidder og drikker sammen med) så har jeg slet ikke lyst til at tænke på hvad han kan finde på når der ikke er andre smiley

• #14   5. okt 2016 jeg må også indrømme at hvis jeg ser den står udenfor igen og har mulighed for det så kunne jeg virkelig godt overveje snuppe den og så ræse af sted med den - desværre står en af hans bekendte altid udenfor og sælger hus forbi og jeg har ikke engang en flugtbil - meeeen det er bare også så urimeligt at den skal blive hos den idiot for ja det var godt nok en grim oplevelse at overvære det - og det er jo ingenting i forhold til hvordan det var for den stakkels hund

• #18   5. okt 2016 Du har pligt til at handle på sagen. Det er direkte brud på loven.
    Dit ord vil altid vægte højere end en alkoholikers ord, så tag du bare fat i alle instanser. Mon ikke politiet kender vedkommende, hvis han agerer sådan der offentligt.

• #19   5. okt 2016 så er det anmeldt nu håber jeg der bliver handlet på det smiley

• #21   5. okt 2016 Ja nu håb jeg der bliver reageret. Jeg går forbi snere i dag og ser om han skulle sidde der så kunne det jo være han tilfældigvis var er på et billede jeg tog og sende til politiet som hjælp

• #22   5. okt 2016 Jeg har stået med absolut samme problem. En lille hund hvis ejer var misbruger og bestemt ikke behandlede den ordentligt. Tilfældigvis kendte jeg en af dem han drak med og vi lavede en aftale. Jeg fjernede hunden, en dag hvor han nærmest var bevidstløs af druk og vores fælles bekendt fortalte ham, at den var stukket af. Han fik aldrig en ny hund, da han fik et par blodpropper og kom på plejehjem.

• #23   13. okt 2016 Så kom opdateriengen i sgaen. Jeg ser tit manden med hunden her ude og blev igår ringet op af politiet som kunne fortælle at de ikke kunne gøre noget for det blev jo bare påstand mod påstand. Latterligt og stakkels hund som nu ingen hjælp kan få smiley herfra må konklusionen være t anmeldelse bestemt ikke er en løsning med mindre man har filmet episoden på tæt hold

• #24   13. okt 2016 jeg synes du skal stjæle hunden..! den er sikkert ikke registreret alligevel, stakkels stakkels kræ! smiley

• #25   13. okt 2016 Det havde jeg også godt kunnet finde på. Men når jeg nu har anmeædt ham kunne jeg da godt forestille mig hvem den første der blev mistænkt for at stjæle hunden bliver smiley Men ja hvis muligheden byder sig så kunne det da godt være hunden blev væk

• #26   13. okt 2016 Så må en anden jo hjælpe ejer af med hunden, så du TS ikke bliver mistænkt. Det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan gøre noget for den stakkel smiley

• #27   13. okt 2016 han tror sikkert den er stukket af alligevel hvis den forsvinder! hvor er det skuffende politiet ikke gør noget smiley
    ved godt du sætter dig selv i risiko men dybt seriøst stjæl ham få ham væk fra den dårlige ejer, hvis du er bange for selv at have vuffen så kør den ud til en ven, han melder den jo nok ikke forsvundet tror du? smiley stakkels stakkels hund smiley

• #30   13. okt 2016 Bor du i Aalborg ?

• #32   13. okt 2016 Ja jeg bor i Aalborg og det er her det foregår.
    Og jo får jeg mulighed or det så kan I tro jeg gør noget.
    DB ville bestemt mene der burde gøres noget. Det er so sagt ikke en enkelt slag hunden fik. Den blev svingen rundt over jorden i den ene kind og slået med knytnæver i hovedet med den anden. DB mente bestemt politiet burde reagere. Jo det er en påstand mod en anden men her mente de man burde se på hvilke motiver vi hver især havde til at påstå noget sådant og om der var andre vidner (hvilket der var) Men ja politiet mente ikke de kunne gøre noget. Skulle nogle kunne hjælpe i sagen så er I velkommene til at smide mig en PB

• #33   13. okt 2016 synes du skal stjæle hunden og køre ham ud på alle dyrs ret på hals vej, de vil helt sikkert gerne give ham bedre vilkår! også selvom han er stjålet, bare fortæl dem om situationen så er jeg sikker på de vil tage ham ind!

• #35   13. okt 2016 nej men helt ærligt det er en alkoholiker han går ikke bare af med sin hund og hvad skal man ellers gøre? lade det stå til?
    det er jo frygteligt hvad den hund skal gå igennem før den bliver reddet fra ham? så er det da bedre at tage den og køre den ud på et internat? de har oplevet ting ligende før og kan hjælpe med både at sørge for hunden får det godt og ikke kommer tilbage til den mishandler! prøv og forstil dig hvor psykisk ødelagt den hund er og hvor meget mere den bliver ødelagt hvis den ikke får hjælp, så er det da langt bedre at risikere en bøde og en skidebalde end at lade den hund lide? smiley

• #37   13. okt 2016 jeg kan helt klart godt se det ikke er i orden at tage en hund bare sådan uden videre, men hun har set ham slå hunden.. så er det måske forkert at tage hunden men det er endnu mere forkert at lade hunden blive hos ham i min verden i hvert fald...! og politiet gør ingenting så hvad skal dyreværnet gøre? smiley
    er det inde ved kennedy i grønlænder cirklen han sidder??

• #39   13. okt 2016 talt fra hjertet folk der slår derea hunde skulle fængsles og slås selv det er så useriøst og klamt man overhovedet kunne tænke på sådan noget endnu værre at gøre det bliver så vred og ked af det på hundens vejne smiley

ja bare et eller andet den stakkels hund skal væk!

• #45   14. okt 2016 Nanamusen nej han holder til I øst ide ved Tornhøjcenteret og ovre ved Trekanten osv.

Skrigehundens og Brombassens mor super tal for biltilbudet det kunne sagtens være det blev relevant for ja noget må det bestemt gøres

Birgitta desværre ser.jeg ofte en del af alkoholikerne og de hjemløse være MEGET grimme.mod deres hunde. Måske jeg bare er uheldig. For en lille måned siden står ennhjemløs med sin hund udenfor centeret den gør og pludselig vender han sig mod den og stikker dem en knytnæve lige i hovedet. En anden episode jeg har plevet er en mand som i frustration og vrede over at hans schæfer ikke kommer når han siger det speaker den i hovedet så hunden mister 3 tænder
    Men ja de er naturligvis ikke alle sådan meeeen jeg må indrømme at det jeg oplever ofte er at når.man ikke har overskud til at passe ordentligt på sig selv så kan en hund hos nogle godt komme i klemme

• #46   14. okt 2016 Det skal lige siges at politiet ikke kan have undersøgt sagen ret godt for det var først da de ringede til mig for at fortælle mig de intet kunne gøre at jeg kunne fortælle dem hvordan hunden så ud

• #53   14. okt 2016 Jeg har aldrig nævnt noget med at jeg vil stjæle de hunde ej heller har jeg skrevet om.de andre episoder her inde tidligere. Grunden til at jeg skrev om denne her her inde var at den var LANGT voldsommere end de andre. Som sagt hunden (på størrelse med en lab) blev løftet op over jorden i en kind svinget rundt og slået mange gange i hovedet med knyttet hånd. Hunden skreg mere end jeg nogensinde har hørt en hund skrige. Han holdt først op efter heg var kommet helt der over og havde råbt af ham flere gange. En anden kvinde så det også og kom ligeledes løbende efter mig da hun også var meget chokeret over mandens voldsomhed.
    Om man skal hjælpe alle hunde fordi man hjælper en - nej det kan man ikke. Om dette er argument for ikke at hjælpe - nej. Bare fordi man ikke kan gøre alt betyder det ikke man skal gøre intet. Om selvtægt er forkert. JA det er det hvis loven er rigtig og funger. Hvis ikke så mener jeg man som individ har pligt til at handle korrekt uanset hvad loven foreskriver. Rædselsfulde ting er sket i historien som var helt lovlige og som fik lov at ske fordi folk holder sig til loven og ikke til deres moral. ( hermed ikke sagt at jeg stjæler nogle hunde eller på andre måder ikke holder mig til den gældende lovgivning)

• #57   14. okt 2016 Hunden som.fik tænderne sparket ud blev anmeldt hvad der kom ud af det aner jeg ikke ud over at hundens ejer gik ned og fik den aflivet en lille uge efter. Ejeren har idag to andre hunde

• #62   14. okt 2016 Jeg forstår så udmærket, at man nogle gange har lyst til selvtægt. Jeg har kendskab til en sag, hvor det endte med, at dyret afgik ved døden, selvom TO dyreværnsorganisationer havde besøgt stedet, og den ene havde pålagt manden at få visse forhold i orden.

I stedet for at handle. smiley

• #65   14. okt 2016 Hold da fast, hvor er det op af bakke smiley Respekt til dig, Lenschow.

• #71   14. okt 2016 Jeg ville vente... Han gør det nok igen, og så ville jeg være klar til at filme... Ville med vilje lægge mine ture den vej, hvor han er der.
    har du det først på video, så har du beviser.

• #72   14. okt 2016 Spørger lidt dumt: Men kan man ikke risikere at blive anklaget for krænkelse af privatlivets fred , hvis man ikke gør opmærksom på man filmer eller fotograferer?
    Og at politiet ikke kan bruge det så?

Håber du finder en løsning for den stakkels hund

• #75   14. okt 2016 Lenschow, det er jo fuldstændig sindssygt, hvis han fik lov til at beholde hunden. Sådan en mand er jo ikke rask i hovedet. Stakkels, stakkels hund!

• #77   15. okt 2016 Birgitta, og det er også for langt ude, at vi stadig tillader det i dagens Danmark. Men det gør det da ikke mere okay for en mand at tage en hobbykniv og gøre det på sin hund?

• #78   15. okt 2016 Åhh det med kastration det kender jeg til en landmand som gjorde ved alle sine hanhundehvalpe på samme måde som han gjorde ved grisene. Foln købte den (jeg kender en der har en hund fra ham) og intet er blevet gjort eller hunne efter politiets udsagn gøres. Det er en 5 år siden nu men hende med hunden (som selv har en kæreste der arbejder i svineproduktionen) kunne intet gakt se i det og sagde at det var det nogle der gjorde for de kunne jo finde ud af det...

• #79   15. okt 2016 Om det så er mere syn for en hundehvalp end for en lille gris - nej. Om det i begge tilfælde er dyremishandling ja naturligvis. Det kunne landmanden så "underligt nok" ikke se

• #81   15. okt 2016 "Det var der nogle der gjorde, for de kunne jo finde ud af det."

Hvad er det for en tosset logik? Så fordi de har lært at lægge et hurtigt snit, så gør det ikke ondt?

• #83   15. okt 2016 Ja han er idiot.men ja npr.man kastrerer hundredvis af små grise om året så tror jeg ikke at han kunne at noget slemt i at gøre.det samme mod 6-10 hvalpe. De skreg jo ikke mere.end grisene

Kommentér på:
Mishandling af hund - hjælp!

Annonce